Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 augustus 2008, 15:04   #1
voodoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 13
Haren wassen

Hoi,
ik heb nu al een 4 maanden last van haaruitval. Hier heb ik al verschillende topics over gemaakt. Maar er valt me de laatste tijd iets op. Als ik mijn haren was (slechts 2 keer per week), vallen mijn haren de dag erna heel erg uit. 2 dagen of 3 dagen na een wasbeurt is dat al heel wat minder (als het dan wat vettiger is zegmaar). Ik was mijn haar met Herbal Essences. Kan iemand mij een oorzaak daarvan geven of is dit normaal?
Ps Ik gebruik Minoxidil en tot nu toe heb ik last van haaruitval maar niet van dunner wordend haar.
voodoo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2008, 17:26   #2
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
ik heb voor mijn echte hoofdhuidproblemen begonnen ook eens herbal essences conditioner gebruikt, en kreeg er toen ook haaruitval -en steken van op mn kop. het is veel te sterk geparfumeerd. kan nu bijna helemaal nergens meer tegen.
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2008, 18:36   #3
voodoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ..Angelique.. Bekijk bericht
ik heb voor mijn echte hoofdhuidproblemen begonnen ook eens herbal essences conditioner gebruikt, en kreeg er toen ook haaruitval -en steken van op mn kop. het is veel te sterk geparfumeerd. kan nu bijna helemaal nergens meer tegen.

en welke shampoo gebruik je nu dan?
voodoo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2008, 17:59   #4
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hi,

Hmm, toch wel vreemd; je zou verwachten nl. dat je de dagen na je haar wassen juist veel minder haren verliest omdat je die alvast in je haarwas beurt bent kwijtgeraakt. Toch maar eens een andere shampoo proberen? Probeer eens een organic: bijvoorbeeld Dr. Hauschka. Mijn haar is er zienderogen mooier van geworden: glanzend, zacht en minder droog, maar zeer zeker niet vet. Het is wel wat prijziger.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2008, 23:29   #5
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voodoo Bekijk bericht
en welke shampoo gebruik je nu dan?
ik gebruik nu dermolin, of aloë vera shampoo. En als conditioner op de punten soms de calm treatment van rusk.
Ik ben overigens volgens testen niet allergisch. maar ik heb de duurste shampoos, conditioners en haarmaskers gehad, zonder succes dus... en mn haar zat daar overigens echt niet beter van.
Het leek toen zelfs dun. met de producten die ik nu gebruik zit het voller en lijkt het dikker, en het glanst ook meer dan ooit te voren.
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2008, 21:06   #6
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Ik heb hetzelfde als voodoo. De dagen na het wassen lijkt het bij mij ook veel erger te zijn. De laatste 2 dagen voor mijn volgende douche beurt is de haaruitval minder en krijg ik weer hoop.

Vandaag weer gedoucht en een groter aantal haren dat is uitgevallen dan ooit te voren . Vannacht zullen er weer veel op mijn kussen vallen en morgen op mijn bureau.. zucht.. Hopelijk wordt het eens minder.

Voodoo, heb jij haaruitval over je gehele lichaam? Of alleen op het hoofd?
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2008, 20:20   #7
voodoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde als voodoo. De dagen na het wassen lijkt het bij mij ook veel erger te zijn. De laatste 2 dagen voor mijn volgende douche beurt is de haaruitval minder en krijg ik weer hoop.

Vandaag weer gedoucht en een groter aantal haren dat is uitgevallen dan ooit te voren . Vannacht zullen er weer veel op mijn kussen vallen en morgen op mijn bureau.. zucht.. Hopelijk wordt het eens minder.

Voodoo, heb jij haaruitval over je gehele lichaam? Of alleen op het hoofd?
Niet echt nee,
ik heb trouwens ook niet zo veel lichaamshaar
Ik denk dat het probleem bij mij afkomstig is door het feit dat mijn haren slapper en zachter zijn vlak na het wassen en daardoor sneller uitvallen. Als het wat vetter is, is het ook stugger. Ofwel ligt het aan mijn shampoo, maar dat vind ik dan ook weer gek want ik gebruik die shampoo al járen..
voodoo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2008, 15:40   #8
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde als voodoo. De dagen na het wassen lijkt het bij mij ook veel erger te zijn. De laatste 2 dagen voor mijn volgende douche beurt is de haaruitval minder en krijg ik weer hoop.

Vandaag weer gedoucht en een groter aantal haren dat is uitgevallen dan ooit te voren . Vannacht zullen er weer veel op mijn kussen vallen en morgen op mijn bureau.. zucht.. Hopelijk wordt het eens minder.

Voodoo, heb jij haaruitval over je gehele lichaam? Of alleen op het hoofd?

Haren die gaan uitvallen, komen m.n. los met /tijdens/kort na het wassen.
Kam je haar maar gerust goed door het moet er toch uit.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haren wassen herman Overige (haar)discussies - Algemeen 2 7 november 2006 22:06
haren wassen Indodani Overige (haar)discussies - Algemeen 6 2 januari 2006 15:21
Fabeltje: 100 haren per dag Tiuri AGA - Algemeen 15 2 december 2005 22:26
hoeveel haren mag je verliezen bij het wassen??? HEIDIKEN Haarproblemen bij vrouwen 31 2 juli 2005 16:45
haren dagelijks wassen met water herman AGA - Algemeen 4 5 oktober 2004 20:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.