Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 september 2001, 14:55   #1
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Het blokken van type1+2 5AR.

Heeft iemand enig idee hoe het komt dat finasteride zo goed werkt, ondanks dat het alleen 5AR-2 blokt? 5AR-2 is verantwoordelijk voor 70% van je DHT, en dus betekent dat dat finasteride je DHT met zo'n 70% verlaagt.

Dan heb je in principe nog heel wat over, namelijk die 30%. En als je daar nog bij bedenkt dat 5AR-1 (het niet geblokte type) in hoge concentratie in je hoofdhuid aanwezig is, dan vraag je jezelf af hoe het komt dat finasteride zulke goede resultaten geeft.

En waarom hoor ik dat dutasteride en saw palmetto (beide blokkers van beide typen 5AR) niet echt geweldige resultaten bovenop finasteride (type 2 blokker) geven?

Zou het dan zo zijn dat het DHT wat wordt gemaakt door 5AR-1 niet zo'n kwaad kan voor je haren? Maw: is het DHT van 5AR-2 het enige wat echt gevaar oplevert voor je haardos?


Weet iemand hier iets over? Heeft iemand nog leuke theorien met betrekking hiertoe?
  Met citaat reageren
Oud 7 november 2001, 22:45   #2
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Smile

Zoals je weet schijnt DHT de grootste boosdoener te zijn, omdat finasteride maar +- 70 % van je dht ( dht gevormt door type 2 5 ar)speiegel in je bloed remt....heeft het voor bepaalde mensen een wat mindere werking( stopt wel haaruitval.......maar dat terug groeien nog niet zo ) Nu binnen kort komt Dutasteride uit ( fda approval eind december dit jaar !!!!!!) Dutasteride remt tot wel 94 % van al je dht spiegel in je bloed .Omdat EEN molecuul van dutasteride in staat is om beide typen 5 ar te remmen, zal het superieur zijn vergeleken met finasteride. Het schijnt zelfs zo te zijn dat haar bij heel veel mensen, met nadruk op heel veel, weer terug groeit.Dit schijnt wetenschappelijk te zijn bewezen . Er is tot op heden geen enkel medicijn uitgevonden dat beide typen 5 ar remt in je bloedsomloop...........nu eindelijk dus wel! Daarom is dutasteride veel beter dan al die zooi dat je op je huid smeert of dat je inslikt om bijv alleen type 1 - 5 ar te remmen, en een ander medicijn om type 2 5 ar te remmen Laat al die troep.......concentreer je op Dutasteride. We hebben helaas geen ander keus ( om ECHT wat aan kaalheid te doen)
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2001, 23:51   #3
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Vergis je niet in ProHair. Daar zit naast finasteride ook een groene thee-extract en pygeum africanum in. Dat zijn twee type 1 inhibitors als ik mij niet vergis.

Ik ga binnenkort weer langs Boersma (tagging along met iemand die er ook heen gaat) om wat vragen te stellen. Dan zal ik dutasteride nogmaals ter sprake brengen, want in september zei hij tegen mij dat het niet succesvol was gebleken en dat het onderzoek ernaar was stopgezet.

Ook ik heb gelezen dat het inderdaad toch uit gaat komen, dus ik ben wel erg benieuwd wat hij hierop gaat zeggen.

Verdere info waarvan ik denk dat anderen er wat aan hebben, zal ik ook delen met de mensen van dit forum.
  Met citaat reageren
Oud 8 november 2001, 16:13   #4
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Cool

Hee Jay...hou me ff op de hoogte van wat Boersma gaat zeggen...ik denk toch dat hij min of meer de enige voor me ( ons) kan zijn die eventueel dutasteride wil voorschrijven. He......dat niet doorgaan van duta........had niets te maken met kwaliteit van duta........maar had meer een financieel tint en niet te vergeten de bijwerkingen bij sommige mensen.Duta is heilig...voor net kalende mannen...let maar op .!!....CU
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2001, 11:29   #5
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Twee vragen:

- Wat voor bijwerkingen heeft dutasteride dan ? (ik bedoel... voor finasteride bestaat er ook een waslijst aan bijwerkingen (waaronder zogenaamde impotentie), maar gek genoeg heb ik zelf nergens last van)

- Waarom denk je dat het heilig is voor net kalende luitjes? Is het volgens jou beter dan finasteride + pygeum africanicum + groene thee-extract bij elkaar?
  Met citaat reageren
Oud 9 november 2001, 19:20   #6
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Cool

2 ( mogelijke ) antwoorden:



1---Bijwerkingen: je moet weten dat finasteride in vergelijking met dutasteride............dat fina eigenlijk een pussy cat is. Dutasteride is vele malen krachtiger . Omdat al het dht in je lichaam wordt geremd zullen dus ook de bijwerkingen groter worden . Merck geeft als waarde een waarde van 2 % aan...........bijwerkingen op sexueel vlak. Maar in het echt is die waarde vele malen hoger. Moet je je voorstellen als Duta een waarde van ...laat ik zeggen 10- 15 % haalt. Denk je dan dat Duta wordt goedgekeurd voor haaruitval NO WAY!!


2--- Waarom die thee extract en die afranicum niet echt werken.......dat weet ik ook niet ..er is zelf een medicinaal type 1 5 ar remmer ( naam kom ik ff niet op ) . Maar als je deze samen met fina gebruikt schijnt het niet echt veel beter resultaat te leveren dat fina alleen . ik denk dat de kracht van duta ligt ......in het feit dat EEN molecuul van duta beide typen izoenzymen remt. Duta wordt daarom ook geprezen als ' DUAL type 5 ar inhibitor'
Waarom zal duta heilig zijn....nou als je ff de conclusies van Glaxo smith kline bekijkt....zie je wat een effect het heeft op haaruitval en hergroei als men beide typen 5 ar remt. Zelf als een soft medicijn ( wel krachtig maar ......niet als je het met duta vergelijkt) al redelijk goede resultaten heeft........kun je je dan voorstellen wat duta kan doen....gezien het feit dat type 1 5 ar in je hoofdhuid.........sterk aanwezig blijft bij fina..............nu wordt geremd.
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2001, 14:07   #7
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Originally posted by Rocco
2--- Waarom die thee extract en die afranicum niet echt werken.......dat weet ik ook niet
Eh... dat stond er niet

Die twee dingen zullen ongetwijfeld best wel wat doen, maar om nou te zeggen dat ze niet werken...

Als dat zo was hadden ze het niet in m'n medicijn gepropt he
  Met citaat reageren
Oud 14 november 2001, 13:47   #8
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
...naar mijn horen werken die 2 niet als men zou willen ( kan natuurlijk nooit kwaad om ze te proberen )




Hierboven vroeg je waarom al type 2-5 ar remming al voldoende was.......Dit komt omdat type 2 met name in de " dermal papilla" in de kern van de haarwortels zit.....kennelijk is het al voldoende als de haarwortel niet meer in zijn kern wordt aangevallen, om te stoppen met het miniaturingsproces. type 1 zit vooral in de talg klieren en in de huid......als je begint te kalen..zie je ook dat je hoofdhuid's kleur verandert...het wordt meer normaal vlees kleurig ( en heel vettig...door de hoge talg productie) . Terwijl een gezonde hoofdhuid....licht... .melkjes van kleur is....of licht grijs getint( en geen gimmende overproductie van talg op je hoofdhuid)...de kleurverandering( en talg productie) komt..door die klote type 1-5 ar.
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2001, 14:17   #9
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Aanstaande maandag ga ik mee met iemand die naar Boersma gaat om een paar vragen aan hem te stellen (als dat mag van hem dan...). Ik zal hem eens wat nadrukkelijker vragen naar of die 5AR-1 inhibitors goed werken.
  Met citaat reageren
Oud 15 november 2001, 21:17   #10
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
He....


als je toch langs dr Boersma gaat he, kun je dan aan hem vragen of hij duta wil voorschrijven als het uit is? en of daar kosten aan zijn verbonden.....immers ik ben een client van hem....misschien kan ik zo langs gaan om het recept op te halen. Ik denk niet dat mijn eigen huisarts het voor me zou willen voorschrijven....immers volgens haar is haaruitval geen probleem........je moet het gewoon accepteren ---->>> yeahh righhtt DIKKE LUL MET HAAR!!
Rocco is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.