Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 november 2004, 19:01   #31
Tezza
HaarWeb lid
 
Tezza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Locatie: Vlissingen
Berichten: 6
Arrow

Hej allemaal, ik ben Tessa uit Zeeland, Vlissingen en ik heb (voor zo ver ik weet) sinds mn 8e alopecia areata.
Het begon toen ik bij de kapper een bobline wilde (vanachter hoog opgeschoren).. dit was in in die tijd.. de kapster zag toen plekjes aan de achterkant van mn hoofd en zei dat tegen mijn moeder.
Ik ben er toen niet van op de hoogte gebracht (snap nog steeds niet waarom, misschien ishet beter geweest, misschien niet?)
maar merkte toen ik een jaar of 13 was dat mijn haar verschrikkelijk uit begon te vallen zomaar..
Mijn moeder had dit ook rond een jaar of 15 en waarschijnlijk zit het bij dus in de familie want mijn nichtje heeft het ook heb ik net vernomen..

Maar het bleef dus maar uitvallen (niet echt in plekken maar gewoon btje overal..) en de helft van mijn volume verdween.
Gelukkig ben ik gezegend met een bos krullen dus ik kon de kale plekjes die later kwamen meestal wel redelijk verbergen.
sinds een paar maanden zijn er nou delen van mijn wenkbrauwen weg, dat is wel goed te zien jammergenoeg .
Verder heb ik er nou geen grote problemen van, alleen kleine kale plekjes altijd een paar..
Ik heb wel gemerkt dat als ik een nieuwe vriend had ofzo ik blijkbaar meer stresste en dat dat wel doorwerkte op mijn haar..
Ik heb niet veel medicijnen gebruikt, mijn arts zei dat er eigenlijk niks was wat echt zou helpen.. wel een keer coricostoroiden maar als ik daar mee zou stoppen zou het weer uitvallen dus daar ben ik ook na een tijdje maar mee opgehouden (was super duur geloof ik).
Naja, Ik ben nou 17 en ik kan er dus mee leven dat ik AA heb..
Tezza is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 19:09   #32
Tezza
HaarWeb lid
 
Tezza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Locatie: Vlissingen
Berichten: 6
heej marjolein, ik ben geen expert maar ik las op verschillende sites dat bij de ernstigste vorm (a totalis) dat dan vaak de nagels worden aangetast..
bij areata (wat ik zelf heb..) heb ik daar voglens mij niks over gehoord.
ik heb er zelf ook geen last van (nagels dan)

Volgens mij is het verder niet bekend hoeveel mensen er areata hebben en hoeveel totalis omdat het soms ook afwisselt..
Misschien dat je altijd areata houdt (hopen maar) maar misschien ontwikkelt het zich ook tot totalis..
Veel succes er mee in iedergeval!
Groetjes
Tessa
Tezza is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 15:03   #33
Marit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Locatie: brabant
Berichten: 117
't Begon bij mij op m'n 13e en tot m'n 17e is het nog wel eens teruggegroeid, maar daarna is 't allemaal weggebleven. Op zich wel een verademing, want elke keer valse hoop is kut. Waar ik wel nog steeds van baal (ik ben nu 36) is dat mijn wimpers en wenkbrauwen ook weg zijn.
Marit is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 17:55   #34
Tezza
HaarWeb lid
 
Tezza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Locatie: Vlissingen
Berichten: 6
..

Eej marit, ja wenkbrauwen doen veel voor je gezicht en dat merk je pas als ze weg zijn heb ik zelf tenminste ervaren.
maar heb op internet wel zitten surfen voor nepperds maar die zagen dr echt niet uit en waren nog hardstikke duur ook.
verder zijn ze dr vaak maar in 8 tinten en die pasen dan net weer niet bij jouw kleur.. Bij tekenen kan ik zefl niet.. en vind ik er vaak ook erg nep uit zien.
:S lastig dus.. Sterkte!
Tezza is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 19:49   #35
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hey mensen!!

Even voor de duidelijkheid,
je hebt 3 soorten AA.
Alopecia betekent mannelijk en Areata betekend pleksgewijs.
Mannelijke pleksgewijze kaalheid dus.
Alopecia Areata = Pleksgewijze kaalheid. De plekken wisselen van maat vorm en plek op je hoofd. De kans van teruggroei bij deze vorm van AA is wat groter dan bij de andere vormen.
Alopecia Areata Totalis = Haaruitval over je gehele hoofd. (inclusief gezicht) Je haar valt over je hele hoofd uit, de plekken breiden zich uit zodat je helemaal geen haar meer hebt op je hoofd. (soms nog een beetje hier en daar maar dat hoeft niet.)
Alopecia Areata Universalis = Je bent over je gehele lichaam haarloos.
Sommige mensen hebben plekken over hun hele lichaam bij andere valt het haar over het hele lichaam helemaal uit. (zoals bij mij)
Van kruin tot teen is mijn haar helemaal weg!!
Dit is naar mijn mening dus de ernstigste vorm van AA.

Bij alle 3 de vormen van AA kan je haar altijd weer terug komen.
Maar niemand weet voor hoelang, in welke volgorde en of je haar gewoon terug komt of heel dun.
Als je je haar eenmaal terug hebt kan het ook altijd weer uitvallen.
dit kan in een periode gebeuren van een jaar. Maar ook binnen een week.
(dat was bij mij de 1e keer zo)
Tot nu toe is er geen concrete behandelswijze voor AA gevonden.
Niets helpt (blijvend).
Afwachten dus!!

Ik heb ook erg last van afbrokkelende nagels. ze zijn erg dun en zelfs met een veil krijg ik ze vaak niet normaal kort.
Altijd breken er stukjes af
Beetje jammer!! Zelfs lakken met nagelverharder helpt niet.
Ook ik heb geen wenkbrouwen en wimpers meer.
Wenkbrouwen vind ik niet zo heel erg.
Ze waren zo licht blond dat je ze toch niet zag.
Wimpers vind ik erger, al is daar ook goed mee te leven.
Ik draag geen pruik en ben totaal kaal, maar door het geen wimper hebben ben je echt kaal!!
Jullie mogen me wel toevoegen op msn als je wilt!!!
Mijn adres staat onder mijn profiel.. mocht het niet lukken dan hoor ik het wel!!

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker gemaakt heb wat de verschillende soorten van AA inhouden.
Marjolein: ik hoop dat de artsen je kunnen vertellen hoe groot de kans is dat je totaal kaal wordt!!! Soms lijkt het erop dat je helemaal kaal wordt en dan komt het opeens terug!! of andersom natuurlijk! Ik zou zeggen probeer je niet al te druk te maken! Want stress kan helpen bij het uitvallen van je haar. (maar dit is nooit echt bewezen.) Verder raad ik je aan het forum eens goed te doorspitten. (naja het AA gedeelte dan) Want daar kan je best eens nuttige info vinden (ik in ieder geval wel!!)
Heel veel sterkte!! En weet dat je met vragen altijd hier op het forum terecht kan!!

Groetjes lies
Ps op mijn profiel kun je ook mijn website vinden.. daar zijn foto's van mezelf, mijn eigen verhaal en info over AA te vinden!!
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 20:44   #36
Marit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Locatie: brabant
Berichten: 117
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tezza
Eej marit, ja wenkbrauwen doen veel voor je gezicht en dat merk je pas als ze weg zijn heb ik zelf tenminste ervaren.
maar heb op internet wel zitten surfen voor nepperds maar die zagen dr echt niet uit en waren nog hardstikke duur ook.
verder zijn ze dr vaak maar in 8 tinten en die pasen dan net weer niet bij jouw kleur.. Bij tekenen kan ik zefl niet.. en vind ik er vaak ook erg nep uit zien.
:S lastig dus.. Sterkte!
Mijn wenkbrauwen heb ik jaren geleden wel laten tatooeren. Dit is echter niet zaligmakend, want de kleur ervan verkleurt snel. Toch is het wel handig omdat je op die manier toch 'n aanzetje hebt waar je met 'n bruin getint potloodje snel nog iets van kunt maken. Makkelijker dan wanneer er niets zit in elk geval. En m'n ogen zelf teken ik met zwart oogpotlood waardoor vanaf 'n afstandje in elk geval niet opvalt dat ik geen wimpers heb.
Marit is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2004, 12:01   #37
aurelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: Linter,Vlaams-Brabant
Berichten: 68
hallo allemaal,
ik ben aurelie en ik hab al aa van toen ik 2.5jaar was(ben nu 15 jaar). Mijn haar is nog nooit helemaal uitgevallen, mijn wimpers en wenkbrauwen wel.
je mag mij altijd toevoegen op msn ( aurelietjeuhb@hotmail.com)
dikke kussss Aurelie
XXXXXXXXXXX
aurelie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2005, 13:01   #38
stefanie s
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2005
Locatie: omgeving turnhout
Berichten: 19
Wink

hey tsol

toen ik negen jaar was (in 1990) kreeg ik na het overlijden van mijn grootvader twee kale plekken op men achterhoofd. Het waren toch wel plekken van drie a vier centimeter diameter. Maar omdat ik lang haar HAD... konden deze twee plekken goed verborgen worden door mijn andere pak haar. Ik ben er toen mee naar de dermatologe geweest en zij heeft er gewoon iets opgesmeerd (vloeibaar goedje) waardoor het redelijk snel allemaal terug goed kwam. Op mijn twintigste (een half jaar na het overlijden van mijn grootmoeder) is het terug begonnen. Ditmaal met een kale plek achter mijn linker oor. Ik wist meteen wat het was en dus begon ik enorme schrik te krijgen da het ditmaal erger zou zijn dan de vorige keer. Zeer snel is mijn haar onderaan (vanaf de helft van mijn achterhoofd) volledig uitgevallen. Snel daarna begon het vanboven op mijn hoofd énorm veel pijn te doen als ik door men resterende haar wilde gaan met mijn vingers (heb er serieus van afgezien)...op iets meer dan een maand was ik volledig kaal... Een extra moeilijkheid voor mij is, dat ik dochter ben van kappersouders, dus ik kwam continue in aanraking met haar en haarproducten. Voordien toen ik nog haar had, liet ik ze nooit los... ik stak ze altijd op en nu heb ik deze mogelijkheden allemaal niet meer met mijn pruik...alhoewel ik ze ook opsteek hoor, maar dat is helemaal niet hetzelfde... Ben dus nu drie jaar kaal... heb allles van testen al bijna gehad en mijn vertrouwen in de medische wereld is zo goed als weg. Het steunt me wel énorm te vernemen dat er nog meerdere mensen zijn zoals ik...
Heb o.a. van een arts te horen gekregen dat er naar aa geen onderzoek gedaan wordt omdat de ziekte niet levensbedreigend is... het enige onderzoek dat ze ernaar doen is in duitsland en amerika volgens haar... dit stemt me wel droevig want zoals jullie ook wel weten is het absoluut niet prettig om 's avonds je 'dode kat' aan de kapstok te hangen om ze de volgende dag terug op te moeten zetten om een beetje toonbaar buiten te kunnen gaan...
Maar ja! Hou jullie allemaal taai en blijf hopen in een goede afloop van ons harig probleempje ! groetjes stefanie
stefanie s is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.