Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2004, 23:31   #91
MauZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 49
Mijn complimenten Fara
__________________
My regime:

- 1xdaags Propecia 1 mg ('s avonds voor het slapen gaan) sinds 1-12-2006


Status: nog steeds verergerde haaruitval / jeuk en dun haar all over scalp
MauZ is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 23:36   #92
Bob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 19
Veel succes daarmee
Met goedbedoelde, vriendelijke groeten, Fara[/QUOTE]

Het gevoel wat mij drinkt is dat vrouwen toch liever een jongen kiezen met een volle haarlijn.
Tuurlijk als je elkaar al kent of beter leert kennen hoeft dit geen rol te spelen.

Je bent zelf al onzekerder en dat straal je hoe dan ook wel uit.
Waarom zal ze mij uitkiezen terwijl er rond om me knappere mensen rondlopen?

Wat je zij hoor ik wel vaker van vrouwen, maar die kiezen nu en later heus geen kale man uit.
Kortom je zult jezelf meer moeten bewijzen.
Bob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 00:58   #93
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Fara heeft absoluut gelijk. Inderdaad neigt dit topic een beetje naar een wedstrijd wie er het meest zielig is. Jezelf in een slachtofferrol praten en zelfs zo ver gaan dat je je eigen recht op een plaats in deze wereld wilt ontzeggen. En dat allemaal vanwege een paar haren die uitvallen waar zo'n 40% van je mede-mannen mee te maken heeft. Ik heb dit hier al zo vaak aangegeven, maar ik doe het nogmaals: het gaat er totaal niet om of je wel of niet kalend bent, het gaat om de manier waarop je ermee omgaat. Natuurlijk wordt je minder geaccepteerd wanneer je zo pessimistisch over je haaruitval doet. Dat werkt door op je karakter die een onzekere lading krijgt. Onzekerheid is niet aantrekkelijk, tenminste, niet deze vorm van onzekerheid. Leef gewoon als een mens en accepteer gewoon de dingen zoals ze zijn en zoals ze gaan.

Bob, jij doet precies wat Fara zegt en dat doen er wel meer hier. Je trekt een duidelijke lijn tussen de man en de vrouw. Die lijn geldt als een scheiding die enkel overgestoken mag worden, wanneer voldaan is aan strenge uiterlijke criteria. Zo is het natuurlijk niet in werkelijkheid. Fara geeft terecht aan dat een meisje ook gewoon een mens is en niet één of andere robot die een lijstje bij langs gaat waarbij kaalheid per definitie afvalt. Dat is pure onzin. Tuurlijk, er zijn meisjes die afknappen op kaalheid, maar is dat zo erg? Iedereen zoekt toch zijn/haar type op? Denk je dat wanneer je niet kaal zou worden/zijn, je ieder meisje kunt krijgen die je wilt? Natuurlijk niet, dan zijn er wel weer andere vereisten waar je niet aan zult voldoen bij bepaalde meisjes.

Kijk, hoe jij over jezelf denkt moet je zelf ook weten natuurlijk, maar ik begin mij wel enorm te irriteren dat ik als lotgenoot meegetrokken wordt telkens in die slachtofferpositie. Ik zie mijzelf totaal niet zo en ik wens ook niet dat er een sfeer gecrëeerd wordt, waarin kalende/kale mannen kanslozen zijn die een meisje wel op hun buik kunnen schrijven.

En het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre een "volle haarlijn" een vereiste is voor schoonheid. Laten we eerlijk zijn, wat de één knap vindt, vindt de ander niet knap en andersom. Klinkt cliché, maar het is oh zo waar.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 13:52   #94
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
Wat een tekst DAMN, maar bedankt voor je mening ik heb persoonlijk ook niet super veel problemen om kaler te worden maar ik doe er alles aan om het te stoppen omdat het tog niet echt een van de 7 schoonheden is!!
sinds ik last heb gekregen van haaruitval ben ik een echte player geworden wat ik echt niet was maar ik denk zo probeer er nu gewoon zoveel mogelijk te krijgen en daar haal ik plezier uit en zekerheid voor in het dagelijkse leven.

Ik heb ook een paar testen gedaan, normaal verberg ik mijn inhammen en heb ik een leuk kuifje maar laatst dacht ik ik kam alles naar achteren om te kijken wat voor reacties ik zou krijgen van de meisjes die waren positief maar de jongens waren er negatief over

kortom het maakt volgens mij geen flikker uit hoe of wat je je haar doet het gaat er om hoe jij je weet te presenteren tegen over het andere geslacht...
high is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 14:04   #95
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
High, inderdaad. Ik zelf ben geen player-type en ik ben ook niet het type dat er alles aan doet om in de smaak te liggen bij anderen; in het bijzonder het andere geslacht. Tuurlijk is het leuk wanneer dat wel het geval is, maar wanneer het aankomt op zaken waar ik zelf weinig aan kan veranderen (kaalheid), dan houdt het op. Ik doe ook alles eraan om mijn haar te behouden, omdat ik het voor mijzelf gewoon mooier vind. Ik vind bij mijzelf kaal niet leuk staan en ook vroeger toen ik klein was, wilde ik nooit stiekeltjes bijvoorbeeld. Ik heb het liever altijd lekker vol. Maar ik doe het dus niet primair voor het andere geslacht... die moet mij maar nemen zoals ik ben en dan weet ik zeker dat een eventuele vriendin ook echt om die reden bij mij is en niet omdat ik toevallig veel haar heb.

Dat je opeens je haar naar achteren hebt gedaan is denk ik juist een goed teken. Daarmee geef je aan dat je je totaal niet druk maakt over je inhammen (en bezig zijnde kaalheid). Je laat het gewoon zonder enig bezwaar zien. Zo van: "hier ben ik, ik heb inhammen en dus?" Ik denk dat je daarmee juist heel zeker overkomt en dat is voordelig in verband met de aantrekkelijkheid. Dat de mannen daarop wat negatief reageren heeft denk ik vooral te maken met het feit, dat hun eigen positie in gevaar komt. Want onbewust zullen zij misschien de positieve reacties van de vrouwen opmerken en dat is slecht voor hun eigen positie.

Dat is altijd het grappige met dit soort processen. Mensen doen net alsof jij het probleem bent, maar in werkelijkheid twijfelen ze aan zichzelf.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 16:02   #96
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
he haarman waarom gebruik je geen fina of duta dit helpt echt!!
high is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 16:16   #97
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door high
Ik heb ook een paar testen gedaan, normaal verberg ik mijn inhammen en heb ik een leuk kuifje maar laatst dacht ik ik kam alles naar achteren om te kijken wat voor reacties ik zou krijgen van de meisjes die waren positief maar de jongens waren er negatief over
What`s the problem then!? Of je moet juist alleen op jongens vallen.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 16:55   #98
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door high
he haarman waarom gebruik je geen fina of duta dit helpt echt!!
Ik doe liever niets hormoniaals. Gezien het feit dat er nu wel interessante nieuwe ontwikkelingen voor de deur staan die niets doen met je hormoonhuishouding, wacht ik liever even.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 17:50   #99
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Eventjes een kleine reactie...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fara
Kom op jongens: het lijkt wel een wedstrijdje "wie is er het zieligst".
Kan me heel goed voorstellen dat het voor een buitenstaander zo lijkt, maar zo is het niet, hoor. Ik ben nu niet zelf met dit topic gestart, maar toen ik de eerste post van Eminem las, kon ik alleen maar toegeven dat dit voor mij ook van toepassing is. Mijn grootste probleem is echter dat ik er (zoals je aanhaalt, Fara) iets proberen aan te doen heb (2 haartransplanties), maar de resultaten ervan enorm tegenvallen. Het is zo lelijk en afstotelijk, dat het gewoon niet anders kan dat mensen raar opkijken, me beledigen, me uitlachen of afwijzen. Daaraan kan ik zelf niks veranderen - het is gewoon zo. Zelfs al mocht ik vol zelfvertrouwen zijn, dan nog neemt dat niet weg dat ik er belachelijk uitzie. Ik denk dat ik zelf ook raar zou opkijken mocht ik zo iemand op straat tegenkomen. Net daarom probeer ik meerdere malen hier op dit forum iedereen te overtuigen dat haartransplantaties (onder welke vorm dan ook) absoluut geen oplossing zijn en wat mij betreft, bij wet zouden verboden moeten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fara
niet elk meisje is zo oppervlakkig als sommigen van jullie schijnen te denken! Wij kunnen heus wel verder kijken dan alleen maar haar of geen haar hoor! Ik denk dan alleen maar aan mijn broer: die is ook behoorlijk kaal aan het worden en die krijgt daar ook weleens opmerkingen over (zogenaamd grappig natuurlijk), maar ondanks dat hij daar wel eens mee zit heeft hij al 2 jaar een hele leuke (zelfs knappe) vriendin!
Kijk gewoon eens op een andere manier naar meisjes. Zie ze niet als 'de vijand', van dat volk dat je alleen maar wilt beledigen, vernederen en de grond intrappen.
Nou, daar vergis je je toch in, hoor. Ik kan op mijn erewoord het aantal meisjes waarbij ik ooit iets "geprobeerd" heb niet meer tellen. En van de erste tot de laatste hebben ze me afgewezen! Sommige (zoals ik reeds eerder vertelde) zijn lief en teder waneer ze dit doen - andere dan weer niet. Zelfs meisjes waarvan ik dacht dat ze ook wederkerige gevoelens hadden en waarbij het echt niet mis kon lopen, lieten me gewoon staan! Maar ja, er zullen wel altijd mensen zijn die gans hun leven vrijgezel blijven (en ja, hoor - zo zijn er meer dan je denkt!) en ik behoor er blijkbaar bij. Wel jammer, want je kan je niet voorstellen hoe hevig ik verlang om zo eens een meisje te kunnen knuffelen en graag te zien - terwijl je weet dat zij ook hetzelfde voelt voor jou!
Oh ja, je moet nu niet denken dat ik te hoog mikte, hoor - integendeel! Ik ben zeker niet opzoek naar een supermodel, ofzo - het gewone meisje van de buren is voor mij reeds top, je weet wel wat ik bedoel...

Nu ja, ik kan begrijpen dat er zo'n reacties komen als die van Fara -met alle respect-, maar ik denk dat het heel moeilijk in te beelden is hoe mijn leven er uitziet. Het gaat trouwens niet alleen over meisjes, hoor. Zelfs op het werk wordt ik meestal niet zo gauw aangesproken. Concreet voorbeeld: bij ons op het werk komen er regelmatig klanten over de vloer met vragen en opmerkingen. Alhoewel mijn bureau zich als eerste in de kamer bevindt, zullen zij zich nooit tot mij richten, maar eerder naar een collega gaan om aan hen die vraag te stellen. Op dat moment ken je die mensen niet, maar het is wel duidelijk dat ze gewoon afknappen op dat uiterlijk en dat ze zich liever naar iemand anders richten!

Indien jullie reacties of raad hebben, dan hoor ik heel graag!
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 18:39   #100
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Maar Francis, hoe ziet je HT er dan uit? Kun je die ingeplantte haren er dan niet gewoon afscheren, zodat het weer netjes lijkt?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 19:41   #101
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar Francis, hoe ziet je HT er dan uit? Kun je die ingeplantte haren er dan niet gewoon afscheren, zodat het weer netjes lijkt?
Afscheren is geen optie meer, vermits het litteken vrij diep en groot is. Ik zou uiteraard enkel de getransplanteerde zone kunnen afscheren en het achteraan lang laten, maar dat lijkt me ook niet echt mooi. Heb samen met mijn kapper zowat iedere mogelijkheid geprobeerd, maar tevergeefs...
Hoe ziet het er uit?
Wel, een beetje zoals bij Jacques Vermeire (bekende Vlaming - zie attachment), maar met dat verschil dat mijn haargrens iets meer naar voor zit. Je kan er met andere woorden dwars doorheen kijken en vermits de haren vrij ver van elkaar staan, zie je meteen dat ze niet natuurlijk zijn. Bovendien is bij mij de groeirichting niet naar achter (wat wel het geval is bij Jacques) maar naar mijn rechterkant, want het in model brengen niet bevordert. Een briesje wind laat alles rechtop veren én in tegenstelling tot normaal haar, vallen ze niet terug naar beneden (heel belachelijk!). Getransplanteerde haren hebben ook een andere structuur (dikker) wat het eindresultaat niet ten goede komt. Het lijkt eigenlijk steeds alsof ik mijn haren in een week niet gewassen heb, terwijl ik ze eigenlijk constant verzorg en energie in steek. Kruin is volledig kaal ondertussen, wat ook een contrast geeft met de rest... Ik las onlangs in een topic dat jullie Dirk Advocaat zijn HT niet (meer) mooi vonden - wel, ik zou nu op dit moment héél tevreden zijn mocht ik zijn haar hebben, hoor... (mijn HT-haren even kort uitgelegd - kan er nog uren over doorgaan, maar dat is misschien niet de bedoeling van dit topic... - is gewoon maar even om een idee te geven).

EDIT: Ook nog even vermelden dat mijn haar donkerbruin tot zwart is - door die donkere kleur vallen de getransplanteerde haren in feite nog meer op naar de buitenwereld toe.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg jacques.jpg‎ (9,0 KB, 76x gelezen)
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 20:06   #102
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Francis, wat als je je hoofd nou echt helemaal glad scheert met een scheermesje, nat dus.Dan valt het litteken op het achterhoofd toch helemaal niet op?
Alleen de diepte van het litteken....maarja, dit zou dan ook (zogenaamd) door een ongeluk veroorzaakt kunnen zijn.Misschien een idee?
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 20:16   #103
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
maarja, dit zou dan ook (zogenaamd) door een ongeluk veroorzaakt kunnen zijn.Misschien een idee?
Is dan wel een 'goed gemikt' ongeluk...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 20:44   #104
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Er gebeuren genoeg ongelukken waarbij ook op dit gedeelte van het hoofd littekens ontstaan b.v als je door een ruit gevallen bent.
Echt, als ik in de schoenen van Francis stond had ik mezelf dus echt helemaal glad geschoren en als ze vragen naar het litteken zou ik zeggen dat het door een ongeluk veroorzaakt was, maarja dat is mijn mening hierover.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2004, 23:37   #105
Brel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Berichten: 18
anders kijken

Eminem,

In een paar zinnen zou ik zeggen:

- Ik begrijp dat je zelfmoord wil plegen omdat je kalend bent en toch:
- De cliniek van Poznan in Polen biedt de mogelijkheid om veel goedkoper haar terug te krijgen. Ik heb het gedaan en ben echt tevreden
- Vrouwen zien kalheid anders dan mannen. Vrouw vergeten vaak je uiterlijk voor je innerlijk , Probeer een dating site zoals www.relatieplanet.nl en zet je kale kop op de foto op de site. Je zou verbaasd zijn van hoeveel reakties je kunt krijgt.
- Nu dat de maatschapij weet dat eathetic=big business komen alle labotariae met een oplossing. Het duurt alleen maar wat langer om te ontwikkelen en te testen dan een nieuwe tandborstel.
- Zidane is kaal. En toch wil iedereen op hem lijken. Bush is niet kaal.

Dus wacht nog even want een oplossing komt zeker en mocht je voor die tijd een vrouw tegenkomen die je leuk vindt zoals je bent, dan zou je niet eens de moeite doen om andere berichten in deze forum te lezen.
Er is meer dan hoop.
Brel
Brel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.