Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 maart 2017, 13:18   #1
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Wenkbrauwen verven?

Weet iemand een veilige haarverf, om witte haartjes in wenkbrauwen te verven? Liefst een product, waarbij je geen permanente oogschade oploopt, als er per ongeluk wat van die verf in je ogen zou komen.

Veiligheidsmaatregelen daarbij lijken me, dat je zo min mogelijk verf opbrengt, dat je daarbij een heel klein stevig kwastje gebruikt, en dat de verf zo dik is, dat hij niet kan uitlopen in je ogen. Daarom moet je gezichtshuid denk ik ook droog zijn. En je kunt daarbij waarschijnlijk het best je gezicht horizontaal naar beneden gericht houden, waarbij je een spiegel op tafel legt.

Ook lijkt het me het veiligst, om die verf eerst voorzichtig met droge stukjes toilet-papier goed uit je wenkbrauwen te vegen, voor je de wenkbrauwen schoon wast met water en zeep. En als er bij het verven van wenkbrauwen schadelijke stoffen verdampen, is ventilatie aan te raden.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2017, 05:04   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik heb mijn haren gekleurd met een combinatie van henna en indigo. De grijze haren aan de zijkant werden lichtbruin. Misschien zou dit eventueel ook effect hebben voor de wenkbrauwen.

Indigo is 100% natuurlijk en veilig. Henna kan je overal kopen (alleen henna op grijze haren maakt het meer rood).

Mijn ervaring met deze middelen is dat het niet gevaarlijk is voor de huid en dus veilig.

http://louland.nl/meer-weten/over-in...n-over-indigo/
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2017, 07:40   #3
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Ik heb mijn haren gekleurd met een combinatie van henna en indigo. De grijze haren aan de zijkant werden lichtbruin. Misschien zou dit eventueel ook effect hebben voor de wenkbrauwen.

Indigo is 100% natuurlijk en veilig. Henna kan je overal kopen (alleen henna op grijze haren maakt het meer rood).

Mijn ervaring met deze middelen is dat het niet gevaarlijk is voor de huid en dus veilig.

http://louland.nl/meer-weten/over-in...n-over-indigo/
Bedankt voor deze tip. Grijze haren worden hiermee dus niet roodbruin, maar lichtbruin?
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2017, 16:38   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
meer richting de licht bruin. Als ik vanavond een fotocamera kan lenen van iemand, dan laat ik wel zien.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2017, 16:48   #5
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
meer richting de licht bruin. Als ik vanavond een fotocamera kan lenen van iemand, dan laat ik wel zien.
Dat zou mooi zijn, maar de kleur kun je denk ik het best 's middags of 's ochtends fotograferen. Want avondlicht en kunstlicht tonen beide wat geler op foto's.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2017, 17:37   #6
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
is goed, zal ik rekening mee houden, doe ik morgenmiddag de foto's.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2017, 20:49   #7
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Hier de foto's.

Aan de zijkant van mijn haardos heb ik grijs groeiend haar. Dit werd echt opgemerkt als grijze plukken. Ik heb deze bewerkt met henna en indigo.

Op de grijze gedeeltes is het naar de lichtbruine kant, waarbij een klein vleugje naar de roodoranje kant gaat. Persoonlijk vind ik het niet een storende roodoranje, maar meer een onopvallend natuurlijke kleur.

Ik denk dat je dit eventueel ook voor de wenkbrauwen kunt proberen. Hoe dan ook, het is een tip. Je kunt het natuurlijk ook bij de kapper vragen, die kunnen dat zeer professioneel doen, maar dan met ander soort haarverf.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20170405_130004.jpg‎ (150,2 KB, 12x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20170405_130034.jpg‎ (150,6 KB, 12x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20170405_130311.jpg‎ (153,1 KB, 13x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20170405_130336.jpg‎ (150,8 KB, 13x gelezen)
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2017, 02:29   #8
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Op de grijze gedeeltes is het naar de lichtbruine kant, waarbij een klein vleugje naar de roodoranje kant gaat. Persoonlijk vind ik het niet een storende roodoranje, maar meer een onopvallend natuurlijke kleur. Ik denk dat je dit eventueel ook voor de wenkbrauwen kunt proberen.f.
Erg bedankt voor de duidelijke foto's.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.