Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 34 50,00%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 18 26,47%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 16 23,53%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 10 februari 2006, 22:37   #61
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
bekijk de poll maar eens, die wijst uit dat 60% geen bijwerkingen heeft.
als ik jou was zal ik wel het bloedonderzoek van tiuri afwachten voordat je daadwerkelijk begint.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2006, 11:01   #62
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ik gebruik al twee weken geen dutasteride meer. Sinds een paar dagen voel ik me veel beter, ik kan weer geconcentreerd werken/studeren en ben niet meer zo duf. Ik ben ook niet meer van plan om dutasteride OF finasteride te gaan gebruiken, ik houd het nu mooi bij topicals en andere producten die je DHT niet systematisch onderdrukken.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2006, 11:30   #63
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik gebruik al twee weken geen dutasteride meer. Sinds een paar dagen voel ik me veel beter, ik kan weer geconcentreerd werken/studeren en ben niet meer zo duf. Ik ben ook niet meer van plan om dutasteride OF finasteride te gaan gebruiken, ik houd het nu mooi bij topicals en andere producten die je DHT niet systematisch onderdrukken.
Jep dat was ook de hele gedachtengang van mij over het stoppen met finasteride...
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2006, 18:26   #64
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik gebruik al twee weken geen dutasteride meer. Sinds een paar dagen voel ik me veel beter, ik kan weer geconcentreerd werken/studeren en ben niet meer zo duf. Ik ben ook niet meer van plan om dutasteride OF finasteride te gaan gebruiken, ik houd het nu mooi bij topicals en andere producten die je DHT niet systematisch onderdrukken.
Wat is nu je plan en waarom?
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2006, 20:02   #65
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Wat is nu je plan en waarom?
Zie vorige pagina.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2006, 20:08   #66
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Zie vorige pagina.
Eh het staat er niet?
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2006, 20:15   #67
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik ben sinds vorige week ook met dutasteride gestopt om een aantal redenen:
1. Mijn gyno werd te erg
2. Ik heb waarschijnlijk trombose gekregen in mijn onderbenen.
3. Mijn concentratie is klote
4. Ik ben vaak duf
...............
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2006, 20:51   #68
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
...............
Ik vroeg wat je nieuwe regime wordt en waarom, niet waarom je gestopt bent met Dutasteride....
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2006, 21:22   #69
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ik vroeg wat je nieuwe regime wordt en waarom, niet waarom je gestopt bent met Dutasteride....
Dan moet je je zinnen beter formuleren.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2006, 21:38   #70
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Dan moet je je zinnen beter formuleren.
Nee?
Welk woord snap je niet dan?


Jij moet beter lezen
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2006, 02:00   #71
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik heb overal op de Amerikaanse forums gezocht naar andere meldingen van leverproblemen door duta, kon zo snel niets vinden. Ik denk dat dit vooral te wijten is doordat een overgrote meerderheid de medicijnen bestelt op internet zonder dit te overleggen met een arts en zonder dus ook onder controle te staan. Ik sluit niet uit dat er meer mensen met dit probleem rondlopen zonder het te weten.

Ik heb daarom zelf een thread geopend op HLH waarin ik melding maak van mijn probleem, en daar kwamen in eerste instantie nauwelijks reacties op. Bizar dat als je een thread opent met "Nieuw wondermiddel is uit!!!" dat het dan een dag later 50 posts heeft, terwijl mensen het slechte nieuws blijkbaar liever negeren en wegstoppen. Wellicht een andere reden waarom je er op de forums niet veel over leest?

Inmiddels zijn er gelukkig wat zinvolle posts gezet in mijn thread op HLH, er zijn meer en meer mensen die er de ernst van in te lijken zien. Ik zal dan ook mijn best doen om de discussie draaiende te houden door er regelmatig in te posten, ben benieuwd hoeveel meer mensen met soortgelijke problemen boven komen drijven.

Overigens sta ik ook wel te kijken dat er op dit forum nauwelijks reactie komt op mijn post door de andere duta-gebruikers. Er zijn hier toch zeker 10 regelmatige posters die ook duta slikken meen ik, en waarschijnlijk nog veel meer 'meelezers'. Als ik het goed heb ben ik een van de weinigen (de enige?) die duta gewoon via reguliere wegen heeft verkregen en die het gebruik ervan met de huisarts heeft overlegd, of niet? Wordt het niet eens tijd dat ook andere dutagebruikers hier wakker worden en een bloedtestje gaan doen?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 18 februari 2006 om 02:03
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2006, 05:01   #72
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee Tiuri! Ik heb je posts op HLH gelezen. Het is inderdaad hoe bizar laconiek ze reageren.

"Ja, ik had ook pijn in mijn lever na een paar maanden propecia gebruik!"

"Ja, maar luister, ik had geen pijn."

"Ja nou ja! He! Ik had toen pijn in mijn lever dus ja, ben maar gestopt."

Ja, schitterend land!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2006, 07:40   #73
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik heb overal op de Amerikaanse forums gezocht naar andere meldingen van leverproblemen door duta, kon zo snel niets vinden. Ik denk dat dit vooral te wijten is doordat een overgrote meerderheid de medicijnen bestelt op internet zonder dit te overleggen met een arts en zonder dus ook onder controle te staan. Ik sluit niet uit dat er meer mensen met dit probleem rondlopen zonder het te weten.

Ik heb daarom zelf een thread geopend op HLH waarin ik melding maak van mijn probleem, en daar kwamen in eerste instantie nauwelijks reacties op. Bizar dat als je een thread opent met "Nieuw wondermiddel is uit!!!" dat het dan een dag later 50 posts heeft, terwijl mensen het slechte nieuws blijkbaar liever negeren en wegstoppen. Wellicht een andere reden waarom je er op de forums niet veel over leest?

Inmiddels zijn er gelukkig wat zinvolle posts gezet in mijn thread op HLH, er zijn meer en meer mensen die er de ernst van in te lijken zien. Ik zal dan ook mijn best doen om de discussie draaiende te houden door er regelmatig in te posten, ben benieuwd hoeveel meer mensen met soortgelijke problemen boven komen drijven.

Overigens sta ik ook wel te kijken dat er op dit forum nauwelijks reactie komt op mijn post door de andere duta-gebruikers. Er zijn hier toch zeker 10 regelmatige posters die ook duta slikken meen ik, en waarschijnlijk nog veel meer 'meelezers'. Als ik het goed heb ben ik een van de weinigen (de enige?) die duta gewoon via reguliere wegen heeft verkregen en die het gebruik ervan met de huisarts heeft overlegd, of niet? Wordt het niet eens tijd dat ook andere dutagebruikers hier wakker worden en een bloedtestje gaan doen?
Tiuri, kijk even hier naar, misschien is dit wel een oplossing: Soms wordt een medicijn ook per zetpil toegediend: het bloed uit de endeldarm (het laatste gedeelte van de dikke darm) gaat namelijk niet via de lever naar de rest van het lichaam, maar komt daar rechtstreeks terecht.

De rest is hier te vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lever
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2006, 07:57   #74
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Trouwens, dit is ook wel interessant: De adsorptie van een geneesmiddel na orale toediening

Hierboven werd uitgelegd dat de lever een geneesmiddel soms onwerkzaam maakt. Hier de uitleg hierover. Als het geneesmiddel in de maag is gearriveerd valt het uiteen. Daarna lost het op. In de maag wordt maar heel weinig opgenomen, dus uiteindelijk wordt het opgenomen in de dunne darm. Daarna gaat het via de poortader naar de lever. De poortader kan het geneesmiddel via de galblaas in de dunne darm terugstorten, waarna het via de dikke darm bij de ontlasting komt. Wanneer de poortader het geneesmiddel opneemt, komt het in de lever. De lever kan het geneesmiddel deels aanpassen door eigen stoffen toe te voegen, dit heet Biotransformatie. Biotransformatie is het omzetten van geneesmiddelen in metabolieten. Dit gebeurt doordat de lever een stukje molecuul aan het geneesmiddel vastplakt. Een metaboliet is een omzettingsproduct. Dit kan de werkzaamheid van het geneesmiddel beïnvloeden. Het geneesmiddel kan hierdoor hetzelfde blijven, deels onwerkzaam worden of totaal onwerkzaam worden.

Misschien dat daardoor bij sommige personen, bij ons geval dan fina en duta, een medicijn niet aanslaat.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2006, 10:56   #75
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Tiuri, kijk even hier naar, misschien is dit wel een oplossing: Soms wordt een medicijn ook per zetpil toegediend: het bloed uit de endeldarm (het laatste gedeelte van de dikke darm) gaat namelijk niet via de lever naar de rest van het lichaam, maar komt daar rechtstreeks terecht.
Ja maar DHT-killer, een zetpil is een pil die je via de anus moet toedienen. Duta is natuurlijk niet in zetpilvorm verkrijgbaar.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.