Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juli 2005, 12:40   #1
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Explosies in Londen

Zojuist op het nieuws:
LONDEN - Het centrum van Londen is donderdagochtend getroffen door een serie explosies. In verschillende metrostations en minstens drie dubbeldekbussen zijn explosieven ontploft. Het aantal gewonden is nog onduidelijk. Bij de busexplosie op Tavistock Square zouden volgens Reuters een onbekend aantal doden zijn gevallen. De Britse politie kon op dit moment niet aangeven of het ging om een ongeluk met de stroomverziening of om een mogelijke terreuractie.

(voor een video zie hier)

Volgens een politiewoordvoerder zijn een groot aantal slachtoffers gevallen bij het metrostation Aldgate Station. Scotland Yard liet weten nog geen zicht te hebben over de precieze oorzaak van de explosies op verschillende plaatsen. Het complete metroverkeer in Londen is stilgelegd. De getroffen metrostations Aldgate, Edgware Road, King's Cross, Old Street en Russell Square zijn ontruimd.


Metrotunnels

De politie verklaarde kort na het voorval dat er sprake was van een plotselinge voltageverhoging op vijf verschillende metrostations. Het zou gaan om de stations Aldgate, Edgware Road, King's Cross, Old Street en Russell Square. Bij het metrostation Aldgate zijn zeker negentig mensen gewond geraakt. Dat zei een arts tegen het persbureau Reuters. Ooggetuigen meldden eerder dat mensen die het metrostation Aldgate verlieten bedekt waren onder het bloed.

Geen dreigementen

Bekeken wordt onder meer of er sprake is van een menselijke fout. Zij zei dat er geen dreigementen zijn geweest die wijzen op een naderende aanslag. Volgens French is de term 'ernstig incident' gebruikt wegens de massale inzet van de hulpdiensten die nodig is.

Bussen ontploft

Minstens drie dubbeldekbussen zouden zijn ontploft, zo meldt het Brits persbureau Reuters. Een van de ontploffingen vond plaats in het hart van Londen op Tavistock Square. Daarbij zouden verscheidene doden zijn gevallen. Ooggetuigen zeiden tegen de televisiezender Sky News dat een explosie een dubbeldeks autobus "volledig uiteen heeft gereten".

De explosies op het hoogtepunt van de ochtendspits, volgen een dag na de toewijzing van de Olympische Spelen aan Londen

(bron: www.nu.nl)
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2005, 12:43   #2
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Toen ik dit hoorde had ik net het liedje I have a little faith in me gedownload.
In wat voor wereld leven wij mensen?
Waarschijnlijk zijn het aanslagen, en ditmaal nog dichtbij ook!!
Wat moeten we daar nou mee?
Ik kan er met mijn hoofd niet bij, en wil er ook absoluut niet over na denken wat er allemaal nog meer staat te gebeuren!!

Waar zijn mensen allemaal wel niet tot instaat!!
Ik begrijp er niks van, gelukkig is niet iedereen zo!!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2005, 12:59   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Vreselijk, ze spreken nu van 2 doden maar dat zullen er veel meer zijn.

In feite verbaast het me niks en daarom ben ik ook niet zo geschrokken als bij de eerdere aanslagen. Je kon hier op wachten. Toen Blair besloot Irak binnen te vallen was al zeker dat dit op een dag zou gebeuren. Kwestie van tijd...

Het is ook logisch en begrijpelijk dat er een hoop mensen rondlopen met rancune ten opzichte van Engeland. Dat is natuurlijk nooit een rechtvaardiging voor geweld, maar laat ik zeggen dat ik deze doden evenveel betreur als de gruwelijke doden in Irak door Engeland en de VS.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 7 juli 2005 om 14:27
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2005, 14:26   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Foto van een van de ontplofte dubbeldekkers:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg _41277449_bus_close_reader.jpg‎ (17,4 KB, 55x gelezen)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2005, 17:22   #5
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
De brief van de mogelijke organisatie die erachter zit is hier te lezen. In goed Engels staat er het volgende:

"In the name of God, the merciful, the compassionate, may peace be upon the cheerful one and the dauntless fighter, Prophet Muhammad, God’s peace be upon him. O nation of Islam and nation of Arabism: Rejoice for it is time to take revenge from the British Zionist Crusader Government in retaliation for the massacres Britain is committing in Iraq and Afghanistan. The heroic mujahidin have carried out a blessed raid in London. Britain is now burning with fear, terror, and panic in its northern, southern, eastern, and western quarters. We have repeatedly warned the British Government and people. We have fulfilled our promise and carried out our blessed military raid in Britain after our mujahidin exerted strenuous efforts over a long period of time to ensure the success of the raid. We continue to warn the governments of Denmark and Italy and all the Crusader governments that they will be punished in the same way if they do not withdraw their troops from Iraq and Afghanistan. He who warns is excused."
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2005, 17:45   #6
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ja, erg allemaal van die onschuldige slachtoffers, maar zoals Laurens ook zegt, het komt van twee kanten. Dit zal echt niet de laatste zijn, dus ik verwacht nog meer.

Trouwens, die brief is best mooi geschreven . Echt zo'n heldhaftig en bijna evangelische tekst.

Ik wacht trouwens ook vooral in spanning op Robert18 .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2005, 20:15   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Die houding van 'ze hadden het kunnen verwachten en ze hebben het er zelf naar gemaakt' vind ik persoonlijk nogal verwerpelijk, ga dat maar vertellen tegen die mensen die op die bus zaten.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2005, 20:33   #8
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
Dat is nu net het jammere van de hele kwestie,een select groepje incompetente machts- en geldgeile gekken beslissen, zonder de wil van het volk en puur uit zelfverheerlijking - zelfverrijking - geloofsovertuiging, ergens een oorlogje te beginnen: en de gewone burger is weerom de klos.



F33D Y4 H34D

Laatst gewijzigd door T4BuL4 R4S4; 7 juli 2005 om 21:24
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2005, 21:19   #9
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
En dan zeggen ze ook nog "In the name of God". Hoe durf je...
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2005, 21:23   #10
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
met mijn vorige post bedoel ik zowel de islam fundamentalisten MAAR ZEKER OOK onze westerse bekrompen kapitalistische regeringen.


F33D Y4 H34D
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2005, 21:53   #11
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
Angry voorbeeld stellen

tjah het zuigt allemaal keihard en ik vind dat deze klootzakken keihard ontheiligd moeten worden alvoorens we ze de genadeklap geven(als het geen zelfmoordenaars waren) dan komen ze tenminste niet in hun paradijs. niet dat ik dr in geloof ofzow maar voor die anderre inferieurre gekken moeten we toch een duidelijke boodschap achterlaten


mischien ook zon intergrale brief voordat we ze in een raket naar allah sturen met daarin hoe stout ze waren op deze wereld... als allah dan echt een god is zal hij ze wel spank geven voor de eeuwigheid

maar daar zijn wij natuurlijk weer VEEEEL te beschaafd voor ( soft bedoel ik )
en die achterlijke kebabridders zullen gewoon scheit aan ons blijven hebben
dus zijn de linkse mietjes uiteindelijk de moordenaars vind ik
we hadden de eerderre terroristen gewoon keihard moeten folterren ontheiligen tot de dood als ze niets zeggen...

dit klinkt heel hard maar had deze kamelencomando's wellicht het leven kunnen kosten en vele onschuldigen kunnen sparen!
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 08:16   #12
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
hey rizla

Dit is echt een te bekrompen, eenzijdige mening hoor wij: (de vooraanstaande -america, engeland- westerse mogendheden) hebben NET ZOVEEL schuld hieraan als de extremistische moslimgemeenschap...

Als wij denken de arabische landen te kunnen binnenvallen, de mensen en hun overtuiging te onderdrukken en vermoorden om onzelf te verrijken KANJE dit gewoon verwachten...

Kwestie van actie en reactie


F33D Y4 H34D

Laatst gewijzigd door T4BuL4 R4S4; 8 juli 2005 om 12:13
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 11:38   #13
irenebrug
Rianne
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 47
Explosie.

Woorden te kort hiervoor.

Mijn gedachten gaan vandaag uit naar alle overleden en nabestaande van Londen.
Ik wens iedereen sterkte toe wiens kennissen, familie of vrienden die hierbij zijn overleden....

Remko.
irenebrug is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 11:38   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T4BuL4 R4S4
Als wij denken de arabische landen te kunnen binnenvallen, de mensen te onderdrukken en vermoorden om onzelf te verrijken KANJE dit gewoon verwachten...
Informeer jezelf voor je dit soort onzin verkoopt.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 12:05   #15
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
oh ja!???

Zeg jij dan eens WAAROM de westerse coalitie is binnengevallen in Afganistan, Irak ...

Ben benieuwd....

F33D Y4 H34D

Laatst gewijzigd door T4BuL4 R4S4; 8 juli 2005 om 12:12
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.