Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 september 2002, 00:16   #16
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Nou dan heb ik zeker VEEL boosheid in me, want het zit bijna overal
Bedankt voor de uitleg, ga kijken of ik het boek kan vinden.
Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2002, 16:31   #17
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
binnenkant versus buitenkant

Hallo grover en de rest,

Citaat:
Ik ben het geheel met je eens als je stelt dat medicijnen NOOIT een definitieve oplossing voor een probleem zijn. Met medicijnen worden de gevolgen van een ziekte bestreden en soms zelfs onderdrukt. Symptoombestrijding dus...ipv het zoeken naar de Oorzaak. Nog sterker gesteld: feitelijk zijn veel ziektes een Symptoom. Je lichaam ondervindt de symptomen van een dieper liggende oorzaak.....

Misschien niet helemaal goed overgekomen dan , maar ik heb nooit willen zeggen dat medicijnen NOOIT een definitieve oplossing voor een probleem kunnen zijn. Ik ben het er wel mee eens dat ze slechts symptonen onderdrukken maar als dat voor een periode voor bv 60 jaar is, is dat in termen van mensheid vrij definitief! Ik heb het dan niet over psychische problemen maar over medische problemen. En , hoewel door sommige hier op het forum anders denken, ik ben van mening dat hirsutisme NIET veroorzaakt wordt door iets psychisch! Misschien wel versterkt maar het ontstaat zeker niet door je iets vanuit je ziel of geest.....mijn mening!
Wat ik met mijn eerdere tekst juist wilde zeggen dat ik niet geloof dat je eetpatroon veranderen, je stress verminderen of je kijk op hirsutisme , de overbeharing definitief wegneemt. Iets wat misschien in de toekomst toch wel door medicijnen kan gebeuren. Nogmaals ik ben absoluut geen voorstander van medicijnen slikken (sterker nog heb nog nooit iets geslikt) maar als er een medicijn op de markt komt ben ik de eerste die hem zal slikken (mits de bijwerkingen niet al te bont zijn).

Citaat:
Sterker nog....de meeste ziektes los je uiteindelijk ook niet op met voedsel/medicijn/operatie van buitenaf, maar door genezing van......binnenuit.
Mijn visie hierop: genezing van binnenuit, in de zin die jij bedoelt, naar ik aanneem, kan denk ik bijdragen aan een versnelde oplossing voor hirsutisme, gesteld dat er bv medicijnen voor zijn, maar kan ook hier hirsutisme niet zelfstandig wegnemen. Door je kijk op de zaken te veranderen, affirmaties te gebruiken om jezelf krachtiger te voelen, kan je weleens waar de kracht geven om beter met je probleem (wat dan misschien niet meer als een probleem ervaren wordt) om te gaan waardoor het probleem voor jou in jouw zienswijze kan verdwijnen maar er eigenlijk nog wel daadwerkelijk zit! Je zult nu wel denken, ja maar als het voor jou gene probleem meer is dan is het probleem dus weg! Yep klopt, maar hoeveel mensen zullen er in dit leven daarwerkelijk zulke kracht vinden????

Met betrekking tot het boek waar je uit citeert: Ik heb de laatste tijd veel van zulk soort boeken gelezen en ik heb er zelfs wat mee gekregen (misschien een beetje moeilijk te geloven na deze tekst van mij ) Maar ik vind tegelijkertijd ook dat het wel heel makkelijk roepen is en het ook teveel geroepen wordt de laatste tijd in onze maatschappij. Het is tegenwoordig erg populair om zulke boeken te schrijven, er seminars over te geven etc etc omdat wij mensen er steeds meer behoefte aan krijgen door alle welvaart waar we nu in verkeren. Nu hoor ik je denken, dus dan zal er ook wel iets van waarheid in zitten: NATUURLIJK!!!! het is allemaal waar wat er in zulke boeken geschreven wordt maar ik vind niet dat hier nu voor 100% uit geput moet gaan worden. Feit blijft, of ik nu positief of negatief denkt, open sta om mijn probleem te accepteren ja dan nee enz enz, ik altijd zal willen dat er een moment komt dat ik er een ECHTE AANTOONBARE oplossing verschijnt voor HIRSUTISME!!!!!!!!!

Groetjes Diana, die probeert een evenwicht te vinden tussen wetenschap en visie!
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2002, 17:47   #18
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Lightbulb Re: binnenkant versus buitenkant

Citaat:
Originally posted by Diana
Hallo grover en de rest,

Misschien niet helemaal goed overgekomen dan , maar ik heb nooit willen zeggen dat medicijnen NOOIT een definitieve oplossing voor een probleem kunnen zijn. Ik ben het er wel mee eens dat ze slechts symptonen onderdrukken maar als dat voor een periode voor bv 60 jaar is, is dat in termen van mensheid vrij definitief!
Ja, het is maar net wat je onder 'definitief' verstaat dan. Als je iets 60 jaar onderdrukt dan is dat in mijn ogen géén definitieve OPLOSSING van het probleem, maar een langdurige onderdrukking van symptomen c.q. onderdrukking van het probleem.

Citaat:
Ik heb het dan niet over psychische problemen maar over medische problemen.
Ok, púúr de zichtbaarheid van overbeharing op je lichaam dus?

Citaat:
En , hoewel door sommige hier op het forum anders denken, ik ben van mening dat hirsutisme NIET veroorzaakt wordt door iets psychisch! Misschien wel versterkt maar het ontstaat zeker niet door je iets vanuit je ziel of geest.....mijn mening!
Véél ziektes worden JUIST veroorzaakt door 'iets' in jezèlf. Dat 'iets' heeft vaak te maken met je gedachtenpatronen over Jezelf. Kijk maar naar lotgenoten met TTM bijv. Achter veel ziektes zit een oorzaak....een oorzaak die vaak in Jezelf ligt. Ik heb er jaren over gedaan om dit te willen zien...voorheen had ik uitsluitend de mening: 'meten is weten'. Als het niet wetenschappelijk aangetoond kon worden, dan bestond het (bijna) niet, voor mij. Door mijn eigen ervaringen en de veelheid aan therapiën die ik heb ondergaan voor mijn eigen ziekte kòn er er gewoonweg niet meer omheen: het besef dat IKZELF de allergrootste rol heb gespeeld in het ontstaan van mijn ziektebeeld. De meeste reguliere artsen zullen je hier niet op wijzen....

Iedereen heeft gelukkig zijn eigen mening. Ik had 5 jaar geleden precies dezelfde mening als jij op dit moment hebt. Mijn mening is door mijn eigen ervaringen in de loop der jaren veranderd. Gelukkig is daar ook een discussiegroep voor: om elkaars verschillende meningen te kunnen horen.

Citaat:
Wat ik met mijn eerdere tekst juist wilde zeggen dat ik niet geloof dat je eetpatroon veranderen, je stress verminderen of je kijk op hirsutisme , de overbeharing definitief wegneemt. Iets wat misschien in de toekomst toch wel door medicijnen kan gebeuren.
Ik wil niet al te negatief overkomen ... maar ik denk dat een medicijn voor Hirsutisme NOOIT het licht zal zien....hetzelfde geldt voor een medicijnen voor het tegenovergestelde probleem: kaalheid. Ik geloof er ook niet in dat je eetpatroon veranderen....of welke therapie dan ook, welke UITSLUITEND gericht is op symptoombestrijding, een definitieve oplossing zal bieden.

Citaat:
Nogmaals ik ben absoluut geen voorstander van medicijnen slikken (sterker nog heb nog nooit iets geslikt) maar als er een medicijn op de markt komt ben ik de eerste die hem zal slikken (mits de bijwerkingen niet al te bont zijn).
Ja, ikzelf heb Alopecia Androgenetica sinds mijn 17e....en als er in die tijd een medicijn was geweest die mij van mijn kaalheid zou kunnen genezen....dan was ik de eerste geweest om dit medicijn tot mij te nemen. Ik dacht dat mijn wereld instortte toen ik steeds kaler werd op zo'n jonge leeftijd. Ik stond uren en uren voor de spiegel om mijn kaalheid maar te camoufleren met bussen gel. Ik voelde me zo ontzettend lelijk....echt afschuwelijk. Minoxidil heb ik geprobeerd, maar dat hielp helaas helemaal niets....
Met medicijnen op zich is helemaal niets mis (mits de bijwerkingen inderdaad niet al te heftig zijn, zoals jij al terecht aangeeft), mijn punt is alleen dat je lichaam niet voor niets iets 'aangeeft'. Medicijnen kunnen een hele goede ondersteuning zijn in een herstel/genezingsproces: zeker!

Citaat:
Mijn visie hierop: genezing van binnenuit, in de zin die jij bedoelt, naar ik aanneem, kan denk ik bijdragen aan een versnelde oplossing voor hirsutisme, gesteld dat er bv medicijnen voor zijn, maar kan ook hier hirsutisme niet zelfstandig wegnemen.
Ik denk dat het vaak een combinatie van factoren is. Ik ben van mening dat ALLES wat bijdraagt aan de genezig van wat dan ook goed is. Als er een middel is/komt wat een ziekte geheel zelfstandig kan wegnemen, of als er een psychologische therapie bestaat die een ziekte zelfstandig kan wegnemen: allemaal prima. Maar vaak is het een combinatie inderdaad. Alleen is zo dat uiteindelijk de grootste kracht in JEZELF ligt en niet in een medicijn......en als je JEZELF kunt ondersteunen met pillen, met een dieet, met affirmaties, enz: PRIMA!

Citaat:
Door je kijk op de zaken te veranderen, affirmaties te gebruiken om jezelf krachtiger te voelen, kan je weleens waar de kracht geven om beter met je probleem (wat dan misschien niet meer als een probleem ervaren wordt) om te gaan waardoor het probleem voor jou in jouw zienswijze kan verdwijnen maar er eigenlijk nog wel daadwerkelijk zit! Je zult nu wel denken, ja maar als het voor jou gene probleem meer is dan is het probleem dus weg! Yep klopt, maar hoeveel mensen zullen er in dit leven daarwerkelijk zulke kracht vinden????
Dat ligt er inderdaad aan welke weg zij bewandelen. Als je AL je hoop voor 100% in je artsen/medicijnen legt...als je ervanuitgaat dat alleen deze mensen/middelen/enz je kracht kunnen geven om te genezen..dan zul je inderdaad niet snel de kracht in jezelf vinden.....

Citaat:
Met betrekking tot het boek waar je uit citeert: Ik heb de laatste tijd veel van zulk soort boeken gelezen en ik heb er zelfs wat mee gekregen (misschien een beetje moeilijk te geloven na deze tekst van mij )
Nee hoor!

Citaat:
Maar ik vind tegelijkertijd ook dat het wel heel makkelijk roepen is en het ook teveel geroepen wordt de laatste tijd in onze maatschappij.
. Helemaal mee eens. Het is inderdaad heel makkelijk om te roepen dat je je innerlijke gedachtenpatronen dient te veranderen...dat je anders met jezelf moet omgaan en aan zelfonderzoek dient te doen....om tot genezing te kunnen komen. Maar het daardwerkelijk DOEN van deze dingen is een heel ander verhaal. (het blijft veel makkelijker om bij je huisarts aan te kloppen en het zoveelste pilletje naar binnen te slikken....)

Citaat:
Het is tegenwoordig erg populair om zulke boeken te schrijven, er seminars over te geven etc etc omdat wij mensen er steeds meer behoefte aan krijgen door alle welvaart waar we nu in verkeren. Nu hoor ik je denken, dus dan zal er ook wel iets van waarheid in zitten: NATUURLIJK!!!! het is allemaal waar wat er in zulke boeken geschreven wordt maar ik vind niet dat hier nu voor 100% uit geput moet gaan worden.
Ook mee eens. Niets is zo absoluut dat je er 100% op moet vertrouwen....ik ben van mening dat een combinatie van allerei therapieën de beste methode is om tot genezing van een ziekte te komen. Als dit voor mensen betekent dat zij zich goed voelen bij een dieet/medicijnen als ondersteuning van het geheel, dan is dat natuurlijk alleen maar prima.

Citaat:
Feit blijft, of ik nu positief of negatief denkt, open sta om mijn probleem te accepteren ja dan nee enz enz, ik altijd zal willen dat er een moment komt dat ik er een ECHTE AANTOONBARE oplossing verschijnt voor HIRSUTISME!!!!!!!!!
HELEMAAL mee eens! IEDEREEN wil een aantoonbare oplossing voor zijn/haar ziekte. Ik heb 5 jaren gezocht naar een oplossing voor mijn ziekte M.E. Ik heb kei en kei-hard gevochten om maar beter te kunnen worden. Je wilt niet weten hoeveel geld en energie ik gestoken heb in ontzettend veel therapiëen.......totdat ik erachter kwam dat de oplossing vooral IN MIJZELF lag en niet zozeer in allerlei dieëten/voedselsupplementen/pilletjes enz.....

Grover.
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2002, 22:34   #19
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
YEP!!!

Hoi Grover!

Ik bergijp wat je me wil duidelijk maken. Heel goed zelfs. Maar zoals je zelf al aangeeft heeft dit tijd nodig, ervaring, moed, kracht enz nodig om tot zon proces of tot zon stadium te komen.

Ik vind het heel knap dat jij dat al "bereikt" hebt! Ik weet ook dat ik ook dan en alleen dan zoiets kan voelen als ik er voor 100% open voor sta en ik weet van mezelf dat dat nog zeker niet het geval is, en zit zelfs er nog zover vandaan dat ik mezelf afvraag of ik ooit "zo' n houding" tegenover de wereld en vooral ook tegenover mezelf kan aannemen.

Wendy roept regelmatig soortgelijke dingen , als die jij hier nu opschrijft, naar mij, en ik pik ook wel dingen mee, maar heb het gevoel dat het allemaal maar heel erg langzaam tot me doordringt , als het dat al doet. Ik kom nu eenmaal uit een omgeving (ook door mezelf opgelegd natuurlijk) waarin dit soort zaken niet balangrijk waren. Scoren! Dat was het motto!

Ik heb het nog steeds in me, het perfect willen zijn, het "goed" willen zijn en resultaat behalen met oogkleppen op zeg maar, maar realiseer me nu iig al dat er "meer" is dan dat alleen. Dat er nog zoveel meer moois in de wereld is! Toch denk ik dat ik de perfectionistische aardse kant altijd in me zal blijven zitten, simpelweg omdat het misschien wel mijn basis ooit is geweest. Ik kan er geen afstand van doen, het is iets wat in me zit. Maar ooit hoop ik nog de balans tussen die twee kanten van me te mogen vinden

Groetjes, Diana!
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2002, 22:43   #20
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hoi!
Weet je je zit al verder dan je zelf denkt: Het feit dat ik regelmatig van die dingen tegen je roep, wil nog niet zeggen dat je er ook daadwerkelijk iets mee MOET. Dat je er wel over nadenkt is het begin, dat je die balans wil vinden is stap twee...
Het hoeft niet snel, want dan leer je er niks van, maar je komt er wel!
Liefs, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2002, 16:36   #21
tara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2002
Berichten: 23
bachbloesem remedie???

Beste wendy,

Ik had het stukje over die bachbloesems gelezen en vroeg me af of dat ook echt werkt met als je depri bent en onzeker en of dat het een beetje als de sintjankruid is en hoe je, als het echt werkt moet krijgen??
Ik stel wel veel vragen, dus ik hoop dat ik je geen hoofdpijn bezorg, liefs tara
tara is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2002, 18:32   #22
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Lieve Tara,
Een mens kan nooit teveel vragen stellen hoor
Voor wat betreft Bachbloesems: daat heb ik zelf geen ervaring mee maar ik ken wel mensen die zich er veel beter door zijn gaan voelen, dus wat betreft zijn de geluiden positief zou ik zeggen...
Kijk eens op deze site http://www.geocities.com/carlajadot/bachbloesem1.html
dan heb je in ieder geval meer informatie.
Informeer ook eens bij een apotheek of zo, of een goed gesorteerde drogist.
Succes! Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.