Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 27 januari 2004, 16:44   #1
maart84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 102
[finasteride] Shedding

Beste mede lotgenoten ...
Ik gebruik nu een kleine week iedere dag 1mg finasteride (proscar).
Dit omdat mijn haar een beetje dunner werd op de bovenkant...
Nu ervaar ik dat er echt ongelovelijk veel haren uitvallen...deze dagen...komt dit nou door de shedding?

Mijn vraag aan jullie was dus dan ook:
Na hoeveel tijd begint de shedding? en na hoeveel tijd houdt deze meestal weer op?

MVG Maart

Ohja ik gebruik dus: Finasteride (iedere dag 1mg in de vorm van proscar)

En is het werkelijk zo dat Finasteride het best werkt als je in de beginnende fase zit van haaruitval?
maart84 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 21:25   #2
star
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 7
hello,..

Ik heb een vraag over het gebruik van fina..ben nu 14 maanden aan het slikken van deze mannelijke pil..even een log boek..

eerste 8 maanden zware uitval..heb me laten vertellen dat het te maken heeft met de wel bekende shredding, goed.

de 8ste t/m 12de maand erg goede comeback van mijn haar groei niks van te zeggen glunderde van geluk

maar nu!! de laatse twee maanden weer zware haaruitval en daar snap ik dus niks van..heb het wel erg druk op mijn werk met de bij behordende stress..maar dat zal toch niet de oorzaak zijn ?? heb wel af en toe gesteggeld door soms in plaats van 1 mg 2 mg in te nemen..zou dat weer een shedding veroorzaken?? tevens heb ik een ongeluk gehad en een kleine onsteking gehad zou dat er mee te maken kunnen hebben wie weet er meer..alle info..welkom. Thanx Bruce
star is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2004, 16:08   #3
+KH+
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Berichten: 18
Star,

Blij om te horen dat het een tijdje goed is gegaan. Dan is er voor mij ook nog hoop. Ik ben nu bijna 4 maanden bezig en zit nog steeds in een shedding, al is het niet zo erg meer als de eerste paar maanden. Haar wordt sinds gebruik van fina wel versneld dunner, maar ik hoop dus dat de uitgevallen haren weer teruggroeien.
Standaard is het namelijk inderdaad zo dat de zwakke haren versneld uitvallen bij gebruik van fina. Deze worden vervangen door haren die na ca. 9 maanden wederom uitvallen (tweede shedding). Deze worden weer vervangen door haren die een aanzienlijk langere levensduur hebben, 3 tot 5 jaar. Een derde shedding zal dus veel minder opvallen, omdat de haren over een meer verspreide periode zullen uitvallen. Uiteindelijk zal het normale uitval-patroon van 50 tot 100 haren per dag terugkeren.
Dus nog ff geduld hebben, komt allemaal goed. Je bent in ieder geval gevoelig voor fina, lijkt me een goed teken.
Is bij jou ook het haar eerst aanzienlijk dunner geworden (bij de haarlijn) voordat het beter werd?
Ik ben uit wanhoop ook maar minox en crinagen gaan gebruiken, hoewel ik alweer twijfel over minox. Ik vind die ranzige schilfers maar niks, dus ik denk dat ik het alleen nog maar 's avonds ga gebruiken.
+KH+ is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2004, 21:43   #4
star
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 7
Hello,

nou dat zijn bemoedigende woorden laten we hopen dat het volgens plan verloopt. Mijn eerste shedding was een schrik van jewelste. Ik moet zeggen dat ik nog best wat haar had voor ik met fina aan de slag ging maar na een maand of 4 was zeker 50% van mijn haardos uitgevallen. c ya.
star is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2004, 18:50   #5
d-devil1000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2004
Berichten: 19
Sh(it)edding!

Hee mensen,

Ik gebruik tot op de kop af nu drie maanden Fina maar ik moet zeggen dat ik ontzettend veel haar verlies.
Voor mijn fina gebruik zat ik 4 maanden aan de alopesan toen is het haarverlies pas goed op gang gekomen.
Maar nu die fina is echt een ramp ik hoop echt dat het haarverlies binnenkort nou eens af neemt want ik ben het echt zat, ik denk dat mijn haardichtheid zeker met 40% is afgenomen de laatste tijd, ik kijk dwars door me haren heen. Vanaf de voorkant kan je mooi een heel eind de hoofdhuid op kijken, echt terrible.

Stel als je van Alopesan een shedding krijgt en je gaat Fina gebruiken zou je daarvan dan in een andere shed situatie komen.

Anyone

Hiep Hoi
d-devil1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2004, 19:28   #6
MauZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 49
Mijn ervaringen na 4,5 maand fina:
- 4,5 maand gewoon vette shedding
- Dun haar 'all over the scalp' geworden
- Veel en veel meer talg aanmaak op m'n voorhoofd en hoofdhuid

Sinds een week nu gestopt, verstandige beslissing denken jullie?

Groetjes
__________________
My regime:

- 1xdaags Propecia 1 mg ('s avonds voor het slapen gaan) sinds 1-12-2006


Status: nog steeds verergerde haaruitval / jeuk en dun haar all over scalp
MauZ is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2004, 19:37   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
mijn mening is dat finasteride onmogelijk voor extra haaruitval kan zorgen dan normaal, los van een shedding. Een shedding kan inderdaad 4 tot 5 maanden duren en is alleen maar positief, omdat dat erop wijst dat het middel aanslaat en dat de uitgevallen haren vervangen zullen worden door dikkere haren.

Dus stop allemaal met te denken dat fina voor UITVAL kan zorgen, daar geloof ik niet in. Het kan langzaam werken of het kan niet werken, maar het kan niet AGA versnellen.

Ik raad iedereen aan finasteride 9 tot 12 maanden te gebruiken voor er enige conclusies over te trekken. Stoppen vóór zes maanden vind ik in ieder geval ronduit dom.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d-devil1000
Stel als je van Alopesan een shedding krijgt en je gaat Fina gebruiken zou je daarvan dan in een andere shed situatie komen
ik denk dat dat heel goed mogelijk is omdat fina beter werkt dan SP. Dus krijgen je haarzakjes een extra groei-impuls wat kan zorgen voor een nieuwe shedding.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2004, 21:34   #8
d-devil1000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2004
Berichten: 19
Ik las dat als een haar uitvalt, het haarzakje 3 maanden in rust gaat voordat het een nieuwe haar produceert.
Zouden de zwakke haren die door de fina shedding uitvallen, dan weer opkomen??
En als er een jaar later een zogenaamde tweede shedding komt, is het dan zo dat het haartje sterker terug groeit??

Wie heeft dit ervaren,

Ik hoop dat een hele boel mensen dit kunnen verifieeren.

Please tell me

Hiep Hoi
d-devil1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2004, 00:24   #9
jemig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 46
Ik gebruik nu ook sinds 2 week fina en zit nu al in een shedding. Ik merk dat vooral mijn haar aan de voorkant uitvalt. Terwijl bij Alopesan juist mijn haar aan de voorkant redelijk intact bleef, en op de kruin uitviel. Ik heb nu nog een redelijke bos haar, maar vind het echt fokking kut dat het nu zo snel gaat. Echt een lastige keus dan. Ik wil telkens als ik in een shedding zit kappen, maar moet toch maar doorgaan.
jemig is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2004, 00:48   #10
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
jongens....

Iedereen doet altijd zo spastisch over die sheddings. Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het nog eens: HET IS EEN GOED TEKEN! Je dunne haren worden vervangen door dikke! Zowel bij de eerste als bij de tweede als bij de eventuele derde shedding. Wat wil je nog meer??
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 17 juli 2004 om 10:42 Reden: ruzie voorkomen
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2004, 23:32   #11
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
jongens....

Iedereen doet altijd zo spastisch over die sheddings. Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het nog eens: HET IS EEN GOED TEKEN! Je dunne haren worden vervangen door dikke! Zowel bij de eerste als bij de tweede als bij de eventuele derde shedding. Wat wil je nog meer??
Laurens, dit is vrij begrijpelijk. Ik zit nu bijna door mijn eerste maand fina (en daarvoor had ik al drie maand minox gedaan). Momenteel is mijn haaruitval (of als je het een shedding wil noemen, momenteel kan ik dat niet weten) bezig alsof mijn leven ervan afhangt. Over de laatste maand zie ik mijn haar gewoon zienderogen dunnen en mijn weerborsteltje vooraan moet steeds meer plaats ruimen. Ik ben in paniek en als het bij anderen zo hevig was/is dan kan ik me voorstellen dat die dat ook zijn.

__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2004, 00:44   #12
Colm
Star Trek fan
 
Colm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 75
Ik ben ook pas begonnen met fina. De shedding is echt heel snel opgekomen. Voor gebruik was het heel langzaam maar nu wordt het letterlijk dagelijks minder.
Ik ben enigzins blij om te horen dat dat uitvallen een goed teken is maar wat er ook gebeurt, ik blijf trouw aan fina tot het bittere eind. Ik heb geen zin in andere middeltjes. Dan nog liever een transplantatie als het te erg wordt.
Colm is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2004, 10:54   #13
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
jongens....

Iedereen doet altijd zo spastisch over die sheddings. Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het nog eens: HET IS EEN GOED TEKEN! Je dunne haren worden vervangen door dikke! Zowel bij de eerste als bij de tweede als bij de eventuele derde shedding. Wat wil je nog meer??
dit hebben we natuurlijk al vaker gehoord, maar volgens mij wordt dit uitgekraamd omdat het op de Propecia-site staat e.d., maar er is toch zeker wel iemand op het forum die een produkt (fina,alopesan,sp of wat dan ook) meer dan anderhalf jaar ofzo gebruikt en die een shedding door heeft gemaakt ? Ofwel, is er iemand die zelf heeft meegemaakt dat zijn haar dunner werd door een shedding maar na een tijd weer dezelfde volheid qua haar heeft gekregen zoals hij voor gebruik had ?

het lijkt wel alsof niemand hier een shedding te "boven is gekomen"(om het maar dramatisch te zeggen), jammer genoeg....
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2004, 11:16   #14
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
dit hebben we natuurlijk al vaker gehoord, maar volgens mij wordt dit uitgekraamd omdat het op de Propecia-site staat e.d.
Het is toch ook heel eenvoudig te beredeneren? Wat gebeurt er eigenlijk? Je neemt fina en je krijgt een shedding. Maar denk je dan werkelijk dat fina een invloed op je lichaam heeft die voor meer haaruitval zorgt? Dat is medisch gezien niet eens mogelijk. Fina pakt de oorzaak van haaruitval aan. Of dit je helpt is niet gegarandeerd, maar het zal je daarentegen ook echt niet tegenwerken. Dat kan gewoon niet. Wat Laurens zegt: het lichaam stoot de oude "zieke" haren uit om nieuw en beter haar te produceren. Het is wel heel begrijpelijk natuurlijk dat je er van schrikt. Vooral als het in een maand tijd zichtbaar dunner is geworden. Maar het is dan heel belangrijk om niet te stoppen, maar door te gaan. Wees overigens blij met een shedding, dan weet je dat fina aanslaat en iets met je haar doet.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2004, 11:18   #15
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Het is toch ook heel eenvoudig te beredeneren? Wat gebeurt er eigenlijk? Je neemt fina en je krijgt een shedding. Maar denk je dan werkelijk dat fina een invloed op je lichaam heeft die voor meer haaruitval zorgt? Dat is medisch gezien niet eens mogelijk. Fina pakt de oorzaak van haaruitval aan. Of dit je helpt is niet gegarandeerd, maar het zal je daarentegen ook echt niet tegenwerken. Dat kan gewoon niet. Wat Laurens zegt: het lichaam stoot de oude "zieke" haren uit om nieuw en beter haar te produceren. Het is wel heel begrijpelijk natuurlijk dat je er van schrikt. Vooral als het in een maand tijd zichtbaar dunner is geworden. Maar het is dan heel belangrijk om niet te stoppen, maar door te gaan. Wees overigens blij met een shedding, dan weet je dat fina aanslaat en iets met je haar doet.
okee, maar dan moeten er op dit forum toch massa's mensen zijn die deze theoretische onderbouwing in de praktijk hebben meegemaakt ? zijn die hier uberhaupt ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[ketoconazol] Algemeen (Rooscure en Nizoral) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1636 25 januari 2019 15:29
Shedding Petro AGA - Algemeen 192 15 december 2011 21:11
Saw Palmetto shedding Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 februari 2004 15:18
Shedding: De waarheid II Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 11:16
Shedding: De waarheid I Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 11:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.