Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 29 april 2012, 20:31   #61
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik denk dat gewoon oraal gebruik sowieso weinig resultaten zal geven, maar Ibuprofen is wel degelijk iets anders dan Aspirine (Acetylsalicylzuur).
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2012, 20:59   #62
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Ik denk dat gewoon oraal gebruik sowieso weinig resultaten zal geven, maar Ibuprofen is wel degelijk iets anders dan Aspirine (Acetylsalicylzuur).
Ibuprofen is ook een COX inhibitor. Dit houdt in dat ook PG2E+PGF2alpha verminderd worden(DAT WIL JE NIET dit zijn de goede prostaglandines). En daarbij zal hoe dan ook Lokaal in het aga gebied Te veel PGD2 geproduceerd worden. DUs enige efficiente manier is lokaal de receptor aan pakken. dmv CRTH2 blokkers als OC000459 oid.
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2012, 21:22   #63
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 716
Ok.. dus ibufprofen zorgt juist voor meer haaruitval. Hmm.. jammer genoeg moet ik het blijven nemen.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2012, 20:44   #64
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Inhibitors of prostaglandin endoperoxide synthase such as indomethacin, ibuprofen, and aspirin were shown to block PG synthesis and inhibit hair growth (3,4).

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...7.00639.x/full
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 23:25   #65
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik denk dat ik toch maar wat vakantiegeld ga offeren om het te proberen. Ik heb verschrikkelijk pijn in mijn pezen en het is begonnen tegelijk met het begin van het gebruiken van finasteride.

Best een grote kans dat het er niets mee te maken heeft maar ik weet niet hoe ik dat moet testen.

Het voelt aan als een zware RSI in allebei mijn handen, die rood en glanzend gezwollen zijn en het is onmogelijk om simpele bewegingen (zoals het uitschenken van een pak melk) te verrichten. Ik had dit probleem NIET voor het begin van de finasteride.

Dus ik stop, en zal daarna af en toe nog zo'n tablet proberen om te zien of er een correlatie is.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 23:51   #66
Hamkaasgehalte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2011
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory Bekijk bericht
Ik denk dat ik toch maar wat vakantiegeld ga offeren om het te proberen. Ik heb verschrikkelijk pijn in mijn pezen en het is begonnen tegelijk met het begin van het gebruiken van finasteride.

Best een grote kans dat het er niets mee te maken heeft maar ik weet niet hoe ik dat moet testen.

Het voelt aan als een zware RSI in allebei mijn handen, die rood en glanzend gezwollen zijn en het is onmogelijk om simpele bewegingen (zoals het uitschenken van een pak melk) te verrichten. Ik had dit probleem NIET voor het begin van de finasteride.

Dus ik stop, en zal daarna af en toe nog zo'n tablet proberen om te zien of er een correlatie is.
Van deze bijwerking van finasteride heb ik nog nooit gehoord. Ben je op internet al personen tegengekomen die dezelfde symptomen hadden bij fina-gebruik?
Hamkaasgehalte is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2012, 00:00   #67
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Nee, maar misschien ben ik uniek

Ik heb zo erge last dat ik wel iets moet proberen. Misschien blijkt duidelijk dat het er niets mee te maken heeft en dan kan ik eventueel verder gaan met de finasteride.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2012, 00:11   #68
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Klinkt als het syndroom van raynaud, wat ook kan ontstaan door rsi.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2012, 01:27   #69
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik weet niet. De pezen bovenop mijn handen zijn heel lelijk ontstoken of misschien de band die er omheen zit die de pezen op hun plek houden; dat lijkt me nog waarschijnlijker. Ook de onderkanten van mijn polsen zijn getroffen. Het zijn geen gewrichten maar echt het bindweefsel.

Vrouwen hebben veel minder testosteron dan mannen. En ik neem aan dat reductie tot DHT ergens voor dient. Anders was het verdwenen in de evolutie van de mens. Maar goed, ik zal de uitkomst laten weten.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo


Laatst gewijzigd door Cory; 8 mei 2012 om 01:43
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2012, 09:42   #70
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
@Cory.... this is like that one moment..you should really see a doctor .

RSI, en alles wat daarom heen hangt is NIET fijn. Ga naar je huisarts voordat het te laat is en kijk het na. De eventuele schuld op fina schuiven lijkt mij niet terecht (al sluit ik niks uit), maar probeer het in ieder geval te behandelen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2012, 11:39   #71
martindeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Berichten: 175
Is er al iemand bezig met dit spul?
martindeman is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2012, 13:38   #72
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martindeman Bekijk bericht
Is er al iemand bezig met dit spul?
dit spul is nog niet klaar
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2012, 22:35   #73
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 262
Geslacht:
Prostaglandin D2

Is dit wat anders ???http://www.caymanchem.com/app/templa.../catalog/12010
lounge is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2012, 01:00   #74
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lounge Bekijk bericht
Dit is een synthetisch nagemaakt Prostaglandin D2. Hier moeten we JUIST van af door de CRTH2 Receptor te blokkeren waardoor PGD2 geen nadelige effecten heeft op het haar.
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2012, 03:53   #75
Hamkaasgehalte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2011
Berichten: 14
Volgens mij is het enige punt op dit moment nog het vinden van het juiste medicijn voor het corrigeren van prostaglandin-levels en we zijn good to go. Het ontbreken van de bijbehorende feeststemming hier op hw ontgaat me dan ook volledig. Echt ALLES wijst erop dat prostaglandines de oorzaak zijn van het miniturariseren van haren.

ik was trouwens in de veronderstelling dat het middel aangegeven in de op topisch was? Dit is oral: http://www.oxagen.co.uk/crth2-1.htm

Ohja, iemand van plan om cetirizine te gaan slikken? Iemand op HLT claimt dat volgens een studie (die ik overigens niet kan vinden ) dit middel de 'slechte' pgd2 levels verlaagd. het is gewoon over de counter beschikbaar bij de apotheek.
Hamkaasgehalte is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.