Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 8 september 2004, 00:24   #1
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
[finasteride] [dutasteride] Gebruik bij vrouwen

Hi ladies and gentlemen,


Ik ben nieuw op deze site en ik hoop op wat reacties op mijn vragen.

Ik zal me even kort voorstellen:
Er is bij mij alopecia androgenetica gediagnosticeerd.
Slik: finasteride, diane-35, saw palmetto, msm, soms aminexil en rodanide-lotion.
in het verleden ook: androcur.
Ik draag een gedeeltelijk haarwerk in mijn knotje en hoop nog steeds dat de diagnose niet klopt of dat er wat aan te doen is.


1.Wat zijn de ervaringen van vrouwen die finasteride slikken?

Mijn ervaring is: Volgens de computer van de kliniek in G. zouden mijn haren iets beter geworden zijn. Maar ik kan het zelf nog niet constateren, want mijn knotje is steeds dunner geworden. Ik ben dus ben benieuwd over een jaar of die haren werkelijk langer worden zodat het ook voelbaar weer dikker wordt.
Ik ben nog wat sceptisch over de betrouwbaarheid van de gebruikte meetmethoden in de kliniek.
En ik ben ook ongerust geworden over wat ik op deze site heb gelezen over dat finasteride maar een paar jaren zou werken.


2. Zijn er ook vrouwen die ook vanaf heel jong, ik mijn 15e de pil slikken, en waarbij het proces van haaruitval wel in positieve zin weer is omgekeerd door bepaalde medicatie of therapieen?

3. Schrijft dokter Boersema of een andere arts ook dutasteride voor aan vrouwen?

4. Is er iets dat echt helpt?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(mag ook alternatief zijn)
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2004, 08:42   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hello lady!
Welkom op dit forum! Eerst even een huishoudelijke mededeling: je had je vraag beter in een ander forum kunnen stellen. Dit forum gaat namelijk over alopecia androgenetica in het algemeen. Je vraag is beter thuis in het vrouwenforum of in Medicijnen/Haargroeimiddelen. Vooral in het vrouwenforum zullen er een hoop dames zijn die je kunnen helpen.

Ik kan je vast het volgende vertellen over je probleem. Finasteride is gewoon niet echt een goede oplossing voor vrouwen met alopecia androgenetica. De rest van je regimen ziet er wel prima uit, maar er kan nog het een en ander bij. Zo kun je besluiten finasteride te vervangen door Spironolactone, topisch of oraal. Dat is een sterke anti-androgeen, en kan je haarcellen beter beschermen tegen DHT dan finasteride. Dutasteride zou ik je ook niet aanraden, erg kostbaar en het zal weinig tot geen resultaat bij je hebben.

Verder kan ik je aanraden even contact te zoeken met Cloud, zij heeft met haar regimen AGA kunnen bestrijden en heeft zelfs aardige hergroei bereikt. Zij kan je vast een hoop meer tips geven.

Succes!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2004, 09:41   #3
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hey lanne,

ik ben heidi,en heb al een 17 al jaren last van haaruitval!4 jaar geleden kreeg ik ook te horen dat het ondrogenetisch bepaald zou zijn!ik slik sindsdien androcur,heb minoxidil gebruikt,enz...!mag ik weten waarom jij gestopt bent met de androcur?ik heb mijn dosis moeten verdubbelen vanag gisteren,en kijk er wel wat tegenop!ik slik nu iedere dag een half tabletje(25mg)en dit het hele jaar door zonder te stoppen!mag ik jou mening even?
alvast bedankt!groetjes,heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2004, 10:32   #4
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Verder kan ik je aanraden even contact te zoeken met Cloud, zij heeft met haar regimen AGA kunnen bestrijden en heeft zelfs aardige hergroei bereikt. Zij kan je vast een hoop meer tips geven.

Succes!

Was de haaruitval van Cloud niet op een natuurlijke wijze gestabiliseerd?
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2004, 12:58   #5
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Laurensj,

Ben het niet met je eens... finasteride kan wel degelijk goed helpen bij vrouwen.

Andastra, ik had inderdaad geen last van haaruitval meer (maar heb nooit extreem veel haaruitval gehad... denk dat het eerder was dat mijn haar steeds fijner werd, en dat de normale hoeveelheid haar die uitviel niet meer opnieuw aangroeide), maar mijn haar was ongelofelijk dun en van hele slechte kwaliteit. Nu is het dikker, glanzender, gezonder en heb ik redelijk wat hergroei.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2004, 14:23   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Laurensj,

Ben het niet met je eens... finasteride kan wel degelijk goed helpen bij vrouwen.
Oh wel? Ik dacht dat uit onderzoeken was gebleken dat het voor vrouwen niet effectief was. Staat ook in de bijsluiter van Propecia trouwens.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2004, 14:29   #7
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hier wat meer info over finasteride & vrouwen:

http://www.keratin.com/ac/baldnesstr...forwomen.shtml

Heb weet van verschillende vrouwen die beweren er goeie resultaten mee te hebben. Van eentje heb ik de foto's gezien en die zijn echt spectaculair te noemen (ze gebruikt ook wel minoxidil).
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2004, 14:36   #8
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
En hier vind je een heus forum voor vrouwelijke finasteridegebruiksters: http://www.hairsite.com/female/dissgroup.htm

Scrollen naar de F van fina.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 21:06   #9
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Arrow

Hi mensen,


Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de tips bekeken en gelezen op andere sites.
Toch ben ik jammergenoeg nog niet echt op informatie gestuit waar ik echt wat aan had, er werden meer vragen gesteld dan antwoorden gegeven.

Is er nog iemand die nog meer of antwoord kan geven op de vragen die ik de vorige keer stelde.

Ook werd ik een beetje ongerust toen ik op een amerikaanse of engelse site ergens las dat iemand had gelezen dat finasteride en saw palmetto voor auto-imuunziekten zou kunnen zorgen.
Hebben jullie daar weleens van gehoord of iets gelezen over de risico's van gebruik van finasteride/ saw palmetto.

Een iemand vroeg aan mij (ik weet even niet hoe ik snel terug kan kijken en weer verder schrijven) wat mijn ervaringen waren met androcur, waarom ik ben gestopt.
Nou dat was omdat ik, terwijl ik maatje 34/36 van mezelf heb van de androcur behoorlijk aankwam en maatje 36/38 kreeg, een beetje een buikje en ook mijn borsten werden zwaarder.
Ik voelde me niet lekker meer in mijn eigen lichaam.
Ook merkte ik aan mezelf dat ik veel gevoeliger op dingen reageerde die ik me anders ook wel, maar veel minder sterk zou hebben aangetrokken.
Toen mijn moeder een jaar geleden borstkanker kreeg, schrok ik zo erg dat ik het niet meer aandurfde om nog langer zulke zware hormonen te slikken.
Ik was bang voor de risico's en consequenties die e.a. na lang slikken zou kunnen betekenen.

Of de finasteride bij mij aan slaat moet ik nog even afwachten.
Volgens de computeropnames van dr. Boersema wel. Maar mijn haar heeft nog niet de lengte dat ik het ook echt kan merken. Het leek voor mij alsof het achteruit is gegaan. Maar er zijn al een paar mensen die tegen mij hebben gezegd alsof het lijkt dat het bovenop dikker is geworden.
Maargoed, ik wacht het nog even af. Want ik moest het afgelopen jaar wel een haartoevoeging dragen. Mijn knotje is drastisch uitgedund qua lengte en volume. Nog een paar van die zielige haarstrengetjes over.
En of de testmethodes bij Dr. B. zo betrouwbaar zijn daar heb ik ook nog wel wat vraagtekens en kanttekeningen bij toen ik zag hoe dat ging.
De ene foto was bijv. o.a. met een felle lamp genomen, waardoor de middenscheiding veel kaler leek dan op de laatste foto van een jaar later na finasteride gebruik.
Ook blijkt dat er uiteindelijk een gemiddelde wordt genomen van de drie dikste haren en de drie dunste.(bijv. van de voor of de achterkant)_ Maar wie zegt, dat ze precies hetzelfde plekje hebben gefotografeerd, net een cm ernaast kan een totaal ander beeld geven.
En daarnaast, wat zijn nou 6 haren om daar een gemiddelde van te nemen?

Maargoed, ik wacht het hele finasteride gebruik nog even af.
Ik krijg trouwens niet echt het idee dat die saw palmetto bij mij werkt. Want dat slikte ik al eerder en dan zou dat ook al eerder hebben moeten werken. Maargoed ik las op deze site ook dat er bepaalde vetzuren in moeten zitten, en ik slik nu van solgar en daar zit dat niet bij in de pil.

groetjes Lane.
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 21:18   #10
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
En hier vind je een heus forum voor vrouwelijke finasteridegebruiksters: http://www.hairsite.com/female/dissgroup.htm

Scrollen naar de F van fina.
Hoi Cloud,

Wat ik las over hoe jou haarbeeld is verlopen.
Bij mij was dat ook zo dat de haren steeds fijner werden.
Dat hoort ook bij het beeld van alopecia androgenetica. Maar daarnaast had ik ook veel haaruitval.

Wat is trouwens dat middel: tricomin en spiro-nog wat, wat je gebruikt?
Welk middel hielp naar jou idee het meeste?
En is het echt opgeknapt?
Heb je het idee dat minoxidil iets positiefs bijdraagt?
Ik heb van een negroide vrouw gehoord dat ze haargroei in haar gezicht er van kreeg. Mijn huisarts zei ook dat het in theorie mogelijk is dat er op andere plaatsen ook meer haargroei kan verschijnen. Omdat ik daar niet echt op zit te wachten heb ik toen toch maar geen minoxidil gevraagd.


Wat ik me ook afvraag is of het voor mij zin heeft om over te stappen van de diane naar yasmin. Ik heb er totaal geen ervaring mee, met andere pillen.
Van de diane merk ik nu, ongeveer een half jaar later, dat ik opnieuw wel weer wat ben aangekomen. Mijn acne is echter wel verbeterd.

Wish the both of us:
Dat onze haren mogen groeien en dikker worden!

groetjes Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 11:42   #11
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hey lanne,

Over spironolactone (=een anti-androgeen middel dat je zowel oraal als in de vorm van een lotion kan gebruiken) vind je meer informatie hier: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2903

Tricomin is een 'copper peptide', meer informatie vind je hier: http://www.heralopecia.com/treatments/tricomin.php

Naar mijn gevoel helpen minoxidil en de lasercomb mij het beste. Het zijn ook de producten die ik al het langst gebruik.
Haargroei in je gezicht is inderdaad een vervelende bijwerking van minox. Ik merk dat ik meer donshaartjes heb in mijn hals en op de plek waar bij mannen bakkebaarden groeien. Maar al bij al valt het nog mee omdat het om donshaar gaat en is het zeker niet superopvallend. Heb ook wat meer haartjes op mijn armen.. vooral op mijn rechterarm (slaap vaak met mijn hoofd op die arm). Ook mijn wenkbrauwen zijn iets dikker geworden en ik heb langere wimpers (wat ik wel leuk vind).
Het ergste aan die donshaartjes vind ik niet het zicht maar het gevoel. Ik had altijd een gladde huid, en nu vind ik dat die haartjes mijn huid ouder doen aanvoelen... ben al een tijd van plan om ze te wasen maar ben er nog niet toe gekomen, omdat ik bang ben dat die haartjes dan donker gaan terugkomen.

Yasmin is wel een veel lichtere pil dan Diane, dus als je veel last hebt van acne zal ze daar allicht minder goed tegen helpen.
Met diane + androcur was ik ook veel labieler en emotioneler... voelde me er ook niet goed in mijn vel mee. Heb ook maatje 34/36, maar ben zelf nooit bijgekomen van die medicatie.

Lanne, als mensen tegen je zeggen dat het lijkt dat je haar bovenop dikker is geworden zou ik dat wel geloven. Vaak merken andere mensen eerder zulke dingen op dan jijzelf.

Veel succes, groetjes,
Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2004, 22:51   #12
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Hi Cloud,


Fijn dat je reageerde.
Je hebt ook waardevolle verwijzingen gegeven naar sites, zo'n heel rijtje, waar je per product op kan zoeken, die kende ik nog niet.

Wat die donshaartjes betreft, daar zie ik erg tegen op, want ik heb al neiging tot overbeharing. Daarom durf ik, nu ik jou reactie lees, dat middel dan ook niet te gebruiken als er kans is op nog meer overbeharing op ongewenst plaatsen.
Wat je trouwens schreef over je wimpers, heb je dan ook het idee dat de alopecia de wimpergroei ook minder mooi maakt?
Ik vraag me namelijk weleens af of ik vroeger geen langere wimpers had.
Maar dat vind ik lastig om te herinneren, of ik het me verbeeld of dat het echt zo was. Ik weet niet over alopecia androgenetica daar ook voor kan zorgen.



Ik weet niet of de volgende tip je helpt:
heb je weleens ontkleuringscreme geprobeerd?
Ik koop die nl. altijd bij de Etos. Dat werkt supergoed om wat donkerder haartjes te bleken, je ziet ze dan bijna niet meer.
Een creme die de haartjes een beetje tegen je gezicht aan plakt als het ware, kan soms ook helpen om haartjes minder te doen opvallen.
En een vloeibare make-up valt ook minder op als een poeder-vorm.


Ik zal morgen al die verwijzingen nog eens een keer goed lezen op mijn gemak. Als ik dan nog vragen heb over die spirolactone enzo dan mail ik er nog wel een achter aan.
Ben nu bestwel slaperig aan het worden nl.- beetje drukke week.
Maar wilde je graag nodig even terug mailen.

Die lasercomb was ook volkomen nieuw voor me. Nooit van gehoord.
Goed om te horen dat zoiets blijkbaar werkt, tenminste voor jou.
Als ik het goed gelezen heb helpt het dus doordat de doorbloeding gestimuleerd wordt.
Wel een dure aanschaf, 500 euro. Maar als het echt werkt dan overweeg ik het wel.
Mag ik vragen, op basis waarvan je zeker weet dat het jou haar goed doet?
En wat is het verschil met gewone massage?

Ik heb nl. een keer een dermatologe gevraagd of massage van de hoofdhuid juist goed was of niet goed was bij alopecia androgenetica.
Ze zei toen zoiets als dat het het niet beter zou maken en misschien eerder zou versnellen door de vermeerderde toevoer van DHT.
Ik weet nu niet hoe ik terug moet kijken naar jou berichtje, zonder deze kwijt te raken....Maar ik meen dat je geen finasteride slikt. Hoezo niet?

Wat mijn haar betreft en andere mensen geloven.
Bedankt voor je ondersteuning. Maar toch twijfel ik wel.
Omdat mijn haar als ik het los doe er echt dunner uit ziet.
Ik had vorig jaar ook geen haartoevoeging nodig, nu wel.
En omdat ik bang ben dat het dikker lijkt omdat het iets meer opbolt omdat de haren boven op wat opbollen omdat ze korter zijn.
Ik geniet onder tussen wel van de mogelijke optie dat ze echt dikker zijn geworden. Maar ik vind dat ik het echt nog even af moet wachten om een goede mening te kunnen geven.

Succes met alle pogingen in de strijd tegen haarverlies!
liefs Lanne.
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2004, 11:20   #13
Juul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2003
Berichten: 86
DHT-gehalte in de hoofdhuid

Hoi Lanne,

Ik heb een aantal weken terug overwogen Xandrox te gaan gebruiken. Dat is Minoxidil met Azelaic acid, dat er voor zorgt dat het DHT-gehalte in de hoofdhuid wordt verlaagd (dat geldt nl. ook voor topische spironolactone). Dus ik dacht, voordat ik het ga bestellen stuur ik eerst dr Lee een mail. Zo gezegd zo gedaan en dit was z'n antwoord op die vraag:

The answer to your second question is: I'm a female.

Although you would achieve the same results with Xandrox, the azelaic acid
component is for reducing DHT and is not usually necessary for women. The DHT level in women is about 1/10th that of men. Lowering it even further for womenwith FPB does not have the same therapeutic effect as it does for men with MPB.
Minoxidil is all you need.

Best wishes,

Richard Lee, M.D.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Toedeloe,

Juul
Juul is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2004, 20:44   #14
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juul
Hoi Lanne,

Ik heb een aantal weken terug overwogen Xandrox te gaan gebruiken. Dat is Minoxidil met Azelaic acid, dat er voor zorgt dat het DHT-gehalte in de hoofdhuid wordt verlaagd (dat geldt nl. ook voor topische spironolactone). Dus ik dacht, voordat ik het ga bestellen stuur ik eerst dr Lee een mail. Zo gezegd zo gedaan en dit was z'n antwoord op die vraag:

The answer to your second question is: I'm a female.

Although you would achieve the same results with Xandrox, the azelaic acid
component is for reducing DHT and is not usually necessary for women. The DHT level in women is about 1/10th that of men. Lowering it even further for womenwith FPB does not have the same therapeutic effect as it does for men with MPB.
Minoxidil is all you need.


Best wishes,

Richard Lee, M.D.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Toedeloe,

Juul

Hoi Juul,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb een paar vragen, want ik begreep je berichtje niet helemaal.

Ik weet niet of ik enthiousiast moet zijn over dat antwoord van dr. Lee.
Wat was je tweede vraag dan?
En Wat betekend FPD en MBP?
En, ik durf geen minoxidil te nemen omdat ik bang ben voor ongewenste haargroei op andere plaatsen.
Is die info dan ook nog toepasbaar en zinnig voor mij?
En als ik het goed begrijp heeft het bij vrouwen niet zo veel zin om het DHT gehalte bij vrouwen te verlagen omdat ze maar een tiende hebben van wat mannen hebben.
Maar finasteride, werkt toch ook doordat het DHT gehalte verlaagd wordt....?
Dus heeft het dan wel zin om finasteride te slikken als vrouw?


groetjes Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2004, 21:32   #15
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Straks hier een lang bericht van mij, maar moet nu even weg
cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
Finasteride En Vrouwen lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 september 2004 22:13
Finasteride en vrouwen Mattie Medicijnen/haargroeimiddelen 1 24 januari 2004 12:38
Finasteride bij vrouwen Nicky Medicijnen/haargroeimiddelen 8 7 juli 2003 09:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.