Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 februari 2019, 16:04   #16
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Of Acell ermee te maken heeft of niet, het is logisch dat er meer haren opkomen en elk opgekomen haartje wordt ook steeds dikker. Zijn de mooie tijden die aangebroken zijn voor je!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2019, 16:10   #17
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
acell is juist voor niet getransplanteerd haar. Het zou dus best kunnen dat topics starter na 4 maanden de kwaliteit van zijn eigen haar ziet verbeteren dat lgt in de lijn met wat de acell zal moeten doen.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2019, 16:33   #18
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Okay, zou kunnen. Ik ken Acell niet of heb er geen ervaring mee. Wil alleen zeggen dat het begrip "steviger aanvoelen" meerdere oorzaken kan hebben. Een van de logische verklaringen is dus dat er nu steeds haartjes opkomen die ook nog elk in dikte toenemen.

Laatst gewijzigd door Reet; 1 februari 2019 om 16:38
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2019, 16:41   #19
MikeyMike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2018
Berichten: 65
Geslacht:
Wat het ook mag zijn, I like it.
MikeyMike is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2019, 17:16   #20
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
acell is juist voor niet getransplanteerd haar. Het zou dus best kunnen dat topics starter na 4 maanden de kwaliteit van zijn eigen haar ziet verbeteren dat lgt in de lijn met wat de acell zal moeten doen.
Hoi DeJong,

Ook een niet getransplanteerde haarwortel kan niet toveren. Haren moeten eerst uitvallen en een nieuwe groeicyclus beginnen voordat ze een kwalitatief betere haar kunnen ontwikkelen. Dat is ook de reden dat finasteride/minoxidil na 6-12 maanden effect laten zien. Daarnaast is de werkzaamheid van ACELL nooit aangetoond. ACELL is FDA approved en veilig bevonden om op mensen te gebruiken (o.a. wondgenezing), maar de effectiviteit van ACELL op haaruitval is nooit aangetoond. FDA approval zegt alleen iets over de veiligheid van het product, en niks over effectiviteit.

Het feit dat er nog geen duidelijke data beschikbaar is over ACELL zegt eigenlijk genoeg over het product. Het aanbieden van dit soort producten door 'professionele' zorginstellingen en artsen is misleidend, en speelt sluw in op de onzekerheid en hulpeloosheid van mensen met haaruitval. Goed opgeleide artsen zouden beter moeten weten. Zij moeten handelen in het belang van de patiënt, en niet in eigenbelang. Bedrijven zoals Esteworld maken gruwelijk misbruik van het feit dat ACELL FDA approved is, en benadrukken het tot in den treuren op hun website (check maar eens). HWI heeft er ook een handje van om dingen te roepen / beweren zonder goede onderbouwing.

Mensen die zeggen dat ACELL veel effect heeft gehad bij hun HT moeten ook beseffen dat er vele andere factoren een rol spelen in de behandeling. Net als bij een dermaroller maak je bij een HT of ACELL behandeling microtrauma's die wondgenezing stimuleren, en mogelijk een rol spelen in verbeterde doorbloeding en kwaliteit van haarwortels. Het hoeft dus niet zo te zijn dat de ACELL componenten een rol spelen, maar gewoon trauma's die je aanricht met de interventies. Daarnaast krijg je na een HT heel veel nieuwe haren die mogelijk worden geplaatst tussen zwakkere gebieden. Deze nieuwe haren zullen middels neovascularisatie/angiogenese zorgen voor nieuwe vaatbedden en doorbloeding waar ook de zwakkere haren van kunnen profiteren. Je ziet dus door de bomen het bos niet meer.

Kortom, er is nog geen duidelijk bewijs voor ACELL, en de mogelijke effectiviteit die mensen bemerken hoeft dus niet van ACELL serum/matrix te komen, al kun je wonderen nooit uitsluiten.

Groet,

Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2019, 19:45   #21
erikk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2013
Berichten: 53
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Het feit dat er nog geen duidelijke data beschikbaar is over ACELL zegt eigenlijk genoeg over het product. Het aanbieden van dit soort producten door 'professionele' zorginstellingen en artsen is misleidend, en speelt sluw in op de onzekerheid en hulpeloosheid van mensen met haaruitval. Goed opgeleide artsen zouden beter moeten weten. Zij moeten handelen in het belang van de patiënt, en niet in eigenbelang. Bedrijven zoals Esteworld maken gruwelijk misbruik van het feit dat ACELL FDA approved is, en benadrukken het tot in den treuren op hun website (check maar eens). HWI heeft er ook een handje van om dingen te roepen / beweren zonder goede onderbouwing.
Esteworld zit inderdaad aan de irritante kant qua hoe graag zij een ACELL willen verkopen.
Ik had em niet genomen vanwege het gebrek aan bewijs dat het daadwerkelijk wat doet. Alsnog werd er erg vaak gecheckt of ik het wel zeker wist, en ook post-operatie werd er meerdermaal genoemd dat je nog een ACELL achter de hand hebt als het niet even goed lijkt te groeien als verwacht.
Erg vermoeiend.

Vind het vooral lullig voor degenen die niet goed vooronderzoek doen en denken dat ze het écht erbij moeten nemen voor een goed resultaat.
Hup 1500,- lichter
erikk is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2019, 21:35   #22
don1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2016
Berichten: 145
Geslacht:
Ik ben zowiezo blij met de acell.Mijn haar werd al dun en de kaalhied zat er goed in en dat is nu een paar jaar geleden en mijn haren die dun werden zijn superdik weer geworden en nog steeds zo. Als ik geen acell had gedaan was ik 100procent kaler geworden er was niet iets anders dag dit gedaan kan hebben. Ik zal binnenkort weer even fotos plaatsen van hoe het nu uit ziet. Paar jaar verder en nog steeds dik.
don1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2019, 19:06   #23
erikk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2013
Berichten: 53
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door don1987 Bekijk bericht
Ik ben zowiezo blij met de acell.Mijn haar werd al dun en de kaalhied zat er goed in en dat is nu een paar jaar geleden en mijn haren die dun werden zijn superdik weer geworden en nog steeds zo. Als ik geen acell had gedaan was ik 100procent kaler geworden er was niet iets anders dag dit gedaan kan hebben. Ik zal binnenkort weer even fotos plaatsen van hoe het nu uit ziet. Paar jaar verder en nog steeds dik.
Aah ok, goed dat het voor jou wel werkt!
Wel benieuwd naar de foto's, hoe veel verschil het uiteindelijk maakt
erikk is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2019, 14:13   #24
MikeyMike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2018
Berichten: 65
Geslacht:
Vandaag voor 't eerst naar de kapper geweest sinds de behandeling (4 maanden). Ze heeft de bovenkant niet aangeraakt, maar wel de zijkanten en achter (ook het donorgebied). Ze zag er bijna niks van, dus m'n donor is goed genezen!

De bovenkant is natuurlijk nog wel dun zoals je kunt zien, maar daar verwacht ik voorlopig ook niks van.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 52355770_2119061001472984_4235704946407768064_n.jpg‎ (97,2 KB, 632x gelezen)
MikeyMike is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2019, 15:45   #25
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Donor is inderdaad mooi hersteld, en nog een paar weekjes tot de eerste groei! Bij mij ging het ineens heel snel na 4.5 / 5 maanden. Hou ons op de hoogte!

Groet,

Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2019, 15:01   #26
MikeyMike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2018
Berichten: 65
Geslacht:
Maand 5 update voor diegenen die het volgen.

Gaat volgens mij wel aardig de goede kant op.

Die verdwaalde haartjes onder m'n haarlijn zaten er trouwens al voor de behandeling.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 52854555_725228381206591_1992231729984700416_n.jpg‎ (118,3 KB, 829x gelezen)
Bestandstype: jpg 53061908_1269121203240085_582981882753318912_n.jpg‎ (95,8 KB, 686x gelezen)

Laatst gewijzigd door MikeyMike; 1 maart 2019 om 15:04
MikeyMike is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2019, 15:54   #27
Thijmen87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2018
Berichten: 28
Geslacht:
Ziet er goed uit!
Thijmen87 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2019, 17:30   #28
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Je bent op de goede weg! Zo zag het er bij mij ook ongeveer uit na 5 maanden.
http://www.haarweb.nl/forum/album.ph...pictureid=3528

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2019, 14:43   #29
MikeyMike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2018
Berichten: 65
Geslacht:
Weer een maandje verder, zit op 6 maanden nu! En wederom is het wat dikker dan vorige maand.

De 4e foto is een paar dagen vóór de operatie. Ben echt nu al ontzettend blij.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20190401_132300.jpg‎ (109,4 KB, 759x gelezen)
Bestandstype: jpg 20190401_132245.jpg‎ (91,0 KB, 595x gelezen)
Bestandstype: jpg 20190401_132232.jpg‎ (86,7 KB, 577x gelezen)
Bestandstype: jpg Before 2.jpg‎ (48,9 KB, 562x gelezen)
MikeyMike is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2019, 15:33   #30
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Heel erg mooi al! Je ligt goed op schema!

Groet
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.