Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juli 2008, 12:25   #1
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
plotselinge jeuk

Hallo,

Ik heb waarschijnlijk AGA en last van haaruitval. Ik heb sinds vorige week een hele irritante jeuk op mijn hoofdhuid, met name bovenop en achter op de kruin. Er is verder niet iets raars te zien, misschien een heel klein beetje roder. Het is begonnen sinds ik in de tuin gewerkt heb, maar ja dat doe ik wel vaker dus lijkt me sterk dat het daar vandaan komt.

Ik heb 1 keer eerder vreselijke (stekerige) jeuk gehad en dat was toen ik net gestopt was met de dianepil. Ik ben toen Rooscure gaan gebruiken en de jeuk is toen over gegaan. Ik ben nu al 10 maanden van de diane af en heb nooit meer jeuk gehad. En nu dus wel, alleen is het nu gewone jeuk dus geen stekerige.

N.B. ik heb wel veel talgafscheiding en dus snel vette haren, maar ook dit is al zo'n 10 maanden aan de gang, dus verklaart naar mijn idee de jeuk niet.

Herkent iemand dit, iemand een idee waar deze jeuk vandaan komt, wat het kan zijn en wat ik er tegen kan doen? (Ik heb inmiddels ook al Resdan shampoo geprobeerd en mijn haren gewassen met betadine shampoo, tot op heden zonder resultaat.)

Groetjes,
Lonneke
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2008, 13:24   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zou "inflammation" kunnen zijn, maar probeer eerst eens anti-histamine-tabletten, zoals Revalin of Zyrtec, 1 tabletje vóór het slapengaan, gewoon bij de drogist verkrijgbaar, of een enorme dosis vitamine C en een hypo-allergene shampoo of toch maar weer Rooscure.

Over anti-histamine: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3876&#8
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2008, 17:30   #3
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Als je last van haaruitval hebt kan je net zo goed een schimmelinfectie op je hoofd hebben. Het hoeft dus niet altijd aga te zijn, en je moet jezelf ook niet gek laten maken door dit forum.
In het begin had ik ook last van diffuus uitval en erge jeukaanvallen en haarpijnen. Door bepaalde shampoos is het na enige tijd verdwenen. Toch is het daardoor gewoon tijdelijk onderdrukt en de haaruitval steeds erger geworden. En om nou te zeggen dat ik schilfers of korrels op mn hoofd heb, nee! niemand ziet iets.
Ik kamp nu wel sinds een tijdje met een rode plek op mn scheiding wat eerst zogenaamd van de zon leek. daarbij heb ik ook een irriterende plek op mn achterhoofd/kruin waar ik merkbaar meer haar verlies. Alleen als ik daar een tijdje overheen wrijf, zie ik misschien 2 kleine schilfertjes.
Verder hebben mn haren die uitvallen dus allemaal witte puntjes.
Ik heb meerdere keto 'pogingen' gedaan in het verleden. Maar nu ben ik het dus aan het gebruiken zonder andere shampoos/voorwas en heb tot nu toe nog niet echt irritatie ondervonden. Ik wil zelf ook tabletten erbij, want ik geloof niet dat je er met die shampoo alleen er makkelijk vanaf komt.
In ieder geval is dit misschien iets om over na te denken of om je in te verdiepen.

ik heb ook alles al doorlopen en aan alle mogelijke oorzaken gedacht. Maar het komt hier steeds op terug. Zolang er iets mis is met je hoofdhuid hou je die haren ook niet vast.
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2008, 12:15   #4
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Zou "inflammation" kunnen zijn, maar probeer eerst eens anti-histamine-tabletten, zoals Revalin of Zyrtec, 1 tabletje vóór het slapengaan, gewoon bij de drogist verkrijgbaar, of een enorme dosis vitamine C en een hypo-allergene shampoo of toch maar weer Rooscure.

Over anti-histamine: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3876&#8

Hallo Hanna,

Bedankt voor de info!
Ik heb even gekeken in het haarwoordenboekje, maar heeft inflammation nou wel of niets met AGA te maken? Het is een ontstekingsreactie? (maar waar zou die dan ineens vandaan moeten komen?)

En als ik die vit. C of anti-histamine tabletjes ga nemen, hoe lang zou ik die dan moeten nemen? Ik heb verder nooit last van jeuk gehad dus ik ga er van uit dat de jeuk tijdelijk is.

Verder; die tabletjes genezen niet, maar onderdrukken de jeuk naar mijn idee. Zodra je er mee stopt zou de jeuk dus ook weer terug kunnen komen...?

De rooscure shampoo gebruik ik overigens nog steeds.

Groetjes,
Lonneke
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2008, 12:19   #5
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ..Angelique.. Bekijk bericht
Als je last van haaruitval hebt kan je net zo goed een schimmelinfectie op je hoofd hebben. Het hoeft dus niet altijd aga te zijn, en je moet jezelf ook niet gek laten maken door dit forum.
In het begin had ik ook last van diffuus uitval en erge jeukaanvallen en haarpijnen. Door bepaalde shampoos is het na enige tijd verdwenen. Toch is het daardoor gewoon tijdelijk onderdrukt en de haaruitval steeds erger geworden. En om nou te zeggen dat ik schilfers of korrels op mn hoofd heb, nee! niemand ziet iets.
Ik kamp nu wel sinds een tijdje met een rode plek op mn scheiding wat eerst zogenaamd van de zon leek. daarbij heb ik ook een irriterende plek op mn achterhoofd/kruin waar ik merkbaar meer haar verlies. Alleen als ik daar een tijdje overheen wrijf, zie ik misschien 2 kleine schilfertjes.
Verder hebben mn haren die uitvallen dus allemaal witte puntjes.
Ik heb meerdere keto 'pogingen' gedaan in het verleden. Maar nu ben ik het dus aan het gebruiken zonder andere shampoos/voorwas en heb tot nu toe nog niet echt irritatie ondervonden. Ik wil zelf ook tabletten erbij, want ik geloof niet dat je er met die shampoo alleen er makkelijk vanaf komt.
In ieder geval is dit misschien iets om over na te denken of om je in te verdiepen.

ik heb ook alles al doorlopen en aan alle mogelijke oorzaken gedacht. Maar het komt hier steeds op terug. Zolang er iets mis is met je hoofdhuid hou je die haren ook niet vast.

Hallo Angelique,

Jij hebt dus blijkbaar een schimmelinfectie? Krijg je hier dan geen medicijnen oid voor?

Die witte puntjes die je ziet zijn waarschijnlijk de haarwortels. Zitten deze witte puntjes vast of kan je ze er af halen?

Verder gebruik ik ook de Rooscure shampoo, alleen wel altijd na mijn haren eerst gewassen te hebben met een normale shampoo. Dan schuimt het nl. beter en omdat ik toch altijd eindig met de rooscure leek het me niet zoveel uitmaken. Merk jij duidelijk verschil nu je je haren niet meer voorwast met een andere shampoo?

Groetjes,
Lonneke
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2008, 13:47   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Lon,

Volgens mij zijn er veel AGA-lotgenoten zonder inflammation, althans niet merkbaar door jeuk e.d. Zelf heb ik daardoor ook nooit jeuk gehad, maar wel door allergische reacties en daarbij hielp 1 tabletje Revalin (vóór het slapengaan, omdat je er duf van kunt worden), 2 avonden achter elkaar.
Als dat bij jou niet werkt, is er iets anders aan de hand, lijkt mij.
Let wel, ik ben geen arts, laat staan een dermatoloog.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2008, 18:31   #7
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
zoals hanna al zegt denk ik dat je misschien beter bij een dermatoloog kan zijn.
En het toch misschien meer in de hoek moet gaan zoeken van schimmelinfecties in plaats van aga.
want daardoor krijg je dus ook inflammation.
een rode scheiding is gewoon niet goed. en als je eerst jeuk had zegt dat ook al iets.
Ik had ook alleen in het begin jeuk. Nu dus helemaal niet meer. En toch heb ik nog steeds al mn haren. Maar goed, het valt wel veel te veel uit, dat is klote. ik wil gewoon eens dat het op houdt.
Ketoconazol of een ander anti schimmel middel zou de enige remedie kunnen zijn.
Gezien de 2% ketoconazol bij mij al niet eens afdoende lijkt lijkt het me dat je met die rooscure ook nooit zal genezen.
Maar goed, probeer je dus eens te verdiepen hierin. Wellicht kom je dan uiteindelijk wel van je haaruitval en vette haren af.
Bij mij valt het inderdaad met haarwortel en al uit, en ik zou het er inderdaad af kunnen schuiven wat eraan zit. Maar het is echt niet de moeite. heb niet het idee dat er echt talg aan zit.
soms heb ik ook wel eens van die hardere pikkerige puntjes. die zijn volgens mij wel echt aan het einde van hun latijn.

Wat je over het iets minder schuimen zegt klopt helemaal. dat is ook erg lastig,
Maar in mijn geval vond ik het echt beter om maar geen gewone shampoo meer te gebruiken. want ik kreeg steeds irritatie. waarom toen wel en nu niet daar ben ik dus nog niet achter. heb het idee dat sommige 'milde shampoos' wanhopig proberen om een vettig laagje op je hoofd achter te laten.

Laatst gewijzigd door ..Angelique..; 22 juli 2008 om 18:57
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2008, 12:42   #8
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Hallo Allemaal,

Even een update; Ik kom net terug van de dermatoloog en zij zag wat roodheid en wat schilfertjes op de hoofdhuid. Ze denkt aan een schimmeltje en daarom heb ik nu een recept voor Nizoral (ketoconazol) shampoo meegekregen en een een lotion tegen de jeuk. Overigens had het volgens de derma niets met de AGA te maken verder.

Verder heb ik even een pot hoog gedoseerde vit. c tabletten gehaald, misschien dat dit ook nog helpt.

Bedankt voor de reacties...

Groetjes,
Lonneke
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2008, 10:00   #9
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Hallo allemaal,

Ik ben nu zo'n 4 weken bezig met de 2 % ketoconazol, maar ik merk helaas nog geen enkele verbetering. De derma vertelde dat het wel 2 tot 3 maanden kan duren voordat de klachten weg gaan, maar is dat niet wat lang? Moet ik na een maand toch niet al minstens wat verbetering zien?

Overigens gebruikte ik voordat ik de jeuk kreeg ook al om de wasbeurt rooscure met 1 % keto. Lijkt me dan dat schimmel of seb. eczeem ook niet zo gemakkelijk kan ontstaan. Zou ik niet iets anders kunnen hebben? Volgens de derma kon de jeuk ook niet van de AGA komen. (al lees ik dus op dit forum wel anders.)

Ter verdere info;
- Ik heb niet het idee dat de haaruitval door de jeuk erger is geworden.
- De jeuk is wel even minder geweest, maar afgelopen weekend had ik zelfs pijn op mijn hoofd... Nu is dat weer jeuk geworden.
- Er is niet veel te zien, beetje rood en een heel klein beetje schilfertjes.
- De jeuk beperkt zich niet tot het AGA gebied; ook laag achter in mijn nek en net boven mijn oren jeukt het...

Wat denken jullie; kan het met de AGA te maken hebben? Duurt het echt zo lang (2-3 mnd) om van de jeuk (schimmel/seb. eczeem) af te komen? Kan het nog iets anders zijn?

Groetjes,
Lonneke

PS. ik kreeg bij de keto eerst ook topicorte, maar ik vond dit zo vet dat ik triamcinol/salicyl opl. (ontstekingsremmer) heb gekregen. Na een paar dagen werd mijn hoofdhuid hier behoorlijk droog en schilferig van en begon het erger te jeuken. Ik ben hier toen maar mee gestopt, want volgens de derma deed de keto het meest.
__________________
Regime
Medicijnen
Diane 35 (tot okt 2007)
Rooscure shampoo

Voedingssupplementen
Visolie Omega 3-6-9 (sinds juni 2008)
Huid, haar en nagel (sinds juni 2008)

Status
Zoekend naar het juiste medicijn...
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2008, 11:51   #10
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
ketoconazol neemt alleen de oorzaak weg, maar niet de ontsteking van de huid. vandaar dat er een ontstekingsremmer vaak bij word gegeven.

met ketoconazol alleen kan je lang wassen zonder enig effect, helpt helemaal niks bij mij, mn hoofd blijft rood.
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2008, 16:32   #11
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Ketoconazole breekt de celwand van het gist/schimmel af dat (in hele grote getale) af daardoor "sterft" het gist en kan die dus z'n werk t.w. eczeem veroorzaken niet meer doen.
De ontstekingsreactie van de huid zou daardoor echt af moeten nemen eigenlijk over moeten gaan.
Wel weet ik uit eigen ervaring dat je dus met keto best een hele lange tijd (zeker 2 maanden) bezig moet blijven, heel consequent, voordat het resultaat geeft.
Ik heb het sinds de inzet van keto eigenlijk nog nauwelijks teruggekregen, maar ik blijf het spul dan ook nog steeds 2x per week, het zij een heel klein beetje gebruiken als afsluitende wasbeurt.
Verder gebruik ik alleen nog maar dermolin een niet irriterende wasemulsie voor het haar.
De (hormonale dus) ontstekingsremmers heb ik ook allemaal gehad toch hebben die nooit echt definitief een einde gemaakt aan het jeuk,schilfer en rode hoofdhuidprobleem. Keto bij mij dus wel.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2008, 16:33   #12
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ..Angelique.. Bekijk bericht
ketoconazol neemt alleen de oorzaak weg, maar niet de ontsteking van de huid. vandaar dat er een ontstekingsremmer vaak bij word gegeven.

met ketoconazol alleen kan je lang wassen zonder enig effect, helpt helemaal niks bij mij, mn hoofd blijft rood.

Angelique

Ik weet niet hoe lang je het hebt gebruikt. Het is wel lang nodig hoor voordat het iets doet.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2008, 18:42   #13
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas Bekijk bericht
Ketoconazole breekt de celwand van het gist/schimmel af dat (in hele grote getale) af daardoor "sterft" het gist en kan die dus z'n werk t.w. eczeem veroorzaken niet meer doen.
De ontstekingsreactie van de huid zou daardoor echt af moeten nemen eigenlijk over moeten gaan.
Wel weet ik uit eigen ervaring dat je dus met keto best een hele lange tijd (zeker 2 maanden) bezig moet blijven, heel consequent, voordat het resultaat geeft.
Ik heb het sinds de inzet van keto eigenlijk nog nauwelijks teruggekregen, maar ik blijf het spul dan ook nog steeds 2x per week, het zij een heel klein beetje gebruiken als afsluitende wasbeurt.
Verder gebruik ik alleen nog maar dermolin een niet irriterende wasemulsie voor het haar.
De (hormonale dus) ontstekingsremmers heb ik ook allemaal gehad toch hebben die nooit echt definitief een einde gemaakt aan het jeuk,schilfer en rode hoofdhuidprobleem. Keto bij mij dus wel.

Hoi Kas,

Maar zou ik dan na een maand 2 % keto te hebben gebruikt (en overigens daarvoor al een half jaar 1 % keto) dan niet al lang wat verlichting moeten zien? Ik vind het trouwens zowiezo wel raar dat het bij mij ontstaan is tewijl ik de 1 % keto gebruikte...

Zou het iets anders kunnen zijn?

Lonneke
__________________
Regime
Medicijnen
Diane 35 (tot okt 2007)
Rooscure shampoo

Voedingssupplementen
Visolie Omega 3-6-9 (sinds juni 2008)
Huid, haar en nagel (sinds juni 2008)

Status
Zoekend naar het juiste medicijn...
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2008, 22:34   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hi Lon,
Bij jou is toch een trage schildklier ontdekt? Laten we hopen dat 't daaraan ligt en dat de medicatie snel gaat helpen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2008, 13:01   #15
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Ja, maar ik kan nergens iets vinden over het feit dat een te trage schildklier jeuk veroorzaakt...
__________________
Regime
Medicijnen
Diane 35 (tot okt 2007)
Rooscure shampoo

Voedingssupplementen
Visolie Omega 3-6-9 (sinds juni 2008)
Huid, haar en nagel (sinds juni 2008)

Status
Zoekend naar het juiste medicijn...
Lon is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Constante jeuk hoofdhuid... TomB AGA - Algemeen 9 13 maart 2010 18:32
Roos, jeuk, irritatie en/of korsten op de hoofdhuid Kees Haarproblemen bij vrouwen 190 13 oktober 2009 15:44
hoe kom ik van de jeuk af? nathaar AGA - Algemeen 4 5 juli 2008 13:26
Jeuk JPPP AGA - Algemeen 4 30 mei 2005 08:42
minox en jeuk timo2 Medicijnen/haargroeimiddelen 7 14 september 2004 09:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.