Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 3 augustus 2005, 23:06   #31
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Ook hiermee denk ik dat je je het als suplement moet gebruiken en niet als vervanging van fina of duta.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 23:18   #32
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantau
Het actieve ingrediënt in sp is beta sitosterol. Als er op het potje 320 mg sp op staat betekent niet dat er ook 320 mg beta sitosterol in het product zit. Misschien zit er wel helemaal geen beta sitosterol in(ik heb hierover een artikel gelezen maar kan het effe niet zo snel vinden). Wat ik weet is dat bepaalde merken (now foods) zich wel aan de gestandaardiseerde norm houden(160 mg betekent 160 mg beta sitosterol).

Als ik het artikel terug vindt zal ik het posten.
Ik ben wel benieuwd naar dat artikel! Heb je het via haarweb gevonden of ergens anders?!?

Link uit HW heeft het wel over beta sitosterol of had je nog een ander?
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015



Laatst gewijzigd door tellmemore; 3 augustus 2005 om 23:22
tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 23:31   #33
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
http://www.nutraingredients-usa.com/...00-not-all-saw
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 13:31   #34
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantau
Weet je zeker dat het dit artikel is want er staat bv: “It is the fatty acids in saw palmetto which are purported to be responsible for testosterone-inhibiting effects within the prostate.” Dus de vrije vetzuren.

“However the mechanism of action of the sterols is not well understood, although they are present in other herbs (such as pygeum bark, stinging nettle root, and pumpkin seed extract) used in treating symptoms of prostate enlargement.” De functie van de sterolen is niet bekend tegen prostaat vergroting.

Het hele artikel gaat er min of meer over of Zaagbladpalm wel op de gestandaardiseerde manier wordt aangeboden. In dit artikel stellen ze de gestandaardiseerde manier op minimaal 85% vrije vetzuren en 0.2% sterolen per 320 mg extract van de zaagbladpalm.


Ik kan verder niks over beta sitosterol vinden dus weet je zeker dat dit het artikel is dat je bedoeld?


http://www.nutraingredients-usa.com/news/news-ng.asp?id=25100-not-all-saw
http://www.consumerlab.com/results/sawpalmetto.asp
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 19:11   #35
Donny
Donny
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 25
Hoi, even een reactie terug

Ik heb ongeveer 2 jaar SP gebruikt van Cheapregain.
(capsules met vloeibare inhoud 85-95% gestandaardiseerd of zoiets)
Nu ben ik een paar maanden gestopt en merk dat
mijn haar er op achteruit gegaan is de laatste maanden!.
Dit weet ik zeker.
Nu ben ik weer begonnen met de SP van de Tuinen (heet daar zaagbladpalm) vraag hier naar ZIMZA ze hebben het echt!, en de capsules hebben dezelfde gestandaardiseerde samenstelling. Teminste dat staat er op.

Ik ben inderdaad huiverig voor duta cq fina, mijn haar is belangrijk maar mijn gezondheid belangrijker.
Denk er nog wel over na een topic te gebruiken zoals spironolactone of Minoxidil en denk over een haarimplantatie. Wacht op nieuwe ontwikkelingen zolang er nog redelijk wat haar zit, het wordt ook steeds goedkoper de HT.

Gebruik trouwens al lang Volluma cover spray, dit werkt perfect voor me, niemand die het ziet.

Ps. ben 37 jaar, het begon bij mij toen ik 23 jaar was.

Groeten,

Donny

Laatst gewijzigd door Donny; 4 augustus 2005 om 19:13
Donny is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 20:18   #36
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Dat is mooi nieuws dat het voor jou werkte donny! Of in iedergeval iets deed! De enige rede dat je dat nu kan zeggen is omdat je dus gestopt bent! Als je gewoon door was gegaan had je dat nooit zo kunnen stellen....

Niet ieder tuinen filiaal heeft het! Ik ben ook ooit in 2 filialen geweest waar ze het dus echt niet hadden! Misschien nu inmiddels wel! Maar toen zeker niet...

Als je aan een goede topic zit te denken kijk dan ook eens naar fluridil! Dat schijnt als zeer veilig bekent te staan. Breekt af in langdurig contact met water.

Minoxidil is weer meer voor de hergroei. Terwijl fluridil & spironolactone weer androgeenreceptors zijn!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 20:40   #37
Donny
Donny
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 25
Dank je voor de tip!
Donny is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2005, 12:17   #38
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lecoq
http://www.nutraingredients-usa.com/...00-not-all-saw

Het hele artikel gaat er min of meer over of Zaagbladpalm wel op de gestandaardiseerde manier wordt aangeboden. In dit artikel stellen ze de gestandaardiseerde manier op minimaal 85% vrije vetzuren en 0.2% sterolen per 320 mg extract van de zaagbladpalm.


Bovenstaande link was bedoeld om aan te geven dat veel produkten niet voldoen aan de gestandariseerde norm.

ConsumerLab.com reported today that only two-thirds of the saw palmetto supplements it recently evaluated contained ingredients similar to those known to work in clinical studies.

Met mijn post over beta-sitosterol bedoel ik dat dit het actieve ingredient in sp(en andere natuurlijke middelen) is. Ik heb het in die post ook een beetje verkeerd uitgedrukt(excuse moi). Zie onderstaande url.

http://faculty.washington.edu/momus/PB/sawpalm.htm
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 12:41   #39
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Inderdaad dat 2/3 van de door hun (ConsumerLab.com) onderzochte SP niet voldeed aan de gestandaardiseerde norm. Dat zegt helaas niks over de gehele markt.

Als je het artikel verder leest zie je dat vrije vetzuren ogenschijnlijk zorgen voor testosteron tegengaande effecten in de prostaat. De rol die sterolen spelen is niet geheel duidelijk.

“At least 85 per cent of the weight of clinical quality saw palmetto extract products is expected to be attributable to specific fatty acids and at least 0.2 per cent from specific sterols, with a total daily dose of 320 mg of extract, according to ConsumerLab.”

Hieruit blijkt dat vrijvetzuren in het extract voor meer dan 85% verantwoordelijk zijn en sterolen voor minimaal 0.2 %.

http://faculty.washington.edu/momus/PB/sawpalm.htm

SP extract voor BPH bevat verschillende sterolen die mogelijk het actieve component zijn. e.g. (exempli gratia, b.v.) beta-sitosterol.
Beta-sitosterol werk echter wel goed tegen BPH. Zie punt E in de studie!

Dus beta-sitosterol is absoluut niet het enige actieve component. Dat zijn meerdere sterolen en vrije vetzuren.

Ik denk dat wij kunnen aannemen dat als het aan de gestandaardiseerde eis voldoet het goed is. Minimaal 85% vrije vetzuren en 0.2% sterolen per 320 mg extract van het zaagbladpalm extract.
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2005, 11:54   #40
toobke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantau
Man...

Gebruik toch gewoon fina. Het is getetst, het is effectiever en het is goedkoper.
allemaal leuk en aardig als je geen bijwerkingen hebt..
toobke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2005, 14:51   #41
toobke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Berichten: 20
fina teveel bijwerkingen..

hie kan je saw ook kopen, en niet duur (vind ik)

http://www.perfectbody.nl/product_te...t=583&template=

ole
toobke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2005, 15:22   #42
John00
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 43
http://www.priory.com/med/saw.htm
John00 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2005, 23:34   #43
goedie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 47
weet er iemand waar ik saw palmetto kan vinden in belgie ??

KRUIDVAT ? BIOWINKEL?
goedie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2005, 09:06   #44
Bootyman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 77
Heyy hallo allemaal,

Ik ga ook beginnen met me regime, heb tot nu toe nog helemaal niks geprobeerd !
dus dat werd wel tijd, ben 25 met vretende inhammen.

Ik begin met : Saw Palmetto, minoxidil van kirkland, rooscure.

En later een HT denk ik, om die lijn van me inhammen weer recht en dichter te maken.

Ik zit ook met zelfde probleem, wil ook de goeie saw palmetto, die van cheapregaine vertrouw ik niet en ze leveren volgens mij niet eens , veel te laat in ieder geval, ik hoor dat ze ook bij de tuinen verkopen !! hehe dat komt wel erg goed uit want hier dichtbij staat er een zaakje, alleen hoe duur is de vraag, ik hoop in ieder geval geef 55 euro, want ik heb pas een bestelling van vitamust geannuleerd, die alopesan 400 vind ik veel te duur, en vertrouw die gasten voor geen meter, zitten echt commercieel te doen, net als die aminixel en maxilene bullshit, zal heus wel werken omdat er saw palmetto in zit , maar is gee 50 euro waard als je elders veel goedkopere saw palmetto kan krijgen met dezelfde werking !

Bestaat er eigenlijk overdosering bij saw palmetto, kan je de iname niet verdriedubbelen ofzo, is toch natuurlijk gewoon elke dag 1000 gram ofzo, of is dat gevaarlijk
Bootyman is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2005, 11:46   #45
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
jah klopt ze verkopen het ook bij de tuinen. wees snel het is nu in de aanbieding
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[saw palmetto] Bijwerkingen Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 286 3 augustus 2018 13:26
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33
hoe begin je eraan? sem Haarwerken 27 13 oktober 2004 15:37
Fina onderschept! hoe kom ik eraan? haardos Medicijnen/haargroeimiddelen 0 5 juli 2004 20:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.