Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 februari 2002, 17:19   #16
anne40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Belgium
Berichten: 6
resultaat ?

Hallo Petra,

Ben je al begonnen met een laserbehandeling.
Zoals ik hoor moet je je gezicht ook dagelijks epileren.
Wel ik ook. Anders ben ik niet om aan te zien.
Maar weet jij (of iemand van dit forum)hoe we dat dan moeten oplossen in de tussentijd ? Moetn we ons een paarweken opsluiten tussen 2 behandelingen door ? O mogen we toch nog op één of andere manier epileren. (Voor mijn gezicht gebruik ik een pincet)
Reacties steeds welkom.
anne40 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2002, 21:00   #17
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hallo dames,
Spijtig genoeg mag je tussen de behandelingen door NIET epileren, harsen of ontharingscremes gebruiken.
Elektrisch scheren of met het scheermes mag wel...

Groetjes, Wendy
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2002, 10:43   #18
Petra01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2002
Berichten: 24
Hoi Anne!

Wendy heeft je al geantwoord....

Ik epileer trouwens mijn gezicht niet, ik scheer het elke dag. Wel heb ik vorig jaar een Braun Silk-épil gekocht voor mijn benen. De eerste keer ben ik ondanks de pijn gewoon doorgegaan.....en ging van mijn houtje. Maar aangezien beweerd wordt dat de pijn bij elke beurt minder wordt, heb ik stug volgehouden. Ik heb zelfs een tijdje mijn handen geëpileerd; au, au, au! Het werd wel wat minder, maar bleef gruwelijk zeer doen en het resultaat was niet echt mooi. De reclame belooft altijd zo mooi minimaal drie weken gladde benen, maar zo werkt het bij mij dus niet. In de winter ben ik ermee gestopt, en ik begin er ook niet weer aan. Zucht.

Ik heb nog geen contact gehad met de verzekeraar. Even uitleg: zo'n telefoontje pleeg ik niet op mijn werk [begrijpelijk, niet?]. De bedoeling is dus al een aantal weken dat ik dat op dinsdagmiddag, wanneer ik vrij heb, doe. Maar de afgelopen weken waren zo hectisch, dat die middag vrij er steeds bij ingeschoten is. En aangezien VGZ alleen tijdens kantooruren bereikbaar is, is het er nog niet van gekomen. Volgende week zijn een aantal mensen op vakantie, dan heb ik eindelijk rust; en een paar vrije dagen. Bij deze dus beloofd: volgende week horen jullie meer.
Petra01 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2002, 18:59   #19
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hé Petra, je vergt wel veel van ons uithoudingsvermogen op het vlak van geduld en nieuwsgierigheid

De spanning stijgt zullen we maar zeggen Het leest zo onderhand als een heuse thriller! Ben benieuwd naar de ontknoping

Groetjes Diana
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2002, 10:20   #20
Petra01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2002
Berichten: 24
Hé, hé, eindelijk......

Ik heb gebeld naar het VGZ! Een heel gesprek, waarvan het resultaat uiteindelijk is dat ik toch via mijn huisarts een verwijzing voor de internist moet hebben. De internist moet een diagnose stellen en een voorstel voor behandeling doen aan het VGZ. Er bestaan wel mogelijkheden voor meer vergoeding dan in het standaard lijstje staan, maar daarvoor is in ieder geval het advies van een internist nodig.

Aangezien de huisarts ziek is, heb ik pas volgende week een afspraak.

Wel een domper, ik had toch gehoopt op een gesprek rechtstreeks met een arts van het VGZ. Dit gaat allemaal weer met een omweg. Aan de andere kant: ik ga dit keer op zoek naar een internist met verstand van zaken!

Tot mails dan maar weer....

Petra
Petra01 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2002, 15:35   #21
regina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2002
Berichten: 4
hoi allemaal,

Ik wist niet dat er nog meer mensen waren, die met dezelfde problemen en gedachtes erover zaten.
Ik ben 15 jaar en heb al zo'n jaar last van overbeharing.. ik heb geen idee wat ik moet doen.. vorig jaar heb ik me heel vaak geschoren, ook dat begon vervelend te worden, want het komt heel snel terug.
Ik zoek hopeloos naar een manier om het weg te halen, ik lees dat laserbehandeling heel effectief is, maar is dat wel zo verstandig om te doen als je nog zo jong bent?
En hoe moet ik hier met mijn ouders over praten?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt,

groetjes mandy
regina is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2002, 16:51   #22
maria
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2002
Berichten: 6
hoi mandy
Ik heb dus precies hetzelfde!!
ik weet niet of je m'n eerdere berichtjes op dit forum al gelezen hebt, maar daar staat dus in dat ik net als jij niet weet wat ik eraan moet doen en hoe ik het aan m'n ouders moet vertellen. Ik ben nu alweer aan het verzinnen hoe ik het in de zomer ga oplossen, ik ga namelijk 2 weken naar turkije en 2 weken naar italie, en ik wil gewoon gaan zwemmen!!!
maar ik wens je in ieder geval heel veel succes en ik zou het leuk vinden om te horen als je een oplossing gevonden hebt!!
veel liefs maria
maria is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2002, 17:29   #23
regina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2002
Berichten: 4
hoi maria!

Wat toevallig, ik ga ook 2 weken naar italie! en ik ben ook al nu aan het bedenken hoe ik t op ga lossen..
Heb jij t ook niet aan je ouders verteld? Maar is de overbeharing bij jou vanaf een paar jaar geleden.. of is t eigenlijk al vanaf je geboorte dat je iets meer haar hebt dan normaal
Want mijn ouders hebben mij wel eens verteld dat ik vanaf m'n geboorte al overal haar had, hierdoor weet ik wel een beetje dat zij er vanaf weten, maar toch vind ik t moeilijk om erover te praten.
Je blijft ook in zo'n emotionele sleur zitten en dat vind ik erg vervelend, vooral omdat ik vriendinnen heb die zegmaar: haarloos zijn. Ik denk dat ik binnenkort maar naar de huisarts ga.
Maar dat is t probleem nu ook juist, ik vertrouw de huisarts niet meer. Omdat mijn vader nu in het ziekenhuis ligt en dat komt o.a door haar, omdat zij nooit op mijn vaders klachten is ingegaan.
Misschien moet ik t dan toch maar aan m'n moeder vertellen, maar we zijn er allemaal niet zo bij met ons hoofd vanwege mijn vader.
O, ik hebn inmiddels alweer een heel verhaal geschreven..
nouja, we moeten t elkaar maar laten horen als we een soort van oplossing hebben voor de zomer..

Bedankt voor het reageren,
groetjes mandy
regina is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2002, 19:57   #24
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hallo Mandy,
Heel goed dat je je je probleem in het forum aankaart. Ik snap best dat je er heel snel van af wilt, maar die methode bestaat nu eenmaal nog niet, behalve dat je met harsen en scheren een heel eind komt, maar dat moet je steeds herhalen.... Heel vervelend. Wat ik je nu ga zeggen is ook niet leuk, maar misschien wel noodzakelijk: Als jouw haargroei het afgelopen jaar opeens heel erg is toegenomen, moet je misschien toch maar eens met je probleem naar de dokter gaan, ondanks dat je haar niet vertrouwt, of dat je hoofd er niet naar staat..
Voor overbeharing is namelijk een aantal lichamelijke oorzaken aan te wijzen. Een endocrinoloog (een arts die hormonen heeft bestudeerd) kan nagaan wat bij jou de oorzaak is van je overbeharing. Als die oorzaak eenmaal gevonden is, is het misschien ook wat makkelijker om voor een meer definitieve manier van ontharen een vergoeding te krijgen. Als je denkt dat jouw huisarts je probleem onderschat, neem dan iemand mee die je daarin kan steunen; een goede vriendin, je moeder, of iemand anders die je heel erg vertrouwt
Je bent zo dapper om hier je verhaal te doen, wees dan ook zo volwassen om de confrontatie met je probleem helemaal aan te gaan en een arts te bezoeken...
Ik weet wat je doormaakt,
Succes, Wendy
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2002, 20:51   #25
regina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2002
Berichten: 4
Hartstikke bedankt voor je reactie!
Ik denk dat ik t binnenkort ga vertellen aan m'n moeder, jammer genoeg is degene die ik heel erg vertrouwde weg sinds vorig jaar.. maarja, ik probeer t met mijn moeder te bespreken, hoe moeilijk ik t ook vind.. :S
Ik laat snel wat van me horen

Liefs Mandy
regina is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2002, 11:16   #26
maria
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2002
Berichten: 6
hoi mandy
mijn overbeharing is pas sinds ongeveer 3 jaar, daarvoor had ik nergens last van. Ik heb het al een keer geprobeerd om tegen m'n moeder te vertellen, maar toen heeft ze het niet serieus genomen en gezegd dat ik niet zo moest zeuren, dus nu weet ik helemaal niet meer hoe ik erover moet beginnen!!
In ieder geval heel veel succes, ik hoop dat je moeder er wat meer begrip voor heeft!!!
veel liefs maria
maria is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2002, 12:39   #27
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hoi Mandy, Maria en alle andere (oude ) forumleden,

Mandy, las net je vraagje van een tijdje terug of het laserbehandeling wel verstandig is op een jonge leeftijd te doen. Volgens mij is leeftijd voor deze soorten van behandelingen niet belangrijk. De behandeling doet verder niks met je lichaam (tenzij je een donkere huid hebt dan kan er pigmentvorming ontstaan). We kan het misschien zo zijn dat bv je hormoonspiegel nog aan het veranderen is, zodat er over een paar jaar misschien weer kans is op haargroei. Verstandig is dus inderdaad om eerst langs je huisarts te gaan, hoe moeilijk deze stap ook zal zijn. Ik ben er zelf vorig jaar pas mee naar de huisarts gegaan na er echt eerst een hele tijd alleen mee rondgelopen te hebben. Ik heb wel niet veel aan dit bezoek gehad, maar dat terzijde......er bestaan betere huisartsen dan de mijne .......onlangs is er een nieuwe huisarts begekomen en ik ben zelf aan het denken om nog een afspraak ervoor te maken.......kan nooit kwaad om advies aan meerdere mensen te vragen.....en uberhaupt erover praten lucht al op. Daarom raad ik je ook aan om het bv aan je moeder te vertellen. Als ze je begrijpt zul je je een stuk sterker voelen door de steun die je dan van iemand krijgt. En mocht de steun er niet zijn dan voel je je sowieso al opgelucht dat je het tenminste kwijt bent..........dat is in ieder geval mijn ervaring!
Succes!!!! Ik leef met je (jullie) mee!!!!

Groetjes Diana!

Petra hoe staat het met jou vorderingen???? Al klaar voor de laser ????? Heb nu drie behandelingen achter de rug, maar twijfel sterk nog door te gaan ja of nee..........
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2002, 11:17   #28
regina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2002
Berichten: 4
Hoi iedereen!

Nou, ik heb het dus gisteravond aan mijn moeder verteld. En het eerste wat ze zei was: "ik denk dat je je druk maakt om niets". Toen ben ik naar boven gegaan en gaan slapen. Vandaag zei ze dat we er nog maar eens over moesten gaan praten. Maar ik vind het echt eng, voor het eerst dat ik tegen iemand gezegd heb wat ik heb. Maar wat moet dat moet dan maar..
Ik hoop dat ik een oplossing vind, want ik word er nu echt ziek van!!!

Ik laat snel horen hoe het gegaan is..
Veel liefs Mandy
regina is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2002, 11:36   #29
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hoi Mandy!!

SUPER wat je gedaan hebt!!! Ontzettend dapper en moedig!!! En wat betreft de reactie van je moeder zit daar niet te veel over in...verspilde energie. Het komt voor haar waaarschijnlijk ook onverwachts en ze heeft niet zo snel een oplossing of antwoord voor je paraat en daarom reageert ze zo. Ik heb het zelf ook meegemaakt en er wordt nog steeds niet open over gesproken omdat ze niet weet hoe ze me kan helpen. Maar zo te horen wil jou moeder er wel verder met je over praten. Dat klinkt goed en probeer daar dan ook tevreden mee te zijn. Ik weet het....makkelijker gezegd dan gedaan, maar koester het feit dat ze er met je over wilt praten.
Succes met het vervolg!!!! En je weet het....hier kun je alles kwijt

Groetjes Diana
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2002, 11:57   #30
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Thumbs up

Hoi Mandy!!!
Hartstikke goed dat je het verteld hebt aan je moeder!! Vaak zeggen ouders in eerste instantie dat je je misschien wel druk maakt om niets, maar je hebt in ieder geval gezegd wat je dwarszit.... En als jullie er nog verder over gaan praten, kun je misschien nog duidelijker maken dat het jou heel erg stoort...
Ik ben benieuwd...
Groetjes, Wendy
Wendy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.