Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 maart 2008, 19:36   #31
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Ohhh oke dat kende ik niet.
Nou ja goed, heb 4 april afspraak bij mauritskliniek, dermatologie die zijn een stuk sneler, wachten duurt me allemaal te lang.

Haaruitval gaat onverminderd door...
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 18:54   #32
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Rozemarijn van guhl vandaag geprobeerd die kan rechtstreeks de prullenbak in...trekkende hoofdhuid vooral in mn nek :/
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2008, 09:43   #33
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
emu olie

Hallo Valencia,

Je bent erg neagtief over de emu olie en suggereert dat er mensen zijn die er reclame voor maken. Waarschijnlijk slaat je opmerking ook op mij.
Het is een onterechte aantijging die echt nergens op slaat. Waarom zou ik dat doen ? Ik verkoop het spul niet.
Emu olie en shampoo bevallen mij erg goed en het enige wat ik doe is hier melden waar ik goede ervaringen me heb.
Dat je shedding zou krijgen van emu olie klopt volstrekt niet.
Ik zou het nooit aanraden aan een ander als ik daar zelfs maar een vermoeden van had en ik heb alle hair sites afgestruind naar informatie hierover.
Een ander kan zijn of haar voordeel met onze tips doen of niet. En dat is het, meer kun je niet doen. De oplossing die voor iedereen werkt bestaat (nog) niet.

groet

Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2008, 09:12   #34
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Ik vraag me de laatste tijd af of er verband is met mijn hormoonhuishouding/ Mirena

Heb die al 3 jaar, maar voor die tijd herinner ik me geen hoofhuidklachten, die zijn er zo'n 2 - 2,5 jaar denk ik.
Maar de laatste maanden heb ik soms 'last' van lichamelijke reacties in de periode dat ik ongesteld zou moeten worden, de gewone reacties als gevoeligere borsten, licht opgeblazen buik en meer vermoeid, maar ook mijn hoofdhuid reageert daar sterk op.

Ik weet wel dat hormonen invloed hebben op je eczeem, zowel positief als negatief. En dat de Mirena zowel eczeem kan laten verminderen als verergeren...Maar zou dat kunnen na een half jaar/ jaar na plaatsen?

En kan dat verergeren? Ik ga het volgende week (dermatoloog) maar eens vragen, wacht verder op m'n papieren voor de aanmelding nieuwe huisarts, kijken wat die te zeggen heeft. Denk dat ik dat ding eruit ga laten halen, baad het niet, dan schaad het niet. Kan altijd een nieuwe laten zetten...
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 13:35   #35
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Nou, nasar de dermatoloog geweest

He is geen psoriases, maar ook geen seb-eczeem...ze zegt dat het onder een verzamelnaam van sebo-psoriases, oftewel, iets van beiden maar net niet de een of net niet de ander...

He teershampoo meegrkegen, wilde ik eigenlijk niet, maar toch geprobeerd....het stilt iig de jeuk. En topicorte, wilde geen locoid meer omdat daar alcohol in zit en mijn hoofdhuid juist nog droger werd...

En heb een vette substantie mee om savonds in mn haar te doen om de schilfers los te krijgen....

Maar goed....haaruitval is vandaagt echt dramatisch...zoveel heb ik nog nooit gehad, zou dat door het vet komen? Hoofdhuid voelt wel rustiger dat is al heel wat

an je haaruitval krijgen van teershamppo?
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2008, 23:47   #36
Angel..
Banned user
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babsje Bekijk bericht
Nou, nasar de dermatoloog geweest

He is geen psoriases, maar ook geen seb-eczeem...ze zegt dat het onder een verzamelnaam van sebo-psoriases, oftewel, iets van beiden maar net niet de een of net niet de ander...

He teershampoo meegrkegen, wilde ik eigenlijk niet, maar toch geprobeerd....het stilt iig de jeuk. En topicorte, wilde geen locoid meer omdat daar alcohol in zit en mijn hoofdhuid juist nog droger werd...

En heb een vette substantie mee om savonds in mn haar te doen om de schilfers los te krijgen....

Maar goed....haaruitval is vandaagt echt dramatisch...zoveel heb ik nog nooit gehad, zou dat door het vet komen? Hoofdhuid voelt wel rustiger dat is al heel wat

an je haaruitval krijgen van teershamppo?
Van teershampoo (denorex) krijg je géén extra haaruitval. dus je kunt het gerust gebruiken. onlangs heb ik er een paar keer mee gewassen, maar gek genoeg kreeg ik er na 3x weer schilfers van. of gewoon een droge hoofdhuid. denk dat het gewoon teveel ontvet...

Je moet eens kijken met welke shampoo je je haar waste voordat je hoofdhuid problemen kreeg. Ik heb mn hoofd circa 10 jaar lang met andrelon perzik shampoo gewassen. problemen begonnen toen ik daarmee stopte en andere shampoos en conditioners ging gebruiken.
Het leek bij mij ook op seb. eczeem.
Maar nu ik weer met andrelon kleurbalans was zijn mn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen, en kan ik weer van mn hoofd afblijven. Dermolin bleek achteraf ook geen oplossing, alhoewel ik het wel prettige shampoo vond en geen droge schilfers/poeder meer had.

Het gebruik van topicorte raad ik af, ik dacht dat mn oog ervan uit elkaar ging springen.
die huisarts van mij zei ook dat een lotionnetje beter was. voelt ook wel koel aan enzo. maar het is echt rommel dus die bijnierschorshormonen.

Die haaruitval stopt van mij ook maar niet. Ik ga ervan uit dat ik TE heb en het er los van staat. Zodra ik stress heb of me druk maak heb ik 2-3 dagen meer uitval.
Ik geloof dat agatha hier dat ook heeft. anderen beweren dat het niet mogelijk is. maar zodra ik psychisch begin te "zweten" vallen ze eruit.
Ik heb me toen destijds ook heel erg druk gemaakt om een mislukte haarkleuring. 6 weken na die verfbeurt is het haarverlies begonnen, en ben ik ook met een andere shampoo gaan wassen. heb dus bijna anderhalf jaar ellende gehad en vanalles geprobeerd.

ps, aan mn hormonen heb ik trouwens ook gedacht als vrouw zijnde. maar volgens mij had ik het dan jaren geleden al moeten hebben. ik slik geen pil of iets dergelijks. denk dat mn hormonen gewoon normaal zijn. stress is een veel groter probleem, dat is niet normaal bij mij. ik huil elke dag wel, vaak als een baby. geestelijk zit ik er echt helemaal doorheen denk ik
Angel.. is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2008, 02:01   #37
Angel..
Banned user
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door concetta Bekijk bericht
Hallo Valencia,
Je bent erg neagtief over de emu olie en suggereert dat er mensen zijn die er reclame voor maken. Waarschijnlijk slaat je opmerking ook op mij.
Het is een onterechte aantijging die echt nergens op slaat. Waarom zou ik dat doen ? Ik verkoop het spul niet.
Emu olie en shampoo bevallen mij erg goed en het enige wat ik doe is hier melden waar ik goede ervaringen me heb.
Hoi Concetta,
misschien moet je ook eens deze topic lezen: http://www.haarweb.nl/forum/showpost...&postcount=300
Er wordt nogal veel moeite gedaan om de emoe olie te verkopen op haarweb.

Goed product of niet, het blijft triest. Dus a.u.b. geen links plaatsen waar je het kan bestellen. Zeg dan gewoon waar je het kunt kopen.... -> drogist, apotheek, site naam zonder www. of dat ze zelf even moeten zoeken bij google...

Je zou ook wanneer je zelf overtuigd bent van een product en iemand graag wil helpen een gratis proefmonster toe kunnen sturen.
Dat is mijn mening.

Laatst gewijzigd door Angel..; 27 april 2008 om 10:15
Angel.. is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2008, 10:06   #38
Angel..
Banned user
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door concetta Bekijk bericht
Dat je shedding zou krijgen van emu olie klopt volstrekt niet.
Ik zou het nooit aanraden aan een ander als ik daar zelfs maar een vermoeden van had en ik heb alle hair sites afgestruind naar informatie hierover.
Verder melden veel mensen wel degelijk meer haarverlies te hebben sinds ze begonnen zijn met emoe olie.
je kan ook eens deze topic lezen: http://www.hairlosshelp.com/forums/m...VAR_MSGDBTABLE=

of bekijk deze post van Appleyard M:
http://www.haarweb.nl/forum/showpost...&postcount=293

Ik heb zelf ook slechte ervaringen met ketoconazol bijvoorbeeld. als ik daar mee was lijkt de haaruitval ook spontaan veel erger te worden. vandaar dat ik liever van dergelijke producten afblijf.
Angel.. is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2008, 20:18   #39
josgri
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 1
Smile

Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb een beetje rondgesnuffeld. Allereerst wil ik zeggen dat ik mijn problemen met extreem droge hoofdhuid en veel haaruitval ook hier (helaas) veelvuldig tegen kom. Ik heb eerst ook nog een soort eczeem over mijn hele lichaam gehad, dit is gelukkig op een paar plekjes na bijna verdwenen. Ik had van de huisarts ketoconazol creme en hoofdgel gekregen. Maar helaas is mijn hoofdhuid niks verbeterd, het lijkt wel of het steeds erger wordt. Vooral de haaruitval is afschuwelijk, voor op mijn hoofd begint het nu echt dun te worden en het valt nu ook echt op! Na verschillende berichten van jullie gelezen te hebben weet ik nog steeds niet wat het beste is voor mijn probleem. Wel of niet doorgaan met ketoconazol of iets anders proberen? Ik heb wel een allergie voor NSAID (ontstekingsremmende middelen, zoals bv. acetylzuren die ook in antiroos shampo's zitten). Heb vroeger altijd een iets vettige huid/hoofdhuid gehad, maar van de een op andere dag werd het extreem droog!
Veel groetjes en ik hoop op een reactie!
josgri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2008, 11:11   #40
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Even een update...het gaat eigenlijk hartstikke goed....uit de allergietesten die ik heb gedaan kwam....helemaal NIETS, geen enkele minescule reactie, ik was echt verbaasd, alleen Nikkel reageerde, maar dat wist ik al, en dat is zelfs minimaal (kan bijvoorbeeld wel gewoon bijou oorbellen dragen, al draag ik minimaal sieraden)

Ik kon wat de dermatoloog betreft dus gewoon mijn eigen shampoo's gebruiken, ik ben ook niet allergisch voor de zwarte kleurstof (pph?) en ik heb zelfs...(eigenwijs als ik ben) mijn haar een kleurtje gegeven....ik heb wel iets droge huid gekregen daardoor, maar verder weinig reactie.

Gebruik teershampoo weinig, alleen als het opspeelt en dan samen met de topicorte. Ik mag het 4 a 5 keer in de week gebruiken, maar heb het laatst 2 weken dus niet gebruikt.

Mijn haar begint weer voller te worden en te glanzen, heb al weer wat complimenten gekregen dat het weer mooier begint te krullen.

Gebruik nu alleen schuimgel (zonder alcohol) en probeer m'n hoofdhuid wat te ontzien, was het om de dag met Dermolin (lijkt me hoe dan ook beter voor m'n huid) en verder niets...

Haaruitval is sommige dagen nog wel erg, maar het is wel minder, durf het zelfs weer af en toe te borstelen voorzichtig.

Moet wel zeggen dat ik qua eten ook gezonder ben, probeer echt suikers te vermijden, eet meer vis geen varkensvlees, drink veel water en thee, eet mee groenten en fruit en voel me lichamelijk ook beter.
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2008, 20:07   #41
Polly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 1
Jeukende, pijnlijke, extreeem droge hoofdhuid

Ellende begon circa 5 maanden geleden. Ik gebruikte al jaren Guhl cremekleuring en dacht eind mei 2008 eens een kleurtje lichter te gebruiken lichtblond ipv lichtgoudblond. Halverwege juni kreeg ik jeuk op mijn hoofdhuid. Dat werd steeds erger. Op de verpakking van Guhl stond (ineens) dat het product een allergische reactie kan oproepen. Daar had ik niet (meer) op gelet omdat ik al eerder Gulh gebruikte. Omdat ik anders niet weet waarom ik de klachten heb ga ik ervan uit dat de verf de boosdoener is.
Na 5x bezoek aan huisarts (hij zag niets bijzonders op mijn hoofdhuid) werd alleen voorgeschreven ketoconal shampoo met de mededeling dat het seborisch eczeem zou kunnen zijn. Uiteindelijk bij dermatoloog na aandringen kreeg ik verwijzing naar dermatoloog. Die zag ook niets bijzonders (een beetje rode hoofdhuid), maar dat stond niet in verhouding tot mijn klachten. Jeuk en heel veel pijn, trekkende huid en net of er naalden in je huid gestoken worden. Hij schreef een samengesteld creme voor triamcinolonacetonide. Allergietest met pleisters leverde ook niets op. Voorgeschreven medicijnen lijken eerst te helpen, maar na een paar keer wordt het alleen maar erger. Via internet dermatolooog Clobex shampoo voorgeschreven gekregen, maar omdat mijn hoofdhuid nu al pijn doet als er alleen water over heen gaat durf ik dat eigenlijk ook niet meer. Via de drogist allerlei cremes enz geprobeerd waarbij Dermalex repair nog het meeste rust geeft.
Ik word hier stapelgek van, werken is bijna onmogelijk. Van warme naar koude buitenlucht is ook af en toe niet te harden.
Dermatoloog (via internet) zei wel dat er de laatste tijd opvallend veel klachten over Guhl waren.
Heeft iemand dergelijke ervaringen met Guhl en kan iemand nog een gouden tip geven zodat ik van mijn klachten afkom. Zag wel mailberichten hierover, maar weer van enige tijd geleden.
Nu hoorde ik ook weer over eenvoudige middelen zoiets als kliswortelshampoo.
Polly is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2008, 02:28   #42
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sorry, ik kan je niet helpen. Zelf gebruik ik al jaren Guhl Ultra Mild kleurshampoo naar volle tevredenheid.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 17:52   #43
lokje
lokje
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 5
Dermolin shampoo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babsje Bekijk bericht
Even een update...het gaat eigenlijk hartstikke


goed....uit de allergietesten die ik heb gedaan kwam....helemaal NIETS, geen enkele minescule reactie, ik was echt verbaasd, alleen Nikkel reageerde, maar dat wist ik al, en dat is zelfs minimaal (kan bijvoorbeeld wel gewoon bijou oorbellen dragen, al draag ik minimaal sieraden)

Ik kon wat de dermatoloog betreft dus gewoon mijn eigen shampoo's gebruiken, ik ben ook niet allergisch voor de zwarte kleurstof (pph?) en ik heb zelfs...(eigenwijs als ik ben) mijn haar een kleurtje gegeven....ik heb wel iets droge huid gekregen daardoor, maar verder weinig reactie.

Gebruik teershampoo weinig, alleen als het opspeelt en dan samen met de topicorte. Ik mag het 4 a 5 keer in de week gebruiken, maar heb het laatst 2 weken dus niet gebruikt.

Mijn haar begint weer voller te worden en te glanzen, heb al weer wat complimenten gekregen dat het weer mooier begint te krullen.

Gebruik nu alleen schuimgel (zonder alcohol) en probeer m'n hoofdhuid wat te ontzien, was het om de dag met Dermolin (lijkt me hoe dan ook beter voor m'n huid) en verder niets...

Haaruitval is sommige dagen nog wel erg, maar het is wel minder, durf het zelfs weer af en toe te borstelen voorzichtig.

Moet wel zeggen dat ik qua eten ook gezonder ben, probeer echt suikers te vermijden, eet meer vis geen varkensvlees, drink veel water en thee, eet mee groenten en fruit en voel me lichamelijk ook beter.
Hai, ben erg blij voor je dat het goed gaat met je haren. Wil zelf dolgraag die Dermolinshampoo gebruiken, meteen morgen, dus mijn vraag is, is het ook in de winkel te koop of alleen on line te bestellen en welke schuimgel zonder alcohol gebruik je? Heb zelf ook krullen. Nu nog verlept en droog maar binnenkort hopelijk anders. Hoop snel van je te horen
lokje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2009, 17:59   #44
Nymphje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2009
Berichten: 34
Hallo,

Heb een aantal van dezelfde klachten, sinds twee maanden ook psoriasis, eczeem had ik al.
Na heel lang zoeken en smeren met zalven en olieen kwam ik uiteindelijk uit op Rubisan zalf van VSM.
Ik was nooit meer met zeep of shampoo want zodra ik het heb afgedoogd zijn de korsten daarna meteen weer terug.
Ondertussen heb ik wel de tondeuse er overheen gehaald omdat het geen gezicht meer was de plukken tussen de kale plekken.
Door het smeren met deze zalf blijven de korsten steeds een beetje langer weg.
Weet niet of je nog andere lichamelijke klachten hebt.
Die had ik namelijk wel en werd jaren aan het lijntje gehouden dat het tussen mn oren zat.
Na zelf bloed- en ontlasting onderzoek te hebben laten doen bleek ik een lekkende darm te hebben waardoor afvalstoffen niet goed afgevoerd maar in het bloed terecht komen.
En een hele lijst met voedingsallergieen.
Alles bij elkaar veroorzaakt dat o.a. de aanslag op mn haar.

Mijn advies laat ook bloed- en ontlasting onderzoek doen want als ik jouw verhaal zo lees ja..................!

Laatst gewijzigd door Nymphje; 4 juli 2009 om 18:06 Reden: fouten
Nymphje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2009, 19:53   #45
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nymphje Bekijk bericht
Hallo,

Heb een aantal van dezelfde klachten, sinds twee maanden ook psoriasis, eczeem had ik al.
Na heel lang zoeken en smeren met zalven en olieen kwam ik uiteindelijk uit op Rubisan zalf van VSM.
Ik was nooit meer met zeep of shampoo want zodra ik het heb afgedoogd zijn de korsten daarna meteen weer terug.
Ondertussen heb ik wel de tondeuse er overheen gehaald omdat het geen gezicht meer was de plukken tussen de kale plekken.
Door het smeren met deze zalf blijven de korsten steeds een beetje langer weg.
Weet niet of je nog andere lichamelijke klachten hebt.
Die had ik namelijk wel en werd jaren aan het lijntje gehouden dat het tussen mn oren zat.
Na zelf bloed- en ontlasting onderzoek te hebben laten doen bleek ik een lekkende darm te hebben waardoor afvalstoffen niet goed afgevoerd maar in het bloed terecht komen.
En een hele lijst met voedingsallergieen.
Alles bij elkaar veroorzaakt dat o.a. de aanslag op mn haar.

Mijn advies laat ook bloed- en ontlasting onderzoek doen want als ik jouw verhaal zo lees ja..................!
Wanneer heb je je bloed- en ontlastingonderzoek laten doen en gaat het nadien beter met je haar?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
positief berichtje karina Haarproblemen bij vrouwen 7 20 oktober 2011 18:30
al een maand gestopt met regaine----> extreem veel haaruitval? nevret Medicijnen/haargroeimiddelen 9 3 november 2006 15:46
droge hoofdhuid karina Haarproblemen bij vrouwen 3 27 oktober 2005 16:12
Haaruitval en gevoelige hoofdhuid Frans AGA - Algemeen 6 16 februari 2004 21:04
koeling hoofdhuid tegen haaruitval Priya Haarproblemen bij vrouwen 5 27 september 2003 20:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.