Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juni 2003, 16:36   #1
RICK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2001
Berichten: 84
bijwerkingen

hallo,

als ik de verschillende haarfora's eens doorlees, m.b.t. propecia, lijkt het wel of iedereen last heeft van bijwerkingen. En die 2% die wordt aangegeven door Merck blijkt toch iets te positief te zijn.

Of is het zo dat je juist een vertekend beeld krijg als je die fora's leest, omdat degene die problemen ondervinden eerder zo'n forum zullen opzoeken als mensen die gewoon geholpen zijn met propecia. Een andere verklaring kan natuurlijk zijn dat het psychisch doorwerkt als je alsmaar leest dat iedereen bijwerkingen heeft en dat je dat dan zelf ook zo gaat ervaren.

Hoe zit dat met de mensen hier die propecia gebruiken?

Laatst gewijzigd door RICK; 16 juni 2003 om 16:38
RICK is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2003, 19:26   #2
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Ik ben er wel van overtuigd dat de fora meestal door "uitzonderingen" gebruikt worden, dus ik denk dat het niet meer dan normaal is dat hier vrij veel personen last hebben van bijwerkingen.

Psychisch kan je die in mijn geval niet noemen. Ik heb, door het gebruik van finasteride, last van borstvorming en dat kan je dus met het blote oog waarnemen - daar bestaat dus geen discussie over.

Over de andere bijwerkingen meen ik wel ergens gelezen te hebben dat de overgrote meerderheid van de Propecia-gebruikers wel bijwerkingen heeft, maar deze niet als zodanig erg beschouwd om het gebruik van het middel te staken. M.a.w. die 2% doet me toch ook wel wat twijfelen...
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2003, 14:43   #3
GEorGE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2002
Berichten: 64
Ik denk dat veel mensen wel wat bijwerkingen hebben, maar deze niet als storend ervaren of er wel mee kunnen leven.
Dat geldt in ieder geval voor mij.
Ik heb hier ook nooit gepost over bijwerkingen omdat het voor mij geen issue is.
Wellicht dat veel mensen er zo over denken en daarom niks van zich laten horen.
GEorGE is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2003, 20:32   #4
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Mijn theorie is dat iedereen allerlei bijwerkingen denkt te hebben. Vooral bijwerkingen waarvan ze zien dat die 'zouden kunnen ontstaan'. Die 2% dus.
Ze gaan ervan uit dat ze er zijn. En als ze het al ervaren is het grotendeels psychisch.
Maar als ze echt hele serieuze klachten hebben, waarvan ze zeker weten dat ze hierdoor komen, moeten ze dat vooral aangeven.
Maar geloof maar dat die pharmaceutische bedrijven op dit punt geen risico's nemen en alles opnoemen.
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.