Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 13 januari 2002, 12:08   #61
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
He alonso, over die vraag dat je na drie jaar finas gebruikt resultaat boekte, bedoel ik eigenlijk ten opzichte van dat je begon.
Dus heb je na drie jaar finas gebruik meer dikkere haren gekweekt, of is de situatie wel verslechterd maar in mate?
Alvast bedankt cees!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2002, 13:45   #62
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
In die 3 jaren Finasteride heb ik absoluut geen dikkere haren op de kruin en frontaal gekregen. De foto's van Ids Boersma kunnen dit bevestigen. Het proces van haaruitval is bij geremd of iets vertraagd. Volgens Ids Boersma en een consultant bij Transhair hebben de haren weer een groeicyclus van 4-5 jaren verkregen ipv bijvoorbeeld maar 5 maanden, door het Finasteride gebruik. Maar de bestaande haren die reeds dunner waren (diameters zijn beduidend kleiner dan de diameters achter en opzij), zijn dus niet dikker geworden door Finasteride gebruik. Wellicht dat Dutasteride hier een oplossing voor biedt.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2002, 14:59   #63
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
yoo Alons ,


Duta klaart de klus verder. Ik denk dat de rede van het dun blijven van de dunne haren is: Fina blocked 70 % ( ong. ) van je dht .De overige 30 % die knaagt nog nog steeds aan de follicles. Als een haar al vrij dun is heeft het moeite met het op nemen tegen die resterende dht. Hierdoor groeit hij niet uit tot een dikke normale haar ( hij wordt onderdrukt ). Nu als je al het dht blocked, dan kan het ( wortel ) haartje in alle rust ongestoord uitgroeien tot een terminaal haar.


Ps: ik heb over haartjes die binnen een termijn van 5 jaren ofzo zijn verloren. Mensen die al een hele lange tijd geen haar meer hebben, daar durf ik niets over te zeggen...maar ik hoop toch dat duta zelfs voor hen ook wonderen kan doen.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2002, 00:14   #64
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hoi mensen..

Wie van jullie gebruiken propecia of Proscar tabletten. Ik bedoel wie neemt hier per dag... 1 mg....of 5 mg?

Ik gebruik nu al bijna 2 jaar propecia ( 1mg finasteride) met nauwelijks hergroei. Ik ga proscar gebruiken ( 5mg finasteride) Ik heb met veel mensen gesproken...die zeiden dat ze op 1 mg geen hergroei hadden maar bij 5 mg wel. Het schijnt zo te zijn dat je lichaam op een hogere dosis beter reageert. 1mg remt dht ongveer 60 % en 5 mg 72%. Ook belangrijk is dat 5 mg MEER dht remt in je hoofdhuid dan 1 mg. Immers als ik zometeen duta ga gebruiken maakt het niet uit welke dosis Finasteride ik nu gebruik. Volgens mij is 1mg Duta ......gelijk aan 100 mg Fina ( dan nog is duta krachtiger omdat type 1 ook wordt geremd ...gok....maar realtief gezien dan he die waarde in mg )


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2002, 12:51   #65
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
He Roc, volgens mij is het nooit goed om 5mg te nemen i.p.v. 1mg, want dan zullen er weldegelijk bijwerkingen volgen.
Maar waarom wil je dan over op 5 mg, een paar mailtjes eerder was je nog goed te spreken over pro hair (1mg), werkt het niet meer bij je?
hoor het wel van je!
big up.
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2002, 20:10   #66
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Cees,


Ik gebruik nu bijna 2 jaar propecia. Mijn haaruitval is redelijk gestabiliseerd ( GEEN hergroei ) maar mijn voorhoofd begint een klein beetje te schuiven.Ik heb van veel mensen gehoord dat ze al JAREN propecia gebruikten , met minimale resultaten. Daarna hebben zij proscar gebruikt. Dit had meer effect, sommigen begonnen met proscar hergroei te zien. Het schijnt zo te zijn dat bepaalde lichamen anders reageren op bepaalde dosissen van finasteride. Immers als je zometeen duta gaat gebruiken ....neem je bij wijze van spreken al een 10 voud van proscar.Ik denk persoonlijk niet dat de bijwerkingen groot zullen zijn ( tenzij je misschien al met propecia flinke bijwerkingen hebt ).

Nou Jay is meer weg van prohair..... niet ik.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2002, 21:01   #67
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
He roc, die mensen die jij gesproken heb verwachten er mischien ook te veel van, want hergroei van nieuwe haren is nauwelijks te sprake bij finas, want het gaat hierbij om de haren die je bezit, blijven zitten. Want ik heb ook mensen gesproken waarbij de haren niet minder is afgenomen, maar ook niet meer is bij gekomen (dit is toch ook bij jou geval, of niet) na een aantal jaar!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2002, 03:19   #68
Cid
Retired member
 
Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2001
Locatie: Inmarsat
Berichten: 25
Hoeveel procent DHT verlaagt 1 mg Finasteride in de hoofdhuid?

Hoi Alonso

Je schreef:
Citaat:
Wel dat 5 mg 38 % verlaagt t.o.v. 54 % met 0.5 mg Dutasteride.
De uitwerkingen van verschillende doses Finast zijn nagenoeg gelijk. Wellicht dat men voor de zekerheid van 5mg uit is gegaan om discussies over valse vergelijkingen oid te voorkomen.

Een quote en bijlagen uit Study of the FDA Files on PROPECIA, Sherman Frankel, April 6, 1998

A key question that needs resolution is the size of the dose of the main ingredient, finasteride, that should be used. In the PROSCAR studies it was found that, in measurements of prostate shrinkage, a 1 mg dose could not be distinguished from a 5mg dose. Yet the dosage recommended by Merck for PROSCAR was 5 mg and the effect of dosages lower than 1 mg were not studied. In the PROPECIA studies, the effects of a range of dosages were reported to the FDA. These studies examined how the drug inhibited the conversion of testosterone to dihydrotestosterone which is the significant feature affecting hair growth. This inhibition was observed to be 60-70 % in the (NDA 20-788) Merck study.

A significant result deals with the depletion of dihydrotestosterone (THD)and enhancement of testosterone (T), as measured in the scalp skin as a function of dosage.

As seen in Fig. 1, reproduced from the FDA material, the percent change of DHT for placebo and .01 mg finasteride were identical and essentially zero within a reasonable statistical estimate. The change dropped by 60 % for a .05 mg dose and stayed that way for all dosages up to 5 mg. Thus a 20 times smaller dose than PROPECIA had the same effect on the DHT.

A similar dose dependence was seen for the serum DHT (Fig. 2) where the effect was independent of dose above 0.2 milligrams

Conclusion:
The data on the dosage dependence of the depression of conversion to DHT, reproduced in this report from the material obtained under the FOIA, does not appear in the medical literature or in the drug insert. Thus the fact that the dosage has been set by the manufacturer at a level far larger than the level measured as necessary for the main function, has not been reported publicly. Yet, the vastly lower dosages, reported in the data submitted to the FDA, would be expected to reduce the chance of side effects.
Unfortunately, nothing is found in the FDA reviews of the request for approval of PROPECIA, commenting on the renarkable dosage data reproduced in this note.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif dht.gif‎ (9,1 KB, 149x gelezen)
__________________
Groeten,


Cid
Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2002, 11:08   #69
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Dus!!!!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2002, 15:15   #70
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Cid....


Dit stuk zegt NIETS over scalp dht maar alleen serum ( bloed ) . Er is zeker een verschil in scalp dht ...omdat bij fina de hoeveelheid erg belangrijk is bij stoppen van type 1 5 ar. Bij duta is dit maar tot een dosis of 10 mg afhankelijk . Daarna geen reductie meer.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2002, 16:27   #71
anoniem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2001
Berichten: 18
??????

bovenste figuur is scalp,skin dht!

ik heb een vraagje
ik heb nog steeds last van bijwerkingen, neem nu sinds kort zink en l-arginine
als ik .5 millgram ga nemen, is dat gunstig voor de bijwerkingen?
en uit het verhaal van cid leidt ik af dat dit geen invloed heeft op het behoud van haar.
mijn haaruitval is nu eindelijk gestopt. ik had nog wat last van de naween van minoxidil. hergroei reken ik ook niet echt op. (daar reken ik bij mino trouwens wel op, omdat dat zo goed aansloeg)
ik heb dit nu al 6-8 maanden, wanneer moeten de seksuele bijwerkingen weggaan als ik evenveel blijf gebruiken, 0.5 ga gebruiken en als ik stop?
misschien weten jullie dit. ik wil vooralsnog niet stoppen omdat ik dit veel makkelijker vind dan mino gebruiken!
thanx
anoniem is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2002, 17:51   #72
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Cid bedankt voor je informatie. Echter, het roept wel vragen bij mij op. Volgens het artikel zorgt zowel 0.05, 1 of 5 mg Finasteride voor 60% DHT verlaging in de hoofdhuid. Dus ook al is de dosering 20 keer zo groot dan blijft de DHT verlaging ongeveer 60% in de hoofdhuid. Volgens Phase ll trial onderzoek bedroeg het percentage DHT verlaging in de hoofdhuid met Finasteride 38%. Dit vind ik toch een vrij groot verschil. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2002, 17:59   #73
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Ja ik denk dat ik al weet wat bedoeld wordt bij de Phase ll trial: in de hoofdhuid zwemt nog 38 % in de hoofdhuid rond, dus Finasteride verlaagd dus inderdaad de DHT in de hoofdhuid met ongeveer 60%.
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2002, 18:42   #74
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Alonso...

Klopt niet wat je zegt over dat 38 %. kijk:

Als jij zegt dat 38 % nog vrij loopt in je hoofdhuid...dan blocked het dus 62 %.

Maar nu: Die gegeven waarde van 38 % wordt continu vergeleken met duta . Duta krijgt dan een waarde van 84 %. Dan zou...volgens wat jij zegt...duta maar voor 12 % in je hoofdhuid dht blocken.

Klopt niet wat je zegt.


Heb mijn twijfels over de waarheid van die grafieken van cid.

FEIT : 5 mg Finasteride blocked niet meer dan 38 % dht in je hoofdhuid.


En sorry anoniem...ik had ff die figuurtjes over het hoofd gezien. Maar die waardes kloppen niet van de scalp dht reduction...de max waarden van 5 mg hoort bij de 40 % grens te liggen en niet zals het weer is gegeven in de figuur.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2002, 18:44   #75
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
sorry kan vandaag ook al niet rekenen laat staan figuurtjes in de gaten hebben


100 - 84= 16 %
Rocco is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.