Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 18 augustus 2009, 11:25   #616
bassiej
Flapdrol v/h Jaar 2007
 
Geregistreerd: 18 augustus 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Hoi allemaal, ik ben nieuw op het forum en ik wil mijn verhaal even kwijt.

Mijn SE begon een jaar of 5 geleden toen ik 13 was. Ik kreeg allemaal schilfers op mijn hoofd en daar kreeg ik anti roos shampoo voor (head&shoulders). Dat hielp voor geen meter, maar mijn moeder wilde er niet eens mee naar de huisarts voor me. Een jaar daarna werd het pas echt erg. Toen kwamen er grote rode korsten in mijn gezicht, bij de wenkbrauwen, rond mijn neus, wangen en bovenlip. Dat was een flinke klap, want je loopt voor paal, en mijn klasgenoten liepen me dan ook flink te pesten. Ze vonden me vies en zeiden dat ik mezelf niet verzorgde. Terwijl ik iedere dag 2x douchte (met anti roos shampoo) en elke ochtend drie kwartier voor de spiegel stond om die vellen maar eraf te krijgen!

Iedereen bleef uit mijn buurt, alsof ik een besmettelijke ziekte had ofzo iets. Ik durfte ook niet meer naar verjaardagen en ook niet meer naar school. Op een gegeven moment kreeg ik een beugel, maar ik durfde niet naar de orthodontist, omdat elke keer als hij ook maar zijn hand in de buurt van mijn gezicht legde, mijn hele gezicht onder de vellen zat.

Ik was al snel wanhopig en smeerde de head&shoulders op mijn gezicht, wat alleen maar resulteerde in nog grotere rode vlekken en schilfers. Toen pas zag mijn moeder dat er wat aan de hand was en dat het zo niet verder kon. We gingen naar de huisarts en die raadde me Selsun aan voor mijn haar, en ketoconazol (schrijf ik dat goed?) creme voor mijn gezicht. De Selsun werkt prima, nog steeds. Ik heb geen schilfers meer in mijn haar.
Maar mijn gezicht was een heel ander verhaal. De ketoconazol creme werkte een paar maanden, en dan ook nog eens maar een beetje.

Ik ben nu 18, en de rode vlekken, korsten en schilfers zijn net zo erg als toen het begon, terwijl ik er ik weet niet hoeveel cremes en zalfjes op smeer. Ik ben ook nog een jaar naar een homeopaat geweest, wat niets hielp. Ik vermijd verjaardagen zoveel mogelijk, ga nooit uit en ik heb ook nog nooit een echt vriendinnetje gehad. Allemaal door dat rot eczeem! Mensen beseffen gewoon niet wat voor impact het heeft. Ze zeggen dat het wel meevalt, of dat iedereen weleens uitslag heeft. Ja, lekker makkelijk! Zij hoeven er niet mee te lopen! Ik wordt er knettergek van, en af en toe is het een weekje minder, maar daarna is het weer net zo hard terug. Moet ik serieus de rest van mijn leven elke ochtend drie kwartier voor de spiegel staan om de vellen van mijn gezicht te plukken? Ik kan ook het zwembad/zee niet meer in, want dan is mijn hele gezicht wit van de schilfers (en anders wel van de zalf). Ik volg een economische opleiding, maar moet ik later echt aan iedereen die ik tegenkom uitleggen waarom ik zulke plekken in mijn gezicht heb? En ik had al zoveel zelfvertrouwen.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben en ik hoop dat er nog eens een oplossing voor komt.

Bassiej
bassiej is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2009, 14:10   #617
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bassie,
Heb je dit verhaal gelezen?

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=16730
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2009, 15:40   #618
bassiej
Flapdrol v/h Jaar 2007
 
Geregistreerd: 18 augustus 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Poeh en ik dacht dat ik problemen had

Ik zal het er bij mijn dermatoloog morgen gelijk over hebben, bedankt
bassiej is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2009, 20:02   #619
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
@ X-Zeem..

De anti biotica is zeker een optie geweest 5 jaar geleden samen met het leuke dieet wat je daarna gevolgd hebt. Wat ik graag zou willen weten is waar je eczeem begon.. als je het nog weet.. bij mij was het in de oren.

Het lijkt mij wel zinvol om uit te zoeken of je psoriasis hebt of Seb. eczeem. Het je het ook op je voorhoofd.. En kreeg je het tegelijkertijd op je wangen of eerst op je neus.. Bedoel je echt op de wangen of aan de weerzijden van de neus plooien.. soms zijn er ook mensen met een combinatie seborroisch eczeem met rosecea.. zie je ook veel op de int. forums..

Van je lichaamshaar heeft echt te maken met je hormonen laat je testen bij het lab in bunnik. of via de huisarts op je hormoon profiel.. ik ga het ook doen. Hoe is je libido... Heb je in de twee drie weken wel eens diarree?
Hoe is je slaap? Ben je snel geirriteerd doorgaans..

Voordat je propecia wilt gebruiken kijk eerst ff op www.propeciahelp.com
Ik heb het daar van gekregen.. en heb van de week gebeld met MSD de fabrikant.. ik heb een pakket van ze thuisgekregen om alle bijwerkingen nauwgezet in te vullen. Op propeciahelp zijn er ook veel meer mensen die last hebben van seborroisch eczeem of vette huid.. vermoeidheidsproblemen BRAIN FOG, slaapproblemen etc..

Hoe reageert je eczeem nu op de antibiotica?

als je haaruitval wilt stoppen dan moet je anti inflatmmatory dieten dat is wellicht de oplossing. Als je dat neit wilt laat het lekker uitvallen en kijk en doe een hairjob en spaar het geld van propecia daar voor op.. bijvoorbeeld bij Transmed in Istanbul. Propecia is echt rattegif. of kijk ff naar dit videotje..http://www.youtube.com/watch?v=B8e7HERXA3s
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2009, 23:54   #620
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
@ joellie

Het begon op mijn hoofdhuid.
Ik heb eigenlijk nooit rode eczeem plaatsen langs neus plooien gehad.
Ik heb eigenlijk helemaal geen rode eczeem plaatsen, op mijn gezicht niet en lichaam niet.
Het is de schilfering op mijn hoofdhuid met lichte roodheid en lichte jeuk.
De schilfering is ook op mijn gezicht geweest, maar dit was vaak na het douchen (waarschijnlijk door uitdroging).
Dit was makkelijk te bedekken door creme te smeren, of na paar dagen werd het vanzelf weer vettig en verdween.

Ook na het douchen was mijn oorlel een keer beetje schilfer.
Dit was na een tijd verdwenen en sinds dien niet meer teruggekomen.
Ik heb nu in mijn baardgroei geelachtig schilfer/talg met een niet frisse geur.
Ook een beetje in mijn wenkbrauw, maar sinds ik amandelolie heb aangebracht niet zo zeer.

Het begon in iedergeval met schilfering op hoofdhuid & gezicht.
Later werd dit baardgroei, wenkbrauw & hoofdhuid.
Niet meer op mijn gezicht dus.

Mijn libido is altijd wel hoog geweest.
Ik bedoel, ik raakte al opgewonden door de manier hoe dames keken en glimlachen.
Laat staan wanneer ze zich verleidend hadden gekleed, damn.
In mijn puberetijd had ik echt elke week wel een natte droom (misschien onbeleefd om dit hier zo te openbaren :$)

Nee, ik heb eigenlijk nooit last van diaree.
Misschien 1x per jaar max.

Ik slaap goed, wanneer ik vaste tijden neem.
Als dat te vaak wisselt, dan duurd het wel een uur voordat ik in slaap val.
Maar vaak blijf ik express wakker, omdat ik 's nachts inspiratie krijg op gebied van gedichten schrijven.

Nee, ik ben niet meer snel geirriteerd.
Maar de tijden toen mijn eczeem/pso begon wel, heel erg.
Nu probeer ik negatieve gedachtes om te zetten in positief en daarin meditatie te vinden.

Ja, bedankt voor de link.
Ik denk ook dat ik eerst maar heel veel moet lezen voordat ik eraan begin.
Ik vind het gewoon jammer, ik wou nog een keer mijn haren laten groeien, zoals rambo.
Dat heb ik altijd al een keer gewild, maar het mocht nooit van mijn vader omdat hij vond dat dat hippie/zwerfer haarstijl was.
Dus ik heb altijd kort gehad, alleen de afgelopen jaar iets meer, maar dat ging niet zorgeloos door die schilfers en haaruitval.
Nu heb ik zelfs korter dan ooit om die zalf aan te brengen en alles in de gaten te houden

zucht.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2009, 20:20   #621
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
@ X-zeem


Hey dankjewel voor je uitgebreide verhaal.
Vindt het moeilijk te beoordelen of je seb. eczeem hebt. Het is wel vreemd dat je nooit in je neusplooien of langs je neus last hebt gehad.. zeker de neus is een typerende plek voor seborroisch eczeem. (T-zone) de roodheid hangt natuurlijk ervan af hoe jeje huid verzorgt. de mijne is eigenlijk ook nooit echt rood meer behalve mijn kin licht rood.

Je schreef ook als je het vet laat dat de schilfers na een paar dagen wegtrekken.. bij Seb eczeem is zoals ik het ken dit het tegenovergestelde. hoe vetter je huid wordt hoe meer last je krijgt.. de vette substantie van sebum dan he.

Als je wilt test of het Seb eczeem is zou je volgens mij gewoon je gezicht niet moeten wassen en kijken of je van die naalde prik achtige steekjes gaat voelen.. en kijken of dan de lichtrode plekken erger worden.

Zou toch wel willen weten wat je dan wel hebt..

Heb je het ook op je voorhoofd? en voorhoofd haarlijn?
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2009, 12:13   #622
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
Haaruitval op mijn hoofdhuid is wel sterk verminderd.
Ik weet niet of het door Xamiol komt die de schilfers heeft doen verminderen (90%), de zon of omdat ik mijn haren kort heb.
Hoi X-Zeem, is die Xamiol een shampoo of een zalf? Ik heb zelf ook allerlei (hormoon)zalfjes gebruikt. Die liet ik 's nachts intrekken en dan moest ik 's ochtends mijn haar wassen om al die vette zalf uit mijn haar te krijgen. Ik zit nu te denken om eens Clobex shampoo te gaan proberen. Deze bevat ook hormonen en dan heb ik gelijk mijn haren gewassen. Iemand ervaring hiermee?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joellie Bekijk bericht

als je haaruitval wilt stoppen dan moet je anti inflatmmatory dieten dat is wellicht de oplossing.
Hoi Joellie, volg jij dit dieet? En wat houdt dit dieet eigenlijk in?
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2009, 18:22   #623
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
@ Joellie

De dermatoloog zei Psoriasis, maar ik herken het niet als de Psoriasis die bij de Google afbeeldingen staan.
Ik heb eigenlijk geen rode vlekken ofzo, ook niet op mijn lichaam.
Op mijn gezicht eigenlijk ook niet, misschien onder mijn baard?
Wie weet, lange tijd niet meer geschoren, muaha

Ik kreeg het eerst ook af en toe op mijn voorhoofd (vooral winter), maar nu is dat niet te bekennen.
Ook niet meer op mijn gezicht, wie weet dat ik in de winter er weer last van krijg.

Het is echt op mijn hoofdhuid, dus schilfering met lichte roodheid & lichte jeuk.
Dit is nu (ik denk tijdelijk) zo'n 90% verholpen met Xamiol.

@ geelblauw

Xamiol is een zalf.
Opzicht is het helemaal niet vet, het is vloeibaar, geurloos & doorzichtig.
Ik doe altijd rond 11/12 uur nacht aanbrengen op mijn hoofdhuid (deppen).
En dan doe ik 's ochtends Neutral Shampoo (met 3 druppels amandel olie) een uur laten inwerken op mijn hoofdhuid & dan wassen.
Het geeft goed resultaat als je het op de juiste/zorgvuldige wijze aanbrengt.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 14:41   #624
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
[quote=X-Zeem


Wat ik weet is dat de hoofdlocaties van Seb eczeem zijn T-zone( tussen wenkbrauwen en in de wenkbrauwen.. neus, langs neus en kin), scalp, in en achter de oren en kan spreiden naar borst en rug en bilspleet.

Hoe voelt de jeuk... als je geen zalf smeert? Is het zoals of het lijkt op naaldeprikjes die steken en of kriebel??

het zou volgens mij best sd kunnen zijn.. nu je zegt dat het in de winter ook erger wordt... Voordat je die creme gebruikte werd je gezicht toen ook erg vet van talg? begint het meer te jeuken als je je gezicht niet schoonmaakt?
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 15:17   #625
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
@ Joellie

Eigenlijk is mijn gezicht wel vettig, want ik kwam net uit de douche en wanneer ik mijn gezicht aanraak dan voelt het zeer vettig aan.
Alleen er vormt geen schilfering op een of ander manier, misschien omdat er direct zon op mijn huid valt (vitamine d) wat de schilfering doet remmen?
In de winter is er niet bepaald zon, dus misschien vandaar de schilfering in die tijd?
En in baard wel schilfering, omdat de zon niet direct op de huid schijnt?

Dat van naaldeprikjes gevoel had ik op mijn scalp eerst toen ik ging zweten, maar toen bevonden zich nog schilfers.
Nu heb ik dat niet meer.
En jeuk kreeg ik wanneer ik mijn hoofdhuid ging aanraken, dan kreeg ik jeuk gevoel op die plek.
Maar op mijn gezicht heb ik eigenlijk geen jeuk.

Misschien een soort van combinatie tussen Psoriasis & SEB?
Of een milde vorm van Psoriasis of milde vorm van SEB?
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 16:36   #626
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
@ geelblauw

Dat dieet ben ik nu aan het opstellen na 5 boeken te hebben gelezen na advies van Jaapie... ben nog lang niet klaar... in het kort gaat het over dat je ontstekingsbevordende stoffen in je lichaam hebt en ontstekingsremmende stoffen.. alle producten die je neemt hebben hierin een waarde.. aan het eind van de dag moet je meer remmende hebben dan bevorderende. en dit ook in de ratio van 50% koolhydraten 30 procent eiwitten en 20 procent vetten. natuurlijk ook een beetje trainen anders is het niet goed om zoveel eiwitten te nuttigen...
het schijnt te zijn als je meer eiwitten nuttigt dat je bepaalde metabolism veranderd.. ben benieuwd hij heeft of had er veel baat bij.
Het kost helaas veel tijd om zo'n schema op te stellen..
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2009, 23:17   #627
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Zacht water ipv Hard water

Er is een studie aan de gang waar onderzocht wordt of het wassen met hard water invloed heeft op eczeem. Voor meer info zie:http://www.haarweb.nl/forum/showpost...41&postcount=9
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 00:14   #628
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Opzicht hebben wij dat thuis ook dat water wit stof achtige poeder achterlaat (chloor?).
Als je hoofdhuid/haren gezond zijn, dan zal het weinig uitmaken, maar heb je eczeem dan zal elk klein beetje helpen
Maybe wassen met spa blauw of iets anders?
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 00:19   #629
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
Opzicht hebben wij dat thuis ook dat water wit stof achtige poeder achterlaat (chloor?).
Chloor is slecht, maar de witte stof is magnesium en calcium.
Citaat:
Als je hoofdhuid/haren gezond zijn, dan zal het weinig uitmaken, maar heb je eczeem dan zal elk klein beetje helpen
Maybe wassen met spa blauw of iets anders?
Of het niet, een klein beetje, of veel helpt, is nog maar de vraag, en verschilt per persoon. Er is momenteel een onderzoek aan de gang ernaar. Zie ook http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7573
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 13:08   #630
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh Bekijk bericht
Chloor is slecht...
Dat zou ik ook denken, maar lees de berichten van Nymphje eens, die heeft juist geweldig resultaat met chloor.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=16730
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.