Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juni 2009, 18:21   #1
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Nieuw hier, kale plek? help!

Hallo allemaal,

Wat een fijn forum, ik lees hier al een tijdje mee en ik heb veel ervan geleerd.

Het begon allemaal een maand geleden ongeveer, mijn mannetje ontdekte een kale plek op mijn hoofd. Ben er behoorlijk van geschrokken, ik weet echt niet hoelang die plek er al zat, misschien zat het er al een tijdje.

Wat mij wel al een hele tijd opviel was dat ik ontzettende haaruitval had, na het douchen en borstelen zat de hele borstel vol met haar, maar ik dacht dat dat normaal was. (al was het wat meer haaruitval dan dat normaal is)
Heb heel lang haar en ik dacht dat het door klitten kwam dat ik haaruitval heb. (dat ik met het borstelen gewoon de haren er uit trek omdat het haar zelf niet overbreekt als de kam erin blijft hangen)

Ben gaan speuren op het internet en ik vond gelukkig dit forum waar ik al heel veel heb gelezen.
Ben ook bij de dokter geweest, en heb moeten bedelen om mij door te verwijzen naar een dermatoloog, ik vermoedde zelf al na lang lezen dat het AA is. De dokter vermoedde dat ook, en zei dat er niks aan te doen is.

Dat liet ik niet op mij zitten en ben dus weer gaan lezen hier. Intussen heb ik ook een afspraak met de dermatoloog maar dat duurt nog drie weken, zo lang kan ik echt niet stilzitten en niks doen, gek word ik ervan! De hele dag ben ik alleen nog maar met mijn haar bezig, ik weet, ik moet dat niet doen, maar het gaat vanzelf
Ik heb mijn haar bewerkt met een schaar, ik heb alle klitten eruit geknipt, want o.a. door dat mijn haar ging klitten veroorzaakte dat nog meer haaruitval of haren in mijn borstels. (er is zeker 20 cm vanaf geknipt)
En dat helpt wel moet ik zeggen, ik kan nu met mijn handen door mijn haar gaan zonder dat er vanalles blijft hangen en ik haar uit mijn hoofd trek zonder dat het loszat)
Ook verlies ik nu veel minder haar als een maand geleden, maar misschien lijkt dat ook maar zo omdat het nu wat korter is.

Bij de apotheek heb ik minodixil 2% gekocht en ik heb dat 1 dag gebruikt, toen weer een paar dagen niet, intussen veel gelezen en toch besloten ermee door te gaan.

Waar ik bang voor ben is voor Shedding, maar ik heb hier gelezen dat 2% minodixil niet zo snel / veel shedding zal veroorzaken. Klopt dit?

Op de bijsluiter van de apotheek staat niets over verdere haaruitval / shedding. Daar staat juist op dat het verdere haaruitval zal stoppen.

Wat kan ik verwachten als vrouw zijnde, met een kale plek, dunner wordend haar, en gebruik van minodixil 2%?

Het is zo frustrerend als je niet weet wat er gaat gebeuren, en als je er de hele dag aan denkt, terwijl je dat helemaal niet wilt, dan is het helemaal moeilijk

Hopelijk herkennen jullie dit, en misschien kunnen jullie me zelfs helpen met tips/producten die goed zijn voor mijn haar.

PS: Wel raar dat dokters maar zeggen dat er niks tegen te doen is, terwijl dat wel zo is. Als dit forum er niet was dan had ik de moed al opgegeven

Groetjes van een (misschien) lotgenootje
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2009, 12:02   #2
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
alopecia aereata nu zeker

Hallo, daar ben ik weer, terug van de dermatoloog. Het is nu zeker dat het alopecia aereata is, maar toch.. ik heb nog wat vragen.
Ik lees hier veel mee en ik heb ook gelezen dat er wel wat aan te doen is, maar het niet helemaal te genezen is.
De dermatoloog.. tja, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken want ik heb het gevoel dat ze niet echt alle mogelijkheden hebben doorgesproken met me.
Volgens haar werkt monoxidil helemaal niet, en ook Rooscure shampoo zou niets uithalen. Nu moet ik zeggen dat ik het daar niet mee eens ben, want ik vind de rooscure toch wel fijne shampoo, zeker als mijn haar net gewassen is voelt het gewoon rustiger aan op mijn hoofd. Hebben jullie dat ook? Of beeld ik mezelf dat gewoon in?

Ze begon over die stof die ze gebruikten om je allergisch te maken tegen die stof. Ze zei dat dat niet meer mag in Nederland.. Weet misschien iemand waarom?

Ze bood mij nu 1 mogelijkheid. Ik hoop dat iemand van jullie me tips kan geven of ik dit wel, of juist niet moet doen.

Ze willen me nu dus laten wachten tot eind augustus, om te kijken hoe het gaat zonder middeltjes. Is dat volgens jullie verstandig?

Dan willen ze, als ik dat wil, met injecties beginnen, ik heb geen flauw idee wat dat precies is, wel zei ze dat dat best wel pijn doet. Goed, heb ik ervoor over.. maar zijn er ook gevallen bekend waar dit averechts werkt?

Ik hoop dat iemand antwoord wet op mijn vragen, ik weet echt niet wat ik moet kiezen. En bovendien zijn er toch meer ''oplossingen'' dan alleen die injecties?

Hier lees ik dat mensen zalfjes mee krijgen, maar niks van dat, ik ben nu dus eigenlijk niet verder gekomen, het enige wat ik nu heb is de bevestiging van wat ik dacht te hebben: Alopecia Aereata.

En nu?

Ik vrees dat dit weer dagen lezen wordt
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2009, 12:34   #3
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door little_girl Bekijk bericht
Hallo, daar ben ik weer, terug van de dermatoloog. Het is nu zeker dat het alopecia aereata is, maar toch.. ik heb nog wat vragen.
Ik lees hier veel mee en ik heb ook gelezen dat er wel wat aan te doen is, maar het niet helemaal te genezen is.
De dermatoloog.. tja, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken want ik heb het gevoel dat ze niet echt alle mogelijkheden hebben doorgesproken met me.
Volgens haar werkt monoxidil helemaal niet, en ook Rooscure shampoo zou niets uithalen. Nu moet ik zeggen dat ik het daar niet mee eens ben, want ik vind de rooscure toch wel fijne shampoo, zeker als mijn haar net gewassen is voelt het gewoon rustiger aan op mijn hoofd. Hebben jullie dat ook? Of beeld ik mezelf dat gewoon in?

Ze begon over die stof die ze gebruikten om je allergisch te maken tegen die stof. Ze zei dat dat niet meer mag in Nederland.. Weet misschien iemand waarom?

Ze bood mij nu 1 mogelijkheid. Ik hoop dat iemand van jullie me tips kan geven of ik dit wel, of juist niet moet doen.

Ze willen me nu dus laten wachten tot eind augustus, om te kijken hoe het gaat zonder middeltjes. Is dat volgens jullie verstandig?

Dan willen ze, als ik dat wil, met injecties beginnen, ik heb geen flauw idee wat dat precies is, wel zei ze dat dat best wel pijn doet. Goed, heb ik ervoor over.. maar zijn er ook gevallen bekend waar dit averechts werkt?

Ik hoop dat iemand antwoord wet op mijn vragen, ik weet echt niet wat ik moet kiezen. En bovendien zijn er toch meer ''oplossingen'' dan alleen die injecties?

Hier lees ik dat mensen zalfjes mee krijgen, maar niks van dat, ik ben nu dus eigenlijk niet verder gekomen, het enige wat ik nu heb is de bevestiging van wat ik dacht te hebben: Alopecia Aereata.

En nu?

Ik vrees dat dit weer dagen lezen wordt

Ik heb weinig verstand van alopecia areata, maar had je al aan een second opinion gedacht?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2009, 12:49   #4
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Ja ik wil inderdaad gaan voor een second opinion, maar ook zit ik met vragen of die dermatoloog wel alles ''goed'' gedaan heeft.

Ze hebben ook niet gekeken of mijn bloed in orde is (vitamines, etc)
Ze ging meteen ervan uit dat het Alopecia Aereata is, (oke, ik zelf ook wel)

Toch zit ik nu met de gedachte: heeft ze wel alles gedaan en nagekeken wat ze kan? Bloed is niet nagekeken, ik liet nog mijn arm zien dat ik daar wel eens last heb van eczeem, maar ze haalde haar schouders op, alsof ze zoiets had van ja het zal wel..

Ze waren wel heel aardig maar doordat ik hier zoveel gelezen heb, weet ik gewoon dat er meer had kunnen worden nagekeken.

Wachten duurt lang als je haaruitval hebt, is geen pretje om nu nog tot eind augustus te moeten wachten..

Ook omdat ze zegt dat minox niet helpt, terwijl ik hier goede dingen er over lees.. ik weet niet wat ik er nog van moet denken

Ben wel blij dat ik hier een tijdje al me lees, want de klap heb ik waarschijnlijk al een beetje verwerkt, omdat ik diep van binnen wist wat ik heb. Vandaag heb ik dus eigenlijk alleen de bevestiging gehad, misschien was daardoor de klap wat zachter, om het zomaar te zeggen.

Heb de afgelopen weken zoveel gehuild, heb geen tranen meer over

Oja, een achternichtje van mijn moeder, en daar de dochter van, zij heeft het ook. Dus ik denk dat het toch wel met erfelijkheid te maken heeft.
Hoe groot is de kans dat mijn broertje bijvoorbeeld het heeft?

Sorry, zit met heel veel vragen
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2009, 13:00   #5
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Misschien moet ik er nog even bij zeggen dat er bij mij in de familie ook auto-immuunziektes voorkomen. Mijn vader heeft al heel lang M.S. (multiple sclerose)

Verder denk ik dat bij mij stress een grote rol heeft gespeeld in het ontstaan van AA. Toen mijn kale plek ontdekt werd, was ik net pas een dag met ''ziekteverlof'' door stress op mijn werk, ik voelde het al aankomen dat ik ging instorten als het zo door ging.. (toen wist ik nog niks van AA)

Daarom dat ik een verband leg van stress > ontstaan van AA
(dit heb ik niet zo tegen de dermatoloog gezegd, omdat ik bang was om weggestuurd te worden met de mededeling: je hebt stress)
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 01:49   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
@Little girl,
Als ik jou was, zou ik niet kiezen voor injecties, want ik kan me niet herinneren daar ooit een positief resultaat over te hebben gelezen.
Minoxidil kan wel degelijk de haren stimuleren tot snellere hergroei, maar je zou ook wonderolie kunnen proberen, zie:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15078
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 12:19   #7
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Dankjewel Hanna, ik zal eens gaan lezen, die wonderolie heb ik inderdaad al veel goeds over gehoord.

Dus minoxidil gewoon mee doorgaan? (ik doe dat met een doserings spuitje (zonder naald) op mijn kale plek)

Mag ik die wonderolie gebruiken in combinatie met minox?

Straks maar eens wonderolie gaan kopen, dat heb ik nog niet in huis
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 13:24   #8
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Hihiih,

Ik heb net mijn haar gedaan, ik dacht doe eens een haarband in, (een soort diadeem maar dan een band die vanuit je nek rondom je kop moet)

En het bedekt precies mijn kale plek
Waarom ben ik daar niet eerder op gekomen?

Op naar de drogist, wonderolie halen
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 13:44   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door little_girl Bekijk bericht
Mag ik die wonderolie gebruiken in combinatie met minox?
Dat weet ik niet, maar ik zou het risico niet nemen, dus het ene of het andere.

Ja, haarbanden zijn geweldig! Ik heb inmiddels tientallen: smal, breed, met patroontje of effen. Gewoon een langwerpige sjaal van dun textiel om je hoofd knopen, staat ook leuk.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2009, 13:18   #10
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Hallo mensjes,

Het wachten duurt mij echt te lang, dus ik ga vandaag naar de dermatoloog bellen om te vragen of ik mijn afspraak eerder mag..
Heb nog steeds haaruitval, maar eigenlijk niet zorgbarend veel.

Maar het is niet verdeeld over mijn hoofd, en dat is waar ik me zoveel zorgen om maak. Want dat haar dat uit valt, komt steeds van die plek op mijn hoofd, soms 2, 3, 4 haren in 1x als ik op die plek mijn hand door mijn haren haal.. ik word daar echt gek van

Volgens mij is dat een teken dat het nog steeds actief is, de AA.
Klopt dat?

Ik wil dat het stopt, dus ik ga voor de cortisone spuitjes, het moet maar..

Ik weet anders echt niet hoe ik het kan stoppen, ik heb vanalles in huis maar alles is alleen om de groei te bevorderen, maar daar heb ik vrij weinig aan, eerst moet die haaruitval stoppen

Misschien een hele domme vraag, maar hoe zit het met Tea Tree Olie?
Dat spul is ontstekingsremmend, ik heb het altijd in huis, het helpt voor alles, ik gebruik het ook voor mijn huisdieren op wondjes, bij mezelf als ik nikkelallergie heb.. Zal ik dat eens op mijn hoofd smeren?

(het is tenslotte een ontsteking, AA zijn ontstoken haarzakjes, dus mijn gedachte hierin is, dat als Tea tree olie ontstekingen stopt, kan het misschien de AA tegengaan)

Of is dat een gek idee?
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2009, 13:29   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dit vond ik met Google:

http://gezondheid.blog.nl/actualitei...oil-onder-vuur
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2009, 13:42   #12
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dankjewel, dat klinkt niet goed zeg
Ik denk dat ik dat maar achterwege ga laten.

Het helpt wel altijd goed voor mijn nikkelallergie, maar op mijn hoofd smeer ik het dan toch liever niet.

Bedankt
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2009, 14:26   #13
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
http://aromatherapy.savvy-cafe.com/a...th-2008-02-01/



http://74.125.77.132/search?q=cache:...=be&lr=lang_nl


http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=5398

Hier wat info over natuurlijke olie
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2009, 15:14   #14
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Heeey leuk, leesvoer, ik ga even lezen
Dankjewel
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2009, 16:56   #15
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Had 31 augustus een afspraak bij de dermatoloog waar ik de vorige keer ook ben geweest, maar aangezien mij dat wachten te lang duurt en ik niet weet wat er in de tussentijd gebeurt, heb ik net gebeld om te vragen of het niet eerder kan.

En ja hoor, morgen al! Ik kon mijn oren niet geloven
Morgen ga ik dus naar de dermatoloog, voor de cortisone spuitjes in mijn hoofd.

Het is een andere dermatoloog als waar ik was, in een ander ziekenhuis dus..
Maar dat is eigenlijk juist goed, heb ik meteen een second opinion

Krijg er gewoon goede zin van, stom he?
little_girl is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ook nieuw hier Jami AA - Algemeen 10 28 oktober 2008 23:22
Nieuw hier, graag advies DHT?NEE! AGA - Algemeen 2 8 juni 2007 06:53
ben nieuw hier forfiwen TTM - Algemeen 2 11 januari 2005 13:35
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.