Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 september 2008, 19:14   #1
charlotxx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2008
Berichten: 50
Question haaruitval door teveel water

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die weten of er een verband is tussen haaruitval en teveel water drinken.

Ikzelf drink per dag zo'n 3 liter. Daarnaast drink ik nog een glaasje vruchtensap of iets anders.

Misschien beeld ik het me in, maar sinds ik zoveel water drink, lijkt t wel of ik veel meer haar verlies. Nogmaals, misschien is het fantasie, maar ik vroeg t me gewoon af.


Ik ben al bij de dokter geweest voor een bloedonderzoek, heeft niets uitgewezen.
charlotxx is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2008, 20:30   #2
enibas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 31
Heei,

Ik weet het eigelijk niet, wel weet ik dat als je heel veel drinkt je lichaam niet alle voedingsstoffen kan opnemen...hopelijk weet iemand anders er meer over...

Groetjes, Sabine
enibas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2008, 23:29   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Charlot,

Waarom drink je dan zoveel? Je gelooft die flauwekul toch niet dat je minstens 1½ liter water per dag moet drinken? Ik heb dat nooit geloofd, want anders zou er in Afrika geen mens leven en onlangs is ook bewezen dat 't nergens goed voor is; een arts in een Oprah-show zei 't ook nog.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 07:41   #4
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Na veel onderzoek wordt er wél aangeraden ong. 1.5 liter water per dag te drinken, dit heb je nodig voor je organen etc.

Maar meer dan 1.5 is niet nodig.

Om even terug te komen op wat jij schreef:
Bij Oprah werd gezegt dat, via een test bleek, hééél veel water drinken niet persé beter is voor de huid, het maakte niet uit. De arts meldde er nog wel bij dat dit zeker niet geldt voor de andere organen, die wel degelijk gebaad zijn bij 1.5 liter water per dag!
Dit zei hij er als extra notitie nog bij.

Wel wordt aanbevolen te eten bij het water drinken, anders kunnnen je cellen opzwellen.
Dit zie je vaak bij de 4-daagse etc. Mensen drinken dan veel en eten er amper bij, deze combinatie is schijnt heel slecht te zijn.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 12:42   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zeer vreemd, want ik heb altijd geleerd dat je weinig of niets moet drinken tijdens het eten, omdat je daarmee het voedsel verdunt en te snel door het lichaam heen spoelt.

Mijn halve familie loopt steeds de 4-daagse, zelfs mijn vader van 85 jaar; en die drinken geen van allen 1½ liter per dag, alleen als 't erg warm is. Ze zijn knettergezond en hebben tientallen medailles.

Als ze eigenlijk bedoelen dat veel water drinken gezonder is dan die enorme hoeveelheden cola, bier, e.d., dan hebben ze volkomen gelijk.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 15:38   #6
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
[quote=Hanna;177118]Zeer vreemd, want ik heb altijd geleerd dat je weinig of niets moet drinken tijdens het eten [quote]

Ik heb het over mensen die de hele dag door veel drinken en er vrijwel niets bij eten, bovendien wordt deze informatie veelvuldig versprijd onder deelnemers van de 4-daagse en door de EHBO posten tijdens deze 4-daagse.

Ik heb het hier dus niet over drinken bij het avondeten enzovoorts, want hierbij kun je inderdaad beter niet té veel drinken

Mijn halve familie loopt steeds de 4-daagse, zelfs mijn vader van 85 jaar; en die drinken geen van allen 1½ liter per dag, alleen als 't erg warm is. Ze zijn knettergezond en hebben tientallen medailles.

Dit is natuurlijk niet discusseerbaar, dit zijn persoonlijke situaties. Wanneer ik minder dan 1.5 liter drink, dan krijg ik hoofdpijn, grieperige klachten en een suf gevoel in mijn hoofd.

Maar zelfs met water geldt: drink met mate. Trouwens, 1.5 liter is helemaal niet zo veel hoor, met een paar grote glazen zit je er al aan.

Laatst gewijzigd door sigur; 12 september 2008 om 15:47
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 16:29   #7
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotxx Bekijk bericht
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die weten of er een verband is tussen haaruitval en teveel water drinken.

Ikzelf drink per dag zo'n 3 liter. Daarnaast drink ik nog een glaasje vruchtensap of iets anders.

Misschien beeld ik het me in, maar sinds ik zoveel water drink, lijkt t wel of ik veel meer haar verlies. Nogmaals, misschien is het fantasie, maar ik vroeg t me gewoon af.


Ik ben al bij de dokter geweest voor een bloedonderzoek, heeft niets uitgewezen.

Ik kan me helemaal niet voorstellen dat dit haaruitval zou veroorzaken of verergeren.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 17:35   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
In ieder geval krijg ik het zelf niet voor elkaar om 1½ liter vocht per dag te drinken, behalve dan op erg warme dagen, maar die zijn zeldzaam in NL.

Iemand is gestart met te verkondigen dat 1½ liter water per dag drinken gezond zou zijn en volgens mij papegaait iedereen dat nu gewoon na.
Ik heb de rapporten opgevraagd van mijn drinkwaterleverancier en ben geschrokken van wat er allemaal in dat water zit.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 18:29   #9
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
In ieder geval krijg ik het zelf niet voor elkaar om 1½ liter vocht per dag te drinken, behalve dan op erg warme dagen, maar die zijn zeldzaam in NL.

Iemand is gestart met te verkondigen dat 1½ liter water per dag drinken gezond zou zijn en volgens mij papegaait iedereen dat nu gewoon na.
Ik heb de rapporten opgevraagd van mijn drinkwaterleverancier en ben geschrokken van wat er allemaal in dat water zit.
Hoi Hanna, nu ja je wilt niet eten wat er in zit allemaal,heb je een waterkoker al eens gezien na 10 keer gebruik die bruine rand en dat is geen kalk!iemand heeft bij eens zo'n test gedaan met het water super snel tot het kookpunt te brengen,het rook naar roest???????????????
dan ga ik inderdaad niet geloven dat dat goed is voor ons haren nee...
beter een flesje spa reine..........niet meer dan een liter zo ong. anders is het ook niet goed voor je je spoelt alles weg dan,wat je nodig hebt qwa voedings stoffen,bij een bijsluiter van een medicijn,staat ok 'tablet' met een 'half ' glas water innemen.....zegt genoeg.
groetjes steenbokje
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 20:21   #10
charlotxx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2008
Berichten: 50
maar is het niet zo dat een teveel aan water zorgt voor osmose in de cellen?

bron: wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
charlotxx is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 20:25   #11
vito85
HaarWeb lid
 
vito85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Locatie: nederland!
Berichten: 395
water is alleen maar goed voor je.
keeps your face young en zorgt ervoor dat afvalstoffen snel je lichaamverlaten. ook krijg je er minder dorst van.
niets mis mee dus
vito85 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 20:27   #12
charlotxx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2008
Berichten: 50
Hier is nog een link naar algemene info over haaruitval. wilde ik ff met jullie delen.

http://www.infotalia.com/nl/beauty/b...il.asp?id=1142
charlotxx is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 21:27   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotxx Bekijk bericht
maar is het niet zo dat een teveel aan water zorgt voor osmose in de cellen?

bron: wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
Ik heb me nooit in osmose verdiept, maar teveel water kan nooit goed zijn, zeker niet met al die chemicaliën (zoals chloor) in ons drinkwater.

Ik begrijp niet waarom je die andere link gaf....Wat staat daarin wat wij nog niet weten?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2008, 10:18   #14
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Ook ik drink sinds een half jaar behoorlijk veel water. Denk wel 4 of 5 liter per dag. Ik raak het wel heel snel kwijt. Binnen een uur moet ik alweer nodig naar de wc en de urine heeft een gezonde kleur.

Is 4 of 5 liter per dag te veel? En kan dit meewerken aan de uitval?
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2008, 18:38   #15
charlotxx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2008
Berichten: 50
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat Bekijk bericht
Ook ik drink sinds een half jaar behoorlijk veel water. Denk wel 4 of 5 liter per dag. Ik raak het wel heel snel kwijt. Binnen een uur moet ik alweer nodig naar de wc en de urine heeft een gezonde kleur.

Is 4 of 5 liter per dag te veel? En kan dit meewerken aan de uitval?
Dat heb ik dus ook, per uur moet ik zeker 1x naar het toilet. En het stomme is dat ik nu al zo'n twee jaar zoveel water drink en laat ik nou ook net al zo'n 2 jaar last hebben van (verergerde) haaruitval. De laatste tijs is mn haaruitval zelfs extreem. Zeker 500 haren per dag. Toeval of niet, maar ik zal t snel eens aan mn dermatooog vragen. Ik moet toch binnenkort erheen (1ste keer).
charlotxx is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27
Eetpatroon en haaruitval Dundee AGA - Algemeen 4 15 mei 2008 20:44
Water en haaruitval Ray86 AGA - Algemeen 3 30 juli 2007 16:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.