Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 oktober 2005, 14:58   #1
karina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2005
Berichten: 6
droge hoofdhuid

hallo allemaal,

Ik heb een probleempje. Ik heb momenteel last van een droge hoofdhuid. Het is nu al een stuk minder dan in de zomer. Ik heb er eigenlijk ook alleen maar last van in de zomer. Deze droge huid gaat gepaard met droge schilfertjes en soms wat jeuk. Dit heb ik over mijn hele hoofdhuid (dus ook achter) Nou vraag ik me af, of het een teken van aga kan zijn, omdat ik hier veel over lees op dit forum. Heb geen last van haaruitval. Alleen in de zomer heb ik hier wel een beetje last van, maar dan haal ik nog steeds niet de 100 haren per dag. Ik twijfel ook erg of het aga is. Ik neem bijv. als indicatie als ik mijn haren heb gewassen. ik heb van mezelf namelijk stijl haar, maar wil het altijd graag krullen. Dit doe ik door mijn natte haar in te vlechten. Op die manier kan ik ook zien hoeveel haren ik verlies en op welke plakken. Nou is het zo dat ik dan 7 grote vlechten in mn haren maak. Bij de vlecht vooraan verlies ik dan ongeveer 1 haar. bij de vlechten aan de zijkanten aan allebei de zijden 2. Bij de twee vlechten bij mn kruin ook 2 per vlecht. en bij de twee vlechten achter op mn hoofd allebei 4. Dit is dus niet echt haarverlies volgens het aga patroon. Maar omdat ik wel veel lees over mensen met een droge hoofdhuid die aga hebben ben ik toch een beetje bang geworden.

Misschien kan iemand mij helpen? Ik heb op internet wel gelezen dat een droge hoofdhuid inderdaad gepaard kan gaan met schilfertjes en ik heb verder ook een hele droge huid, die als ik heb niet invet gaat schilferen.

Alvast bedankt

Ps. sry voor het lange verhaal
karina is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2005, 15:38   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
karina

Droge hh met schilfertjes wil zeker niet zeggen dat je aga hebt. Ik zou, als ik jou was, een arts/dermatoloog er zijn/haar visie over laten geven als je twijfelt.
Het aantal van 100 haren per dag is een indicatie waar ikzelf maar matige waarde aan hecht, omdat een mens in bep. periodes meer en dan weer minder haarverlies heeft.
Ik verlies er momenteel denk ik minder per dag toch heb ik het wel.
Groetjes
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2005, 17:27   #3
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Hai Karina,

Nee ik zou me zeker geen zorgen maken als ik jou was. Laat inderdaad even door iemand kijken waar de schilfers vandaan komen, voor je eigen geruststelling. Wie weet is het net zoiets als een droge gezichtshuid, dus met een crempie zo op te lossen?!
Maar eerlijk meid, als ik zo weinig haar zou verliezen als jij beschrijft dan zou ik GELUKKIG zijn! Dat lijkt me heeeeerlijk, zo weinig verliezen. Dus enjoy en maak je niet druk, jouw symptomen lijken in de verste verte niet op AGA.

Groetjes,
Girlygirl.
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2005, 17:12   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
karina

Hoi

Zojuist dermatoloog gesproken, die gaf aan voor schilfertjes in de 1e instantie toch altijd denorex voor te schrijven. Dit is een "teer"shampoo die op recept te verkrijgen is bij de apotheek.

Misschien kun je er iets mee. Ik ga'm in ieder geval proberen.
Groetjes
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoofdhuid problemen? Hoofdhuid Overige (haar)discussies - Algemeen 9 9 mei 2007 16:17
Wat te smeren op droge hoofdhuid? H20 Overige (haar)discussies - Algemeen 6 9 april 2005 14:34
droge hoofdhuid Indodani Overige (haar)discussies - Algemeen 6 21 maart 2005 20:18
Drooge hoofdhuid en rooscure Haarzoeker Medicijnen/haargroeimiddelen 25 14 februari 2005 10:33
Haaruitval en gevoelige hoofdhuid Frans AGA - Algemeen 6 16 februari 2004 22:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.