Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juni 2007, 14:24   #1
GTwin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 15
Pijnlijk haar ?

Hallo allemaal,

Ik had een vraag, wil ik even stellen om te vragen of jullie het ook wel 's hebben. Rondom de kale plekken, voelt het af en toe alsof er een blauwe plek zit en de haarworteltjes rondom deze kale plekken doen ook wel 's pijn. Nou ja, niet super pijn, maar alsof er aan die haartjes getrekt wordt (en nee, ik ben het niet ).

Hebben jullie dat ook wel 's ???
GTwin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2007, 19:45   #2
Sandra81
HaarWeb lid
 
Sandra81's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2007
Berichten: 2
Ja ik ken het ook wel dat het haar op de randjes van een kale plek zeer doen. Net alsof je iemand je haar in de verkereerd richting duwt. Denk aan een kat die je tegen de haarinrichting duwt. Je bent dus niet de enigste. Ik was blij dat ik t las want als ik t eens tegen iemand zeg kijken ze je aan van die is gek. Ik denk dat het er ook wel wat bij hoort.
Sandra81 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2007, 17:03   #3
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hoi!

Het voelde bij mij af en toe net alsof je een hele strakke staart op je hoofd had gehad, en die na een lange dag los maakte.
Wat het precies is/was weet ik ook niet!

Misschien weet een dermataloog daar antwoord op?

Groetjes!
Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2007, 17:52   #4
aurelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: Linter,Vlaams-Brabant
Berichten: 68
Mijn haar doet altijd pijn wanneer het gaat uitvallen. Vaak heb ik 's avonds pijn en 's morgens is het dan een kaal plekje. Bij mij zei de dokter dat het normaal is en dat dat komt doordat je haar wordt afgestoten ofzo. Het heeft alleszins met alopecia te maken

x
aurelie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2007, 23:24   #5
GTwin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 15
pijnlijk haar

Oh, herkenbaar, dat mensen je aanstaren alsof ze water zien branden als je vertelt van het blauwe plek gevoel . Pfff, het hoort er dus bij.
Maar niet zo blij met de mogelijke verklaring dat het een voorbode van een ´aanval´ is zoals ik het noem.

Ik word er wel af en toe goed beroerd van hoor, dat AA, moet ik jullie eerlijk bekennen. Ik had een paar plekken, waar het haar weer teruggroeide. Dacht: dat ging de goede kant uit. Prompt weer kale plekjes gevonden. Af en toe even in een dip... hoe gaan jullie ermee om ?

Bedankt trouwens, voor al jullie reacties ! Doet me goed !
GTwin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2007, 09:40   #6
wilma k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 32
pijnlijk haar?

Hallo,
Ik ben nieuw hier en ik vind het wel fijn om herkenbare dingen te lezen zoals dat pijnlijke haar.
Ik had voor 2 weken terug nl ook weer last van en als dat inderdaad een voorbode is van dat je haar weer uitvalt zoals ik gelezen heb, nou dan zal ik met een paar maanden ook wel weer kaal zijn. Ik heb het dan als ik mijn haarwerk af doe en dan aan mijn haar zit, dan voelt dat
pijnlijk. En dan heb ik vaak haartjes aan mijn vingers. Is dat bij jullie ook direct zo?

En dan die dip, ja die heb ik ook, dan word ik boos en ga ik janken van waarom heb ik dit(niet dat ik het anderen gun hoor maar)Nou, dat lucht dan wel op, niet dat het verder helpt, mijn haar is er niet goed van teruggekomen. Daarna na zo'n jankbui ga ik vrolijk verder en denk dan weer er zijn ergere dingen, het is""maar" alopecia areata. Maar ik had liever gehad dat het nu ging groeien en ik mijn bos van vroeger terug had, zit er volgens de huisarts niet in, omdat ik geen wenkbrouwen en wimpers (half) heb.
Ben blij dat we niet alleen zijn met ons 'probleem(pje)'

Groetjes Wilma K

Laatst gewijzigd door wilma k; 11 augustus 2007 om 09:50
wilma k is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2007, 22:13   #7
GTwin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 15
pijnlijk haar

Hallo Wilma,

Welkom op haarweb! Tja, die blauwe plek-gevoel weet ik zo net nog niet of het een voorbode is van een aanval. Misschien kan je bij de winkel waar je je haarwerk hebt gekocht, vragen waar het vandaan komt ? MIsschien is het ook het haarwerk, kan dat ?

En die dipjes zijn inderdaad herkenbaar, ik reageer exact hetzelfde: boos en verdrietig. Maar weet je, je kan er niets aan doen, aan AA. Ook niet dat je boos en verdrietig wordt. Maar het is inderdaad maar AA, moet je voor je houden ! Neemt niet weg dat het erg ... is.
GTwin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2007, 23:09   #8
wilma k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 32
pijnlijk haar

Weet niet of dat kan. Heb er een weekje last van gehad en het is weer over. Vallen wel wat haartjes uit, maar er zit ook nog wel wat hoor. Niet dat ik er zo mee over straat kan, is nog heel erg dun. Ik ben soms nog boos en verdrietig, maar nee, helpen doet het niet, anders had ik die bos haar wel terug gehad die ik ooit eens bezat. Ooit eens is voor mijn 21 ste, ben nu 30. Ach, heb nu ook een mooie bos haar, ook al is het dan een haarwerk. Geen mens die het ziet, tenzij mijn zoontje heel lollig zegt, mijn mama draagt een pruik dan kijken ze ongelovig. Niet dat ze het dan zien... Ik doe soms net of mijn neus bloedt en reageer gewoon niet en als ze er naar vragen, dan zeg ik het ook gewoon , ben er heel open over.

Groetjes Wilma

Laatst gewijzigd door wilma k; 14 augustus 2007 om 08:26
wilma k is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2007, 00:10   #9
Adrienne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 2
Ik ben nieuw hier, moet nog even wennen. Ben al wel heel 'blij' met informatie van ervaringen. Afgelopen week heeft mijn zoon (bijna 13) te horen gekregen dat hij AA heeft. Vandaag zei hij dat hij het gevoel had een blauwe plek op zijn hoofd te hebben en dat het net lijkt alsof er kleine naaldjes in worden geprikt. Ik keek naar de aangewezen plek en daar zit nog haar... Grot kans dus dat het hier ook gaat uit vallen?
Groetjes Adrienne
Adrienne is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2007, 22:08   #10
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Heey Adrienne,

Helaas is ook mijn ervaring dat het op zulke plekken uitvalt.
Maar als het weer terug kwam had ik op kale plekken het zelfde gevoel!

Mocht je zoon willen msnen met mij, mag hij me toevoegen hoor!
Mijn mail adres staat in mijn profiel!

Groetjes!
Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2007, 22:50   #11
GTwin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 15
blauwe plek gevoel

Inderdaad ! Dat had ik ook: aan de ene kant komt het haar bij het blauwe plek gevoel, aan de andere kant ook op plekken waar later haar uitvalt. Snap er niets meer van, blijkt maar weer dat er op AA geen pijl te trekken valt...
GTwin is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2007, 20:34   #12
*little_one*
HaarWeb lid
 
*little_one*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Locatie: oost vlaanderen (belgië)
Berichten: 2
Hey,

Ook ik heb dat gevoel!!
precies of ze trekken idd aan je haar!
kan mn haar nu momenteel niet meer vastbinden omdat het te pijn doet...
want als het vast zit voelt heel mn hoofd als een grote blauwe plek !!

grtjs
*little_one* is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan Do: wat is het verschil tussen geschubt en ontschubt haar? Chris Haarwerken 3 16 februari 2017 13:07
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Obesessies en TTM? swickie TTM - Algemeen 6 4 juni 2005 00:13
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 15:00
is het duidelijk wat ik heb met mijn haar boes Haarproblemen bij vrouwen 0 1 februari 2003 18:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.