Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 januari 2010, 20:34   #16
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Maar mensen, hoe pak ik dit nu aan? Afspraak maken bij de doktor Ja of Nee?
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 20:47   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Ik las net op internet dat ik dit medicijn de rest van mijn leven moet innemen anders wordt het erger als ik stop, klopt dat?

En wat geven jullie mij als advies? Accepteren en hopen dat het zo blijft of wel aan de medicijnen gaan?.(aangezien ik op de foto's van afgelopen jaren eigenlijk geen verschil zie met nu, leek het mezelf verstandig om geen medicijnen te doen).

Mijn vader heeft trouwens exact hetzelfde, maar is niet kaal en hij is 54, hij heeft alleen inhammen net als mij, En mijn broer heeft het ook maar dan iets minder als mij. Hij heeft zijn haar nu gemillimeterd en dat staat hem wel. Ik heb mijn haar nu expres langer laten groeien en vrienden zeggen dat het me wel beter staat, maar wordt er wel onzeker van, vooral omdat ik jong ben en ik bang ben dat de meiden mij straks lelijk vinden om die inhammen.
Als je met middelen stopt, dan val je in enkele maanden terug op het niveau waar je zou hebben gezeten als je nooit middelen had gebruikt, niet erger. Maar stel dat je de middelen 5 jaar hebt gebruikt, dan is het veel dramatischer om in een tijdsbestek van een paar maanden net zoveel te kalen als je anders in die 5 jaar had gedaan. Als je nu al denkt aan stoppen met middelen, dan kun je er beter helemaal niet aan beginnen en het kalen gewoon geleidelijk laten verlopen zodat je kunt wennen.

Ik raad altijd acceptatie aan. Dat is gewoon het verstandigst. Miljarden mannen voor je hebben het ook kunnen accepteren.

En een stap naar huisarts of dermatoloog zou de eerste moeten zijn als je wel aan het gebruik van middelen denkt. Gewoon je probleem voorleggen en er over praten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 20:52   #18
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Als je met middelen stopt, dan val je in enkele maanden terug op het niveau waar je zou hebben gezeten als je nooit middelen had gebruikt, niet erger. Maar stel dat je de middelen 5 jaar hebt gebruikt, dan is het veel dramatischer om in een tijdsbestek van een paar maanden net zoveel te kalen als je anders in die 5 jaar had gedaan. Als je nu al denkt aan stoppen met middelen, dan kun je er beter helemaal niet aan beginnen en het kalen gewoon geleidelijk laten verlopen zodat je kunt wennen.

Ik raad altijd acceptatie aan. Dat is gewoon het verstandigst. Miljarden mannen voor je hebben het ook kunnen accepteren.

En een stap naar huisarts of dermatoloog zou de eerste moeten zijn als je wel aan het gebruik van middelen denkt. Gewoon je probleem voorleggen en er over praten.
Ja oke, maar het is de laatste 2,5 jaar zo. Ben net zelfs in paint 2 foto's naast elkaar gaan zetten en gaan meten, maar er is niks veranderd in die 2 jaar. En als er iets veranderd is dan gaat het waarschijnlijk om milimeters.

Ik heb het nooit echt serieus genomen en heb er eerder nooit echt opgelet, maar baalde er wel van toen ik vanmiddag las dat ik aga zou hebben.....voel me er nogal klote onder nu..maarja is niet anders

Ik hoop gewoon dat het hierbij blijft dan heb ik er niet zoveel moeite mee...
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 21:05   #19
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Sorry ik moest ff een bullshit reactie geven, weet niet waarom.

Over inhammen, dat valt meisjes niet snel op.

Laten we wel wezen, als je als niet kalende op straat iemand ziet rondlopen met jou haar, zou je nooit denken ah die wordt kaal.

Alleen als je zelf haar verliest ga je dr heel erg op zitten letten.

Maak je nu dus geen zorgen over je haar zoal het er nu uitziet, het ziet er gewoon vol uit.

Idd wat minox op je haarlijn aanbrengen, kijken of dat wat helpt.

Maar je haar ziet er prima uit vind ik hoor

Zeker met wat langer haar zie je niks van een eventuele terugtrekkende haarlijn
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 21:16   #20
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Sorry ik moest ff een bullshit reactie geven, weet niet waarom.

Over inhammen, dat valt meisjes niet snel op.

Laten we wel wezen, als je als niet kalende op straat iemand ziet rondlopen met jou haar, zou je nooit denken ah die wordt kaal.

Alleen als je zelf haar verliest ga je dr heel erg op zitten letten.

Maak je nu dus geen zorgen over je haar zoal het er nu uitziet, het ziet er gewoon vol uit.

Idd wat minox op je haarlijn aanbrengen, kijken of dat wat helpt.

Maar je haar ziet er prima uit vind ik hoor

Zeker met wat langer haar zie je niks van een eventuele terugtrekkende haarlijn
ja oke dat is ook wel weer zo, misschien moet ik ook niet zo zeuren.....maar die haarmiddel kan ik dus gewoon zelf kopen zie ik..zijn er ook nog dingen die tegengevallen zijn bij dit haarmiddel? en kan ik beter beginnen met de 2% of de 5%?

Laatst gewijzigd door Hans90; 7 januari 2010 om 21:38
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 21:47   #21
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Als je met middelen stopt, dan val je in enkele maanden terug op het niveau waar je zou hebben gezeten als je nooit middelen had gebruikt.
Is dit wel echt zo eigenlijk? Ik vraag het me namelijk af, stel je heb 20 jaar finasteride gebruikt en je hebt nu al je haar en anders zou je een nw 7 hebben. Als je stopt valt dus al je haar (behalve de haarkrans) uit in een paar maanden? Lijkt me vrij bizar.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 22:02   #22
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ze zeggen het Tato, maar ik geloof er ook niet in hoor.

Ga niet weer die hele theorie op tafel gooien maar echt grondig onderzoek is er nooit naar gedaan. Het is meer een aanname. Ik ben er absoluut van overtuigd dat je met gebruik met middelen altijd nog beter eruit komt dan zonder (even los van evt bijwerkingen vanwege dit gebruik).

Ik denk overigens ook niet dat je een kop met haar blijft behouden door bv gebruik van fina als je voorbestemt was voor een NW7.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 03:56   #23
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ze zeggen het Tato, maar ik geloof er ook niet in hoor.

Ga niet weer die hele theorie op tafel gooien maar echt grondig onderzoek is er nooit naar gedaan. Het is meer een aanname. Ik ben er absoluut van overtuigd dat je met gebruik met middelen altijd nog beter eruit komt dan zonder (even los van evt bijwerkingen vanwege dit gebruik).

Ik denk overigens ook niet dat je een kop met haar blijft behouden door bv gebruik van fina als je voorbestemt was voor een NW7.
Het medicijn heeft jarenlang het hormoon geblokt dat verantwoordelijk was voor het verschrompelen van de haarzakjes en nu het hormoon niet meer geblokt wordt, worden met terugwerkende kracht alle haarzakjes verschrompeld die anders in die eerdere jaren verschrompeld zouden zijn.

Klinkt niet erg overtuigend al moet ik bekennen dat ik medisch totaal geen achtergrond heb.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 08:23   #24
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Even buiten jullie discussie om....moet ik die Minox gewoon kopen? of zal ik er toch eerst mee naar de huisarts gaan om te vragen wat die ervan vindt?

EDIT: Ik heb net een afspraak gemaakt bij de dokter, ben er nogal onrustig over sinds een tijd..en misschien is het toch even goed om te kijken wat de dokter er van vindt.

Laatst gewijzigd door Hans90; 8 januari 2010 om 09:37
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 12:46   #25
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Is dit wel echt zo eigenlijk? Ik vraag het me namelijk af, stel je heb 20 jaar finasteride gebruikt en je hebt nu al je haar en anders zou je een nw 7 hebben. Als je stopt valt dus al je haar (behalve de haarkrans) uit in een paar maanden? Lijkt me vrij bizar.
Ik geloof er niet in dat je 20 jaar lang je haar op een NW2 kunt houden met finasteride als je tot een NW7 gedoemd bent. Dus ja, het zou bizar zijn als de achteruitgang zo dramatisch zou zijn.

Maar je hebt wel gelijk, ik ging kort door de bocht. Wat ik vertelde geldt vooral voor minoxidil, omdat dit de oorzaak (de aanval van DHT op je haarwortels) niet aanpakt. De toestand gaat achteruit alleen houdt minoxidil de haren in leven zolang je het gebruikt. Stop je, dan raak je de haren kwijt die je behouden hebt door minox.

Bij finasteride is het anders, daar is de schade beperkt gebleven tijdens het gebruik (80% van de DHT wordt toch wel ongeveer geblokt). Er zal een deel van het haar extra snel uitvallen na stoppen omdat finasteride niet langer de groeifase verlengt, maar daarna zal het gewone kalingsproces weer op gang komen. Je koopt met finasteride dus wel enig uitstel.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 13:50   #26
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Nou ik denk toch wel dat ik van mening ben dat je je haarstatus 20 jaar kan behouden met het gebruik van finas hoor... Er zijn nu al resultaten bekend dat mensen na 15 jaar slikken nog steeds stabiliteit ervaren met finas, dus j alas je er in een vroeg stadium bij bent dan kan je toch wel een lange tijd nog van je haar genieten. Ik denk als je dan stop met finas dat je haar weer geleidelijk zal uitvallen.
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2010, 11:34   #27
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Ik ben vandaag naar de dokter geweest en die heeft me gelijk afgeraden met medicijnen te beginnen. Ze zei dat als het echt een groter probleem voor mij wordt dat ik dan later nog een keer terug kan komen. En ze vond het bij nog niet dermate erg dat het nu nodig was.

Nou heb ik naar de rest van mijn haar gekeken en daar heb ik geen problemen met dunner wordende haar. Alles is nog dik behalve op de slapen is het wat dunner, maar als ik de foto's zie was dat 4 jaar geleden ook al dun en is er weinig veranderd.

Is het nu handig om minox op de slapen te smeren? en kan ik dan ook verwachten dat het nog dikker word aangezien het al 4 jaar ongeveer hetzelfde is?

Mijn vader heeft trouwens ook inhammen, maar heeft nog wel een volle haardos en is dus niet kaal op andere plekken. Hij is 54, kan ik er dan vanuit gaan dat het bij mij bij de inhammen blijft aangezien dat ook zo is bij mijn vader?

En stel dat ik wel Minox ga gebruiken, welke raden jullie mij aan en moet dat alsnog via de huisarts?

Laatst gewijzigd door Hans90; 12 januari 2010 om 11:37
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2010, 17:17   #28
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Mijn vader heeft trouwens ook inhammen, maar heeft nog wel een volle haardos en is dus niet kaal op andere plekken. Hij is 54, kan ik er dan vanuit gaan dat het bij mij bij de inhammen blijft aangezien dat ook zo is bij mijn vader?
Nope
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2010, 17:35   #29
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Nope
Inderdaad geen garantie, maar de kans is groter dat je behaard blijft dan wanneer je vader een biljartbal was geweest...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 10:57   #30
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Inderdaad geen garantie, maar de kans is groter dat je behaard blijft dan wanneer je vader een biljartbal was geweest...
Oke, maar ik verlies dus geen haar bij de inhammen. Ik verlies ook geen haar op de kruin. Mijn haar groeit verder op mijn hoofd ook nog goed aan, moet sowieso om de 4 week naar de kapper anders wordt het te vol. De inhammen heb ik wel, maar aan de foto's te zien heb ik die ook altijd wel een klein beetje gehad. Vanaf mijn 16e is het onveranderd gebleven.

Als ik verder geen haarverlies heb kan ik er toch wel van uit gaan dat ik voorlopig niet achteruit zal gaan met mijn inhammen? aangezien het de laatste jaren ook al stabiel is.

Sorry dat ik blijf doorvragen, maar ik probeer inteschatten hoe erg het met me gestelt is.
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
22 en inhammen illuminatie AGA - Algemeen 2 11 juni 2009 16:54
haarwerk/stuk voor inhammen EvW Haarwerken 0 4 juni 2009 08:05
Inhammen moet je dan perse kaal worden? cartel1905 AGA - Algemeen 22 11 februari 2009 00:24
Werken Finasteride en Minodoxil wel of niet op inhammen? SjonKanon Medicijnen/haargroeimiddelen 17 25 september 2006 16:20
inhammen ? of haargrens EEC AGA - Algemeen 15 11 oktober 2005 15:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.