Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 april 2006, 18:18   #1
Feysie
Banned user
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 14
Slecht komen

Ik vroeg me af... Hebben jullie het ook soms dat je denkt van... mja. Je weet wel. Dat je denkt "Iejongens... 't kopke zeg. Zakken pleite. Minder aankunnen."

Feysie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2006, 20:52   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Feysie
Ik vroeg me af... Hebben jullie het ook soms dat je denkt van... mja. Je weet wel. Dat je denkt "Iejongens... 't kopke zeg. Zakken pleite. Minder aankunnen."
Is dit Nederlands?
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2006, 13:09   #3
Feysie
Banned user
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 14
Re:

Ik ben nieuw hier en ben het gewoon om op Vlaamse fora te zitten. Ok ik zal me wat duidelijker uitdrukken.

Hoe reageerden jullie het eerste moment dat het duidelijk was dat het 'jouw beurt was'. Grepen jullie onmiddellijk naar de producten, of raadpleegden jullie een arts, of lieten jullie de natuur gewoon zijn gruwelijke gangetje gaan daar vanboven.

Toen de eerste tekenen zich aftekenden op de spiegel, dacht ik van: het is misschien omdat het een moeilijke periode is (ik zat middenin een echtscheidingsprocedure) en liet het voor wat het was. Later van tijd leek het me duidelijk dat er meer aan de hand was. Zelfs na de moeilijke periode blijf mijn haar maar uitvallen.

Toen heb ik gezegd: tot hier, en niet verder. Ik heb een haar- en huidarts geraadpleegd en die schreef me enkele producten voor. De producten boden maar een mager resultaat - een emmertje suiker in de zee, zeg maar.
Toen ben ik zelf op zoek gegaan, via het internet, naar producten die het probleem op een efficiënte manier konden aanpakken. De buit was andermaal niet om naar huis te schrijven.

Toen heb ik het over een heel andere boeg gegooid: psychologie (op aanraden van een kennis). De aanvaarding. Ik heb een afspraak gemaakt met een psycholoog (ik ben nog niet geweest). Volgende week woensdag. Het is een soort noodoplossing, maar ik ben benieuwd wat er uit de bus zal komen. Misschien bekijk ik het gewoon vanuit het verkeerde perspectief.

Hebben jullie al dergelijke stappen gezet? Zoja, wat was jullie ervaring? En hoe reageerden jullie op de eerste tekenen? (zie boven)
Feysie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2006, 00:04   #4
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Feysie
Dat je denkt "Iejongens... 't kopke zeg. Zakken pleite. Minder aankunnen."
Ik ben Vlaams maar begrijp dit ook niet.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2006, 22:17   #5
cicco
spaghettiman
 
cicco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Locatie: Regio Turhout België
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Ik ben Vlaams maar begrijp dit ook niet.

Is dat west-vlaams of een nieuwe soort limburgs?
__________________
Alpecin coffeïn shampoo
Alpecin coffeïn lotion
Nizoral shampoo
cicco is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2006, 17:13   #6
marcelinus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2006
Berichten: 2
feysie

Of nou een psycholoog kan helpen ? ik zou het niet weten ik heb daar nooit aan gedacht trouwens toen ik in dezelfde situatie als jouw zat.
Ik ben nu 35 en mijn haren begonnen uit te vallen toen ik een jaar of 28 was,het ging heel geleidelijk maar wel chronisch.
Ik voelde me elke dag er wel een tijdje klote van en begon ook stappen te ondernemen om er wat aan te doen want ik baalde met tandenpoetsen en scheren want dan stond ik weer langer dan een seconde voor de spiegel, en laat staan als ik mijn vrienden zag met hun volle bos haar.
Ik was weer de enigste van de hele vriendenkring die kaal werd.
Ik heb een half jaar geleden haartransplantatie gedaan en het begint er weer een beetje op te lijken,ik denk met een beetje sparen dat ik er over een jaar of 2 nog een transplantatie erbij doe, het kost wel wat maar mijn dagelijkse gevoel word er wel beter door.
Dus mijn advies aan jouw is je kunt het accepteren maar dat is ontzettend moeilijk, ik zou gewoon gaan sparen en een transplantatie laten doen ben je wel van alle gezeik af en het geeft meteen een boost aan je eigendunkt.

succes
__________________
1 maal haartransplantatie
marcelinus is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarom er nooit een Cure tegen kaalheid zal komen kabouterplop Medicijnen/haargroeimiddelen 40 11 januari 2006 18:35
cremespoeling slecht? haaribo AGA - Algemeen 0 23 november 2005 01:13
Vruchtensap uit pak slecht??? Pasta ook? Guoy Medicijnen/haargroeimiddelen 23 30 juni 2005 22:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.