Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 maart 2008, 14:05   #16
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
Hallo allemaal,


Teveel vitamines is natuurlijk niet goed. Maar een multi zoals die van essentiel organics of van plantina kan geen kwaad en een speciaal product voor je haar,zoals Hair kare van kal bv. ook niet.
Biotine is volgens de door ons bezochte dokter heel goed voor je haar en nagels. en dan 2.5 mg per dag.
Als je op dit forum vitamines en voedingsupplmenten op de zoekfunctie intypt vind je hele lijsten met voedingssupplementen en vitamines die goed zijn voor je haar. Je moet natuurlijk zelf wel de hoeveelheden in de gaten houden.

Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2008, 21:26   #17
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
[...]
Een toenemende belangstelling voor supplementen (maar natuurlijk nog veel meer voor gezond gedrag) is vooral toe te schrijven aan het besef binnen de gezondheidszorg dat misschien preventie van lichamelijke klachten voordeliger en beter is dan het voorschrijven van medicijnen als het al te laat is.

Supplementen kunnen bij die preventie zeker een rol spelen.
Multivitaminen slikken voor preventie van gezondheidsproblemen, dat is waar ik kritiek op heb. Het idee is goed, in theorie. Ik de praktijk blijkt dat minder gemakkelijk te zijn. Neem bijv. http://en.wikipedia.org/wiki/Multivitamin en kijk onder "Precautions":
Citaat:
While multivitamins can be a valuable tool to correct dietary imbalances, it is worth exercising basic caution before taking them, especially if any medical conditions exist. In particular, pregnant women should generally consult their doctors before taking any multivitamins. Because high doses of vitamin A are believed to cause birth defects, for example, special multivitamin formulations exist for pregnant women that do not contain this nutrient.

Severe vitamin and mineral deficiencies require medical treatment and can be very difficult to treat with common over-the-counter multivitamins. In such situations, special vitamin or mineral forms with much higher potencies are available, either as individual components or as specialized formulations, sometimes requiring a prescription.

Multivitamins in bottle related quantites may risk acute overdosage if taken in large amounts, due to the slight toxicity of certain components, principally iron. In particular, other components at extraordinary levels in high potency forms include (but are not limited to) vitamin A, vitamin D, vitamin B6, time release niacin, and potassium. Total iron content of the whole bottle is the primary concern for child safety. There also are strict limits on the retinol content for vitamin A during pregnancies that are specifically addressed by prenatal formulas. Additionally, various medical conditions and medications may adversely interact with multivitamins.

For normal adults taking a multivitamin for general health purposes, conventional medicine[attribution needed] and government authorities[attribution needed] recommend that a multivitamin should contain 100% DRI or less for each ingredient.[citation needed] However, many common brand supplements in the United States contain above-DRI amounts for some vitamins or minerals. Many brands offer low iron or iron-free versions of their multivitamin supplements.

Some analyses have suggested that high potency synthetic beta-carotene, vitamin A, and vitamin E supplements, without adequate other redox antioxidants such as vitamin C, may shorten life rather than extend it[citation needed] in cases of oxidative stress (e.g. smokers), liver disease and liver stressing chemicals (e.g. statins). Other analyses, however, suggest that there appears to be little risk to supplement users of experiencing adverse side effects due to excessive intakes of micronutrients. [4]
Het vet gedrukte is al iets waar je op moet letten bij de keuze van een multivitamine. Oftewel, wat ik al zei: doseringen, verhoudingen, vorm, opname, schadelijke stoffen, interactie etc spelen een belangrijke rol. Iets waar veel fabrikanten het niet zo nauw mee nemen; regelmatig zijn er fabrikanten die verkeerde doseringen hebben gebruikt, en in sommige gevallen gevaarlijk hoog.
Ook horen de doseringen te verschillen per doelgroep en geslacht. Multivitamines zijn vaak te algemeen.

Citaat:
Geloof niet alleen de negatieve praatjes die je over supplementen hoort. De kijk daarop verandert meer en meer.
Ik geloof ook niet alleen de negatieve praatjes, ik slik zelf ook supplementen. Maar waar het om gaat is dat de wetenschap een duidelijk antwoord kan geven over het nut van multivitamines, iets wat op dit moment niet echt het geval is. Neem bijv.:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2096672.stm
(Niet direct over multivitamines, maar als er om 1 enkele vitamine al onduidelijkheid is, dan is dat helemaal het geval bij een propvol multivitamine supplement.)

Het onderzoeken van de gezondheidsvoordelen van voedingstoffen is gewoon verschikkelijk tijdrovend. Vroeger dachten ze dat alle vetten slecht waren, nu weten we dat alleen bepaalde vetten slecht zijn en andere juist goed. De voedingswetenschap moest zich steeds aanpassen.

Eerst lees je dat een bepaalde vitamine X de kans op kanker A kan verkleinen. Een jaar later lees je dat daarbij tegelijkertijd de kans op een andere kanker B wordt vergroot. Weer een jaar later lees je dat de kans op kanker B nihil is indien tegelijkertijd vitamine Y wordt geslikt. Weer een jaar later lees je dat dat alleen geldt bij doelgroep M in land L. enz......

Wat preventief bedoeld is, kan dus nadelig uitpakken en je leven verkorten ipv verlengen. Ik vind het zelf daarom nog te vroeg om multivitamines te slikken, er nog zijn veels te veel onduidelijkheden ondanks dat ze al jaren op de markt zijn. Uiteraard zijn er ook supplementen waar wel duidelijkheid over is en die ook nog eens goed zijn.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2008, 21:43   #18
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als de vitaminentekorten stijgende zijn, hoe verklaar je dan dat we steeds ouder worden? En ook nog tot de langste volkeren ter wereld horen?

Volgens mij zijn we lichamelijk behoorlijk gezond in vergelijking met andere landen.
Dat kunje vinden, maar dat zie je echt verkeerd. De groei in leeftijd heeft niets met voeding te maken. Sterker het is eerder ondanks onze levensstijl (en daar hoort voeding bij) dan dankzij onze levensstijl dat we gemiddeld ouder worden. Dat is namelijk te danken aan een verbeterde gezondheiszorg en logistieke aanpassingen in de afgelopen honderd jaar. Ooit begonnen met riolering, schoon drinkwater, etc en later doorgezet met het beschikbaar komen van gezondheids zorg voor iedereen en bijv. cholesterolverlagers. Dit soort ontwikkelingen hebben de gemiddelde levensverwachting soms met jaren verhoogd.

Praktisch het zelfde geldt voor de lengte van mensen. In Nederland en Scabdinavie zijn mensen iets langer dan in de rest vd wereld. De gezondheidsverschillen tussen de verschillende klassen zijn hier relatief laag. Iederen heeft toegang tot medische zorg en zo krijg je dus ook dat mensen 'gemiddeld' langer worden. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de VS, waar arme menden niet zomar naar een dokter kunnen. Voeding speelt in dit verhaal een kleine rol. (overigens zijn binnen Nederland de Friezen het langst, doet vermoeden dat er ook nog iets genetisch in kan zitten)
__________________
AmazingLaserBrush

Laatst gewijzigd door Vince001; 29 maart 2008 om 22:32
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2008, 22:30   #19
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh Bekijk bericht
Multivitaminen slikken voor preventie van gezondheidsproblemen, dat is waar ik kritiek op heb. Het idee is goed, in theorie. Ik de praktijk blijkt dat minder gemakkelijk te zijn. Neem bijv. http://en.wikipedia.org/wiki/Multivitamin en kijk onder "Precautions":
De lijst met "precautions" geeft aan waar je op moet letten bij het nemen van vitaminen, net zoals je dat bij wel meer producten hebt. De vitaminen zijn niet gevaarlijk, maar de gebruiker kan gevaarlijk doen. Dat zijn echt twee verschillende dingen. Vitaminen zijn niet om per potje achterover te tikken, maar om een aanvulling te zijn op je dagelijkse voeding.

Overigens zie ik nergens staan dat een multi gevaarlijk kan zijn omdat de wisselwerking per vitamine binnen een pil kan verschillen. Wat ik wel zie is dat 'Some analyses have suggested' dat een combi van hoge beta caroteen, vit A en E bij mensen met bepaalde medische problemen het leven zouden kunnen verkorten ipv verlangen indien ze bij die combi geen vit C innemen. Eh sja... is dit geen speld in een hooiberg...? Hoe moet je btw uberhaupt aan een hoge dosis vitamine A komen?

Daarnaast, op dezelfde wikipedia pagina die je aanhaalt staat de volgende tekst:
Citaat:
Scientific evidence in favour of multivitamin supplements
In 2002, the Journal of the American Medical Association acknowledged that "it appears prudent for all adults to take vitamin supplements."
In this article, which examined the clinical applications of vitamins for the prevention of chronic diseases in adults, the authors, Robert H. Fletcher and Kathleen M. Fairfield from the Harvard School of Medicine, examined English-language articles about vitamins in relation to chronic diseases published between 1966 and 2002, and concluded that inadequate intake of several vitamins has been linked to the development of diseases including coronary heart disease, cancer, and osteoporosis. [5] Similarly, the April 9, 1998 issue of the New England Journal of Medicine featured an editorial entitled "Eat Right and Take a Multivitamin" that was based on a succession of positive studies showing the disease-prevention benefits resulting from the consumption of nutritional supplements. [6]
Het BBC artikel is interessant om te lezen, maar ook niet heilig. Als ik bij zo'n onderzoek tot dergelijke conclusies zou komen, had ik me ook wel even afgevraagd wat er dan zo anders aan is dan aan de vele onderzoeken die wél een positief beeld opleverden (zie het wikipedia-citaat hierboven). Bovendien vind ik het raar dat de onderzoekers zeggen dat "fruit eten beter is om het lichaam te beschermen". Maar waar blijkt dat dan uit? En beschermt fruit dan wel tegen die ziektes...? Heel vreemd om zoiets te roepen als je dat niet eens onderzocht hebt. Oh, en valt het niet op dat de onderzoeker ook zegt dat het vitaminegebruik in het onderzoek geen kwaad kan...?

En Ugh, mijn grote vraag is nu dan natuurlijk waarom je zelf wel vitamines slikt?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2008, 22:38   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Verbeterde gezondheidszorg is een punt, maar daar staat tegenover dat de laatste 50 jaar het aantal sterfgevallen door welvaartsziektes alsmede het verkeer enorm is toegenomen. Dus daar klopt iets niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Iederen heeft toegang tot medische zorg en zo krijg je dus ook dat mensen 'gemiddeld' langer worden.
Sorry, ik zie echt niet in waarom men door goede medische zorg langer zou worden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2008, 17:53   #21
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
@Vince,
Vitamines en mineralen zijn uiteraard belangrijk, maar in supplement vorm/dosering wijkt af van wat in de natuur voorkomt.

De wisselwerking/samenwerking tussen vitamines is vooral bekend bij vitamine B's. Ik heb hier niet direct links van, maar het is volgens mij algemeen bekend.

Vroeger slikte ik elke dag een multivitamine supplement. Daar ben ik mee gestopt na steeds meer negatieve berichten te hebben gelezen. Bijv. deze: http://www.ergogenics.org/497.html

Dit geeft mij geen vertrouwen in het *domweg* slikken van multivitamines in de hoop dat het preventief uit zal pakken.

In de toekomst zal er wel een multivitamine supplement komen dat goed in elkaar is gezet en onderbouwd is, maar daar vind ik het nog te vroeg voor.

Sommige individuele vitamines/mineralen die wel vrij goed onderzocht zijn, vind ik geen probleem. Ik gebruik zelf momenteel alleen omega3, maar ga daarnaast denk ik nog vitamine D gebruiken en calcium.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2008, 22:10   #22
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ugh,
Hoezo vitamine D en ook nog calcium? Dat is toch alleen nodig als je zwanger bent of bejaard of een donkere huidskleur hebt of nooit in de zon komt?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2008, 22:35   #23
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ugh,
Hoezo vitamine D en ook nog calcium? Dat is toch alleen nodig als je zwanger bent of bejaard of een donkere huidskleur hebt of nooit in de zon komt?
Ik denk dat ik wat meer zon kan gebruiken, met name in de winter, dus vandaar vitamine D. Ook stapelen de positieve studies over vitamine D zich meer en meer op. Verder wordt in Nederland vitamine D toegevoegt aan margarines, iets wat er van nature niet in zit. (In de VS wordt het aan melk toegevoegd.) Margarine is daarmee kwa voeding ook de belangrijkste en 1 van de weinige bronnen van vitamine D.

En calcium (wat ook aan vitamine D gelinkt is) omdat ik iets meer melk mag drinken, ik haal geen 3 glazen per dag.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2008, 23:17   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik bezondig mij nogal vaak aan het gebruik van echte roomboter, waar volgens mij vitamine D in zit; vooral bij het bakken van vis (tong, griet, tilapia) onontbeerlijk.

Mijn internist vindt alle kindertjes zielig die melk moeten drinken. Ze zei dat er in kaas veel meer calcium zit. Prima, want ik eet graag kaas en dan ook nog hartstikke vette (Boursault e.d).

Je zou denken dat mijn cholesterolgehalte inmiddels erg hoog is, maar nee, die waarde in mijn bloed is slechts 5.2.
Vraag me niet hoe dat kan.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2008, 23:21   #25
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Verbeterde gezondheidszorg is een punt, maar daar staat tegenover dat de laatste 50 jaar het aantal sterfgevallen door welvaartsziektes alsmede het verkeer enorm is toegenomen. Dus daar klopt iets niet.
Verbeterde gezondheidszorg is niet een punt, het is het punt. Maar wat je met de invloed van welvaartsziekten bedoelt, begrijp ik niet. Dat mag je, als je wilt, nog ff toelichten.

Citaat:
Sorry, ik zie echt niet in waarom men door goede medische zorg langer zou worden.
Goede medische zorg bij baby's en kinderen zorgt ervoor dat ze groeien. Door veel ziekte, aandoeningen, etc, worden mensen minder lang. Een onderzoeker op dit gebied is J. Komlos van een univ in Munchen. Had een stuk van hem op papier, maar op onderstaande site zegt 'ie in 'n interview ongeveer 't zelfde'.
Citaat:
Nederlanders zijn
Amerikanen voorbijgegroeid doordat in Nederland, anders dan in de VS,
iedereen gezondheidszorg geniet, doordat er niet zulke armoede is als in de
VS, en vooral ook doordat er goede zorg bestaat voor zwangere vrouwen en
zuigelingen, ook als ze geen geld hebben, vermoedt Komlos. Na de
Nederlanders komen de Noren en de Zweden in de hitlijst van lange mensen.
Zij zijn eveneens opgegroeid in verzorgingsstaten met niet al te grote
verschillen tussen arm en rijk en gezondheidszorg voor allen, merkt Komlos op.
Terwijl in Europa, en dan met name in de landen met een sterk sociale inslag,
de mensen de hoogte in blijven schieten, groeien Amerikanen nauwelijks.
http://www.langzijn.nl/langemensen/n...merikanen.html
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2008, 23:27   #26
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Onderstaand stukje staat op wikipedia over vitamine D
Citaat:
Groepen die met name risico lopen op vitamine D deficiëntie zijn ouderen, kinderen, zwangeren, mensen met een donkere huidskleur en mensen die weinig buiten komen. Maar ook onder gezonde jongvolwassenen blijkt ongeveer een derde een inadequate vitamine D status te hebben[18]. In andere westerse landen zoals het Verenigd Koninkrijk[19] en de Verenigde Staten[20] blijken ook behoorlijk grote delen van de bevolking vitamine D deficiënt, met name tijdens de winterperiode en in het voorjaar.
Als je het zo leest kan bijna iedereen wel een vit D supplement gebruiken. Bovendien heeft Ugh gelijk wat betreft de positieve studies.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2008, 23:28   #27
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik bezondig mij nogal vaak aan het gebruik van echte roomboter, waar volgens mij vitamine D in zit; vooral bij het bakken van vis (tong, griet, tilapia) onontbeerlijk.
Roomboter, wel lekker Maar normaal gesproken zou daar bijna geen vitamine D in zitten, tenzij het handmatig is toegevoegd. Maar in vis zit wel weer veel.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2008, 01:26   #28
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Verbeterde gezondheidszorg is niet een punt, het is het punt. Maar wat je met de invloed van welvaartsziekten bedoelt, begrijp ik niet. Dat mag je, als je wilt, nog ff toelichten.
Zo'n 40 jaar geleden waren er echt geen honderden dieetboeken en tv-programma's over vraatzucht, wat nu zo mooi obesitas heet. Het aantal suikerpatiënten stijgt eveneens dramatisch; in de oorlog bestonden er geen suikerpatiënten; diabetes II bedoel ik dan. Cholesterolverlagers waren destijds ook niet nodig.
Welvaartsziekten even uit mijn hoofd: kanker, diabetes, vetzucht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Goede medische zorg bij baby's en kinderen zorgt ervoor dat ze groeien. Door veel ziekte, aandoeningen, etc, worden mensen minder lang.
Dat kàn gewoon niet kloppen, als je alleen al in je eigen familie kijkt: zou het eerstgeboren kind altijd kleiner moeten zijn dan de laatstgeborene die een betere gezondheidszorg heeft gehad, met soms wel 15 jaar leeftijdsverschil.
In zeer arme landen in Afrika zie je ook dat sommige stammen ontzettend lang zijn, vooral in Ethiopië, waar de gezondheidszorg om te grienen is.
Volgens mij heeft 't dus alles te maken met genen en bar weinig met gezondheidszorg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh Bekijk bericht
Roomboter, wel lekker Maar normaal gesproken zou daar bijna geen vitamine D in zitten, tenzij het handmatig is toegevoegd. Maar in vis zit wel weer veel.
Aangezien Wikipedia hier gezien wordt als een betrouwbare bron van informatie:
"Levensmiddelen die verrijkt zijn met vitamine D, zijn echter de belangrijkste bron van deze vitamine in de voeding. In de Verenigde Staten worden sinds de jaren 1930 melkproducten verrijkt[10], waardoor rachitis daar vrijwel uitgebannen is. In Nederland is dit niet toegestaan en wordt alleen margarine met vitamine D verrijkt (tot 7,5 µg (300 IE) per 100 gram, dezelfde hoeveelheid vitamine D die van nature in boter voorkomt)."
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2008, 23:49   #29
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
[...]Aangezien Wikipedia hier gezien wordt als een betrouwbare bron van informatie:
"Levensmiddelen die verrijkt zijn met vitamine D, zijn echter de belangrijkste bron van deze vitamine in de voeding. In de Verenigde Staten worden sinds de jaren 1930 melkproducten verrijkt[10], waardoor rachitis daar vrijwel uitgebannen is. In Nederland is dit niet toegestaan en wordt alleen margarine met vitamine D verrijkt (tot 7,5 µg (300 IE) per 100 gram, dezelfde hoeveelheid vitamine D die van nature in boter voorkomt)."
Vreemd. Ik heb mijn informatie uit een boek van Prof. Katan (UvA), een bekende naam op dit gebied. Hij schrijft letterlijk:
"In roomboter (echte boter) zit bijna geen vitamine D en in melk ook niet." Dat in vergelijking met margarine.

http://www.fooddata.nl/fooddata/inde...&type=nutrient geeft aan dat er in roomboter 1.2mcg vitamine D zit. (Andere sites die vitamine D in roomboter weergeven, heb ik helaas niet gevonden.)

Terwijl in Becel en veel andere margarines 7.5mcg vitamine D zit, wat een stuk meer is dan dat van roomboter. (http://www.becel.nl/Consumer/Article...cts/BecelDieet).

http://www.vitamine-info.nl/vitaminesvoeding zegt:
"In Nederland wordt vitamine D aan margarine, halvarine en bak- en braadproducten toegevoegd tot het niveau van roomboter."
Iets wat niet klopt als uitgaan dat de data van fooddata.nl correct is, margarines bevatten daar meer vitamine D dan roomboter.

Heb geen idee welke bron klopt.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2008, 04:08   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh Bekijk bericht
Heb geen idee welke bron klopt.
Ik ook niet; wordt ook flauw van al die tegenstrijdige berichten.

Wie niet zwanger is, geen donkere huid heeft, regelmatig zon krijgt en wel dagelijks margarine, roomboter en kaas eet, zal toch niet snel een gebrek aan vit. D krijgen, volgens mij.
Tenzij het aantal rachitis-patiënten in Nederland stijgende is...
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan Do: wat is het verschil tussen geschubt en ontschubt haar? Chris Haarwerken 3 16 februari 2017 13:07
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
gel in je haar laten zitten slecht? high Overige (haar)discussies - Algemeen 10 20 juni 2005 20:39
Weer 30 minuten gedwangd.... Grover TTM - Algemeen 7 25 december 2003 07:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.