Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 10 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 27 januari 2005, 06:32   #31
Serious
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 76
Koffie wordt afgeraden omdat het stress veroorzaakt/versterkt, wat de haardos negatief beinvloed..
Serious is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2005, 20:55   #32
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serious
Koffie wordt afgeraden omdat het stress veroorzaakt/versterkt, wat de haardos negatief beinvloed..

en bevorderd de verzuring in iemands lichaam bij inname,
dus op die fiets, ook weer de haaruitval
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2005, 08:00   #33
Bootyman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 77
Koffie !!!

Hallo peeps, ik wil dat koffie gebeuren wel testen, maar ik dacht van beter espresso koffie dan gewone, ja toch ?
Want het gaat om caffeine en in espresso zit veel meer
En je moet koffie combineren met knoflook hehehe natuurlijke wondermiddel
Bootyman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2005, 00:26   #34
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
Hee lijkt me een goed plan!! Hou ons op de hoogte ok
high is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 13:41   #35
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
er wordt gesuggereerd dat je dan rond 80 koppen per dag moet drinken.
Dus je kan het beter op je kop smeren, als je tenminste niet aan hartkloppingen en hoge bloeddruk wilt overlijden.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2005, 14:41   #36
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Ik doe het al een tijdje, bijna een maand ofzo. Ik heb alleen niet altijd tijd, en ik weet niet of ik het goed doe. Ik zet gewoon zo'n 2-3x per week wat koffie, doe het in een verstuifer, en spuit het op m'n inhammen. Maar ja, het is nat, en het drupt dus zo weer naar beneden, dus of het nut heeft???
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2005, 03:38   #37
Bootyman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 77
Nee nee je moet net als mij doen, ik doe wat oploskoffie in een bakje en doe maar een paar druppels water erbij waardoor je een soort gel krijgt, die smeer ik uit over me gehele kruin en inhammen, maar het advies is dan ook heel kort haar anders gaat het een beetje moeilijk, ikzelf heb heel kort haar dus dan gaat het heel simpel, na het aanbrengen laat ik het een tijdje inwerken ongeveer een kwartier, het is een soort haarmasker, het word naderhand hard en je kan het ook heel makkelijk afwassen als je gaat douchen lekkere warme douche, ik ben pas begonnen en ik moet zeggen dat het wel lekker aanvoelt, alsof je creme hebt gebruikt, verazchtend dus maar denk eerder dat het haaruitval zou minderen en wat stabiliseren dan dat er echt haar terug gaat groeien. maar voor mij zou dat al geboeg zijn als het voor wat stabilisatie zorgt
Bootyman is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2005, 23:10   #38
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Jammer genoeg heb ik eigenlijk niet eens tijd genoeg om er zoveel tijd aan te besteden.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 06:21   #39
Bootyman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 77
Hellow,

Ik heb nu al vaak koffie gebruikt op me koppie, maar of het echt werkt durf ik niet te zeggen, ik denk helaas toch dat het echte onzin is om op je kop koffie te smeren, plus je word vet uitgelachen thuis, hehehe me moeder dacht dat ik gek was geworden, en me broertjes lachten me ook vierkant uit, en ik lach me zelf ook uit nu want het is gewoon onbegonnen werk om je haaruitval te stoppen, er bestaat niks tegen, staat gewoon in je lot dat je kaal word God heeft het gewoon zo geschreven en daar kan je hellemaal niks aan doen, dus gewoon accepteren moet je, ik heb me hoofd gewoon kaalgeschoren met een strakke ringbaardje, staat lekker Gangstah !!! hehe en als je denkt dat the bicthes niet komen zo heb je het mis want de lekkerste willen poen zien geen haar
Bootyman is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 15:10   #40
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Als de lekkersten echt alleen maar poen willen zien, geef me dan maar de B-categorie .
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 08:46   #41
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik heb dit nog eens even uitgezocht.

De zogenaamde "onderzoeken" die hebben "aangetoond" dat koffie "helpt" tegen haaruitval ("") zijn hier te vinden:

http://www.alpecin.de/en/research/studies.php

Ze zijn allemaal uitgevoerd door de Jena University in Duitsland. Ik heb sterke twijfels over de onafhankelijkheid van deze onderzoeken. Daarbij zijn ze slecht uitgevoerd en niet echt serieus te nemen. Het feit dat er de hele tijd wordt gesproken over dat testosteron de hoofdoorzaak is zegt eigenlijk al genoeg, want we weten allemaal dat het niet om testosteron gaat maar om DHT en de AR.

Blijkbaar heeft Alpecin dus gewoon een universiteit om weten te kopen om namens hun wat onderzoeken te presenteren die een werking van koffie zouden laten zien. Er zijn - los van de onderzoeken van Jena - geen andere studies die een dergelijke werking van cafeďne laten zien.

In werkelijkheid denk ik dat koffie juist slecht is voor het haar. Zoals eerder te lezen is in deze thread, zorgt het voor een afname van de werking van finasteride/dutasteride en minoxidil. Daarbij is cafeďne simpelweg een gif. Het bevat zogenaamde alkaloďden, stoffen die ook in bijv. cocaďne en morfine voorkomen. Koffie heeft een slechte invloed op de celdeling en het goed functioneren van het menselijk lichaam in het algemeen.

Schrijnend is het wel om te zien dat het overal het nieuws heeft gehaald dat koffie zou zorgen voor een remming van haaruitval. Blijkbaar is een simpel persberichtje van een commercieel bedrijf voldoende om in heel Europa gratis publiciteit te krijgen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 november 2007 om 09:35
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 10:06   #42
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik vind het zo erg dat wetenschappelijk onderzoek tegenwoordig ook al niet meer vrij is van commerciele belangen. De glorie van de wetenschap bestond er nu juist uit, dat het onafhankelijk was: van kerk, van staat, van commercie... enkel uit op het verrijken van kennis over de wereld waarin wij leven en het universum waarin onze wereld een plaats heeft. Tegenwoordig is men er maar al te goed achter dat mensen veel eenvoudiger te strikken zijn, wanneer er een label opgeplakt is met iets als "wetenschappelijk getest". Dat er dan ook nog daadwerkelijk wetenschappelijk onderzoek is uitgevoerd met een paar 'publicaties', waarbij alle schijn bestaat dat deze puur gericht zijn op het commercieel bevorderen van het product en waarbij je je dus de kwaliteit van het onderzoek kunt afvragen, vind ik zeer triest.

Mensen, laten we de schoften breken!!!!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2005, 23:33   #43
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Angry

Yeahhh
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 00:37   #44
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hoe dan Haarmannetje?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 11:39   #45
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Tegenwoordig is men er maar al te goed achter dat mensen veel eenvoudiger te strikken zijn, wanneer er een label opgeplakt is met iets als "wetenschappelijk getest".
En de uitslag zetten ze er nooit bij...
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Te Koop: Nizoral 2% en Alpecin ASL joshua Medicijnen/haargroeimiddelen 0 26 april 2006 19:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.