Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 januari 2019, 20:09   #91
Niko-BE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2018
Berichten: 77
Geslacht:
Ik denk eerlijk gezegd dat dit je eindresultaat is wat je donor betreft. Ze hebben je donor gewoon kaalgeroofd. Ik hoop dat het goed komt maar vrees ervoor.

Oplossing is je haar niet meer kort trimmen...
Niko-BE is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2019, 00:58   #92
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko-BE Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd dat dit je eindresultaat is wat je donor betreft. Ze hebben je donor gewoon kaalgeroofd. Ik hoop dat het goed komt maar vrees ervoor.

Oplossing is je haar niet meer kort trimmen...

Geen idee eigenlijk zal dan wel mogelijk bij ieder persoon anders zijn ivm gevoelige huid ? ik denk dan dat het na een maand of 14 het shock loss wel zeker zo goed als over moet zijn en het eind donor herstel resultaat zichbaar wordt tegen die tijd. Bovenop kan het wel tot 18 maanden langzaam gaan las ik ergens.

Het verschil in vaktechniek van de artsen/personeel/chirurg die ieder links en rechts aan mijn donor gebied bezig zijn geweest is goed te zien vindt ik.

Hierbij fotos met langerhaar van een week terug in daglicht. Als het zo uitziet scheer ik het liever in mm.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2835.jpg‎ (38,2 KB, 388x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2836.jpg‎ (36,9 KB, 352x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2837.jpg‎ (129,0 KB, 410x gelezen)

Laatst gewijzigd door Alkh; 2 januari 2019 om 01:12
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2019, 08:22   #93
don1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2016
Berichten: 145
Geslacht:
Afwachten hoop dat het nog beter hersteld.
Heb je fotos van je donor en hoofd vooraf?
don1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2019, 18:25   #94
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door don1987 Bekijk bericht
Afwachten hoop dat het nog beter hersteld.
Heb je fotos van je donor en hoofd vooraf?

Mijn donor was echt dik in orde. Zie foto's, hier is het opschoren waardoor het niet even dik lijkt maar zeker goed genoeg. Bij de kliniek hebben ze dat duidelijk gezegd dat ik hele goede grafts had aan mijn donor gebied met veel a 2/3 haren.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0298.jpg‎ (142,3 KB, 383x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0518.jpg‎ (154,1 KB, 325x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3472.jpg‎ (63,7 KB, 319x gelezen)

Laatst gewijzigd door Alkh; 6 januari 2019 om 22:04
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2019, 18:36   #95
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 969
Geslacht:
Je Donor zag er naar mijn mening niet ''dik in orde'' uit. Het lijkt alsof je ook last hebt van retrograde alopecia. Dat is haaruitval aan de zijkanten die zich kenmerkt door de verticale ''strepen''.
Misschien dat een professional hier meer over kan zeggen, maar het lijkt mij als arts dan verstandig om, als je dan toch al een transplantatie wilt uitvoeren, om tactischer en minder grafts te oogsten.

Al met al is dit achteraf praat. Ik hoop echt dat de situatie nog wat verbeterd. MHP en evt. een hersteloperatie in donor zijn mogelijkheden.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2019, 21:35   #96
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Je Donor zag er naar mijn mening niet ''dik in orde'' uit. Het lijkt alsof je ook last hebt van retrograde alopecia. Dat is haaruitval aan de zijkanten die zich kenmerkt door de verticale ''strepen''.
Misschien dat een professional hier meer over kan zeggen, maar het lijkt mij als arts dan verstandig om, als je dan toch al een transplantatie wilt uitvoeren, om tactischer en minder grafts te oogsten.

Al met al is dit achteraf praat. Ik hoop echt dat de situatie nog wat verbeterd. MHP en evt. een hersteloperatie in donor zijn mogelijkheden.

Nja dat zag er zo uit omdat ik op een kussen lag te rollen. Als ik er met een fijn kam doorheen ging was het weer netjes. Mijn donor zag er wel op bepaalde plekken dunner uit maar dat dikte weer aan. Mijn lichaamshaar groeit niet even gelijk na kort scheren en heeft tijd nodig zodat het geheel weer even lang is, vooral swinters. Er wordt toch vaak haarzakjes uit een veilge zone gehaald ? Ik vindt het er niet meer zo veel op shockloss lijken en meer op lidtekens.Hoop dat ik ongelijk heb. Ben bang dat ze te dicht van elkaar af hebben geboren. Ik moet zeggen dat ik wel wat voelde tijdens het heel HT aan mijn donor en mn zat al vol met verdoving. Voelde aan alsof het boor heet was geworden van al dat gedraai.Ik hoop dat het toch nog wachten waard is en dat het donor gedeelte dichtgroeid. Als het zo blijft moet ik inderdaad voor MHP en hersteloperatie kiezen. Liever eerst MHP want heb aakomende jaren echt geen zin in HT hersteloperatie en al helemaal niet echt om hiervoor even naar buitenland te gaan. Hierbij heb ik liever first time right.

Laatst gewijzigd door Alkh; 8 januari 2019 om 21:52
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2019, 08:26   #97
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Je hebt inderdaad een donor waar het haar in plukjes valt, met piekerig haar en tussenruimtes, vooral aan de zijkant zichtbaar omdat de bedekking daar vaak minder is. Het uitname patroon is daarom daar meer zichtbaar.

Ik hoop voor je dat het nog wat bijtrekt in je donor en resultaat naar wens zal zijn. Het piekerige haar (lastig te omschrijven) zie je ook terug in hoe het teruggroeit.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2019, 16:13   #98
Dikke vacht
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2016
Berichten: 10
Geslacht:
Ai,... het was al dun voor de start lijkt het. Als ik het zo zie lijkt het donorgebied aardig op het resultaat voor de oogsting wat op zichzelf al een prestatie is. Misschien dat dit wel iets beter gecommuniceerd had kunnen worden.

Echter blijft staan dat het resultaat mijns inziens helemaal zo slecht nog niet is.
Waar het gebied al redelijk dun was bij aanvang kun je het herstel na oogsttijd niet beter aantreffen zonder in hetzelfde gebied nieuwe aanplant te plaatsen.

Blijft staan dat dit misschien wel vooraf beter aangegeven had kunnen worden zodat jij, jou keuze scherper voor de bril had om het 'wel of niet' te doen. Maar wij zijn natuurlijk ook niet bij de intake geweest. Resultaat is prima is mijn bescheiden mening met zo'n matig donorgebied.

Sterkte met de strijd of het accepteren..

Laatst gewijzigd door Dikke vacht; 9 januari 2019 om 21:13
Dikke vacht is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2019, 20:30   #99
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Je Donor zag er naar mijn mening niet ''dik in orde'' uit. Het lijkt alsof je ook last hebt van retrograde alopecia. Dat is haaruitval aan de zijkanten die zich kenmerkt door de verticale ''strepen''.
Misschien dat een professional hier meer over kan zeggen, maar het lijkt mij als arts dan verstandig om, als je dan toch al een transplantatie wilt uitvoeren, om tactischer en minder grafts te oogsten.

Al met al is dit achteraf praat. Ik hoop echt dat de situatie nog wat verbeterd. MHP en evt. een hersteloperatie in donor zijn mogelijkheden.

Dan hadden ze aan de zijkanten wat Acell/PRP in mogen spuiten

Laatst gewijzigd door Alkh; 21 januari 2019 om 20:33
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2019, 21:51   #100
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Update

Weet iemand wat voor een aandoening dit kan zijn, als ik mijn lichaams haar scheer dan groeit het ongelijkmatig terug zie foto 1. Andere twee foto's zijn van mijn hoofd, nu kaal geschoren en donor is niet zoals het moet zijn na een ht.

8/11 maanden aan Acell/PRP, Curegen procapil,minoxidil lotion en rogaine foam, en biotin helpt niet.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_3006.jpg‎ (79,1 KB, 257x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2987.jpg‎ (136,4 KB, 268x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2985.jpg‎ (92,3 KB, 241x gelezen)

Laatst gewijzigd door Alkh; 23 januari 2019 om 22:47
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2019, 08:59   #101
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik denk dat je lichaamshaar in een sterk wisselende groeifase zit, wellicht onder invloed van minoxidil dat systemisch wordt opgenomen vanuit de hoofdhuid. Haarzakjes kunnen heterogeen zijn en een verschillende sensitiviteit hebben voor minoxidil. Ik zou me er geen zorgen om maken het ziet er niet pathologisch uit als dit je enige klachten zijn.

Wat betreft je donor.. ik moet zeggen dat ik het er niet verontrustend uit vind zien. Ik vraag me af hoe het er bij mij zou uitzien na het uitnemen van 3900 grafts als ik het kort zou scheren. Waarom laat je je haar niet lang groeien? Je hebt niet veel haar nodig om voldoende dekking te realiseren. In de tussentijd zowel je donor en ontvangstgebied behandelen met Minoxidil. Starten met Finasteride is wellicht ook een goede optie.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2019, 17:25   #102
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Ik denk dat je lichaamshaar in een sterk wisselende groeifase zit, wellicht onder invloed van minoxidil dat systemisch wordt opgenomen vanuit de hoofdhuid. Haarzakjes kunnen heterogeen zijn en een verschillende sensitiviteit hebben voor minoxidil. Ik zou me er geen zorgen om maken het ziet er niet pathologisch uit als dit je enige klachten zijn.

Wat betreft je donor.. ik moet zeggen dat ik het er niet verontrustend uit vind zien. Ik vraag me af hoe het er bij mij zou uitzien na het uitnemen van 3900 grafts als ik het kort zou scheren. Waarom laat je je haar niet lang groeien? Je hebt niet veel haar nodig om voldoende dekking te realiseren. In de tussentijd zowel je donor en ontvangstgebied behandelen met Minoxidil. Starten met Finasteride is wellicht ook een goede optie.

Groet,
Nicolaas.

Ik heb het idee dat minoxidil bij mij weinig uithaalt en het meer dht gerelateerd is. Er is verteld dat ik 3300 grafts heb ontvangen maar als het zelf tel dan kom ik niet eens bij de helft.Als ik het lang laat groeien dan groeit de inhammen, de kruin niet mee en is hiervan de dichtheid nog steeds niet goed en ziet er kort naar mijn zicht beter uit, niet gekeken naar het donor. Donor is te doorzichtig ook bij langhaar. donor reageert niet op minoxidil na 11 maanden anders was het nu wel goed.

Laatst gewijzigd door Alkh; 25 januari 2019 om 18:23
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2019, 17:35   #103
don1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2016
Berichten: 145
Geslacht:
Ik vin het er niet verkeerd uit zien je dichtheid met kort haar Als ik mu haar kort heb zie je oolkdichtheid verschil je haal met haartransplantatie nooit de dichtheid van vooraf.
Je huid problem zijn natuurlijk super k*t

Laatst gewijzigd door don1987; 25 januari 2019 om 17:53
don1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2019, 18:33   #104
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door don1987 Bekijk bericht
Ik vin het er niet verkeerd uit zien je dichtheid met kort haar Als ik mu haar kort heb zie je oolkdichtheid verschil je haal met haartransplantatie nooit de dichtheid van vooraf.
Je huid problem zijn natuurlijk super k*t

Nog geen idee of antwoord gekregen of dit wel een huidprobleem is, is nog niet bewezen. ik ga mijn lichaams haar niet meer scheren zoals buik en borst dan hoeft mijn lichaam ook geen moeite te doen om dit telkens te laten bijgroeien en kan het beter focussen op mijn hoofdhaar. Mijn been haar is wel gewoon normaal op lengte.
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2019, 19:49   #105
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Het kan ook zijn dat je donor gevoelig blijkt voor DHT (misschien bedoelde jij dat ook) en komt dat nu ineens tot uiting door het verzwakken van je haarzakjes bij verplaatsen/uitnemen. Sommige mensen blijken diffuus gevoelig voor DHT. Wellicht blijven je haartjes daarom zo dun. Je kunt tijdelijk met finasteride starten om deze hypothese te testen..

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.