Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 november 2008, 21:22   #1
didior
HaarWeb lid
 
didior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Berichten: 122
zout i.p.v. aminexil

Hallo mensen met en/of zonder haar,

iedereen kent wel de aminexil van vichy of van x merk ( want deze molecule zit nu ook in andere merken). Vichy beweerd dat aminexil in staat is om hoofdhuid te verzachten zodat de haarwortels lekker op hun plaats zitten. Want bij het ouder worden en/of bij vroegtijdig haaruitval is er sprake van verharding van de hoofdhuid. Dus de colageenproductie (verantwoordelijk voor de verharding) in de hoofdhuid neemt toe, hierdoor kunnen de haarwortels niet meer op hun plaats zitten.

Hier komt dan mijn voorstel: kunnen we in plaats van aminexil zout kunnen gebruiken voor dat zelfde effect? We weten met z'n allen dat zout zeer belangrijk is in voeding. We moeten dagelijks minimum 3 g zout innemen ( max 9 g). Maar dat kan door verschillende metabolische redenen misschien niet helemaal homogeen in het lichaam verdeeld worden. Daarom is het beter dat we een lichte zoutoplossing kunnen gebruiken net na het douchen en deze juist voor het verlaten van de douche terug uit te spoelen. Zout is in staat om huid te verzachten en herstelt ook de waterhuishouding van huid. We gaan altijd naar de zee en zeewater is zeer zout maar tegelijkertijd zeer gezond. Zoals u ook zou weten hebben mensen, die regelmatig in zeewater gaan, weinig of geen last van huidproblemen. Ik ga al vast beginnen om zoutoplossing te gebruiken. Ik zal zeker mijn bevindingen met u delen.
didior is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 23:36   #2
didior
HaarWeb lid
 
didior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Berichten: 122
hoi,

vandaag heb ik mijn haren na shampoo met zoutoplossing uitgespoeld , dit vijf minuten laten inwerken en vervolgens met water uitgespoeld. Mijn haren zijn ongelooflijk zacht geworden. Ze voelen zeer luchtig en relaxed. Maar het is natuurlijk nu nog heel vroeg om te zeggen dat het goed is.
didior is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2008, 05:18   #3
didior
HaarWeb lid
 
didior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Berichten: 122
heel lekker die zout

Hoi,

ondertussen gebruik ik ze 2 weken en ongelooflijke resultaat geboekt. Mijn haar en huid voelt super lekker en is gezond. Maar vanaf nu ga ik ze wel een keer per week gebruiken omdat het ondertussen gewoon is geworden. Mijn haaruitval is veel minder nu . Hoofdhuid is zachter t.ov. vroeger. En ik heb minder vaak een vette hoofdhuid precies. Het is niet droog maar ook niet te vet. Volgens mij zorgt zout voor een evenwicht. Nu ga ik ook meer zout toevoegen aan m'n dieet, ik heb waarschijnlijk een zouttekort opgelopen of zo denk ik.
__________________
Extern:

- Mega Defense Shampoo (MDS) tegen veroudering van de hoofdhuid en haren en natuurlijk tegen de haaruitval dankzij de toegevoegde druivenextract van Turkije (OPC's als ingrediënt!!). Voor meer informatie kun je iets achter laten. Ik zal je verder helpen dan.
- En nog paar andere dinges.
didior is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen Aminexil van Minoxidil? straffe_hendrik Medicijnen/haargroeimiddelen 11 29 april 2012 20:21
aminexil?? hardrocker Medicijnen/haargroeimiddelen 3 20 september 2005 09:28
Aminexil of Minoxidil Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 5 14 november 2004 12:55
Aminexil / Minoxidil Visitor Medicijnen/haargroeimiddelen 1 25 november 2002 07:46
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 11 maart 2002 23:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.