Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 augustus 2008, 21:18   #1
dami
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2008
Berichten: 2
voorstellen, nieuw haarwerk nodig en veel vragen

Hallo,
Ik ben een vrouw van 47 jaar, vanaf mijn 10e heb ik alopecia areata. Vanaf mijn 20e draag ik een pruik omdat toen al mijn haar uitviel, universalis dus. Alleen de 1e pruik was van echt haar maar die had na 3 maanden net zoveel last van AA als ik zelf, daarna alleen maar synthetische gedragen. De laatste jaren koop ik steeds een handgekoopt model met monofilament dat veel beter bevalt. Het lijkt wel op maat gemaakt en past goed op mijn wat klein uitgevallen schedel. Het zit redelijk goed vast zonder hulpmiddelen. Stiekjes of klittenband wordt eruit gehaald omdat ik daar meestal wondjes van op mijn hoofd krijg.
Jammer is dat ze na een tijdje ook last van haaruitval hebben op het monofilament en je dus steeds opnieuw weer kalig wordt .
Nu is het weer hoog tijd voor een nieuwe!

Gisteren heb ik mij aangemeld op het HaarWeb en veel gelezen op de forums. En zo leer je nog eens wat! Er zijn dus wel meer mogelijkheden op het gebied van haarwerken/pruiken en ik ben zeer nieuwsgierig en zit vol vragen..... Veel las ik over lace haarwerken, maar wat ik zag ging vooral over kalende mannen. Ik zoek dus informatie voor een vrouw, zo kaal als een biljartbal.
- Ik begreep dat deze haarwerken gelijmd of geplakt kunnen worden, draag je die dan ook 's nachts?
- Slijt het dan niet extra snel?
- Hebben veel mensen last van de lijm of tape? (Ik heb bv. vrij snel last van de plakkertjes waarmee je een gewone pruik kunt vastmaken aan de voorkant.)
- Vallen de haren ook hier op een gegeven moment uit?
- Gaan ze erg kroezen?
- Gaat de nekpartij ook uitstaan?
- Hoelang gaan ze mee?
- Heb je ze ook voor een prijs onder + €600,-?
- Zitten ze zomers ook zo warm als een pruik?
- Zo ja, is dat niet lastig omdat je hem dan niet even af kunt zetten en even later weer opdoen?
- Zijn ze sterk? (Mijn dochter vindt het namelijk heerlijk om aan mijn hoofd te zitten. Zij heeft een ernstige verstandelijke beperking en houdt erg van knuffelen, dat doet ze door mijn hoofd, niet aan de haren, naar zich toe te trekken. Soms wrijft ze daarbij over de haren. Zij ligt trouwens vaak in een deuk als ik mijn pruik weer eens afzet vanwege de warmte of als ze hem per ongeluk een keer aftrekt .)

- zijn er ook nog goede adviesen voor een gewone pruik? Daar schijnen bv. verschillende binnenkanten van te zijn.

Goede adressen, voor beide haarwerken/pruiken zijn ook erg welkom!

Ik hoop dat er iemand is (of meer mensen zijn) die mijn vragen kan beantwoorden. Zodat ik alles keurig op een rijtje bij elkaar zie staan. Op de forums kan ik nl. vaak niet meer terug vinden wat ik waar heb zien staan.
dami is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 01:58   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk bericht
- Ik begreep dat deze haarwerken gelijmd of geplakt kunnen worden, draag je die dan ook 's nachts?
Omdat het dagelijks rondom lijmen en 's nachts weer verwijderen nogal veel werk is, laten de meesten het dagenlang of soms zelfs wekenlang vastgeplakt zitten.
- Slijt het dan niet extra snel?
Ja natuurlijk, 't slijt veel sneller.
- Hebben veel mensen last van de lijm of tape? (Ik heb bv. vrij snel last van de plakkertjes waarmee je een gewone pruik kunt vastmaken aan de voorkant.)
Bedoel je huidirritaties? Er zijn ook medische hypo-allergene lijmsoorten.
- Vallen de haren ook hier op een gegeven moment uit?
Haren vallen er nooit uit; ze kunnen wel afbreken door te hard trekken of als de haarkwaliteit slecht is.
- Gaan ze erg kroezen?
Nee. Goede kwaliteit gaat bij goed onderhoud zelfs niet klitten.
- Gaat de nekpartij ook uitstaan?
Stijf Chinees haar wel. Indiaas haar is ook een klein beetje stijver dan Europees haar.
- Hoelang gaan ze mee?
Dat ligt aan de haarkwaliteit, aan de knooptechniek, aan het wel of niet 24 uur per dag dragen en aan het onderhoud.
- Heb je ze ook voor een prijs onder + €600,-?
Een full lace pruik van Indiaas remy haar kun je wel krijgen voor ongeveer €350 of via internet voor $350 en de dollar staat nog steeds laag.
- Zitten ze zomers ook zo warm als een pruik?
Nee. Full lace is luchtiger.
- Zo ja, is dat niet lastig omdat je hem dan niet even af kunt zetten en even later weer opdoen?
Als je 't te warm krijgt, moet je maar even uit de zon of onder de douche.
- Zijn ze sterk? (Mijn dochter vindt het namelijk heerlijk om aan mijn hoofd te zitten. Zij heeft een ernstige verstandelijke beperking en houdt erg van knuffelen, dat doet ze door mijn hoofd, niet aan de haren, naar zich toe te trekken. Soms wrijft ze daarbij over de haren. Zij ligt trouwens vaak in een deuk als ik mijn pruik weer eens afzet vanwege de warmte of als ze hem per ongeluk een keer aftrekt .)
Oeps, ze mag er niet aan trekken, want dat doet pijn als hij vastgeplakt zit.

- zijn er ook nog goede adviesen voor een gewone pruik? Daar schijnen bv. verschillende binnenkanten van te zijn.
Tja, als je monofilament gewend bent, wat bijzonder natuurgetrouw is, dan zou handgeknoopte lace tegen kunnen vallen, omdat de knoopjes zichtbaar zijn als ze niet gebleekt zijn en in ieder geval voelbaar zijn als je eroverheen aait.
Overigens kan jouw monofilamentpruik wel bijgewerkt worden.
Goede adressen, voor beide haarwerken/pruiken zijn ook erg welkom!

Ik hoop dat er iemand is (of meer mensen zijn) die mijn vragen kan beantwoorden. Zodat ik alles keurig op een rijtje bij elkaar zie staan. Op de forums kan ik nl. vaak niet meer terug vinden wat ik waar heb zien staan.
Groeten,
Hanna
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 13:51   #3
dami
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2008
Berichten: 2
Dat zijn nog eens antwoorden op rij!!
Maar er zijn ook weer vragen ...

Ik heb idd. huidirritaties van de plakkertjes, fijn om te horen dat daar ook weer oplossingen voor zijn!
Is het uitstaan in de nek van indiaas remy haar nog te vergelijken met synthetisch of zit het veel beter. Kun je het dan ook wat langer dragen, ik heb nu een korte pruik die opgeknipt is.
De warmte komt niet van het in de zon zitten, het komt vaak door werken, koken e.d. Warmte wil er altijd al uit via mijn hoofd. Het lijkt me verder heerlijk als je haar weer nat kan worden en er ook nog redelijk uit blijft zien!

Groeten,
Dami
dami is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
nieuw haarwerk heleen65 Camouflage 0 24 maart 2006 17:11
Nieuw lid TTM wil zich voorstellen Desiree2 TTM - Algemeen 6 27 september 2004 15:35
eindelijk... zazje TTM - Algemeen 6 31 maart 2003 11:26
splijten/dof worden synthetisch haarwerk Do Haarwerken 7 6 januari 2003 22:41
haarproblemen bij vrouwen jose Haarproblemen bij vrouwen 4 20 september 2002 12:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.