Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 februari 2008, 16:31   #16
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Ja, heb weer verwijzing gehad naar dermatoloog, ga bij ander ziekenhuis kijken of ik daar sneller aan de beurt kan, ik twijfel ook een beetje aan psoriases eerlijk gezegd, vriendin van me heeft dat maar dat ziet er wel anders uit, dat is inderdaad een meer verdikte huis wat de mijne niet lijkt...

Dermolin...en dat kan je halen bij de apotheek/dorgisterij?
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2008, 16:37   #17
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babsje Bekijk bericht
Ja, heb weer verwijzing gehad naar dermatoloog, ga bij ander ziekenhuis kijken of ik daar sneller aan de beurt kan, ik twijfel ook een beetje aan psoriases eerlijk gezegd, vriendin van me heeft dat maar dat ziet er wel anders uit, dat is inderdaad een meer verdikte huis wat de mijne niet lijkt...

Dermolin...en dat kan je halen bij de apotheek/dorgisterij?
Bij beiden. Kost iets van euro 5,95 of zo.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2008, 14:59   #18
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Ik heb emu-olie besteld, en binnen gekregen. Nou is dit een pompflesje van 100ml, maar het is geen olie, maar een dikke drap. Klopt dat?
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2008, 22:29   #19
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
ik lees dat die emu olie een gesmolten struisvogel is
of in ieder geval dat de olie uit een vetbult op zn rug wordt gehaald...
moet er niet aan denken om dat op mn hoofd te smeren
het is immers echt voor psoriases.

mijn probleem leek ook heel erg maar werd voor €5,95 opgelost

Laatst gewijzigd door valencia.; 7 februari 2008 om 23:17 Reden: ...
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2008, 22:44   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Babsje,
Dat weet ik niet, want ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar waarschijnlijk staat 't wel ergens in deze thread:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2200
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2008, 09:39   #21
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Die Emu-olie verzacht wel heel erg, gisteren geprobeerd, alleen een paar scheidingen gemaakt en licht ingevet, geslapen en vanmorgen mn haar uitgewassen met dod zee zout shampoo van de reformwinkel (hoofdhuid alleen afgespoeld, haar gewassen)

Ik durf m'n haar nog niet echt te kammen, maar mn hoofdhuid voelt wel relaxter.

Ik zag toevallig dat ik een aantal proefmonsters van dermolinshampoo had, kan ik dat mooi uit proberen
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2008, 15:48   #22
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
emu olie

Hallo Babsje,

De emu olie is inderdaad als een dikke smurrie. Het stinkt niet, is alleen behoorlijk vet. Ik smeer het ook op mijn handen en het trekt heel snel in. Ik smeer er mijn hoofdhuid mee in voordat ik ga slapen. de volgende morgen was ik het dan met emu shampoo. Mijn hoofdhuid en mijn haar zijn er erg van opgeknapt. Het is even zoeken welk middel bij je past. Ik zou bij en eerg droge hoofdhuid geen zoute producten gebruiken als dode zee shampoo, het lijkt me dat het daar nog meer van uitdroogt ook al zeggen ze van niet.
Op www.hairsite.com zijn een aantal mensen die zweren bij emu olie en shampoo en er zelfs hergroei van krijgen, anderen vinden het niks.
Er wordt daar beweerd dat emu olie en shampoo goed kunnen werken bij een droge hoofdhuid en dat tea tree olie en tea trea shampoo beter werken bij een vette hoofdhuid.
succes
Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2008, 09:23   #23
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
tea tree was werkelijk een ramp, het vlamde van m'n hoofd af.

Ik denk dat ik inderdaad maar een paar dagen volhoud door emu op m'n hoofdhuid te smeren en dan uit te wassen met dermolin, gisteren ook gedaan en dat beviel wel.

Ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn na een week of 2

verder wacht ik nog op een oproep voor de dermatoloog, maar ik ga het denk ik bij een ander ziekenhuis aanvragen elders in de buurt.
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2008, 17:53   #24
NicoleL
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 7
emu olie

Als je de pure emu oil van Country Devine ( is gewoon in nederland te bestellen) neemt is die helemaal niet dik.

het is een hele pure olie die 3 maal geraffineerdis en dus dunner en werkt perfect.
NicoleL is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2008, 10:21   #25
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Hmmm heb nu twee soorten emu-olie en ze zijn allebei niet echt vloeibaar vind ik, nou ja de ene is wel stroperig vloeibaar, maar ikleg het in een warme beker en dan is het wel vloeibaar.

Maar goed, het is weer huilen met de pet op hier, net gedouched en ik denk echt wel iets van 200 haren kwijt te zijn,

Ik heb de afgelopen 2 dagen locoid weer meer gebruikt omdat mn hoofdhuid opspeelde, maar haaruitval wordt alleen maar erger, ik ga echt stoppen met die rotzooi
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2008, 17:02   #26
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babsje Bekijk bericht
Hmmm heb nu twee soorten emu-olie en ze zijn allebei niet echt vloeibaar vind ik, nou ja de ene is wel stroperig vloeibaar, maar ikleg het in een warme beker en dan is het wel vloeibaar.

Maar goed, het is weer huilen met de pet op hier, net gedouched en ik denk echt wel iets van 200 haren kwijt te zijn,

Ik heb de afgelopen 2 dagen locoid weer meer gebruikt omdat mn hoofdhuid opspeelde, maar haaruitval wordt alleen maar erger, ik ga echt stoppen met die rotzooi
Het duurt heel lang voordat de haaruitval minder wordt en je hoofdhuid hersteld is. (zeker 1 á 2 maanden)
De Locoïd is voor eczeem. Het remt ontstekingen, vermindert schilfering en stilt de jeuk.
De huid kan door allerlei oorzaken ontsteken, zoals door een allergie, stress, overgevoeligheid, uitdroging en irriterende stoffen.
Met eczeem zou ik echt alle onbekende stoffen/geuren weren, anders is het dweilen met de kraan open en hou je jeuk.

Dermolin werkt goed genoeg tegen een droge hoofdhuid alleen. Ik zou dus niet die emu-olie gebruiken!

ik ben zelf bang dat die dermatoloog weinig voor je kan doen anders.

en van de emu-olie kan je dus ook een shedding krijgen (dus nóg meer haaruitval)

Het ligt dus echt niet aan de Locoïd!!

Ik ben bang dat als je zelf zo doorgaat dat de dermatoloog je straks ook nog koolteer shampoo voor gaat schrijven en je wederom een verkeerde diagnose krijgt.
Alleen jijzelf kan erachter komen of je overgevoelig bent.
Ik ben zo ook heel lang aan het kloten geweest.

Mocht je geen seb. eczeem (roos/schimmel) of psoriasis (schub/schilfer huidziekte) hebben- dan blijft er héél weinig over en dan weet ik heel zeker dat je gewoon beter wordt door simpelweg alleen dermolin te gebruiken (ook hun deo en douchegel) en je handdoeken/beddengoed te wassen met neutral.

Laatst gewijzigd door valencia.; 15 februari 2008 om 17:43 Reden: ...
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2008, 20:48   #27
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
het valt me trouwens op dat er veel mensen hier reklame maken voor die emu-olie.
let wel dat het een middel is dat de klachten bij psoriasis en atopisch of constitutioneel (chronisch eczeem) wat verlicht.
Maar niet bij een contact eczeem

dat neemt niet weg dat die smurrie bij ieder persoon misschien tijdelijk prettig /verzachtend zal aanvoelen...

wellicht dat ik het zelf ook eens probeer, maar heb nu niet zoveel zin in een shedding
ben ook wel bang dat er toch iets inzit om de verdorven struisvogellucht tegen te gaan.
die omega 3 vetzuren die erin zouden zitten krijg ik overigens toch al binnen
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2008, 14:45   #28
NicoleL
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 7
wat je anders kan doen is de Emu olie ook door je shampoo doen. Het enige toevoeg middel wat er door zou zitten is evt een vitamine. Maar geloof mij die olie word , tenmiste die van country define ( die een AEA Certificering hebben) is 3 maal gerafinnerd en is totaal reukloos. Ze hebben oon een Ultra nu waar ze papent op hebben aangevraagd dat is een olie die gewoon helemaal licht is.

Van de website:
Country DEvine Emu OIl uses a vacuum deodorizer. This technology is used most widely in food processing and has the longest history at being the most effective and efficient at producing the safest product. The Vacuum Deodorizer brings the oil to proper temperatures to insure sterilization. Being from an animal source, it is very important that emu oil is brought up to an acceptable temperature for a period of time to insure that any viruses, infections or bacteria that may have been picked up at the meat processing plant or other sources is removed.
Through our final process, our finished emu oil is handled specially to insure a creamy product with no separation. The whole process is done under GMP (General Manufacturing Practices) for food products. We have a small Lab on site to be able to perform process testing. This enables us to have a more consistent product by being able to adjust the process to the characteristics of the oil. All of our emu oil is processed according to the AEA Trade Rules and carries the American Emu Association Certified Fully Refined Seal.
NicoleL is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 12:38   #29
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valencia. Bekijk bericht
Het duurt heel lang voordat de haaruitval minder wordt en je hoofdhuid hersteld is. (zeker 1 á 2 maanden)
De Locoïd is voor eczeem. Het remt ontstekingen, vermindert schilfering en stilt de jeuk.
De huid kan door allerlei oorzaken ontsteken, zoals door een allergie, stress, overgevoeligheid, uitdroging en irriterende stoffen.
Met eczeem zou ik echt alle onbekende stoffen/geuren weren, anders is het dweilen met de kraan open en hou je jeuk.

Dermolin werkt goed genoeg tegen een droge hoofdhuid alleen. Ik zou dus niet die emu-olie gebruiken!

ik ben zelf bang dat die dermatoloog weinig voor je kan doen anders.

en van de emu-olie kan je dus ook een shedding krijgen (dus nóg meer haaruitval)

Het ligt dus echt niet aan de Locoïd!!

Ik ben bang dat als je zelf zo doorgaat dat de dermatoloog je straks ook nog koolteer shampoo voor gaat schrijven en je wederom een verkeerde diagnose krijgt.
Alleen jijzelf kan erachter komen of je overgevoelig bent.
Ik ben zo ook heel lang aan het kloten geweest.

Mocht je geen seb. eczeem (roos/schimmel) of psoriasis (schub/schilfer huidziekte) hebben- dan blijft er héél weinig over en dan weet ik heel zeker dat je gewoon beter wordt door simpelweg alleen dermolin te gebruiken (ook hun deo en douchegel) en je handdoeken/beddengoed te wassen met neutral.
Ohhh daar schrik ik wel van, emu olie kan haaruitval triggeren?

Ik heb nog steeds geen afspraak, duurt allemaal zo lang. Stap een dezer dagen wel van huisarts over (ivm verhuizing) daar maar eens alles goed mee doornemen.

Dermolin is hier overigens moeilijk te verkrijgen, allee bij apotheek, beste drogisten verkopen van alles maar niet de shampoo.

Za inderdaad eens een paar weken alleen de shampoo proberen.

overigens heb ik nog steeds vreselijke haaruitval, sommige plekjes ook zichtbaar (heb gelukkig een gigantische bos krullen dus het valt niet zo heel erg op)

ook nog wel licht schilferende plekken, maar de vreselijke trekkende droge jeuk is weg. geen slapeloze nachten meer. Maar ik juich niet te vroeg...
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 13:48   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babsje Bekijk bericht
Ohhh daar schrik ik wel van, emu olie kan haaruitval triggeren?...
Dat schreef Valencia niet. Met "shedding" wordt op dit forum tijdelijke haaruitval bedoeld, juist doordat het middel aanslaat. Maar of emu-olie inderdaad een shedding veroorzaakt, weet ik niet.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
positief berichtje karina Haarproblemen bij vrouwen 7 20 oktober 2011 18:30
al een maand gestopt met regaine----> extreem veel haaruitval? nevret Medicijnen/haargroeimiddelen 9 3 november 2006 15:46
droge hoofdhuid karina Haarproblemen bij vrouwen 3 27 oktober 2005 16:12
Haaruitval en gevoelige hoofdhuid Frans AGA - Algemeen 6 16 februari 2004 21:04
koeling hoofdhuid tegen haaruitval Priya Haarproblemen bij vrouwen 5 27 september 2003 20:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.