Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 34 50,00%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 18 26,47%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 16 23,53%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 26 augustus 2005, 15:38   #31
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rene vd laan
Ik kan geen fina meer slikken, door de bijwerkingen. Libido, vermoeidheid, concentraie problemen etc. Stel dat ik aan de duta ga, wat een sterker medicijn is. Kan het toch zo zijn dat ik minder bijwerkingen krijg door de duta dan door fina?? Wie kan mij hier iets nuttigs over vertellen??

Bvd Groeten Rene.
duta doet exact hetzelfde als fina maar dan nog meer. Je kunt dus dezelfde of zwaardere (meer) bijwerkingen verwachten. De onderzoeksresultaten onderstrepen dit. Zie ook het Haarwoordenboekje onder fina en duta voor een compleet overizcht van het risico op bijwerkingen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2005, 12:51   #32
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Post

Ik zit nu zo'n 4,5 maand aan de Duta en heb sinds kort een vriendin. Bij liefde komt intiem contact en daar is het waar het wat minder gaat.Erectieproblemen zijn er en als de erectie er is, is die van kortstondige duur. Hiervoor gebruikte ik propecia voor 9 maanden, maar ben in die tijd altijd single geweest. Of hetzelfde probleem er was toen is dus moeilijk te zeggen. Ik heb vernomen dat bij fina deze bijwerking kan verdwijnen, maar hoe is dat ervaren met Duta? Alvast bedankt.
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)

Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2005, 15:13   #33
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hoi Mark82,

Wat vervelend wat je beschrijft, maar wanhoop niet. De vraag is nu of je erectieproblemen door de duta komen of niet. Hoe was je potentie vóórdat je aan de fina/duta ging? Heel erg veel mannen hebben namelijk erectieproblemen, daar hoef je niet per se een 5AR-remmer voor te slikken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2005, 20:41   #34
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Hoi Mark82,

Wat vervelend wat je beschrijft, maar wanhoop niet. De vraag is nu of je erectieproblemen door de duta komen of niet. Hoe was je potentie vóórdat je aan de fina/duta ging? Heel erg veel mannen hebben namelijk erectieproblemen, daar hoef je niet per se een 5AR-remmer voor te slikken.
M'n potentie was in orde voordat ik aan de fina/duta ging. Ik had niks te klagen. Het zal dus waarschijnlijk komen door het medicijnengebruik. Aangezien ik dus geen seks heb gehad in de periode van fina valt er moeilijk iets te zeggen over m'n potentie toen.
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)

Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2005, 20:43   #35
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark82
M'n potentie was in orde voordat ik aan de fina/duta ging. Ik had niks te klagen. Het zal dus waarschijnlijk komen door het medicijnengebruik. Aangezien ik dus geen seks heb gehad in de periode van fina valt er moeilijk iets te zeggen over m'n potentie toen.
Hoezo, masturbeer je dan nooit?

Maargoed, impotentie is een bijwerking van fina/duta, dus het zou kunnen dat je daarmee van doen hebt. Ik zou dan met de duta stoppen, want dat is het toch niet waard lijkt me.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2005, 20:50   #36
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Hoezo, masturbeer je dan nooit?

Maargoed, impotentie is een bijwerking van fina/duta, dus het zou kunnen dat je daarmee van doen hebt. Ik zou dan met de duta stoppen, want dat is het toch niet waard lijkt me.
Tijdens het masturberen ben je constant bezig en is een erectie dus makkelijker te behouden. Een erectie vasthouden tijdens de sex is een stuk moeilijker. Goed, dat kan ik doen, maar ik kan er voor kiezen om het nog 2 maanden aan te zien. Want bijwerkingen kunnen ook verdwijnen op den duur?
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)

Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2005, 20:53   #37
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark82
Tijdens het masturberen ben je constant bezig en is een erectie dus makkelijker te behouden. Een erectie vasthouden tijdens de sex is een stuk moeilijker. Goed, dat kan ik doen, maar ik kan er voor kiezen om het nog 2 maanden aan te zien. Want bijwerkingen kunnen ook verdwijnen op den duur?
Ja maar je bent al vanaf juni bezig. Ik zou zeggen dat de impotentie een maand of 3 na gebruik wel al weg zou moeten ebben, hoewel ik geen idee heb wat de officiële onderzoeken over deze termijn zeggen.

Het zou natuurlijk kunnen dat de bijwerking verdwijnt, het staat duidelijk in de onderzoeken dat dit soort bijwerkingen na verloop van tijd weer kunnen weggaan. It's up to you, Mark!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2005, 20:57   #38
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ja maar je bent al vanaf juni bezig. Ik zou zeggen dat de impotentie een maand of 3 na gebruik wel al weg zou moeten ebben. Maar het zou natuurlijk kunnen dat het nog terugkomt, het staat duidelijk in de onderzoeken dat dit soort bijwerkingen na verloop van tijd weer kunnen weggaan. It's up to you, Mark!
Kan het niet optreden na bv een maand of 3 gebruik ipv het begin? Argh, ik moet er niet aan denken dat ik ermee moet stoppen. Dan is het zo goed als over met m'n haar vrees ik. Ik bekijk het nog even aan, bedankt voor je inbreng tiuri.
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 april 2007 om 10:47
Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 10:07   #39
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Exclamation Ik stop met dutasteride

Hallo allemaal,

Vanaf 27 oktober 2004 slik ik duta, maar ik ben op advies van mijn huisarts (in ieder geval tijdelijk) gestopt!

Een tijdje geleden bood mijn werkgever aan alle werknemers gratis een medisch routineonderzoek aan. Bij dit onderzoek ben ik helemaal doorgemeten: ogen, oren, hart, bloed, urine etc. Alles leek in eerste instantie helemaal 100% in orde, en ik heb de laatste jaren ook weinig lichamelijke klachten. De bloeduitslagen zouden mij worden nagestuurd.

Nu kreeg ik deze bloeduitslagen vorige week in de bus, en daaruit bleek dat een bepaald enzym in mijn bloed verhoogd is. Het gaat om het ALAT-enzym (alanine aminotransferase), waarmee het functioneren van de lever kan worden aangeduid. De normwaarden van dit enzym zijn 0-50 U/l, de waarde in mijn bloed was 101 U/l. Alle andere waarden van het bloedonderzoek zijn bij mij wel prima in orde.

Ik legde zelf al gelijk de link tussen de hoge ALAT-waarde en dutasteride, omdat duta door de lever gemetaboliseerd (afgebroken) wordt en duta het enige medicijn is wat ik momenteel gebruik. Dutasteride is zoals we allemaal weten een redelijk sterk middel met een koe van een halfwaardetijd, dus daaraan heeft de lever een hele kluif. Mijn bloeduitslag kan betekenen dat de lever niet goed raad weet met de dosering duta.

Ik ben vandaag met de bloeduitslagen naar mijn huisarts gegaan en zij bevestigde mijn vermoedens. Nu moet ik van haar 2 maanden stoppen met duta. Daarna wordt mijn bloed opnieuw geprikt. Als de ALAT-waarde dan gezakt is, duidt het inderdaad op een negatieve invloed van dutasteride. Als de ALAT-waarde nog steeds hoog is, is er wat anders aan de hand. Maar de huisarts acht de kans hoogstwaarschijnlijk dat het de duta is.

Overigens is het niet zo ernstig, ik heb geen belangrijke lichamelijke klachten of pijnen. De huisarts vindt het ook niet direct alarmerend, maar om voor langere tijd een hoge ALAT-waarde te hebben is natuurlijk niet goed. Een lever is veel belangrijker dan haar.

Het gekke is dat ik hier nog nooit van gehoord heb of over gelezen heb op een van de forums, terwijl je zou zeggen dat hier meer mensen last van zouden moeten hebben. Ook stond dit niet vermeld in het Farmaceutisch Kompas 2006 als bijwerking van dutasteride of finasteride. Maar mijn huisarts vond dat niet zo gek omdat duta een nieuwe stof is en volgens haar worden er in de loop der jaren standaard altijd nieuwe bijwerkingen geconstateerd dan die al gevonden zijn in de trials.

Dus ja dit is wel effe een domper, vooral omdat duta bij mij wel lijkt aan te slaan. Ik heb geen spetterende nieuwe haargroei ofzo maar volgens mijn foto's en mijn omgeving is mijn haarlijn het afgelopen jaar niet verder opgeschoven. Maar aan de andere kant vind ik het ook niet zo vervelend omdat ik een paar kleine kwaaltjes heb waarvan ik me altijd al heb afgevraagd of het door de duta komt, zoals mijn eczeem en soms een opgeblazen gevoel in de maag/darmen. Dat kan ik nu dan meteen even testen.

Wat ik nu in de tussentijd ga doen weet ik nog niet, daar ga ik deze week even over nadenken. Gezien duta's lange halfwaardetijd hoef ik me de komende weken nog niet echt druk te maken over sheddings ofzo, dus ik heb de tijd om een plan B samen te stellen. Ik zit zo op het eerste gezicht te denken aan de lasercomb (voor bescherming van de hele hoofdhuid) gecombineerd met spiro (specifiek voor de inham-area). Verder zou ik na de bloedtest ook kunnen overwegen om duta nog maar 1 of 2x per week te slikken, dan nog kan het goed werken. Of ik kan weer teruggaan naar het meer 'levervriendelijke' finasteride.

Als uit de bloeduitslag blijkt dat de verhoogde ALAT-waarde inderdaad door de duta komt, zal dat ook gemeld worden bij de Nederlandse FDA, zodat hiervan melding kan worden gemaakt in de bijsluiter. In ieder geval is dit weer een goede waarschuwing dat niet te licht gedacht moet worden over medicijnen, en zeker niet over dutasteride. Een andere moraal van het verhaal is dat je dit soort dingen altijd in overleg moet doen met de huisarts, zodat je constant onder controle staat van iemand die in kan grijpen als het misgaat.

Wat vinden jullie van dit verhaal? Zijn er toevallig mensen die hier al eerder iets over gelezen/gehoord hebben? En de andere duta-gebruikers, ik denk dat het verstandig is als jullie ook je bloed hierop laten testen?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 21 mei 2006 om 11:47
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 11:05   #40
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Jee, Tiuri, dat is vervelend om te horen. En net nu je stabilsatie meent te bemerken. Hoe dan ook, ik geef je 100% gelijk om voorlopig te stoppen. Een terugkeer naar fina, aangevuld met spiro, is wellicht het meest voor de hand liggende alternatief op het moment. Hoe dan ook, succes en veel wijsheid toegewenst.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 17:17   #41
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Berichten die je liever niet leest, maar goed dat ze aan de man komen. Houdt ons op de hoogte. Ik ben benieuwd hoe het verloopt (ook bij anderen)!
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 22:44   #42
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Rottig voor je Tiuri, maar vanzelfsprekend dat je nu op zeker speelt voor je lever...

Ik lees trouwens wel her en der eens spookverhalen dat fina/duta een negatief effect op de lever hebben (zoals een tijdje geleden nog hier op hetforum) maar die verhalen worden nogal makkelijk weggewimpeld omdat de FDA trials niet op dergelijke systematische bijwerkingen wezen...

Maar dit onderstreept wel mijn persoonlijke mening dat hier op het forum wel erg makkelijk wordt geschermd met "och het is door de FDA goedgekeurd dus slikken maar". Het is dus toch echt geen garantie dat er niet nog (vaak lange termijn) bijwerkingen aan het licht kunnen komen.
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2006, 09:04   #43
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q'modo
Rottig voor je Tiuri, maar vanzelfsprekend dat je nu op zeker speelt voor je lever...

Ik lees trouwens wel her en der eens spookverhalen dat fina/duta een negatief effect op de lever hebben (zoals een tijdje geleden nog hier op hetforum) maar die verhalen worden nogal makkelijk weggewimpeld omdat de FDA trials niet op dergelijke systematische bijwerkingen wezen...

Maar dit onderstreept wel mijn persoonlijke mening dat hier op het forum wel erg makkelijk wordt geschermd met "och het is door de FDA goedgekeurd dus slikken maar". Het is dus toch echt geen garantie dat er niet nog (vaak lange termijn) bijwerkingen aan het licht kunnen komen.
True, er wordt hier op het forum vaak te licht gedacht over medicijnen, mee eens. Maar toch is het natuurlijk vreemd dat zoiets wat ik nu heb niet naar boven komt bij de trials. Dit leverprobleem werd bij mij duidelijk na een routine bloedonderzoek, je *zou toch zeggen* dat ze dat soort onderzoeken ook standaard uitvoeren bij de proefpersonen van de trials. Het feit dat het daar niet naar voren is gekomen, kan natuurlijk goed zeggen dat het probleem gewoon nauwelijks voorkomt. En het zou natuurlijk ook kunnen dat het niet van de duta komt maar van iets anders, ik weet dat pas over 2 maanden zeker.

Ik vind het opzich onterecht als mensen nu een medicijnenangst hierdoor krijgen. Het is onzinnig om bij het slikken van een medicijn al angstig te zijn voor alle bijwerkingen die je mogelijkerwijs kan krijgen. Een FDA-gekeurd medicijn geeft in ieder geval een bepaalde standaard van veiligheid, en verder ligt er een bepaalde verantwoordelijkheid bij de huisarts en bij de gebruiker zelf om de gevaren te bestuderen en een reële overweging te maken.

Ik denk wel dat dit aangeeft dat het gewoon erg belangrijk is dat je dit soort medicijnen zoveel mogelijk via normale wegen verkrijgt en in ieder geval met je huisarts bespreekt. Zolang je dat doet kan er weinig misgaan, want je kan altijd nog stoppen als het niet goed gaat. En volgens mij gaan op dat punt heel veel haarwebleden de mist in.

Wat ik trouwens wel vind is dat er bij de medicijnen fina/duta teveel de nadruk wordt gelegd op de mogelijke gevaren ten gevolge van DHT-onderdrukking, en dat leverbelasting etc. daardoor snel vergeten wordt. Dutasteride is hoe dan ook een belasting voor de lever, en het lijkt me sowieso niet goed om van jongs af aan de rest van je leven iedere dag zo'n medicijn te nemen. Misschien is het ideale regimen dan wel een wisselregimen, waarbij je bijv. 5 jaar pillen neemt, en dan weer 5 jaar topicals, zodat je je lichaam zoveel mogelijk ontziet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 1 februari 2006 om 09:21
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2006, 11:57   #44
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
tiuri

Hoi

Sorry, ik vroeg naar je reden om te stoppen met duta in andere rubriek. Negeer deze aub want je hebt hier e.e.a. hartstikke duidelijk uitgelegd.
Om de redenen die jij nu aangeeft heb ik toevallig recent nier/lever/bijnierschors werking laten nakijken dmv bloedonderzoek omdat ook bij gebruik androcur dit staat vermeld dat e.e.a. periodiek gecontroleerd moet worden.
Artsen/dermatologen wijzen je er geheel niet op is mijn ervaring. Je moet zelf zo alert zijn om idd. als je medicatie gebruikt (al dan niet voor je haar) om periodiek (bijv. 1x per 6 mnd/1x pjr) een bloedonderzoekje aan te vragen...
Misschien ter overweging is dit handig om een waarschuwing/tip op te nemen bij enkele (haar)medicijnen waar dit zeker van toepassing is ,op te nemen in het haarwoordenboekje.
tav door mn door vrouwen gebruikte medicatie, weet ik dat het aangeraden wordt bij bij : diane-35, androcur, spironolactone tabletvorm.

Ik hoop dat je nu gekozen regime net zo goed aanslaat en je stabilisatie situatie behoudt.
Groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2006, 12:01   #45
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Hoi

Sorry, ik vroeg naar je reden om te stoppen met duta in andere rubriek. Negeer deze aub want je hebt hier e.e.a. hartstikke duidelijk uitgelegd.
Om de redenen die jij nu aangeeft heb ik toevallig recent nier/lever/bijnierschors werking laten nakijken dmv bloedonderzoek omdat ook bij gebruik androcur dit staat vermeld dat e.e.a. periodiek gecontroleerd moet worden.
Artsen/dermatologen wijzen je er geheel niet op is mijn ervaring. Je moet zelf zo alert zijn om idd. als je medicatie gebruikt (al dan niet voor je haar) om periodiek (bijv. 1x per 6 mnd/1x pjr) een bloedonderzoekje aan te vragen...
Misschien ter overweging is dit handig om een waarschuwing/tip op te nemen bij enkele (haar)medicijnen waar dit zeker van toepassing is ,op te nemen in het haarwoordenboekje.
tav door mn door vrouwen gebruikte medicatie, weet ik dat het aangeraden wordt bij bij : diane-35, androcur, spironolactone tabletvorm.

Ik hoop dat je nu gekozen regime net zo goed aanslaat en je stabilisatie situatie behoudt.
Groet
Kitty
Ah goed dat je mijn post inmiddels hebt gevonden kitty! En jij post ook nuttige info hier denk ik voor de meesten hier!

Ik zal inderdaad ook even het haarwoordenboekje aanpassen, goed idee!

In ieder geval bedankt voor je reactie!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.