Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 januari 2009, 17:56   #1
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
finasteride en spironolacton

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer eens. Ik gebruik nu 11 maanden fin 5 mg en spiro 100 mg, en helpt helemaal niks. Integendeel, mijn haar wordt steeds beroerder!!
Een haarwerk vind ik afschuwelijk, dus ik weet het echt niet meer.
Begin al te overwegen of ik zo wel verder wil.
Was ik maar zo moedig als veel vrouwen op dit web.
Wie kan me een beetje troosten?

gr. granny.
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2009, 19:33   #2
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Hallo Granny,

Krijg jij die medicatie van een dermatoloog voorgeschreven?
Misschien kan je om Duta vragen, dat heeft een sterkere werking.
Ik slik dat nu 5 maanden en mijn haar is beslist dikker. Volgens de dermatoloog is de werking pas optimaal na 1 jaar tot 1 1/2 jaar, misschien is dat bij Fina ook!
Spiro ken ik niet.
Ik weet precies hoe je je voelt, baal maar even lekker, maar probeer wel alternatieven te zoeken (wellicht heb je het niet eens nodig!)

STERKTE!!

Groetjes,
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2009, 20:00   #3
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Bedankt voor je reactie en tip Madelieve.
Ik ben onder behandeling van een endocrinoloog, ik zal eens vragen wat hij van Dutasteride vindt.
Hij weigert mij de Diane of Androcur te geven (ben te oud), dat was het enige wat mij hielp.
Draag jij nog een haarwerk? Zit dat niet strak of warm?
De laatste tijd blijf ik zoveel mogelijk thuis, voel me weinig op mijn gemak omdat ik bang ben dat mensen opmerkingen maken.
Slapen lukt niet goed, en ik voel me doorlopend ongelukkig.
Ik moet er zelf uit zien te komen. Kon ik mezelf maar een schop onder mijn "kont "geven!

Groetjes van granny.
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2009, 20:21   #4
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Goh, Granny,

Wat erg dat je je er zo rot bij voelt. Ik heb dat ook wel hoor, het is zo onomkeerbaar he? Het komt nooit meer goed, in die zin zoals het was. Waarom wordt jij behandelt door een endocrinoloog? Ik zou echt ook eens naar een dermatoloog gaan.

Ik draag sinds kort een haarstuk (topper) en dat zit super! Kijk maar bij 'haarwerken' naar : mijn eerste haarwerk. Ik ben er bijna aan gewend en dat had ik echt niet gedacht. Het zit heel luchtig.
Heb je zichtbare kaalheid of is je haar erg dun, kun je het niet meer verdoezelen?
Ik heb het laatste jaar mijn haar langer laten groeien en stak het dan op, zo leek het nog heel wat.

Wat dat slapen betreft; ik slaap ook heeeeel slecht, ik ben nl een nacht 'maler' oftewel piekeraar!

In ieder geval wens ik je sterkte en lees veel in het forum, dat helpt bij mij erg goed!
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2009, 20:49   #5
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Hallo Madelieve,

Ik heb ondertussen al je foto's gezien, super! Heel natuurlijk!
Mijn haar wordt steeds dunner, vooral bovenop. En het stomme is dat ik onwillekeurig te vaak in de spiegel kijk, en oeps weer een opvlieger.
Dus jij bent ook een piekeraar, en vooral s'nachts natuurlijk. Ik loop ook bij een psycholoog die wil dat ik mediteer, maar dat lukt me voor geen meter. Ik blijf over het zelfde malen (haar), ben blijkbaar erg hardleers.

Ik was al eerder bij een dermatoloog, maar die was erg onverschillig. De huisarts raadde me deze endocrinloog aan, die heeft veel ervaring met AGA-patienten. Hij heeft me ook naar de psych. gestuurd.

Nogmaals dank voor je reactie, dat geeft veel steun.

Groetjes van granny.
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 01:09   #6
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink rust + goede slaap = betere haarsituatie...

ik spreek puur uit ervaring :

goede nachtrust + vaste slaap zal over de tijd resulteren in betere haarsituatie...

je lichaam geneest pas supergoed als je in je REM slaap terechtkomt...
dus niet je eerste slaapfaze waarin je komt als je in slaap valt maar de diepere slaap waarin je dromen hebt...

ik ben zelf een slechte slaper hoor... ik heb alles al geprobeerd :
cannabis , lexotan , zolpidem 12mg, stilnoct (idem als zolpidem ma 10mg),
melatonine , geen cola of koffie meer drinken, avondwandeling...
meditatie,alcohol...

zolpidem helpt, maar ge moet da dan elke dag nemen... dus nie aan te raden
lexotan is meer kalmeringsmiddel, maar het helpt ook wel
cannabis, da maakt me te moe ook al ben ik uitgeslapen vind ik , ook maakt het me precies dommer... en moeilijk doseerbaar, is niet de eerste keer dak teveel deed en er halfziek van was

meditatie helpt wel om u te kalmeren... maar het is de kunst van in een soort trance te geraken, dan ben je heel rustig...

probeer een goed slaapritme op te bouwen... ik gebruik nu een wake up light , iets zoals die philips wekker, maar eentje van medisana (goedkoper en evengoed)
dit maakt me heel langzaam aan wakker met licht, en ik voel me veel meer opgewekt en fit smorgens ...
vanaf de namiddag geen cola en ook geen koffie meer, hou het best bij water, niks met suikers in , mediteer 1 uurtje voor je slapen gaat , en laat je wegdromen in je bed... als je je slaap stabiel krijgt zal je dit zeker over de maanden zien op je haar...

je kan ook kruiden of suplementen bijnemen als het helpt bij jouw : melatonine , valeriaan, en nog andere dingen... informeer eens bij kruidenwinkeltje...

probeer zoveel mogelijk no-stress te leven, rust genoeg, desnoods een dutje af en toe...
dit hielp bij mij vooral omdat ik last had van diffuse haaruitval van stress en slaaptekort, en daar nog eens aga bij...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 31 januari 2009 om 01:16
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 02:33   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Granny,

Had jij al camouflage/verdikkingsmiddelen gebruikt, zoals b.v. Toppik?
Daarmee kun je het dragen van een haarwerk meestal nog lang uitstellen.

http://www.hairplus.nl/haarproducten...ng_05_haar.htm

Maar, wat bevalt jou dan niet aan je haarwerkjes? Te veel volume?
En om welk type haarwerk gaat het?

Groetjes,
Hanna
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 11:40   #8
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Bedankt Hanna en Wesley!

Hanna, ik ben huiverig voor die Toppic, kan dat geen kwaad voor mijn laatste beetje haar?
Ik probeer wel te bestellen maar het bestelformulier wil niet, geen verbinding. Ik probeer het later nog eens.
Heb jij enig idee of het ook bij b.v. een DA is te krijgen?

Het haarwerk is syntetisch, Gis Mayer. Op de doos staat Stimulate.
Het ziet er erg vol uit, nepperig. Het zit strak en in de nek voel ik het glijen. De prijs was € 850.-- - ziekenf.verg. € 264,50.
Ik voelde me gelijk bekocht toen ik met dat geval op mijn kop naar huis reed. Het merkje werd er gelijk uitgeknipt, dan kon er niet geruild worden.

Gr. Granny.
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 13:00   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Granny,

Natuurlijk kan Toppik geen kwaad, anders zou ik 't absoluut niet aanbevelen. Het zijn mini-vezeltjes die aan je eigen haren hechten zoals de vezeltjes in volume-mascara. Voor zover ik weet, is het alleen via internet te verkrijgen.

Het merk Gisela Mayer wordt veel verkocht in kapsalons, waar ze schunnig hoge prijzen durven te vragen. Kijk maar eens op deze site hoeveel de syntetische GM's kosten, hoewel deze website ook al niet echt goedkoop is: http://www.peruecken24.de/17/gisela_mayer/1/index.htm
.
Van "Stimulate" had ik nog nooit gehoord, maar volgens Caramello is dat een fabrikant, zie:
http://www.caramello.nl/shop/manufacturers.php waarvan Carmello niets in voorraad heeft. Wel erg vreemd dus, dat er op jouw doos 2 fabrikanten worden genoemd.

Alle confectiepruiken (en maatwerken helaas ook vaak) hebben te veel volume en je zult er zelf haren uit moeten verwijderen. Meestal kun je ze er gewoon één voor één uittrekken, of bij de "wortel" voorzichtig wegknippen. Het is een hels karwei, maar dan hoef je de dure pruik tenminste niet weg te gooien.

Hou de moed er in!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 13:48   #10
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Hallo Hanna,

Ja, inderdaad die synt. haarwerken zijn helemaal niet zo duur. Ik hoop dat de mevrouw (noem geen namen) van de kapsalon in nrd Friesland erg gelukkig is geworden van de woekerwinst, dan is er toch nog iemand blij.
Op de factuur stond Gis Mayer maar op de doos stond Stimulate??!! Dus?
Ach, het maakt nu ook niks meer uit, het is gebeurd.
Ik zal eens aan het plukken gaan, dan heb ik er toch nog wat aan, misschien.

Ik merk dat ik dankzij jullie door ga. Omdat ik verhalen van anderen lees begin ik te geloven dat je zelf ook zo sterk kan worden.
Ik wil het gewoon.

Groetjes van Granny.
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 14:05   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het lezen van verhalen van veel jongere lotgenoten, zelfs kleine kinderen, doet je wel beseffen dat je eigenlijk niet te veel mag klagen en flink moet zijn, althans, zo voelde ik dat zelf.

Het gaat jou ook lukken!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 14:38   #12
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
hoi granny
ik slik ook al jaren de diana en de androcure 10,en ik lees dat jou dat ook altijd goed heeft geholpen.(ik ben nu 35)
waarom mag je de androcure dan niet alleen nemen(op de bijsluiter staat dat dat mag??)van de pil weet ik dat je in de overgang moet stoppen,
misschien eens aan een goede dermatoloog vragen?
mijn dermatoloog zei namelijk dat ik de androcure 10 mag blijven slikken in de overgang,vandaar!(dan wel zonder de diana 35)
gr millie
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 15:31   #13
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Hoi Millie,

Het gaat om de hormonen, die zitten ook in Androcur. (of heb ik dat fout)
Na de overgang heb je verhoogd risico op borstkanker, bij gebruik van hormonen.
Ik ga het er toch weer over hebben, want het is ook ideaal tegen opvliegers.
Bij mij in de familie komt geen borstkanker voor, maar zo'n arts valt niet om te praten.
En het is niet zo dat hij je zielig vindt, hij wil zich zelf beschermen tegen eventuele claims. Daar erger ik mij aan!

Gr. Granny.
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 16:31   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Granny,
Nee, daar zit je niet fout mee: Androcur bestaat uit cyproteronacetaat, een anti-androgeen, wat bedoeld is voor mannen met prostaatkanker.
Ook is men vooral bij postmenopauzale vrouwen niet alleen angstig voor borstkanker, ook baarmoederkanker en trombose.
Als je een medicijn per sé toch zou willen hebben, kun je voorstellen een "eigen risico"-contract te tekenen.

Maarre....de tijd van opvliegers zou nu bij jou toch allang verdwenen moeten zijn, dacht ik zo. Misschien door hoge bloeddruk of nog iets anders?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 17:17   #15
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Nee, die opvliegers gaan maar door. Inderdaad ik heb hoge bloeddruk en ik ben een enorme stresskip, dat werkt mee.
Mijn tantes hadden opvliegers tot hun overlijden (80 en 86 jr), wonderlijk hè?!

Gr. Granny.
granny is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
granny


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Prostaatkanker arnotjes Medicijnen/haargroeimiddelen 14 14 maart 2006 12:18
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
Farmacotherapeutisch Kompas over Proscar (finasteride) Artur Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juli 2004 22:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.