Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juli 2008, 15:45   #1
Lizette
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2008
Berichten: 41
erfelijkheid AGA

Hallo,

Aga schijnt naar ik heb begrepen erfelijk bepaald te zijn. Mijn vader is kaal, mijn moeder heeft vrij dun haar bovenop (nooit geconstateerd, maar wrs, dus ook AGA.) Ik heb het dus ook.

Hebben jullie, vrouwen met AGA, ook allemaal familieleden die AGA hebben of ben je de enige? Ik ben nl. best benieuwd of het ook wel eens voorkomt zonder dat het in de familie zit.

Lizette
Lizette is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2008, 15:58   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Oeps, jij hebt 't dus van beide ouders geërfd.

Ik heb 't via mijn moeder die alleen bovenop een kale plek had en zij had 't geërfd van haar vader die bijna helemaal kaal was.
Als AGA totaal niet in de familie voorkomt, ook niet bij de overgrootouders, dan kun je geen AGA krijgen volgens de huidige stand van wetenschappelijke zaken.
Maar tja, je weet nooit zeker wie je vader is......behalve na DNA-onderzoek.

Verder wat betreft erfelijkheid: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13697
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2008, 10:01   #3
Lizette
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2008
Berichten: 41
Hi Hanna,

Ik heb wel het idee dat als je moeder AGA heeft, je het dan als dochter ook vaak hebt. Een kalende vader zegt volgens mij niet zo veel. Er zijn nl. zat kalende vaders waarvan de kinderen geen AGA hebben.

Maar als de moeder AGA heeft is de kans dat je het als kind (dochter) ook treft denk ik wel groter, zou het niet?

Lizette
Lizette is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2008, 11:43   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Lizette,

In mijn familie klopt jouw idee in ieder geval niet: 4 kinderen: 3 dochters, 1 zoon, waarvan er slechts 1 dochter AGA heeft.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2008, 13:43   #5
MGK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2008
Berichten: 14
Bij mij is ook AGA geconstateerd. Mijn moeder heeft bovenop wel dunner haar, maar ik ben haar qua dunheid al ver voorbij (mijn moeder is 51 en ik ben 21). Mijn vader is wel dun, maar heeft geen kale kruin. De vorm die ik heb, hebben mijn ouders dus niet.
Verder waren mijn opa's wel kaal, maar mijn oma's niet. Ik weet dus ook niet of ik kan zeggen dat ik het geërfd heb. Maar ik vind het wel uiterst belangrijk om het te weten. Wanneer ik zelf kinderen zou willen in de toekomst, wil ik ze niet opzadelen met hetzelfde probleem dat ik nu heb... Het blijft iets lastigs om mee te leven, zeker als je het al op zo'n jonge leeftijd krijgt. Bij mannen komt het dan vaker voor, maar op een leeftijd van 21 is het net zo uitzonderlijk als bij een vrouw van die leeftijd. Ik hoop dan ook dat mijn jongere broertje het minstens tot zijn 50ste bespaard blijft!
MGK is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2008, 14:00   #6
vega24
HaarWeb lid
 
vega24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2006
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MGK Bekijk bericht
Bij mij is ook AGA geconstateerd. Mijn moeder heeft bovenop wel dunner haar, maar ik ben haar qua dunheid al ver voorbij (mijn moeder is 51 en ik ben 21). Mijn vader is wel dun, maar heeft geen kale kruin. De vorm die ik heb, hebben mijn ouders dus niet.
Verder waren mijn opa's wel kaal, maar mijn oma's niet. Ik weet dus ook niet of ik kan zeggen dat ik het geërfd heb. Maar ik vind het wel uiterst belangrijk om het te weten. Wanneer ik zelf kinderen zou willen in de toekomst, wil ik ze niet opzadelen met hetzelfde probleem dat ik nu heb... Het blijft iets lastigs om mee te leven, zeker als je het al op zo'n jonge leeftijd krijgt. Bij mannen komt het dan vaker voor, maar op een leeftijd van 21 is het net zo uitzonderlijk als bij een vrouw van die leeftijd. Ik hoop dan ook dat mijn jongere broertje het minstens tot zijn 50ste bespaard blijft!
Met deze dillema zit ook,

Wat te doen?

Toch kinderen nemen en hopen dat ze niet of op een late leeftijd gevoelig voor AGA worden...

Of is het ieder zijn lot, dus ook voor je kinderen...

Ik weet het gewoon niet meer...
__________________


Regime:

18-7-2008 1e HT FUE 1050 AC te Hasselt.

1.25Mg Finasteride - (10-11-2006)

5% Minox/Duta Topical - (28-1-2008)

1x 320MG Saw Palmetto.

Rooscure 2x per week - (26-11-2006)
Folligen Therapy Spray - (27-8-2007) 1x per week.
Emu Oil for Hair - (27-8-2007) Gestopt!
Vitamines ( IJzer,Zink etc,)

Status NW_2

Pitiful Scum.

You Die...
vega24 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2008, 14:28   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Kom op mensen! Er zijn véél ergere dingen die de kinderen kunnen overkomen.

Bovendien kan een ogenschijnlijk volkomen gezond kind even later b.v. alopecia areata of alopecia totalis krijgen. Haarweb heeft ook leden die reeds op 6- of 8-jarige leeftijd volledig kaal werden door die aandoeningen die notabene niet erfelijk zijn.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2008, 14:49   #8
vega24
HaarWeb lid
 
vega24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2006
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Kom op mensen! Er zijn véél ergere dingen die de kinderen kunnen overkomen.

Bovendien kan een ogenschijnlijk volkomen gezond kind even later b.v. alopecia areata of alopecia totalis krijgen. Haarweb heeft ook leden die reeds op 6- of 8-jarige leeftijd volledig kaal werden door die aandoeningen die notabene niet erfelijk zijn.
Dat weten wij en de meeste ook wel Hanna, oud nieuws.


Maar wetend dat er een redelijke grote kans is dat je een kind kunt opzadelen met AA of AGA is een ander verhaal.

van jouw 4 kindjes heb je 1 dochter met AGA, als ik het goed heb begrepen. De kans is zeer groot dat dat erfelijk is geweest,

Vreet het niet aan je geweten, de gedachte, dat je dochter mischien met veel pijn door het leven zal gaan?

Dat zijn geen simpele rekensommetjes, die je zo kunt uitrekenen.
__________________


Regime:

18-7-2008 1e HT FUE 1050 AC te Hasselt.

1.25Mg Finasteride - (10-11-2006)

5% Minox/Duta Topical - (28-1-2008)

1x 320MG Saw Palmetto.

Rooscure 2x per week - (26-11-2006)
Folligen Therapy Spray - (27-8-2007) 1x per week.
Emu Oil for Hair - (27-8-2007) Gestopt!
Vitamines ( IJzer,Zink etc,)

Status NW_2

Pitiful Scum.

You Die...
vega24 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2008, 15:44   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vega24 Bekijk bericht
Dat weten wij en de meeste ook wel Hanna, oud nieuws.


Maar wetend dat er een redelijke grote kans is dat je een kind kunt opzadelen met AA of AGA is een ander verhaal. AA is niet erfelijk.

van jouw 4 kindjes heb je 1 dochter met AGA, als ik het goed heb begrepen. Nee, totaal verkeerd begrepen, ik heb geen kinderen; ik ben één van die kinderen.De kans is zeer groot dat dat erfelijk is geweest,maar dus bij de meerderheid niet!, 3 van de 4 kinderen niet!

Vreet het niet aan je geweten, de gedachte, dat je dochter mischien met veel pijn door het leven zal gaan? Pijn van AGA? Stel je niet zo aan!

Dat zijn geen simpele rekensommetjes, die je zo kunt uitrekenen.
Ouders die geen AGA hebben en wel spuuglelijk zijn met een bijzonder laag IQ zouden zich wel mogen voortplanten?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2008, 18:16   #10
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Niet zo denken!!!!! Als iedereen dit zou doen, dat dan niemand zich meer zou kunnen voortplanten, want aan iedere koe zit wel een vlekje (excuses voor de oneerbiedige vergelijking).

Ik begrijp heel goed dat je je kind alle ellende wil besparen maar ik weet ook dat dit eenvoudigweg niet kan! Als je dat wil, dan kun je sowieso maar beter geen kinderen nemen! Hebben ze geen dun haar, dan hebben ze wel een lelijke neus, kleine borsten, een laag IQ, een nare karaktereigenschap, pech in de liefde, worden ze gepest. En dan heb ik het nog niet over de echt erge dingen! Echt, je kunt je kinderen geen pijn besparen! Die hoort bij het leven en daar wordt je sterker van! Trouwens, waarderen de mensen die nu van je houden je minder omdat je dunner haar krijgt? Zouden ze je willen missen? Of ben jij hierdoor minder goed in je werk of minder nuttig in de maatschappij?

Nogmaals, het is heel begrijpelijk en lief dat je nu al bezorgd om hun bent, maar ik vind ook dat je jezelf en je eventuele toekomstige kinderen enorm tekort doet. Alsof er niet meer in de wereld is dan haar! En misschien is jouw kind wel degene die dé uitvinding tegen haaruitval gaat doen!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2008, 11:01   #11
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Ik heb gediagnosteerde AGA en nee het komt in onze hele familie niet voor en ja ik ben echt een kind van mijn ouders.

Zelf heb ik het idee dat het niet alleen erfelijk gerelateerd is. Wij leven tegenwoordig in een heel andere maatschappij dan men zoveel jaar geleden had. Kijk bijvoorbeeld maar naar kinderen die tegenwoordig veel groter worden, ons voedsel wordt steeds meer gemanipuleerd (denk aan hormomen e.d.).

Ik ben geen deskundige maar wel een slachtoffer van/met AGA.

Voor mij is het op dit moment een diepte punt, voor het eerst begint mijn haar er nu zo slecht er uit te zien dat het haarwerk aangeschaft moet worden.

Niets maar dan ook niets slaat bij mij aan .
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2008, 16:05   #12
MGK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2008
Berichten: 14
Het klopt inderdaad dat er dingen zijn die vele malen erger zijn dan AGA. Helemaal mee eens! Maar dat neemt niet weg dat het niet erg is. Wat doen we hier dan met z'n allen op dit forum?! Zeker voor een vrouw is het behoorlijk erg, een kalende man wordt meestal niet zo vreemd aangekeken, vrouwen daarentegen...
Ik denk daarnaast dat het heel erg van je persoonlijkheid afhangt hoe je ermee omgaat en hoe en of je je probleem kan verwerken. Er zijn ergere dingen, maar AGA is beslist niet niks!
Wat kinderen betreft, dat kan voor mij nog wel een tijdje duren, maar ik heb een vent met enorm veel haar, dus dan hopen we maar dat zijn genen sterker zijn!
__________________
Regimen
- minoxidil 5% (sinds augustus 2008)
- diane35 (sinds augustus 2008)

Voedingssuplementen
- haar- en nagelcomplex (sinds augustus 2008)



Tot nu toe is er nog géén verandering opgetreden.
MGK is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2008, 16:21   #13
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Het is wel een verschijnsel dat steeds meer jonge vrouwen kampen met haaruitval. De erfelijkheid is de belangrijkste factor. Wel zegt mijn kapper die inmiddels meer dan 30 jaar in het vak zit dat hij het fenomeen van aga bij vrouwen vroeger zelden zag en dat dit nu best regelmatig voorkomt in zijn salon. Ik geloof wel dat er een toename is van aga bij vrouwen.

Verder heb ik altijd begrepen dat mn vrouwelijke kant dominant is in het vergrijgen van de aga genen. D.w.z. dat je dus mn moet kijken naar vader van je moeder.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Erfelijkheid: de rol van de vader van je vader INT AGA - Algemeen 9 30 juli 2008 20:25
vraagje over erfelijkheid.. kalevandale AGA - Algemeen 1 19 april 2007 13:59
Erfelijkheid: tussenweg? INT AGA - Algemeen 1 12 november 2006 21:51
Erfelijkheid Pinoo AGA - Algemeen 1 1 juli 2006 01:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.