Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 oktober 2006, 18:20   #1
anneke83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: België
Berichten: 4
Ik heb een vraagje.

Ik ben 23 jaar en trek al sinds mijn twaalfde.
De ene dag gaat het goed, de andere wat slechter.
Nu heb ik een vraagje,
Ik zit er zo mee in dat ik een nogal grote kale plek heb van boven op mijn hoofd, zo erg dat ik toch wat complexen heb. Nu heb ik een mooie pruik tegen gekomen, maar ik vroeg me af hoe het in elkaar zit? Ik zou het dragen voor de buitenwereld. Maar ze kan toch niet gewoon afvallen van mijn hoofd hé? Hoe moet je die pruik vast maken?
Ik heb een vriend en een dochtertje, die mij gewoon aanzien als een normaal persoon en ook al doe ik zo hard mijn best, ik word zo ziek als ik in de spiegel zie.
Ik snap niet dat mijn vriend mij graag ziet, maar hij zegt van wel dus het zal wel waar zijn zeker.
Ik heb de pruik als eens laten zien, ze staat op het internet te koop en hij vond ze wel mooi.
Het is de eerste keer dat ik hier iets kom schrijven.
Nog een vraagje en zou de buitenwereld zien dat het een pruik is? Of niet?
Alvast bedankt als iemand op mijn vraagjes kan antwoorden en gewoon al bedankt om te luisteren.
anneke83 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2006, 12:58   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hallo,
Wel jammer dat zo veel mensen jouw vraagje lezen en geen reactie geven hé...
Oké, ik doe mijn best.
Een pruik dragen is een persoonlijke beslissing. Sommige mensen voelen zich hier beter door, anderen dan weer niet. Er zijn voor- en nadelen en je moet beide goed overwegen. Vergeet niet dat je het in de eerste plaats voor jezelf moet doen. Pruiken kosten veel geld. In België is ttm geen erkende ziekte zodat je dus geen centen terugkrijgt van het ziekenfonds. Pruiken moet je goed onderhouden. Als je een pruik draagt zal dat je drang tot harentrekken niet verminderen. Tegenwoordig zijn er mooie pruiken op de markt zodat anderen niet hoeven te zien dat je een pruik draagt. Er zijn verschillende manieren om pruiken vast te maken. Zelf heb ik drie keren de ervaring gehad dat ze van mijn hoofd viel (een koprol in de turnles, een bal tegen mijn hoofd en een arm tegen mijn hoofd toen ik op de trein zat en iemand te dicht passeerde). Deze feiten zijn meer dan 30 jaar geleden, maar ik herinner me ze nog, dus ze zullen toen wel vrij traumatisch geweest zijn. Iemand anders zou zo'n situatie misschien met humor benaderen, maar dat kon ik toen niet.
Ik draag nu geen pruik meer. Mijn hoofdharen zijn door de ttm zo erg beschadigd dat ze niet allemaal meer teruggekomen zijn, maar ik vind het best zo. Hier en daar heb ik kale of minder dicht begroeide plekken, maar dat stoort me absoluut niet! Als ik naar een feestje of zo moet dan gebruik ik een kleurenshampoo. Hiermee wordt ook de hoofdhuid gekleurd en zo vallen de dunne plekken minder op.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Je mag ook iets meer over jezelf vertellen.
Groetjes!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2006, 13:11   #3
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hallo Anneke,

Ik heb geen TTM, maar Alopecia Areata. En van mijn 12 tot 15 een pruik gedragen.
Ben er altijd erg blij mee geweest.
De pruik is 1 keer afgegaan tijdens het turnen toen ik op m'n kop in de ringen hing. Ik had er toen al 6 uur turnen opzitten. (ik was hulpjuf, en hielp alle groepen) Dus flink bezweet waardoor de tape losliet.
Verder heb ik er nooit last van gehad. En volgens mij hebben ook weinig mensen gezien dat ik een pruik droeg.

Er zijn hier veel mensen die een haarwerk dragen, ik hoop dan ook dat ze reageren op je thread!

Groetjes en sterkte
Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2006, 16:22   #4
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
hoi anneke,

ik wil je graag even welkom heten op het forum. ik kan geen ervaringen met je delen ivm pruiken, want die heb ik zelf nooit gedragen.
hoop wel dat je hier verder begrip en steun zal vinden.
groet,
inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2006, 19:10   #5
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Hoi Anneke

Ik heb twee periodes een pruik gedragen. Het was telkens een synthetische met een stoffen elastiek langs de binnenkant. Die kon ik aanspannen (met klittenband) zodat de pruik goed om mn hoofd zat.

Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt dat de pruik afviel. Ik had toen wel mn hoofd kaalgeschoren (en de maar pruik gedragen tot mn haar een paar cm gegroeid was). Ik weet niet als je langer haar hebt of dat soort pruik dan ook zo goed blijft zitten.

Het voordeel was dat niemand zag dat het een pruik was en dat ik dus eindelijk es 'een normaal kapsel' had voor de buitenwereld en me dus ook beter in mn vel voelde. Ik stond ook minder lang voor de spiegel; hup pruik op, wat gel erin en gedaan. Ook dat ik door de wind en de regen kon zonder bang te hoeven zijn dat mn plekken bloot kwamen te liggen.

Eén van de nadelen die ik aan de pruik ondervond, was jeuk waar de elastiek zat de eerste weken, en in de zomer dat de pruik toch wel heel warm kan worden op je hoofd. Het duurde ook wel lang tot de pruik droog was als ikze waste. Dat deed ik dus 's avonds voor het slapengaan en dan 's ochtends was ze meestal helemaal droog.

Er bestaan alleszins ook andere soorten pruiken en andere hechtingssystemen, maar daar weet ik het fijne niet van.

Succes met je beslissing!

Laatst gewijzigd door jolien; 3 november 2006 om 19:12
jolien is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vraagje aan.. iedereen bolleke TTM - Algemeen 30 19 september 2006 12:33
penetrant vraagje over bijwerkingen medicatie Marte Hirsutisme - Behandelingen 2 10 juni 2005 20:17
vraagje diane-pil Marsha Haarproblemen bij vrouwen 14 22 december 2004 17:25
Heb een vraagje, Joney AA - Algemeen 4 11 september 2004 22:10
vraagje!! cees Medicijnen/haargroeimiddelen 2 29 augustus 2003 16:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.