Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 augustus 2020, 18:53   #1
Alain007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2020
Locatie: Belgium
Berichten: 7
Geslacht:
DHI Esteworld teleurstellend

Dag Allemaal ,

Via deze wil ik even mijn ervaring delen van een DHI haartransplantatie verricht op 11/11/2019 bij Esteworld in Turkije .
Ik had al een eerste operatie ondergaan ( FUT : vnl inhammen en voorste haargrens ) Bij Dr. Feriduni in 2011 en ben daar nog steeds zeer tevreden over. Met de jaren werden de haren echter steeds dunner en omdat ik verkoos het haar niet te laten scheren heb ik geopteerd voor een DHI behandeling alsook Acell behandeling bij Esteworld .
Na een eerste online consult heb ik met Hidde een afspraak gemaakt op hun kantoor in Ijsselstein .
Is een vriendelijke kerel een neemt uitgebreid de tijd . Volgens hem zou mijn resultaat beter zijn met een gewone shaven FUE maar gezien mijn angst voor een kaal hoofd zei hij dat een DHI eveneens een optie was . Weliswaar zou dan de dichtheid iets minder gegarandeerd zijn .
De afspraak was 1500 tot 2000 grafts .
De operatie is goed verlopen al had ik toch serieuze twijfels bij de vrouwelijke arts ( die gedurende heel de ingreep nonstop aan het giechelen was ) . Haar naam is trouwens niet meer te vinden op de site van Esteworld ...
In tegenstelling tot de eerste FUT bij Feriduni was er deze keer geen zwelling.
Het resultaat is echter teleurstellend .
Ik wist op voorhand dat er 10 tot 15 procent minder dichtheid zou zijn maar het is volgens mij slechts 60 procent van een normale geschoren FUE .
Volgens mij zijn er door de onoordeelkundige plaatsing van de grafts heel wat goede haren verloren gegaan en heeft men bij een gewone FUE een veel beter resultaat .
Het spreekt voor zich dat ik , gezien de toch wel hoge prijs voor een ingreep in Turkije , bijzonder teleurgesteld ben .
Volgens mij is een DHI dan ook absoluut niet aan te raden .
Dat Esteworld bovendien na contactname na 5, 7 en 10 maanden nog blijft beweren dat het allemaal nog veel beter zal worden is bijzonder onprofessioneel .

Foto's voor en na ga ik straks nog posten .
Alain007 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2020, 20:45   #2
Alain007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2020
Locatie: Belgium
Berichten: 7
Geslacht:
Foto's in bijlage

Foto's vandaag genomen dus exact 9,5 maand na ingreep .

Ik overweeg nog één ingreep ( waarschijnlijk opnieuw bij Feriduni ) maar ik betwijfel of ik nog over genoeg donorhaar beschik .

In België zegt men wel eens " de gierigheid bedriegt de wijsheid " ( hoewel dhi en acell allesbehalve goedkoop waren in Turkije )

Grtz

Alain
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20200824_190751.jpg‎ (144,2 KB, 435x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20200824_191702.jpg‎ (142,4 KB, 373x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20200824_190817.jpg‎ (145,2 KB, 357x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20200824_191657.jpg‎ (145,9 KB, 350x gelezen)
Alain007 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2020, 21:18   #3
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 367
Natuurlijk is het erg vervelend dat je een slecht resultaat ervaart.

Deze foto’s zeggen niet zoveel vind ik. Als je bij wijze van spreke een Norwood 6 patroon had, dan krijg je vaak niet een veel betere dekking in een enkele sessie (afgezien van je sessie in een ver verleden bij Feriduni).

Heb je ook foto’s van de situatie voor jouw haartransplantatie?

Hoe groot is het getransplanteerde gebied?

Hoe dik is je haar?

Hoeveel haren gemiddeld per graft had je?
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2020, 23:37   #4
Alain007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2020
Locatie: Belgium
Berichten: 7
Geslacht:
Voor alle duidelijkheid denk ik dat de meeste mannen van mijn leeftijd tevreden zou zijn met hoe het was voor de laatste ingreep .
De behandelde zones zijn voornamelijk in het midden op het hoofd achter de haargrens en een beetje op de kruin .
En het is duidelijk te zien dat er op die plaatsen weinig verbetering is .
Als men 4000 euro betaalt in de veronderstelling dat je densiteit een flinke boost zal krijgen en dat is niet het geval dan heeft men reden om ontevreden te zijn .
Uiteraard is m'n haar met de jaren niet zo dik meer en zal ik nooit meer zo'n volle haardos hebben als voorheen .
Niettegenstaande ik zelf beter had moeten weten en had moeten opteren voor de gewone Fue ben ik ervan overtuigd dat het vooral de incompetentie van de arts in kwestie was die verantwoordelijk is voor het slechte resultaat .
Volgens mij een mooi voorbeeld van "shock loss" te wijten aan onnauwkeurige plaatsing van de grafts .

Ongetwijfeld zijn er mensen die een goede ervaring hebben gehad bij Esteworld maar daar behoor ik zeker niet bij .

In bijlage foto's van 2 maanden voor operatie ( kan je zien dat het zeker geen Norwood 6 was ) en foto van net na ingreep .
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20190629_111018.jpg‎ (140,5 KB, 325x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20190702_115720.jpg‎ (149,4 KB, 300x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20191111_131524.jpg‎ (133,7 KB, 299x gelezen)
Alain007 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2020, 16:02   #5
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Ik vermoed dat wat betreft nog een volgende HT je donor niet meer de nodige dichtheid heeft om dit te doen, dit is mijn indruk wanneer ik naar je foto,s kijk.Het is erg dat je 4000 euro hebt neer geteld en met een dergelijk resultaat achterblijft.Ikzelf heb ook overwogen om voor mijn 2de Ht voor DHI te kiezen ( dacht 1keer volledig kaal zijn is genoeg geweest) maar de keuze om terug voor de FUE techniek te gaan heeft betrekking tot de dichtheid en zeker omdat het bij mij voornamelijk om de kruin zal gaan.Ik hoop voor jou dat er een goede oplossing kan gevonden worden voor jouw probleem Hou ons alvast op de hoogte.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2020, 18:32   #6
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Ik vraag me af of je zonder scheren wel een optimaal resultaat kunt behalen. Ik ben zelf in 2019 behandeld via FUT omdat ik me toen ook niet wilde laten scheren. Het resultaat viel tegen en nu ben ik in juni herbehandeld volgens FUE en is het hele hoofd dus wel geschoren. Ik heb toch het idee dat het tussen bestaande haren in werken die niet grotendeels zijn weggeschoren lastiger werkt dan als je compleet zicht hebt. Een gedeelte was goed gelukt maar een ander gedeelte dus ondermaats omdat daar blijkbaar net te weinig grafts waren geplaatst. De tijd zal uitwijzen hoe tevreden ik na deze behandeling ben en of dit aan de hand van mijn resultaat ook enigszins onderbouwd kan worden.
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2020, 19:23   #7
Alain007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2020
Locatie: Belgium
Berichten: 7
Geslacht:
Het is inderdaad een ontgoocheling en ik raad dan ook iedereen aan de ijdelheid even te laten voor wat het is en het hoofd te laten scheren .
Wat bijzonder frustrerend is , is dat ik de behandelende arts van Esteworld nog voor de ingreep gevraagd heb of het niet beter was om mijn hoofd toch te scheren maar dat was niet nodig volgens haar .
Soit ik geef het nog tot 12 maanden en dan zie ik wel welke stappen ik ga ondernemen .
Alain007 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2020, 01:39   #8
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Ik zou je laatste paar grafts gebruiken om de voorkant te verdichten en dan een klein beetje toppik misschien op de kruin.

MHP in het donorgebied is ook nog een optie denk ik.

Jammer van dit resultaat en veel succes met je verdere journey
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2020, 15:31   #9
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Ik zou je advizeren om naar enkele gerenomeerde klinieken te gaan om daar te vernemen wat je donor nog echt kan geven betreft aantal grafts,mogelijk is het aantal zo klein dat het geen zin meer heeft een laatste HT te ondergaan.Succes in elk geval.Hou ons verder op de hoogte betreft je verhaal.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2020, 18:42   #10
Baldey
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2016
Berichten: 2
Geslacht:
Ik heb hetzelfde gehad met esteworld.
Amper verschil voor en na, wel veel donorschade.
Daarna bij GlobalHair een 2e behandeling gedaan.
Amper schade, na een maand zag je er niks meer van.
Ook veel meer grafts voor een veel lagere prijs.
De operatie duurde wel 10,5 uur ipv 8.
Ze hebben echt de tijd genomen, en ook haar uit de baard gehaald.
Bij Estworld had ik voor de helft van de prijs een tweede operatie kunnen doen, maar voor geen goud.
Baldey is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2020, 20:48   #11
Alain007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2020
Locatie: Belgium
Berichten: 7
Geslacht:
Dank voor de goede raad en suggesties .
Ik heb vandaag een uitgebreid gehad met Hidde van Esteworld en geeft hier even eerlijkheidshalve zijn antwoord weer .
Volgens hem was het aantal grafts (1200) beperkt door de eerste transplantatie FUT in 2011.
Zelfs als men in laatste instantie geopteerd zou hebben voor een FUE zou dit , volgens hem , geen significant verschil hebben gemaakt .
Gezien mijn leeftijd wijst hij erop dat er nog steeds een verbetering mogelijk is tot pakweg 14 maanden .
Ik heb nogmaals gewezen op het gevaar van shockloss bij DHI maar dan zou volgens hem het resultaat veel slechter zijn geweest .
Persoonlijk heb ik nu ook wel spijt van de eerste ingreep FUT Ferdinuni ( hij adviseerde toen ook voor een FUE, dus absoluut geen kritiek aan zijn adres ) waarbij de donorzone toch wel serieus gereduceerd werd .
Volgens mij had men mij ook direct na de ingreep dan moeten vertellen dat het aantal grafts kleiner was dan vooropgesteld gezien de beperkte donor zodat ik de verwachtingen bijgesteld had .
Zoals ik eerder zei ga ik nog even afwachten en misschien nog een PRP behandeling doen gezien ik nog steeds in de herstelfase zit .
Daarna zie ik nog welke mogelijkheden er alsnog overblijven .

Laatst gewijzigd door Alain007; 26 augustus 2020 om 20:50
Alain007 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2020, 15:40   #12
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alain007 Bekijk bericht
...Volgens hem zou mijn resultaat beter zijn met een gewone shaven FUE maar gezien mijn angst voor een kaal hoofd zei hij dat een DHI eveneens een optie was . Weliswaar zou dan de dichtheid iets minder gegarandeerd zijn.

Volgens Esteworld krijg je dus met DHI een mindere dichtheid, maar volgens Visushaarkliniek levert DHI juist een maximale dichtheid op.
Citaat van hun website:


Dankzij de DHI methode is het mogelijk om 50-55 haarzakjes te implanteren per cm2, dit terwijl bij de Micro FUE methode het er 40-45 per cm2 zijn.

Handig die tegenstrijdige verhalen.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2020, 17:07   #13
Alain007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2020
Locatie: Belgium
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Volgens Esteworld krijg je dus met DHI een mindere dichtheid, maar volgens Visushaarkliniek levert DHI juist een maximale dichtheid op.
Citaat van hun website:


Dankzij de DHI methode is het mogelijk om 50-55 haarzakjes te implanteren per cm2, dit terwijl bij de Micro FUE methode het er 40-45 per cm2 zijn.

Handig die tegenstrijdige verhalen.
Voor alle duidelijkheid gaat het hier om een unshaven DHI en heeft het vooral met de tijdspanne te maken die hiervoor nodig is .
In dezelfde tijdspanne zou men veel meer grafts kunnen verplaatsen met Fue.
Als ik men niet vergis kunnen er bij een FUE meer mensen op hetzelfde moment grafts (ver)plaatsen ...
Alain007 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2020, 18:21   #14
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alain007 Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid gaat het hier om een unshaven DHI en heeft het vooral met de tijdspanne te maken die hiervoor nodig is .
In dezelfde tijdspanne zou men veel meer grafts kunnen verplaatsen met Fue.
Als ik men niet vergis kunnen er bij een FUE meer mensen op hetzelfde moment grafts (ver)plaatsen ...

Zal vast zijn, maar dat heeft niets te maken met de dichtheid waarover ik tegenstrijdige berichten lees.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2020, 19:02   #15
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 367
Bij DHI op een (vrijwel) kaal gebied is een hogere dichtheid te behalen.

Bij DHI tussen bestaande haren maakt het niet uit. Echter als de arts vervolgens plekken niet meeneemt dan is het resultaat en de dichtheid logischerwijs minder. Dit is niet echt toe te schrijven aan de methode maar aan het secure (kijken) van de arts. Het zou kunnen dat sommige artsen het overzicht minder hebben bij unshaven DHI. Echter is de kans dat je bestaande haren beschadigd iets kleiner gemiddeld genomen. Het is wat de arts prettig vindt werken.

Laatst gewijzigd door Klapz; 28 augustus 2020 om 19:13
Klapz is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dhi, esteworld, haartransplantatie, ontevreden, slechte ervaring

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.