Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 februari 2008, 17:03   #46
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
In de bijsluiter van ieder medicijn staat een gigantische waslijst van vervelende of doodenge eventueel mogelijke bijwerkingen. De fabrikant dekt zich in om niet achteraf aangesproken te kunnen worden op het feit dat een bepaalde eventuele bijwerking niet vermeld stond.

Kijk goed welke bijwerkingen zeer vaak voorkomen, vaak voorkomen, nauwelijks voorkomen of zelden voorkomen.
En kijk wat betreft borstkanker of jij daar erfelijk gevoelig voor bent, dus of het bij jou in de familie voorkomt. Ook wat betreft trombose.

Wat hebben de mannen het toch makkelijk hè?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2008, 16:33   #47
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esthertje Bekijk bericht
Hallo Hanna,

Bedankt voor je reactie.
Wil best aan Androcur beginnen,maar hartstikke bang dat ik straks nog verder van huis ben)aangezien al die enge bijwerkingen.
Ook las ik in het haarwoordenboekje onder de naam cyproteronacetaat dat de kans op borstkanker verhoogd kan worden in combie met o.a Diane35.
En van anderen las ik nog meer enge bijwerkingen.
Enfine....het zal wel een kwestie zijn van doen of niet doen.Ieders zijn eigen ervaringen met Androcur.
Denk ik dan maar...

Groetjes Esther.
Esther,
Jij hebt met 15 dg x 10 mg helemaal niet zo'n geen hoge dosering voorgeschreven gekregen. Mijn dermatoloog geeft aan dat vrouwen zo ong bij de 50mg (x10dgn samen met de diane=dus 500 per cyclus) als max. kunnen/mogen krijgen. Ik kreeg 2,5jr geleden dus die 50mg en kreeg spontaan meer haaruitval, voelde me behoorlijke down gedurende de sliktijd. Mijn regime is inmiddels gehalveerd en daar doe ik het al een dikke 2 jaar redelijk goed mee. dus ik gebruik nu 25mgx10 dagen+diane, da's nog altijd meer dan jouw 150mg per cyclus.
Ik heb geen andere bijwerkingen dan dat ik een paar kilo zwaarder ben geworden en die er dus lastig afkrijg, maar het remt mijn haaruitval wel.
Overigens ben ik ook van die vette haren en jeuk af en da's ook heel wat waard.
De gevaren in de bijsluiter, tja lees die van een gewone paracetamol eens dan word je ook niet blij.
Wat ik dus nu doe, is heel consequent zelfonderzoek (borst) en 1x per jaar mammografie en echografie heb dit sinds de periode van androcur nu steeds heel consequent gedaan. Recent onderzoek is geweest en alles is ok.
Ik heb wel wat meer spataderen gekregen, die worden regelmatig 'weggespoten'. De dermatoloog wijt dit overigens niet aan androcur en geeft aan dat het ook niet zal uitmaken of ik daar om die reden mee zou stoppen, maar wel aan de paar kilo's erbij ik mag dus niet meer aankomen. Weeg nu 68 kg en ben 1.74m lang.
Ik probeer helemaal geen lofzang voor androcur af te steken, integendeel ik zou willen dat ik 'zonder kon'. Ik ben altijd erg sceptisch en argwanend ertegenover geweest maar heb nu geaccepteerd en de keuze gemaakt (met alle alertheid zoals ik die hierboven beschreef) om dit nog een poosje te blijven doen. Het als sneeuw zien vallen van mijn haren en gek worden van de jeuk is het alternatief. Missch. uitstel van executie maar voor nu helpt het me wel en heb ik nagenoeg geen last van bijwerkingen van de andro+diane.
Groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 6 februari 2008 om 16:36
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 21:15   #48
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
ik lees hier nogal rare dingen over androcur. ik heb die nu bijgekregen, bij mijn diane, is wel generiek cyproplex 50mg en moet 1 per dag nemen. dit lijkt me dan zoveel? de problemen met mijn hormonen zijn te zien in mijn bloed en diane alleen helpt niet.
__________________
nov 06: elisa35
nov 07: overgestapt naar diane35
eind juni 08: ijzerpillen
ong 12/3/08 minox 2%
overgestapt nr minox 4% op 26/10/08
3-10-08: start cyproplex 50mg 1/dag
gestopt met cyproplex en begonnen met androcur
herstart androcur (0,5/d) vanaf nov 09
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2008, 12:04   #49
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Esther

Ik kreeg dus van de Diania met Androcur cystes in mijn borsten. Na mijn tocht naar de mammo-poli was ik helemaal klaar met die bagger en heb het niet meer geslikt. In de periode na het constateren van de knobbels tot de foto's en echo's ben ik voor mijn gevoel 10 jaar ouder geworden. Ondanks mijn haarverlies is dit alles mij het niet waard. Voor mij nooit meer deze hormomen troep.
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!

Laatst gewijzigd door Deetje; 4 oktober 2008 om 13:59
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2008, 13:33   #50
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaravr Bekijk bericht
ik lees hier nogal rare dingen over androcur. ik heb die nu bijgekregen, bij mijn diane, is wel generiek cyproplex 50mg en moet 1 per dag nemen. dit lijkt me dan zoveel? de problemen met mijn hormonen zijn te zien in mijn bloed en diane alleen helpt niet.

hoi 50mg vind ik hoog. mijn derma heeft dit aanvank. ook zo voorgeschreven kreeg daarvan last van bijwerkingen. Nu heb ik 20mg en dat gaat(redelijk) goed. geen last van bijw. (wel wat zwaarder geworden dan ik was.)
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2008, 21:00   #51
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
hey! ik slik het nu 2d en tot nu toe valt het mee. juist mijn onderbuik dat wat borrelt, maar dan kan ik mee leven, ik weet dat 2d kort is om al van bijwerkingen te spreken, ik zal wel zien wat het allemaal doet en dan kan ik evt nog verlagen. groetjes!
__________________
nov 06: elisa35
nov 07: overgestapt naar diane35
eind juni 08: ijzerpillen
ong 12/3/08 minox 2%
overgestapt nr minox 4% op 26/10/08
3-10-08: start cyproplex 50mg 1/dag
gestopt met cyproplex en begonnen met androcur
herstart androcur (0,5/d) vanaf nov 09
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2008, 20:03   #52
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Ik slik 10 mg en daar voel ik me goed bij. Voor zover ik weet geen bijwerkingen. En ik vermoed dat het wel mijn shedding omlaag brengt, mar dat kan ook de finasteride zijn (of beiden...beetje lastig)
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2008, 14:46   #53
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
hey! ik had deze de laatste dagen v mijn strip diane genomen. kreeg ik er toch wel mijn regels nt door!!!! grote paniek dus hier! nr dr gebeld en kwam door die androcur. nu ga ik ze enkel nog de 10 1ste dagen nemen v mijn strip. maar voorlopig wel hele pillen. ik zie wel, valt het me zwaar, dan verlaag ik. zelf een beetje uitzoeken.
groetjes!
__________________
nov 06: elisa35
nov 07: overgestapt naar diane35
eind juni 08: ijzerpillen
ong 12/3/08 minox 2%
overgestapt nr minox 4% op 26/10/08
3-10-08: start cyproplex 50mg 1/dag
gestopt met cyproplex en begonnen met androcur
herstart androcur (0,5/d) vanaf nov 09
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HELP!!!!!! (androcur 50mg en diane35....) foto's Tilly Haarproblemen bij vrouwen 75 11 december 2009 14:07
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
HELP!!!!!! (androcur 50mg en diane35....) met foto's Tilly Haarproblemen bij vrouwen 3 21 maart 2006 20:13
HELP!!!!!! (androcur 50mg en diane35....) foto's Tilly Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 maart 2006 20:09
Shedding door Androcur? Andastra Haarproblemen bij vrouwen 12 22 februari 2005 20:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.