Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 november 2005, 05:07   #1
Bas1979
Don't change, evolve
 
Geregistreerd: 27 november 2005
Locatie: Hilversum
Berichten: 4
Lightbulb Nieuwkomer? Stel je hier even voor.

Allereerst excuses aan de webmaster en moderators.
Ik kon nergens een algemeen topic voor nieuwkomers vinden, wou geen topic kaapen en dus heb ik er zelf een aangemaakt.
Lekker bijdehand of niet?

Goed, ik zal me even voorstellen.

Mijn naam is Bas, een sportieve, rationele, zelfstandige jongeman van 26 afkomstig uit Hilversum.
Een aantal weken geleden attendeerde mijn kapster mij op kale plekken op mn hoofd, ik reageerde aanvankelijk verbaasd en vol ongeloof, tot ik het zag
Nog die middag ben ik naar mijn huisarts gegaan voor consult, die constateerde Alopecia Areata.
Een viertal kleine, ovale plekken die volledig waren ontdaan van haar.
Nu, twee weken later voel en zie ik op alle plekken duidelijk donshaar groeien!
Ik heb veel fora bezocht en heb veel gelezen over deze aandoening, mij is duidelijk geworden dat donshaar een teken van genezing is.
Opzich hartstikke mooi natuurlijk!
Maaaaarr.. de grootste van de 4 kale plekken blijft in omvang toenemen, terwijl er wél donshaar groeit, sterker nog, sommige haren nemen zelfs mijn eigen haarkleur weer aan!
Hoogst merkwaardig.


Ik kan niet zeggen dat Alopecia Areata mijn dagelijks leven serieus beïnvloedt, vorige week ben ik naar Qlimax geweest, een house-party in Arnhem met 25.000 mensen
Natuurlijk baal ik soms, natuurlijk kijken mensen, maar mijn houding maakt veel goed denk ik
Ik heb al vanaf mn 20e een gestaag terugtrekkende haargrens, misschien is dat de reden waarom het me (nog) niet beïnvloedt in mijn doen en laten?
Het lijkt me moeilijker als dame zijnde, vooral omdat kaalheid bij mannen veel meer voorkomt dan bij vrouwen.
Ik ga aankomende ochtend (zodadelijk) naar het inloopuur van mijn huisarts, vragen of die mij door kan sturen naar een dermatoloog.
Mocht het zo zijn (ik hoop van niet) dat de kale plekken in omvang blijven toenemen zal ik niet schromen om mn kapster te instrueren de tondeuse over mn hoofd te racen
Ik houd jullie op de hoogte, reacties zijn natuurlijk altijd welkom.


Vriendelijke groet, Bas
__________________
Mijn haar heeft karakter, het valt liever uit dan dat het grijs wordt !

Laatst gewijzigd door Bas1979; 28 november 2005 om 06:27
Bas1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2005, 11:04   #2
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Hé Bas, welkom op Haarweb.
(Heb je trouwens naast last van haarverlies ook last van slapeloosheid? Wat een tijd om achter de compu te zitten... )

Mijn naam is Karen, ik ben 36 jaar en ik weet sinds oktober vorig jaar dat ik AA heb. Wat begon als twee kale plekken achter op mijn hoofd, is inmiddels uitgegroeid tot een enorme plek, die ongeveer de helft van mijn hoofd bedekt (of juist niet dus... eigenlijk... ). Omdat het inderdaad voor een vrouw wat minder vanzelfsprekend is om de tondeuse er overheen te halen, heb ik een gedeeltelijk haarwerk aangeschaft, dat nu helaas wel al weer te klein aan 't worden is. Maar ik kan me er mee redden en als je niet weet dat ik AA heb, zie je er niets van. En daar was het me om te doen, want ik had echt geen zin in starende blikken...

Ik ben benieuwd wat de dermatoloog je zal vertellen. Die van mij (in het UMC) was geen enkele hulp; inmiddels zoek ik mijn weg door het alternatieve circuit, helaas tot nu toe tevergeefs.

Ik hoop dat je hier op Haarweb zult vinden wat je zoekt. Iedereen zit altijd vol goede raad en adviezen en support. Dus welkom en veel plezier!

Karen
kattemie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2005, 20:31   #3
jeroen73
jeroen
 
Geregistreerd: 16 juli 2004
Locatie: Gent
Berichten: 7
ik had ook 4 kale plekken

Hey bas, ik herken een beetje van je nochelante houding toe ik destijds ook 4 kale plekken + een paar in mijn baard had. bij mij was het ook zo dat er 1 was die in omvang steeds toenam. tot de grotte van mijn hand. maar toen er donshaar en ook weer haartjes groeide in mijn eigen haarkleur ging stopte bij mij het groter worden van de plek.
1 plek in mijn nek bleef wel nog een tijdje groter worden. maar gek genoeg ( ik maakte me wel zorgen ) maar ik dacht ach wat de fuck ik kan me altijd nog gewoon kaal scheren ... ik was allang blij dat ik verder nog gezond was.

nu heeft bij mij een breuk in een vrij destructieve relatie, waarin ik alles wat echt belangrijk was voor mezelf opgaf voor de "relatie", ervoor gezorgd dat ik in vele opzichten mijn kracht weer vond. ergens anders op dit forum heb ik mijn verhaal gedaan. Precies toen het met mij weer beter ging is in enorm tempo mijn haar terug gegroed, zodanig dat ik denk ... dit kan geen toeval zijn.

misschien herken je wat, en ik hoop uit de grond van mijn hart dat je haar weer net zo rap terug komt als het bij mij deed.

gek ik weet zeker dat het me ook nooit meer gaat overkomen zo sterk voel ik me nu. t is daarmee dat ik erover ben gaan schrijven. maargoed ik kan me de scepsis van anderen hierover levendig indenken

Jeroen
jeroen73 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 22:07   #4
Lunani
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2005
Berichten: 6
Hoi bas!

Ik ben hier ook nieuw . Ik hoop wat meer te weten te komen over Alopecia. Na 4 jaar zelf de aandoening te hebben, heb ik de stap maar gewaagd en ben ik het forum maar op gegaan.

In ieder geval welkom .

Kus Luna
Lunani is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 22:13   #5
Lunani
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2005
Berichten: 6
"Ik heb veel fora bezocht en heb veel gelezen over deze aandoening, mij is duidelijk geworden dat donshaar een teken van genezing is."


Ik heb dit 4 jaar geleden ook gehad. Mijn hoofd was gedeeltelijk kaal aan het worden, en nadat er was geconstateerd dat het Alopecia was, was ik er vrij rustig onder. Zeker toen er bij mij ook plekken waren , waar het haar in dons-vorm treug kwam. Uiteindelijk is al het haar weer aangegroeid, maar binnen een week tijd is ook alles weer uitgevallen en vervolgens nooit meer terug gekomen. Het heet voor mij nu dus geen Alopecia Areata meer, maar Alopecia Universalis. Het is namelijk over mijn gehele lichaam.

Voor jou hoop ik echt dat het hierbij blijft. En dat je lekker met je leventje doorgaat is super. Dat is mij helaas niet goed gelukt. Zeker de laatste tijd krijg ik er steeds meer last van, maar ja. Ik kan er helaas niks aan doen.

In ieder geval veel succes er mee!
Lunani is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 19:54   #6
Bas1979
Don't change, evolve
 
Geregistreerd: 27 november 2005
Locatie: Hilversum
Berichten: 4
ThnX Karen

Inderdaad, zo'n haarstuk(je) kan goed uitkomst bieden, zeker wanneer je dame bent is het niet makkelijk.
Mn dermatoloog heeft me niets nieuws kunnen vertellen, gelukkig had ik geen hoop gevestigd
Inmiddels is zijn mijn kale plekken niet in omvang af of toegenomen én heb zoals ik al eerder verteld had te doen mn haar eraf gehaald.
Staat me niet onaardig, al zeg ik t zelf
Hoe zit t met vergoedingen voor jouw behandelingen?
Worden alternatieve geneeswijzen en haarstuk etc vergoed?
Ervaar je veel of continue stress, denk je goed aan gezonde en voldoende voeding, neem je afdoende rust en slaap?
Ik hoop 't wel voor je, zo niet.. dan raad ik je aan om daar bewust mee aan de slag te gaan omdat het van invloed kan zijn.
Natuurlijk hoop ik dat mn haar terug gaat groeien, maar ik maak me geen illusies, stiekem heb ik er al vrede mee om kaal te zijn en te blijven


Fijne feestdagen toegewenst!
__________________
Mijn haar heeft karakter, het valt liever uit dan dat het grijs wordt !

Laatst gewijzigd door Bas1979; 25 december 2005 om 23:50 Reden: adds
Bas1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 20:21   #7
Bas1979
Don't change, evolve
 
Geregistreerd: 27 november 2005
Locatie: Hilversum
Berichten: 4
ThnX voor je reply Jeroen

Goed punt inderdaad!
Ik had die theorie ook al eens gelezen elders op het net, de theorie die jij beschrijft klinkt zéér aannemelijk op zn minst.
Als een wake-up call, je lichaam die jouw iets probeert te vertellen.
Ben blij dat je jouw haar terug hebt
Of de theorie ook op gaat in mijn geval valt te betwisten, maar ik zal het zeker in mn achterhoofd houden.
Ik ben momenteel bezig dingen op de rit te krijgen, komt veel bij kijken en vergt een behoorlijke bult discipline, vandaar ook dat die theorie mij aanspreekt.
Mocht mn haar spontaan terug groeien wanneer ik in de buurt van mn doel kom dan zal ik niet verzuimen de boodschap net als jij te verspreiden.
Geeft de burger weer moed
Tot die tijd vind ik mn kale koppie prima, ik denk meer dan ooit om mn relax en probeer beter naar mezelf te luisteren.
Ik sport me een ongeluk, eet gezond, doe weinig gekke dingen, ben me bewuster van negatieve invloeden die het proces mogelijk kunnen versnellen.
Dat is mijn inziens zo'n beetje alles wat je kunt doen, alternatieve geneeswijzen en pruiken buiten beschouwing gelaten
In ieder geval bedankt dat je meedenkt!

Fijne feestdagen toegewenst, vriendelijke groet, Bas
__________________
Mijn haar heeft karakter, het valt liever uit dan dat het grijs wordt !
Bas1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 20:39   #8
Bas1979
Don't change, evolve
 
Geregistreerd: 27 november 2005
Locatie: Hilversum
Berichten: 4
Wink

Luna, ook jij bedankt voor je reactie!

Welkom op haarweb, ik denk dat je de juiste keus hebt gemaakt om hier eens een kijkje te nemen
Lezen over wat lotgenoten denken, voelen en doen.
Universalis is inderdaad een zeer aggresieve vorm.
Ik kan me lichtelijk indenken hoe frustrerend het moet zijn.
Zeker als dame!
Aan de andere kant, scheelt wel een hoop scheerwerk in de zomer
Sorry, grapje.. ik bedoel 't niet verkeerd
Om terug te komen op het donshaar, een teken van genezing is denk ik te positief verwoord.
Het donshaar neemt niet in pigmentering noch in volume toe en de kale plekken blijven zich geleidelijk uitbreiden.
Althans, dat was voordat ik iedere dag de tondeuse er over haalde.
Dan blijft het nog enigszins netjes
Ik hou 't zo totdat mn haar terug groeit, of dat gebeurd? De tijd zal het leren.
Tot die tijd koester is gematigde hoop.
Nogmaals, ik heb makkelijk praten als man.
Als dame kan ik me indenken dat je anders omgaat met deze aandoening, persoonlijk vind ik dat het een dame vele malen zwaarder treft dan bij een heer het geval is.
In ieder geval succes met het vinden van gemoedsrust!


Ik wens jou al dat wenselijk is met de feestdagen.
Vriendelijke groet, Bas
__________________
Mijn haar heeft karakter, het valt liever uit dan dat het grijs wordt !

Laatst gewijzigd door Bas1979; 26 december 2005 om 00:09
Bas1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 12:53   #9
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Hoi Bas, bedankt voor je reactie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas1979
Hoe zit t met vergoedingen voor jouw behandelingen?
Worden alternatieve geneeswijzen en haarstuk etc vergoed?

Ik heb een klein gedeelte van de kosten van mijn haarwerk vergoed gekregen. Hetzelfde geldt voor de alternatieve behandelingen. De acupuncturist en de homeopaat werden nog vergoed, maar de voedingssupplementen en fytotherapie medicatie die ik nu gebruik, zijn voor mijn eigen rekening. En dat is een dure grap, dat kan ik je verzekeren. Ik overweeg nu ook om er mee te stoppen, omdat het tot nu toe geen enkel zichtbaar resultaat heeft gehad.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas1979
Ervaar je veel of continue stress, denk je goed aan gezonde en voldoende voeding, neem je afdoende rust en slaap? Ik hoop 't wel voor je, zo niet.. dan raad ik je aan om daar bewust mee aan de slag te gaan omdat het van invloed kan zijn.


Dat zijn inderdaad zaken waar ik mee bezig ben, maar daar ben ik al langer mee bezig omdat ik weet dat ik daar gevoelig voor ben. Ik ben snel gestressd en moet bewust regelmatig ontspannen, sporten, mediteren om daar goed mee om te kunnen gaan. De laatste maanden ben ik me gaan verdiepen in de beginselen van het buddhisme. Het biedt me veel handvaten en oefeningen voor ontspanning en bewustwording. Een aanrader!

Succes!

Karen
__________________
* Mijn informatiepagina over alopecia: www.kaleplekkensite.tk *
kattemie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2005, 00:20   #10
Lunani
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2005
Berichten: 6
Haha ja het scheelt inderdaad een hoop scheerwerk, maar als ik kijk naar mijn hoofd scheer ik me toch liever iedere dag, dan dat ik 1 dag met een kaal hoofd rondloopt. Maar tegen een geintje kan ik wel hoor


Hele fijne feestdagen inderdaad!

Iedereen trouwens..

Kus Luna
Lunani is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 09:28   #11
rubi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2005
Berichten: 4
Thumbs up ook dan maar ff voorstellen

Hallo allemaal,
Ik zal me ook maar eerst hier even voorstellen,
Ik ben dus Rubi, 59 jaar, vrouw. moeder en oma.
in Sept 2005 werd ook ik de klos, Alopecia Areata.
Ben in het begin al eens hier geweest, maar ik kon het toen niet aan,
om nog meer met mijn neus op die doffe ellende te worden gedrukt, maar ik kreeg van een jong meisje de tip om hier eens naar toe te gaan,
Ik zou er best wel eens veel aan kunnen hebben.
Zo gezegd, zo gedaan, en nu kan ik het zelfs heel gemakkelijk aan,

o.k dus....Plotsklaps 3 kale plekken, werd ontdekt door mijn dochter, ik was 1 week eerder nog geknipt door haar, was toen niets te zien .
Zij heeft samen met haar man een eigen Kapsalon, en 2 jaar geleden een klant gehad met dit probleem en zo ook het verloop ervan.
Of wij zijn geschrokken? reken maar van yes.

Onmiddelijk een afspaak bij de huisarts, in afwachting daarvan mijn schoonzoon op Internet, 2 uur lang....zelf helemaal uit mijn huisje.
Dus toen ik bij de (vervangend) arts kwam wist ik al meer als genoeg,
nu blijkt dat ik toen al meer wist als hem over deze haarziekte,
Ik was al ongelukkig, maar na het bezoek aan hem,
was ik dus echt doodongelukkig, tjonge, wat nam ik het hem kwalijk, heb dat toen ook gezegd tegen hem.
Mijn dochter was bij me, vroeg om 'n verwijskaart voor een Dermotoloog,
,,hoeft niet, die kan niet meer doen als ik , geef je een lotion, en kom over een tijd nog maar eens terug". ik had zoiets van...krijg toch nou wat.

Ik vroeg hem of hij ervaring had op dit gebied,, ja, zo'n 75 patienten in 25 jaar".
Ik zei dat ik dat weinig ervaring vond, toch?
Ben naar huis gegaan..in zak en as.
S' morgens werd ik wakker en was akelig woedend, ik moest denken aan dat gigantische grote en prachtige huis van hem, waar ik dagelijks langs kom,
Ik ken me ook vergissen, maar helpen wij als patienten daar niet een beetje aan mee, om daarin te kunnen wonen??
Mogen wij toch ook eisen stellen, toch?

heb de tel. gepakt en hem gezegd dat ik het niet pikte, ik wilde een afspraak bij de Dermo, en ook wel onmiddelijk, ik zei hem dat ik zelf al had gebeld naar 2 Ziekenhuizen,
inlichtingen voor een afspraak op zeer korte termijn.
Zijn nonchalante gedrag verdween als sneeuw voor de zon,
Hij heeft toen direct zelf een afspraak geregeld, en de dag erna zat ik al bij de Dermotoloog.
tja, je ziet, het kan dus wel.
Heb mijn verhaal gedaan bij de Dermo. zij vond het niet aardig van hem,
en nam het hem kwalijk, ze kon wel degelijk meer voor mij betekenen als hem,
en die lotion moest weg gooien, stelde niks voor, eigenlijk werd ik toen pas echt boos.

Ik kreeg een hormooncreme, het was toen nog heel warm weer, en zoals altijd in de zomer, word ik altijd alleen op mijn hoofd door de muggen gestoken, heel raar is dat, soms wel 6 of nog meer steken, de hele zomer lang.
heb dat aangeven bij haar assistent, Dermo. belde me diezelfde dag nog op,
moest ermee stoppen, bij de volgende afspraak, zou zij starten met Lokale Immuumtherapie. Inmiddels was mijn pruik al klaar, wist gewoon dat ik flink kaal zou worden en dat ik dan niet meer naar buiten ging.
ik help dagelijks mee in de Kapsalon, ben erg sportief, heb toch een aardig sociaal leven, en met die pruik voelde ik me goed, trouwens niemand zag het,
kreeg alleen maar complimenten, deze nieuwe haarkleur stond zo goed, ha ha ha, ja, ik ken weer lachen, gelukkig.

enfin, bij de volgende afspraak zag zij wat mijn dochter ook al zag,
nieuwe haargroei, wij hebben toen besloten om af te wachten op natuurlijke nieuwe haargroei.
14 dagen geleden....toch begonnen met behandelen, wel gaat de haargroei door op veel plekken, maar er valt ook nog steeds ander (oud) haar uit, dus het is nog actief.

Vandaag.....krijg de volgende behandeling, ik doe het wel, maar het gekke is nu, dat ik me afvraag waarom ik het eigenlijk doe?.
Heb dat ook gevraagd aan de Dermo.
het is afwachten maar....en ieder geval kan het geen kwaad, i.v.b de natuurlijke groei, zegt zij,
dus ik zal het maar proberen.
Ik hoop natuurlijk dat het haar dat nu terug komt ook blijft,

het groeit best hard, maar om zeker te zijn,
trek ik er geregeld aan,
en dat doet gelukkig flink pijn!!!au au au.

Tja, ik moet van mezelf zeggen dat ik erg positief ben ingesteld,
heb wel in het verleden veel geleerd om zover te komen als nu.
Maar wist toen niet dat ik al die lessen nog eens zo hard nodig zou hebben.
Ik ben er blij mee, heel blij zelfs.
Het enigste dat me momenteel nog dwars zit is......de komende zomer,
Ik fiets veel, wandel, sport,zwem veel enz. enz, kijken hoe ik dat ga aanpakken als ik die pruik nog moet dragen, maar dat is van later zorg, niet dan?
Mijn dochter is van mening......3 cm haar, en die pruik gaat af ha ha ha, dénkt zij,

Nou, dit is mijn verhaal voorlopig, ik heb nu al veel verhalen van jullie gelezen,
en ik vond het erg tof,
en fijn dat jullie elkaar zo steunen, erg leerzaam voor mij,
en inderdaad....ik ben blij dat ik die raad van dat jong meisje heb aan genomen, ik voel me goed ermee.
Dank je wel meissie.
en hoop dat jullie ook mijn verhaal lezen, zou ik wel fijn vinden,
en hoop hiermee dat jullie mij ook een hart onder riem zullen steken,
gedeelde smart, is halve smart...of zoiets toch?
heb nog even terug gelezen...is bijna en boek, nou ja, ik laat het toch maar staan.

warme groeten...en voor iedereen.....nog een gelukkig en vooral harig 2006!!!
tot hoors dan maar......Rubi.
rubi is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2006, 13:37   #12
francisca82
ervaringen uitwisselen?
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: barneveld in holland
Berichten: 19
ik ben hier niet nieuw, maar een hele tijd niet meer online geweest

Ben niet nieuw hier, maar toch stel ik mij nog even voor.

Ik ben francisca 23jaar oud en heb al sinds mijn 17e aa.. ik heb sinds 3jaar een haarwerk en nu pas ben ik in het stadium dat ik hem af kan gaan doen. krijg volgende week een pruik en dan kan ik hem afzetten wanneer ik maar wil, mijn haar laat ik groeien vandaar dat ik een pruik neem ipv van een haarwerk anders moet ik steeds de randen wegscheren het tape blijft anders niet plakken.

ik hou jullie op de hoogte wanneer mijn pruik weer af kan!

als jullie nog wat willen weten, vraag het gerust!

liefs

cis
francisca82 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2006, 17:23   #13
leentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Locatie: Eindhoven
Berichten: 30
hoi Bas, welkom bij de club haha

mijn naam is Marleen, 24 jaar en heb het al 20 jaar. Als vrouw zijnde is het natuurlijk helemaal vreemd, maar als je niet beter weet!
Ik kan je wel adviseren er niet te veel op te smeren en je niet te veel aan te laten smeren! er is niet zoveel wat helpt en meestal maar van tijdelijke aard. Dat haar karakter heeft door niet grijs te worden maar uit te vallen vind ik wel een mooie quote. jammer dat ik merk dat er ook al grijze haren tussen komen, een echt probleemgeval dus! haha...

ik ken dat, dat wanneer je naar feesten gaat, waar lots of people komen, er mensen zijn die je raar aankijken, maar tegelijkertijd is het helemaal niet raar. gewoon een brede grijns opzetten...

ik ben benieuwd hoe het met je gaat.

groetjes marleen!
leentje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2006, 20:30   #14
Foo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2006
Berichten: 2
Volgende nieuwkomer ^^

Hallo iedereen
Ik ben 15 dus een van de jongsten hier of niet?

Ik ben nooit helemaal kaal geweest, maar heb wel meteen een pruik gehad.
Nu groeit het weer een beetje aan. Heb nog wel een paar kale plekken maar daar zit al weer een beetje dons op.
Net boven mn nek is het nog wel kaal, dus weet iemand iets voor alleen achter?

-x- Foo
Foo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2006, 21:01   #15
yasmine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 10
nieuw ^-^ !!!

hoi alemaal

ik ben 13 jaar (nu ook een van de jongste)
ik ben nu helemaal kaal
ik heb het al vanaf eind groep 6 en zit nu in het eerste...
ik heb nu mijn 2de pruik (sinds feberuari)

ik zit er soms wel erg mee als iemand me uitscheld voor
biijv: kale of soow iets..
ik wordt dan heel erg boos en wil die gene dan helemaal in elkaar meppen.

in het begin van mijn nieuwe school jaar werd ik heel vaak ziek (uit angst)
ik was bang dat iemand het zou zien en werd toen heel snel misselijk maar dat is nu wel over
ik ga nu naar een soort jah therapeut (of hoe je dat ook schrijft)
(om te zorgen dat ik niet zoow agresief reageer)

groetjes Yasmine
yasmine is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voeding, vitamines & kruiden idoena Overige (haar)discussies - Algemeen 235 28 juli 2009 19:09
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
boek bolleke Boeken en artikelen 40 15 januari 2003 23:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.