Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 10 september 2004, 18:15   #16
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
hmmmmm nou nederlands kan ie in ieder geval niet. ik zou t niet kopen mark82, lijkt me een scam dit.

het enige ingredient dat ie noemt is Saw Palmetto, nou da's natuurlijk niks nieuws. Niet het beste middel tegen haarverlies. Ik vraag me trouwens af of dit überhaupt wel werkt als je t topisch toepast.

verder is het een hoop commerciele blabla wat kant noch wal raakt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 22:20   #17
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 219
Geslacht:
Post

Ondanks het weinige wat ik kan vinden over Min, blijf ik me erin verdiepen. Wederom contact opgenomen met Polo Cosmetics, vragend of ze me weer wat antwoorden kunnen geven op bepaalde vragen. Het is niet zozeer het willen geloven, maar meer de drang om de waarheid over het product te achterhalen. Als kappers het in hun assortiment opnemen en je kijkt naar wat er in de shampoo zit, kan je het toch niet gelijk afwijzen. Hieronder is te vinden wat er in de Min Shampoo zit, hoofdingredïënten zijn hetzelfde als de conditioner.

Wat zit er in Min ?

Zink Sulfaat > Stopt DHT
Saw Palmetto > Stopt DHT
Ginkgo Biboba Extract > Stimuleert bloedsomloop, ontspant de hoofdhuid en heeft een desinfecterende werking
Silk Proteïne > Versterkt en geeft glans
Wheat Germ Extract > Stimuleert Haargroei en stopt DHT
Barley Extract > Stimuleert Haargroei en stopt DHT
Panthenol > Transporteert ingredïënten, maakt het haar voller, anti-stress vitamine
Aloë Vera > Vochtinbrengend en conditionerend
UV Filter > Beschermt kleurmoleculen
Milde reinigende bestanddelen > Verhoogt de kleurhoudbaarheid.

------------------------------------------------------------------------
Geachte Polo Cosmetics,


Er zijn toch nog wat vragen die mij bezig houden. Ik kan bijvoorbeeld niets vinden over uw product buiten uw website en dat geeft voor mij aan dat uw middel niet erkend is. Ervaringen en Min reviews zijn nergens te vinden. Dit brengt helaas toch wel een beetje argwaan naar boven. Helemaal omdat nizoral/rooscure bewezen zijn om hun effect met het ingredient "ketoconazol" en u dat niet gebruikt. Tevens rest mij de vraag hoeveel % dht uw reiniginsmiddelen verwijderd. Ik neem aan dat je naast het gebruik van uw shampoo gewoon nog propecia moet slikken, de pilvorm tegen dht. Helaas heb ik op dit moment een beeld van een Tell Sell product... niet bewezen, maar wel in staat om je leven te veranderen. Ik hoop dat u mijn twijfels weg kan nemen...

Met vriendelijke groet,


Mark82
-------------------------------------------------------------------------
Geachte heer Mark82,

MiN is een Amerikaans produkt die door PoloCosmetics geïmporteerd wordt voor de EEG. Het is sinds 2000 op de Amerikaanse markt ( www.min.com ) en met veel succes. Een weder vraag van onze kant: Ons middel is niet erkend, u bedoeld waarschijnlijk een medische registratie? Indien u dit bedoeld, kunnen wij stellen dat een registratie niet nodig is omdat het een cosmetisch product is. Het spijt ons en vinden het vervelend voor u, dat u argwaan heeft tegen onze producten, vooral omdat u de werking nog niet ondervonden heeft. Waarom zouden wij "ketoconazol" moeten gebruiken als ingrediënt, terwijl er voldoende andere ingrediënten voorhanden zijn die beter passen in en bij onze produkten. Naar onze mening kunt u propecia gewoon blijven slikken, als u zich daar tenminste prettig bij voelt. Zoals u heeft kunnen lezen op de "sites" die wij u hebben doorgegeven zijn er heel wat onderzoeken gedaan bij het bestrijden van haaruitval. Opvallend is dan ook, dat een ingrediënt als Saw Palmetto als zéér effectief bestrijder van DHT bekend staat, net als Zink Sulfaat en Azelaic Acid. De werking van deze ingrediënten is dan ook wetenschappelijk onderbouwd èn bewezen. U kunt dit alles via internet opsporen op US sites. In de toekomst moet u er rekening mee houden dat de zo genaamde Tell Sell verkoop instituten ook dit soort produkten zal gaan verkopen, want multinationals als L' Óreal, Proctor & Gamble, Henkel, Akzo Nobel, UnieLever gaan de strijd aan met de Pharmaceutische giganten als ze al over en weer geen aandeelhouder zijn. Wij verkopen onze produkten via de web om ondersteuning te bieden aan de kapsalons, want daar horen deze produkten thuis. Binnenkort zal er ook wel een kapper in Voorburg zijn die MiN zal gaan verkopen. Wij hopen u voor dit moment voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,


PoloCosmetics

Hans J.M. Lorjé
-----------------------------------------------------------------------

Ik mail nog een keer terug met de vraag waarom ik dan niks via google over het product kan vinden. Als het echt zo goed is, waarom is er dan niks over te lezen? Een succes in amerika? Dan zou er toch wel meer informatie over te vinden zijn? Hier zal ik Meneer Lorje dan ook zeker mee confronteren.

Update later.

Laatst gewijzigd door Mark82; 14 september 2004 om 22:22
Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 22:30   #18
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
tja misschien moet je het gewoon eens gaan proberen
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 22:42   #19
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 219
Geslacht:
Post

Krijg gelukkig wel snel antwoord op mn vragen, dat is al heel wat. Morgen verwacht ik een reply op m'n zojuist verstuurde mail. Tja, idd... proberen kan nooit echt kwaad.
Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 23:24   #20
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Goed zo..pak m!

wel eerder gehoord...het reinigingsverhaal, credibility 0,00% bij een alpha van 0,01 en n=1000
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 23:38   #21
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Zinc + Minoxidil = "ineffectief"

Klinkt opzich wel aardig wat erin zit, maar of het topisch ook allemaal werkt op DHT, weet ik niet. Zou uitgezocht moeten worden in bestaande studies.

http://www.minoxidil.com/faq.htm
Citaat:
Q. I was wondering why don't you add zinc and B6 to your azelaic acid solutions? Is there a stability problem? A lot of guys seem to be using a zinc and B6 solution in a plain old distilled water vehicle. Would adding azelaic acid help out? I see most of the studies combine all three?

A. Whereas in vitro experiments demonstrate that the addition of vitamin B6 and zinc to azelaic acid allows azelaic acid to be used in smaller quantities to inhibit the synthesis of DHT in the skin, there are absolutely no studies in regards to the absorption dynamics of topical vitamin B6. I have done exhaustive research and have consulted the pharmacology departments of many universities and I cannot find any information concerning the absorption, efficacy or safety of topical B6. Without this vital information, I think it's irresponsible and irrational to add B6 to minoxidil/azelaic acid solutions for the treatment of MPB.

There are studies in regards to the use of topical zinc. However, zinc will form insoluble salts when it reacts with minoxidil/azelaic acid, rendering all of the ingredients ineffective.



Therefore, I decided to use azelaic acid as a component of Xandrox formulations in amounts that will be effective for more than three standard deviations (>99%) of the patients.
Edit:
Post title aangepast van
Zinc + Azelaic Acid = "ineffectief"
naar
Zinc + Minoxidil = "ineffectief"
__________________
Regimen: niets meer

Laatst gewijzigd door ugh; 6 oktober 2004 om 01:09
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2004, 00:29   #22
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 219
Geslacht:
Post Hair Genesis en Nisim Shampoo

Als altijd nog steeds aan het zoeken naar meer bestrijdingsmiddelen tegen haaruitval. M'n oog kwam op Hair Genesis en Nisim. Middelen die naar zeggen en wetenschappelijke onderzoeken alternatieven zijn op propecia. Het zijn shampoos die dezelfde resultaten zouden geven als propecia, maar zonder eventuele bijwerkingen. Ook is het voor mannen EN vrouwen te gebruiken. De prijs? Tja, das wat minder : $26 voor een fles van 8 oz (235 ml .

Update : Inmiddels heb ik beduidend minder lovende berichten vernomen over Hair Genesis dan Nisim. Uiteraard zijn er ook mensen die geen succes hebben gevonden met Nisim, echter ligt dat percentage een stuk onder dat van Hair Genesis naar mijn idee. Bovendien heb je met Nisim aanspraak op een refund als het produkt niet werkt. Hair Genesis doet hier niet aan mee.

Zelf ga ik binnenkort aan de Nisim.

Hair Genesis :

http://www.altavahealth.com/hairgenesis-products.htm
http://www.onlyhairloss.com/unisex/hairgenesis/faq.htm
http://www.anagen.net/hg2.htm

Nisim :

http://cd.nisim.com/ubb/Forum5/HTML/000005.html (zeer veel succesverhalen)
http://www.herbalsensations.com/NS4/biofactors.html
http://www.medicalxxx.com/
http://www.hairloss-reversible.com/d...tml?1093523667

Het schijnt zo te zijn dat je naast de shampoo ook de Hair Stimulating Extracts van Nisim moet gebruiken om te willen rekenen op hergroei. Alhoewel de testimonials anders vertellen.

Laatst gewijzigd door Mark82; 19 september 2004 om 16:06
Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2004, 15:14   #23
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
het ziet er goed uit. Bedankt voor de info
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2004, 17:30   #24
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
volgens mij doet fluridil hetzelfde als dit middel.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2004, 18:03   #25
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Als je producten niet tegenkomt op de grote hairloss-sites tegenkomt kun je er donder op zeggen dat het niet werkt. Daarnaast kunnen ze wel roepen over wetenschappelijk onderzoek, maar daar koop je niks voor als ze niet het onderzoek vrijgeven.

Daarnaast; een onderzoekje bij een klein aantal mensen is hoogst onbetrouwbaar. Eigenlijk kunnen pas meerdere onderzoeken met hetzelfde resultaat het effect aantonen.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2004, 20:52   #26
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 219
Geslacht:
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Als je producten niet tegenkomt op de grote hairloss-sites tegenkomt kun je er donder op zeggen dat het niet werkt. Daarnaast kunnen ze wel roepen over wetenschappelijk onderzoek, maar daar koop je niks voor als ze niet het onderzoek vrijgeven.

Daarnaast; een onderzoekje bij een klein aantal mensen is hoogst onbetrouwbaar. Eigenlijk kunnen pas meerdere onderzoeken met hetzelfde resultaat het effect aantonen.
Een onderzoekje over 148 mensen noem ik niet klein. Als daar uit komt dat het product werkt, is de kans groot dat het bij een test over 500 mensen niet anders is. Hoogstens een verschil in bijwerkingen die optraden. Wetenschappelijk onderzoek geven ze dus wel vrij, check de link die ik in m'n vorige post heb gezet.

Ik vind het ook opmerkelijk te noemen dat als het NIET werkte, refunds beschikbaar worden gesteld voor ontevredenheid en het bulkt van de goede ervaringen over het product.

Er zijn echt wel meer shampoo producten als Nizoral/Rooscure die werken en ze bestaan gewoon uit dezelfde bestanddelen als de populaire produkten. Het is net als het kopen van Coca Cola of Pepsi, de smaak is hetzelfde, maar de populariteit en naamsbekendheid doet het 'm.
Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2004, 23:09   #27
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
volgens mij doet fluridil hetzelfde als dit middel.
Waarom denk je dat, als ik vragen mag ?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2004, 23:12   #28
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Waarom denk je dat, als ik vragen mag ?
The formulation in HairGenesis works by blocking key androgen receptor sites in the hair follicle from damage caused by DHT

volgens mij?
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2004, 23:34   #29
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
The formulation in HairGenesis works by blocking key androgen receptor sites in the hair follicle from damage caused by DHT

volgens mij?
Ja inderdaad, zo ongeveer wel. Niet helemaal, want Fluridil schakelt de receptoren uit voor een bepaalde tijd volgens mij. HairGenesis blokkeert DHT zodat het niet bij de receptoren kan komen. Ik zie het dan zo voor me dat er een soort schild voor de receptoren zit . Maar de gedachte is inderdaad precies dezelfde. Men pakt niet DHT zelf aan, maar de receptoren. Dat kan het grote succes wel eens verklaren van Nisim. Uiteindelijk heb je er meer aan om de receptoren aan te pakken, mits het goed gebeurt.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2004, 00:20   #30
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark82
Een onderzoekje over 148 mensen noem ik niet klein. Als daar uit komt dat het product werkt, is de kans groot dat het bij een test over 500 mensen niet anders is. Hoogstens een verschil in bijwerkingen die optraden. Wetenschappelijk onderzoek geven ze dus wel vrij, check de link die ik in m'n vorige post heb gezet.

Ik vind het ook opmerkelijk te noemen dat als het NIET werkte, refunds beschikbaar worden gesteld voor ontevredenheid en het bulkt van de goede ervaringen over het product.

Er zijn echt wel meer shampoo producten als Nizoral/Rooscure die werken en ze bestaan gewoon uit dezelfde bestanddelen als de populaire produkten. Het is net als het kopen van Coca Cola of Pepsi, de smaak is hetzelfde, maar de populariteit en naamsbekendheid doet het 'm.
link naar het onderzoek heb ik gemist, maar daar is de volgende valkuil....het is geen onafhankelijk onderzoek en alleen terug te vinden op sites die nisim verkopen of ermee verbonden zijn. Dit maakt een onderzoek volstrekt ongeloofwaardig, als je iets hebt dat werkt altijd ook laten testen door een onafhankelijk instituut alla een universiteit of een speciaal daartoe opgericht iets als TNO.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.