Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 februari 2013, 11:42   #1
Samson-af
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 4
Rogaine

Beste Haarwebbers,

Ik zou binnenkort graag van start gaan met minoxidil als middel tegen mijn nakende kaalheid. Hoewel de laatste jaren de situatie niet drastisch verminderd is, is er toch wel sprake van lichte verdunning. Kaalheid is dan ook een proces dat eerder gestaag verloopt. Gedurende de laatste jaren gebruikte ik enkel een natuurlijke (rozemarijn) shampoo en probeerde ik ook mijn algemene gezondheid te verbeteren. Hoewel ik daarmee wel redelijk tevreden was denk ik dat het nu tijd is om een volgende stap te zetten zodat ik mijn kaalheid misschien nog wat kan uitstellen.

Van de verschillende minoxidils leek rogaine mij het beste daar het vaak naar voor wordt geschoven als een versie die het minste uitslag veroorzaakt. Daar ik weet dat ik snel raar reageer op bepaalde productjes lijkt dit mij dan ook de beste optie. Wat denken jullie?

Graag had ik ook gebruik gemaakt van jullie expertise. Rogaine is nl. niet verkrijgbaar in België. En kan, denk ik, enkel bestelt worden op het internet. Zijn er nog mensen die dit doen? Is het veilig? Waar is de beste plaats(site)?

Dank bij voorbaat.
Samson-af is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2013, 11:51   #2
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
ik gebruik zelf al een tijdje rogaine en is heel makkelijk aan te brengen en met je vingertoppen in te masseren.

ik heb alle soorten minoxen gebruikt maar vind rogaine foam tot nu toe het beste op mijn hoofdhuid werken, geen irritatie of jeuk, droogt lekker snel op.

ik doe er echter max 2 a 3 weken mee per flesje ipv 1 maand.

ik bestel ze bij EBAY.

als bijwerking zijn mijn wallen wat dikker geworden, vochtige wallen. geen rimpels.
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2013, 13:39   #3
Samson-af
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 4
Of zou minoxidil bij de apotheker ook een optie kunnen zijn? Welke versie verkiezen jullie?
Samson-af is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2013, 14:41   #4
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik gebruik nu al vijf maandel minoxidil van de apotheker, maar ik heb de laatste maand last van enorme jeuk. Ik maak asap een afspraak met mijn dermatoloog en ik zie dan wel weer. Nadeel van de vloeibare minoxidil is het feit dat het je haar vettig maakt en traag intrekt (en dus mogelijk ook jeuk, als dat de oorzaak zou zijn bij mij).
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.