Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 10 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 november 2004, 19:43   #16
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Trouwens, DHTkiller, toch heb ik wel foto's gezien van bijvoorbeeld duta-gebruikers die bovenop al zo goed als kaal waren en toch weer volwaardige haren begonnen terug te krijgen. Jij zelf hebt toch ook al veel bereikt wat betreft hergroei? Hoe verklaar je dat?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 20:21   #17
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Trouwens, DHTkiller, toch heb ik wel foto's gezien van bijvoorbeeld duta-gebruikers die bovenop al zo goed als kaal waren en toch weer volwaardige haren begonnen terug te krijgen. Jij zelf hebt toch ook al veel bereikt wat betreft hergroei? Hoe verklaar je dat?
Dat is ook wel zo, hergroei is mogelijk met de huidige middelen, maar alleen bij de percentage waar het aanslaat is nogal gering (dan bedoel ik hergroei), maar verdere haaruitval wordt meestal wel gestopt of geremd bij de meeste gebruikers. Een 5-ar remmer is behoorlijk goed werkzaam bij beginnende kaalheid, op het kruingedeelte is dat goed merkbaar. Ook is bekend gemaakt dat finasteride (1 mg) het beste werkt bij personen die binnen de 5 jaar lijden aan AGA. Ikzelf heb veel bereikt met finasteride, het heeft bij mij zeer goed gewerkt. Toen ik aan de fina ging, had ik al zo'n 3 jaar last van AGA (dus binnen de 5 jaren). Een tip voor iedereen die recentelijk lijdt aan AGA: begin zo snel mogelijk met fina of duta. Hoe eerder je begint, des te meer effect het zal hebben, dus wacht niet onnodig lang!!!
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 20:55   #18
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dus jij wilt zeggen dat het eigenlijk vrijwel onmogelijk is om weer haar te laten groeien, tenzij je door een genetische ingreep de cellen weer laat opbouwen?

En hoe bedoel je dat de hoofdhuid van een man zonder en met AGA verschilt? Ik zou niet weten hoe de hoofdhuid van een man zonder AGA met haar eruitziet hoor. Ik ken een jongen die bovenop al helemaal kaal is en ik zie echt niets iets aan zijn hoofdhuid van aantasting ofzo.
Oeps, ik had dit niet gezien, zal maar snel antwoord op geven . Haarmannetje, onmogelijk niet, maar het wordt wel steeds moeilijker om het AGA-proces om te keren en voor goede cosmetische resultaten te zorgen. Als éénmaal de haarfollikels beginnen te verschrompelen, dan is het noodzakelijk om snel in te grijpen.

En wat betreft gentherarapie, het is hier wel eens eerder gepost dat met de toepassing van gentherapie de haarwortelkernen weer voldoende cellen zouden aanmaken voor nieuwe haargroei mbv een stof genaamd E-Cadherine. Het is en blijft nog onbekend hoever deze gentherapie al ontwikkeld is en wanneer het toegepast zal kunnen worden.

De hoofdhuid van kale mannen is vaak gladder, het heeft meestal dezelfde kleur als het gezicht (vanwege blootstelling aan de zon natuurlijk). Kijk maar eens goed, een volledige kale hoofd is gladder dan het gezicht. Je ziet dat op het hele hoofd tot de vroegere haarlijn toe, terwijl het gezicht en gedeelte van de voorhoofd (waar ook nooit haar was) veel ruwer is.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 29 november 2004 om 07:19
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 21:47   #19
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
wel of niet

Lees eerst heel lang op dit forum dat koffie (cafeine), juist heel slecht voor je haar is en nu moet je als het ware 60 koppen per dag drinken, omdat een of andere wetenschapper dit zegt.... Jullie moeten niet te snel achter iemand gaan staan, als er weer iets nieuws wordt ontdekt door een of andere studie... Denk je nou echt dat als je koffiebonen op je hoofd smeer, je haar stimuleert.?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 00:53   #20
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Koffie of groene thee dat klinkt nog redelijk, tandpasta minder en topical sperma nog minder .
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2004, 14:49   #21
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Door oplettende HaarWeb-posters (ch77, marx) weten wij nu dat Sp!ts het het nieuws na maanden ook heeft opgepikt:

Koffie zou helpen tegen kaalheid

AMSTERDAM - Mannen die kaalheid willen tegengaan, moeten volgens Duitse medici veel koffie gebruiken. Níet door het te drinken overigens, maar door het op het hoofd te smeren. Volgens de medici namelijk, is het mannelijk hormoon testosteron verantwoordelijk voor kaalheid; hoe meer een man van dit hormoon heeft, hoe groter de kans is dat hij kaal wordt. Door de hoofdhuid al op jonge leeftijd te behandelen met cafeïne, kan een kaal hoofd worden voorkomen. Veel koffiedrinken heeft volgens de Duitse onderzoekers geen zin. Er zouden dan minstens zestig tot tachtig koppen koffie per dag moeten worden gedronken.

[bron]
Wie weet nou precies hoe het zit? Hier staat juist dat het de werking van minox tegen kan gaan:
Dermal papilla express adenosine receptors, which appear to play a role in hair growth. I've also wondered whether caffeine, which is an adenosine antagonist, is detrimental to hair growth. For example, adenosine antagonists appear to block at least some of the effects of minoxidil (see the abstract below).

If you use topical minoxidil, any coffee or cola you drink may be limiting your results.

As the study presented at the conference shows, adenosine is beneficial in MPB, so it stands to reason that adenosine antagonists (like caffeine) may possibly be harmful in MPB, at least a little bit.

[bron]
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 17 januari 2007 om 17:01
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2005, 20:39   #22
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Koffie op je hoofd.

Dit topic naar aanleiding van berichten zo'n 2 maanden geleden over dat koffie kaalheid zou kunnen voorkomen. (zie o.a. dit topic: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ghlight=koffie)

Is er iemand hier daadwerkelijk bezig met koffie op z'n hoofd aan het smeren?
Weet iemand hoe het precies moet? Dan bedoel ik dus: Hoe vaak, hoe veel, lang/kort in laten trekken? etc.

Maybe I'll give it a shot.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2005, 20:42   #23
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
haha meen je dat nou? Weet je niet hoe dat stinkt, zelfs katten jaag je ermee weg?
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2005, 21:46   #24
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Dan laat je het toch eerst intrekken en was je je haar met shampoo daarna? Of denk ik dan weer te moeilijk?
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2005, 22:10   #25
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Eerst tandpasta, toen stoom, daarna sperma en nu koffie! What's next?
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2005, 22:30   #26
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Je bedoelt: Eerst prostaatverkleiner, toen tandpasta, toen stoom, daarna sperma en nu koffie!

???

Anyway, ik wil graag normale, ipv kinderachtige reacties in deze thread. Wees constructief aub.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2005, 22:48   #27
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Volgens mij kan het nooit goed zijn. Ik weet niet precies welke stoffen er in koffie zitten, maar caffeine is slecht voor het lichaam. Hoewel, planten groeien ook van koffie..
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2005, 22:49   #28
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Je bedoelt: Eerst prostaatverkleiner, toen tandpasta, toen stoom, daarna sperma en nu koffie!

???

Anyway, ik wil graag normale, ipv kinderachtige reacties in deze thread. Wees constructief aub.
Prostaatverkleiners vallen daar niet onder! Dat is een medicijn met bewezen werking, hoort dus daar niet bij. Weet je wat, ga aan de duta en voeg minox toe en vergeet al het andere!

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 4 januari 2005 om 23:24
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2005, 23:22   #29
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Maar even serieus, jongens, topicals alleen kunnen weinig doen qua hergroei. Zelfs topical minoxidil is vaak niet in staat om acceptabele dikke haren te laten hergroeien, slechts hele enkelen hebben daarmee geluk. Dit geldt ook voor topical anti-androgenen zoals spiro, fluridil, RU en flutamide. En zet topical koffie, groen thee, knoflook, citroensap etc uit jullie hoofden, dit zal niets doen en is zonde van je tijd. Als je je serum-DHT met meer dan 90% vermindert (met oraal dutasteride), dan maak je een hele goede kans om je haren te behouden.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2005, 18:27   #30
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Is er dus iemand die koffie op z'n hoofd gebruikt?

Laatst gewijzigd door Tiuri; 17 januari 2007 om 16:38
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Te Koop: Nizoral 2% en Alpecin ASL joshua Medicijnen/haargroeimiddelen 0 26 april 2006 20:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.