Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 mei 2007, 11:32   #1
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Hoe vertel je dat je TTM hebt

Hoe vertel ik aan mijn vriend wat ik heb.. om de een of andere reden durf ik gewoon niet te zeggen wat ik heb. Ik heb ook nog nooit een smoesje hoeven te verzinnen gelukkig omdat ik heel lang wel wimpers gehad heb, maar eens in de zoveel tijd zitten ze los (einde groeicyclus) en dan zit ik ff een weekje of wat met kale ogen...

Hoe reageerden jullie partners erop?? en wanneer hebben jullie het verteld?
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 12:23   #2
jish
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 21
Hey Sylvana, ik heb een reply gepost op jou bij mijn post, over het aan je vriend vertellen.

Als je meer wilt weten kan je alles vragen aan me. Mag ik wel vragen waarom je het aan hem wilt vertellen? Je bent echt niets verplicht. Als je je schuldig voelt omdat je niet helemaal eerlijk tegen hem bent: niet doen! Mensen die zo zwart/wit denken over absolute allout eerlijkheid in een relatie zonder uitzonderingen, hebben geen TTM. Je hoeft het hem niet te vertellen, maar waarschijnlijk komt het jullie relatie wel alleen maar ten goede. Hij zal daarnaast waarschijnlijk blij zijn dat je hem zo in vertrouwen neemt.
jish is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 15:10   #3
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Heb ook in jouw topic weer gereageerd
Ik ga het hem vertellen zodra hij erover begint, eerder niet. Hij zal dan ook begrijpen waarom ik er niet eerder over begonnen ben, tenminste dat verwacht ik wel!
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2007, 14:09   #4
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
ik heb mijn huidige vriend al heel snel verteld wat ik voor 'raars' doe. Ik schaamde me altijd als we samen gingen douchen en ik dus zonder make-up en met natte haren daar stond. Hij reageerde er vrij luchtig op en vraagt me nu regelmatig hoe het met het trekken gaat. Ik durf niet echt te trekken waar hij bij zit, dat doe ik het liefst als ik lekker in mijn uppie ben. Ik hoef me voor hem in ieder geval niet te schamen dát ik het heb!! Maar het is ook niet zo dat ik gewoon lekker vrij mijn hoofd laat zien en zeg: kijk eens wat ik nu weer gedaan heb.. snap je? Hij zegt gewoon: ik kan het roken niet laten, jij het harentrekken, nou hebben we dus allebei een stomme verslaving.
Zelfde als bij de kapper... ik ben 7 jaar geleden voor het eerst sinds heel lang weer naar de kapper gegaan. De eerste keer dat ik daar kwam heb ik zo vreselijk gehuild, ik schaamde me zoooooo erg... maar ze wist me te kalmeren en duidelijk te maken dat het helemaal niet zo'n probleem was want ze zou het zó knippen, dat je het niet kon zien. En inderdaad...ik heb nu dus al zo'n 7 jaar dezelfde kapster en ze doet het geweldig!! En ik voel me helemaal op mijn gemak bij haar!
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2007, 14:13   #5
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Mijn vriend weet het ook en hij vind me er niet minder mooi om ofzo. Ik schaam me er ook niet meer voor bij hem. Hij heeft btw zelf ook zo'n rare tik, hij trekt haartjes uit zn sikje haha dat zit af en toe ook vol gaten. Maja hij scheert het eraf en hoppa niks meer aan de hand..Dus eigenlijk is hij net zo 'raar' als ik
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2007, 23:16   #6
PoellieJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2007
Locatie: Den Helder
Berichten: 7
het is niet moeilijk

Ik heb ook moeite gehad het te vertelle..
en ik heb het met me wenkbrouwen., wimpers, en me hoofdhaar..

Ik heb verteld wat me dwars zit.. en dat ik iets heb dat niet iedereen heefd.. TTM.
Ik schaamde me dood.. maar uiteindelijk viel het allemaal mee.. en hij is blij dat ik het hem verteld heb.. want nou ken hij er rekening mee houden als er iets kaals valt te zien..
Als hij echt van je houd.. dan accepteerd hij ook wat jij heb..
wees niet bang.. en dan valt het allemaal reuze mee
PoellieJ is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wanneer vertel je het aan de kids? badman Haarwerken 8 30 maart 2007 14:14
Mijn verhaal en op basis van welke gegevens stelt een arts vast dat je AGA hebt! Sander75 Haarproblemen bij vrouwen 2 5 september 2006 15:16
eerste keer dat ik dit aan iemand vertel.. Tinkerbel85 TTM - Algemeen 4 14 januari 2005 11:09
Hoe kom je erachter of je haaruitval hebt? bmazen100 AGA - Algemeen 2 13 december 2003 17:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.