Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 mei 2008, 12:07   #1
karap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 4
hirsutisme en zwangerschap

hallo, ik ben een nieuwe lid. Ik denk dat ik hisutisme heb, ik wil graag zwanger worden. ik vraag mij af zwangerschap de haargroei laat afnemen of juist toenemen en wat gebeurd er met mijn hoormoonhuishouding eigenlijk tijdens de zwangerschap...
karap is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2008, 23:21   #2
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag karap, helaas, over het algemeen doet de zwangerschap overbeharing juist toenemen(verschillende leden, en ondervinding bij vrienden en kennissen, maar ook hormonale verklaring). Ik durf me echter niet zeker uit te laten over de precieze toedracht van de hormoonhuishouding tijdens de zwangerschap, aangezien ik daar niet zeker van ben, maar een gynecoloog zou dat normaal gezien perfect moeten weten. Als het erg bij je speelt zou ik zeker die vraag eens aan hem of haar stellen. Hij of zij zal je alleszins een exacter en gerichter antwoord knn geven.

Of andere leden mss?? We hebben hier een paar leden gehad die, helaas, tijdens de zwangerschap, last kregen van overbeharing, in het gezicht, op de buik, uitdijen van de schaamstreek, ... , het grote nadeel is vooral dat je tijdens de zwangerschap geen hormonen hiervoor mag slikken, en geen laserbehandelingen of dergelijke mag ondergaan. Ik heb nog van niemand gehoord dat het na de zwangerschap verdween, maar moet eerlijk zeggen dat ik dit niet volledig kan uitsluiten(vooral als echt puur de zwangerschap de oorzaak is, dan zou deze overbeharing ook redelijk gemakkelijk achteraf, als de hormonen wat meer in balans zijn, behandeld knn worden.)

veel succes karaf!!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2008, 12:31   #3
Liesje22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 46
Hallo,
Ik heb zelf geen last van hirsutisme maar, in mijn zwangerschap kreeg ik wel last van meer beharing. Ik schrok er wel van. Ik had voorheen nooit haren op mn buik en tijdens zwangerschap kreeg ik dat dus wel, en donkere ook nog! Echt heel vervelend, als je juist je mooie buikje wil laten zien (met haren) Ik ging het op gegeven moment maar scheren en zelfs epileren want vond t zo lelijk. ik hoorde dat als je zwangerschap afgelopen is dat het dan weer weg zal gaan, nou mooi niet dus!
Mn kindje is nu al 1 jaar en t zit er nog steeds.

Maargoed dat je moet je natuurlijk vooral niet weerhouden om zwanger te raken, want t is een prachtig iets!

Groetjes Liesje
Liesje22 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2008, 12:06   #4
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag karap, er is hier(op dit forum) een jaar geleden denk ik een thread over geweest waarin dit thema werd besproken.

eh liesje, het is wel zo dat overbeharing die tijdens de zwangerschap ontstaan is, vaak heel goed te behandelen is(omdat de hormoonverstoring maar tijdelijk was en niet blijvend of hardnekkig zoals bij overbeharing of hirsutisme die al bestond) met laser. Heb je daar al over gedacht?? Maar dat die haren (uit eigen initiatief weg uit zouden vallen, na de zwangerschap ik kan het me ook niet voorstellen).

Hoe ist trouwens met de kleine?? Amai, dat het nu toch al een jaar geleden is, de tijd vliegt snel.

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2008, 15:07   #5
Wendy79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2007
Berichten: 49
Hoi!

Tijdens mijn zwangerschap deden de hormonen echt wel iets met de beharing ja...

De eerste maanden werd het erger in mijn gezicht, maar in de maanden erop werd het juist stukken minder (hoera!!) Maar helaas na de bevalling begon de ellende weer opnieuw, en de haartjes in mijn gezicht lijken steeds meer te worden.

Mijn buik zat tijdens de zwangerschap bedekt onder een hele waas van haartjes, heel veel blonde donshaartjes en ook kwamen wat dikke, lange zwarte. Die blonde donswaas is verdwenen maar helaas zijn die donkere haartjes gebleven.

Ook vanaf de achterkant van mijn bovenbenen naar boven naar de onderkant van mijn billen begon zich toen een vachtje te ontwikkelen en dat gaat nu gestaag verder. Geen idee of dit allemaal kwam door de zwangerschap, kan ook zijn dat ik dit sowieso had gekregen.

Voor 'ontzwangeren' staat 9 maanden en mijn dochtertje is nu 7 maanden, dus ik heb nog een heel klein sprankje hoop dat het daarna wat zal veranderen maar denk eigenlijk dat dit niet zal gebeuren.

Ik wens je heel veel succes, ik hoop voor je dat je snel zwanger zult zijn! Laat je niet weerhouden door die rotharen, een kindje is het echt waard!

Groetjes Wendy
Wendy79 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2008, 11:51   #6
Liesje22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
dag karap, er is hier(op dit forum) een jaar geleden denk ik een thread over geweest waarin dit thema werd besproken.

eh liesje, het is wel zo dat overbeharing die tijdens de zwangerschap ontstaan is, vaak heel goed te behandelen is(omdat de hormoonverstoring maar tijdelijk was en niet blijvend of hardnekkig zoals bij overbeharing of hirsutisme die al bestond) met laser. Heb je daar al over gedacht?? Maar dat die haren (uit eigen initiatief weg uit zouden vallen, na de zwangerschap ik kan het me ook niet voorstellen).

Hoe ist trouwens met de kleine?? Amai, dat het nu toch al een jaar geleden is, de tijd vliegt snel.

xxx marte
Hoi Marte,

Ik was vorige week voor behandeling laser voor mijn benen, en ik noemde het van mijn buik en toen zei de behandelaarster van, nou zal ik je buik er ook maar bij doen dan? zonder extra kosten. Nou dat vond ik natuurlijk wel goed haha, alleen na 1 keer zal het waarschijnlijk niet aanpakken, ofwel? Nouja afwachten komende weken, zelfde voor mn benen ben beniewd wat het dit keer gaat doen. Voor mij was dit voorlopig de laatste keer voor behandeling was voor 3e x gegaan maar t geld is op dus misschien volgend jaar weer. Hopen dat na 3 x ook genoeg is, ze zei dat na 3x laser 90% verwijderd is (alhoewel ik dat betwijfel).

Met mijn kleine binkie gaat het super goed, hij is al 1 jaar en echt baby af. Vind het heerlijk om (jong) moeder te zijn. Zou zo weer willen ondanks die hormonen haha.


Groetjes Liesje
Liesje22 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2008, 22:15   #7
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag liesje, wat erg dat ze je gezegd hebben dat de behandeling na 3 keer voldoende zou zijn (90 procent), want, werkelijk waar, dit klopt absoluut niet, een gemiddelde is 6-8 behandelingen met variaties idd tuss 3 behandelingen en 12 behandelingen(maar dr zijn dr ook die na 12 behandelingen geen enkel of beperkt effect bemerken), het hangt nogal van persoon tot persoon af, maar 3 behandelingen is in de regel erg weinig.
Wel attent dat ze je buik heeft meegedaan, mr idd, 1 keer doet (meestal)niets. Snap t erg goed, van dat geld, dat is het grote nadeel van de kostprijs van dergelijke behandelingen he.

Wat leuk dat het zo goed gaat met de kleine, fijn he, zo'n klein hummeltje helemaal van jou, door jou gemaakt, ..., en o zo schattig... k ben blij dat het goed met jullie gaat, en k geniet helemaal mee...
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nog steeds haaruitval 2,5 na zwangerschap lindaw Haarproblemen bij vrouwen 18 8 augustus 2009 17:37
Haaruitval na zwangerschap Dekker Haarproblemen bij vrouwen 1 14 november 2006 14:39
oorzaak hirsutisme Diana Hirsutisme - Algemeen 8 13 oktober 2005 22:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.