Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 februari 2015, 11:04   #16
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Anders neem je toch een klein spuitbusje? Even snel iets in de scheiding en op de inhammen spuiten kost 10 seconden en je kunt het zelfs in het donker op de tast doen.

Desnoods 'verstop' je het in een flesje mondspray. Mocht iemand het stiekem lenen en gebruiken, dan vind hij/zij het zo smerig dat ie het nooit meer doet

Ik gebruik het al jaren gewoon op de camping. Als je kunt poepen zonder toeschouwers, dan kun je ook minox gebruiken zonder dat er vragen over komen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2015, 17:15   #17
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Die is wel goed!

Ik ga zo`n 6 tot 10 weken op vakantie, moet wel genoeg meenemen dus.
Als ik het foambusje neem wissel ik de sticker gewoon om, dat lijkt me niet zo moeilijk.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2015, 08:24   #18
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Helaas gaat mijn vriendin altijd mee als ik moet poepen. Nu weer even zonder gein. Je kunt het altijd nog beter snel en slecht aanbrengen dan niet aanbrengen. Dat spuitbusje is een goeie optie
__________________
Multi-vitamine 01-06-2014 (ochtend)
Biergist 01-06-2014 (ochtend en avond)
Monixidil 11-11-2014 - heden (ochtend en avond)
Saw Palmetto 14-11-2014 (ochtend) 17-07-2015 gestopt
Revita lab shampoo 11-11-2014(om de dag)

Fina 1,25mg per 01-05-2015

Minoxidil die ik momenteel gebruik:
folgian n5 (Avond) + Krikland foam(ochtend).
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2015, 14:52   #19
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Jongens, even relativeren....

Dit gaat nergens over. Gewoon gebruiken. Als ze wat zegt dan zeg je gewoon ja is speciaal voor mannen net als alle 1000 middeltjes en crempjes die jij gebruikt.

Er zijn ergere dingen in de wereld waar we ons zelf druk om kunnen maken...
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2015, 01:05   #20
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Die gel lijkt me wel ideaal als je het ipv gewone gel kan gebruiken. Alleen lijkt mij dat het op je haren blijft zitten ipv op je hoofdhuid?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2015, 01:22   #21
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Anders sla je toch gewoon een keer over.
Maakt echt niet uit. Jezelf niet zo druk maken om niks help ook tegen haaruitval.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2015, 16:16   #22
sjakie4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjakie4 Bekijk bericht
Ik heb het 7 jaar gebruikt. Precies hetzelfde resultaat als Haarlack hierboven: Vanaf het moment dat ik begon tot nu heeft het alles gestabiliseerd. Geen teruggroei, maar ook geen bijwerkingen.

Maar afgelopen half jaar afgebouwd (halve pil per dag, 1/3e pil per dag) en vanaf vandaag officieel gestopt (ivm kinderwens). Ik ben erg benieuwd / bang wat er nu met mijn haar gaat gebeuren...

Zit ook te denken Minoxidil te gaan gebruiken. Maar inderdaad, het beste is gewoon eerlijk en open zijn tegen je vriendin. Dan weet ze ook dat het voor jou een punt is waar je mee zit, kan ze er rekening mee houden. Mss een ongemakkelijk gesprek even, maar uiteindelijk voelt het voor jezelf ook fijner aangezien je dan niet dagelijks iets 'in het geheim doet voor haar' aan het doen bent.
Misschien even een interessant update-je voor mensen die mss met Fina willen stoppen:
Ben nu 2 weken gestopt, na 7 jaar gebruik. Mijn haar lijkt ietsjes dunner, maar niet heel duidelijk verschil. Maar bij haren drogen na douchen en mijn haar doen in de ochtend merk ik wel dat ik iets meer uitgevallen haartjes heb. Ook voel ik af en toe een beetje jeuk op mijn kruin. Niets schokkends eigenlijk, precies wat ik verwachtte. Want het tegenovergestelde gebeurde toen ik begon met Fina.

Mss een grappig ander feitje:
Ik merkte wel duidelijk dat Fina iets doet met je hormoonhuishouding. Heb me even een klein weekje beetje 'down' gevoeld zonder echt een reden. En ik werd super vaak opgewonden haha. Iedere videoclip op tv of beetje huid wat ik zag op straat.. haha.. leek wel weer 18! Gelukkig lijkt nu (2 weken later) alles weer terug naar normaal..

Weet niet of dit fysiologisch verklaarbaar is? Anderen mss ook deze ervaring?
__________________
- na 7 jaar fina gebruik gestopt -
- nu 2x per dag 5% minoxidil -
sjakie4 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2015, 01:06   #23
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2010
Berichten: 107
Het kan altijd erger.. Ikzelf ben 23 en heb voorboven (rondom kuif) een hele plek welke dunner en zowat helemaal kleurloos is.

Ik gebruik nu minox + kleurversteviger druppel flesje (dan lijk ik volledig goed haar te hebben).

Zelf ben ik voor minox nog chill, maar die kleurversteviger als de dood dat een scharrel of bezoek dit ziet. Ik wil het ook echt niet graag gebruiken, maar anders zie ik in iedere spiegel een heel groot licht/kalend voorstuk.

In jouw situatie zou ik alleen het stickertje eraf halen en het vlug doen. Als ze er iets van zegt: "verzin je bullshit over een muggenbult/steek". Als het een vaste vriendin is: "heb daar een irritatieplek welke iets kaler wordt, smeer dit erop om mijn hoofdhuid te kalmeren".
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2015, 12:26   #24
ulti
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 78
Dit soort dingen kan je toch gewoon bespreken, en zeggen als je ergens mee zit binnen er relatie.. Snap dat geheimhoudings ding niet zo... Als er iemand wel begrip voor zou moeten hebben is zij dat wel. Je kent elkaar toch door en door.. Anders moeten mensen toch eens meer gaan praten binnen een relatie. Blijkbaar klopt er bij het vertrouwen van elkaar niet echt iets.?
ulti is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2015, 21:21   #25
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Hi Sjakie, is het jouw aangeraden om te stoppen met finas ivm kinderwens? Ben benieuwd wil nml ook volgend jaar gaan proberen aan de kinderen, maar het liefst blijf ik finas gebruiken. Heb je je zaad al laten testen?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2015, 10:54   #26
sjakie4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Hi Sjakie, is het jouw aangeraden om te stoppen met finas ivm kinderwens? Ben benieuwd wil nml ook volgend jaar gaan proberen aan de kinderen, maar het liefst blijf ik finas gebruiken. Heb je je zaad al laten testen?
Ja dit is me aangeraden door mijn huisarts. Hij raadde aan minimaal een half jaar geen fina te hebben gebruikt en het gebruik af te bouwen voor ik aan kinderen begon, omdat het invloed zou kunnen hebben op het foetus. Het zal na stoppen snel al uit je bloedbaan zijn, maar blijft nog langere tijd in je huid zitten. Via je huid kun je het ook doorgeven aan je zwangere vrouw en kan het invloed hebben. Vandaar.

Het gaat mss wel om hele kleine (verwaarloosbare?) hoeveelheden dus ik was er erg sceptisch over. Maargoed, dit is wat hij me aanraadde, en heb nu besloten het toch maar te volgen..

Heb mijn zaad niet laten testen. Merk ook geen verschil daarin nu ik gestopt ben (bv hoeveelheid). Heb ook nooit last van bijwerkingen gehad. Toen ik was begonnen heb ik wel mijn bloed laten testen, ook daar niets raars gevonden. Dus ik ga ervan uit dat mijn lichaam het allemaal goed aan kon en er nu niets 'mis' is.

Behalve mn haar, wat op de kruin nu toch wel zichtbaar wat dunner is sinds ik gestopt ben...
__________________
- na 7 jaar fina gebruik gestopt -
- nu 2x per dag 5% minoxidil -
sjakie4 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2015, 18:06   #27
sjakie4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjakie4 Bekijk bericht
Ik heb het 7 jaar gebruikt. Precies hetzelfde resultaat als Haarlack hierboven: Vanaf het moment dat ik begon tot nu heeft het alles gestabiliseerd. Geen teruggroei, maar ook geen bijwerkingen.

Maar afgelopen half jaar afgebouwd (halve pil per dag, 1/3e pil per dag) en vanaf vandaag officieel gestopt (ivm kinderwens). Ik ben erg benieuwd / bang wat er nu met mijn haar gaat gebeuren...

Zit ook te denken Minoxidil te gaan gebruiken. Maar inderdaad, het beste is gewoon eerlijk en open zijn tegen je vriendin. Dan weet ze ook dat het voor jou een punt is waar je mee zit, kan ze er rekening mee houden. Mss een ongemakkelijk gesprek even, maar uiteindelijk voelt het voor jezelf ook fijner aangezien je dan niet dagelijks iets 'in het geheim doet voor haar' aan het doen bent.
Even een update na 2,5 maand minoxidil: Jaja het werkt! Een hele opluchting voor mij

Wanneer ik mij haren gewassen had met shampoo en vervolgens met mijn handen door mijn haar ging, voelde ik duidelijk dat op mijn kruin mijn haren minder lang / minder dik / minder stevig waren. Dit is nu heel sterk verbeterd: ze voelen veel steviger en dikker aan. Hopen dat het nog wat beter wordt de komende tijd. Het ziet er ook een stuk beter en voller uit op de kruin. Ik had de eerste 2-3 weken duidelijk een shedding, maar dat heeft zich helemaal herpakt. Echter zie je nog wel dat ik daar een beetje kalend ben op de kruin. Ik denk dat ik de afgelopen jaren daar gewoon haren verloren ben en dat deze niet meer zijn teruggekomen... Maarja, ben allang blij met dit resultaat! Ik gebruik 5% minoxidil, 2x daags 1 ml.
__________________
- na 7 jaar fina gebruik gestopt -
- nu 2x per dag 5% minoxidil -
sjakie4 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.