Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 september 2001, 12:52   #1
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
Propecia

Hallo allemaal,

Ben net lid geworden van het forum.

Ik slik sinds ongeveer een jaar propecia dat ik via een site in Nieuw Zeeland (INHOUSEPHARMACY) bestel.
Graag verneem ik van medegebruikers hoe zij hun propecia bestellen en wat hun resultaten met dit medicijn zijn?
Ik heb het gevoel dat mijn haaruitval gestabiliseerd is en dat mijn haardichtheid enigzins verbeterd is.

Succes allemaal in de strijd tegen kaalheid

Groet,
THOMAS
thomas is offline  
Oud 18 september 2001, 20:11   #2
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ga het krijgen via Ids Boersma in Tilburg. Voorlopig aan kost me dat 100 piek per maand (voorheen was het 150 piek), maar dat had ik er even voor over, omdat ik bij zijn kliniek ook een test zou ondergaan (er zijn vergrootte foto's van m'n hoofdhuid gemaakt en m'n bloed is nagekeken).

Als ik het slim aanpak, kan ik mezelf wel in de vergoeding lullen denk ik. Wie niet waagt die niet wint.


Anyway... Boersma is nogal verzekerd over het feit dat ik het vele haar wat ik nog heb tot m'n dood zal houden, en dat het de komende twee jaar ook nog dikker gaat worden.

Ik hoop maar dat die finasteride goed aanslaat bij mij, want op de foto's waren zat haren te zien die niet zo dik waren als ze zouden moeten zijn.

Maar goed, het schijnt dus ook dat er een medicijn is (Saw Palmetto) wat beide typen 5-alpha-reductase blokkeert. Finasteride blokkeert namelijk slechts type 2. Type 2 is verantwoordelijk voor 70% van al je DHT, en Type 1 maakt maar 30%. Helaas zit dat type 1 in hoge concentratie in je hoofdhuid, dus dat is op zich best een eng idee dat dat nou net niet geblokt wordt. Maar toch... het schijnt dat een verlaging van je DHT met 70% toch al een hele goede uitwerking heeft, ook al weten wetenschappers nog niet waarom.


..............

Wat een gezeik eigenlijk allemaal he, die kaling?
 
Oud 19 september 2001, 20:49   #3
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
propecia

Jay,

Kun je mij vertellen hoe je in contact komt met Boersma uit Tilburg(telnr/instantie) en hoe e.e.a. in zijn werk gaat; moet je het medicijn in Duitsland halen? Ik denk dat veel mensen dit willen weten?

Inderdaad kaalheid sucks!

Groet,
THOMAS
thomas is offline  
Oud 20 september 2001, 09:12   #4
Birdy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 25
Boersma baseert zich op de studie naar de lange termijn effecten van finasteride op AA. Daaruit blijkt dat de winst het hoogst is na ongeveer 2 jaar gebruik van finasteride. Echter, in de 5 jaars studie blijkt duidelijk dat diezelfde winst duidelijk afneemt na het 2e jaar, maar dat het na 5 jaar altijd nog beter is dan zonder finasteride. Hij kan dus onmogelijk zeggen dat je je haar wel behoud voor de rest van je leven.

Saw palmetto i.c.m. finasteride geeft (vrijwel) geen beter resultaat dan finasteride alleen. Dutasteride (een type 1 en 2 remmer) schijnt wel tot iets betere resultaten te leiden. Maar verwacht ook hier geen wonderen van.

Verwacht in het algemeen geen wonderen van Anti-androgenen alleen. Het beste anti-androgeen is castratie en het resultaat van dat op haargroei is beperkt tot "behouden wat je hebt" en "beperkte groei".

Toch hoort finasteride bij een behandeling tegen AA. Je kunt het dan m.i. ook het beste zo goedkoop mogelijk kopen bij www.drugsrus.org of www.hairdrugs.com
Het wordt daar verkocht onder de naam fincar of finast. Deze 5 mg tabletten snij je in 4 of 5 stukjes, en je neemt dan 1 mg per dag (= propecia).
Birdy is offline  
Oud 20 september 2001, 14:22   #5
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Re: propecia

Citaat:
Originally posted by thomas
Jay,

Kun je mij vertellen hoe je in contact komt met Boersma uit Tilburg(telnr/instantie) en hoe e.e.a. in zijn werk gaat; moet je het medicijn in Duitsland halen? Ik denk dat veel mensen dit willen weten?

Inderdaad kaalheid sucks!

Groet,
THOMAS
Zie www.haarkabinet.nl
 
Oud 20 september 2001, 14:31   #6
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Originally posted by Birdy
Boersma baseert zich op de studie naar de lange termijn effecten van finasteride op AA. Daaruit blijkt dat de winst het hoogst is na ongeveer 2 jaar gebruik van finasteride. Echter, in de 5 jaars studie blijkt duidelijk dat diezelfde winst duidelijk afneemt na het 2e jaar, maar dat het na 5 jaar altijd nog beter is dan zonder finasteride. Hij kan dus onmogelijk zeggen dat je je haar wel behoud voor de rest van je leven.
Maar afnemende haarwinst naarmate de tijd verstrijkt, is natuurlijk heel erg..... natuurlijk.

De regel "in het begin gaat het het snelst" gaat overal op:

-Als je heel vet bent, verbrandt je snel veel kilo's.

-Als je net begint met spiertraining, zul je binnen een paar maanden veel kilo's spieren kunnen opbouwen.

Zo werkt de natuur nu eenmaal.

En wat betreft het feit dat bij 35% het verlies na 5 jaar weer doorgaat: ik hoop erop dat dat alleen bij mensen is die al meerdere jaren aan het kalen zijn en er op die manier al een groot deel van hun cykels doorheen hebben gedraaid. Ikzelf ben nog redelijk vroeg. Misschien hoor ik over 5 jaar bij de 65% bij wie het haarverlies is gestopt.

En als dat zo is, dan ben ik dus gewoon een gast met haar op z'n kop. Voor mij kan finasteride dus een verschil maken tussen kaal en niet kaal.

Citaat:
Saw palmetto i.c.m. finasteride geeft (vrijwel) geen beter resultaat dan finasteride alleen. Dutasteride (een type 1 en 2 remmer) schijnt wel tot iets betere resultaten te leiden. Maar verwacht ook hier geen wonderen van.
Boersma zei tegen mij dat dutasteride niet zulke positieve resultaten opleverde in het onderzoek en dat daarom het onderzoek ernaar is stilgezet.

En dan quote ik hem alleen maar he... ik weet er zelf niks van.

Citaat:
Verwacht in het algemeen geen wonderen van Anti-androgenen alleen. Het beste anti-androgeen is castratie en het resultaat van dat op haargroei is beperkt tot "behouden wat je hebt" en "beperkte groei".
Over anti-androgenen gesproken. Ik las ooit een artikeltje op Internet waarin stond dat fruit en thee (en nog twee dingen waar ik even niet op kan komen) een anti-androgene werking hebben.

Stevig aan de sinaasappelthee dus maar

Citaat:
Toch hoort finasteride bij een behandeling tegen AA. Je kunt het dan m.i. ook het beste zo goedkoop mogelijk kopen bij www.drugsrus.org of www.hairdrugs.com
Het wordt daar verkocht onder de naam fincar of finast. Deze 5 mg tabletten snij je in 4 of 5 stukjes, en je neemt dan 1 mg per dag (= propecia).
Ik ben ermee bekend ja.

Maar ja.... hoe betrouwbaar is dat? Nu ga ik het via Boersma krijgen, dus kan ik er gif op innemen dat het goed en zuiver spul is wat ik krijg. Het komt immers uit een goede apotheek.

Verder zal ik eens kijken of ik mezelf in de vergoeding kan lullen voor die finasteride. Zou mooi zijn natuurlijk.
 
Oud 9 november 2001, 19:29   #7
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
He...mensen



ik weet niet of dit nieuw in jullie oren klinkt. Maar binnen een paar maanden kun je al dutasteride in je handen hebben. eind december krijgt het goedkeuring in Amerika. Maar nog iets.....finasteride is NIETS vergeleken met dutasteride...Duta is Hair_power ......sjee wilde net bijna BMW_power schrijven ;-))))


groetjes
Rocco is offline  
Oud 10 november 2001, 12:57   #8
Birdy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 25
Citaat:
finasteride is NIETS vergeleken met dutasteride
Vergeet het maar. Dutasteride zal een iets beter resultaat hebben dan finasteride, maar veel meer bijwerkingen. Tenzij fin. en dutast. op een andere manier werken dan het voorkomen van het omzetten van T in DHT, zal het resultaat hoogstens iets beter dan finasteride zijn. De allerbeste androgeen is castratie, helaas is het resultaat hiervan op haargroei ook erg beperkt.

Hair power in de vorm van medicijnen is er niet, en zal op basis van de huidige wetenschap (gen therapie uitgesloten) er ook nooit komen. Echte power kun je verwachten van bijv gen- therapie en haar klonen (Dr GHo uit Maastricht).
Birdy is offline  
Oud 10 november 2001, 13:48   #9
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Birdy...voor kale mannen ......daar weet ik niet. Maar voor NET kalende mannen zal duta toch vrijwel een super oplossing zijn......in het GEDEELTELIJK terug groeien van haar. als je nog wat van je fijne dunne 'levende ' haartjes hebt. Dan zullen die zeker weer tot volle groei komen met duta....dus weg kale plek en terug VOL haar
Rocco is offline  
Oud 10 november 2001, 20:23   #10
Birdy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 25
Tuurlijk is dutasteride goed voor mannen die net beginnen met kaal worden. _Ieder_ produkt werkt beter voor mannen die pas in het beginstadium zijn. Toch zou ik in dat geval gewoon maar eens beginnen met finasteride aangezien de bijwerkingen van dustasteride groter zullen zijn. Als dutasteride een wondermiddel is, dan was finasteride dat allang.
Birdy is offline  
Oud 14 november 2001, 13:38   #11
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Ehhhhh......


Nog een rede waarom Dutasteride superieur is aan Finasteride. fina heeft een halveringstijd van 1 uur ....en ...ja hoor..duta een van 14 uur. Duta onderdrukt dht langer en effectiever
Rocco is offline  
Oud 14 november 2001, 13:52   #12
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
mensen....


Vergeten jullie allemaal niet om ook Ketoconazol te gebruiken naast finasteride....want ketoconazol...optimaliseert je hoodhuid...keto adviseer ik aan iedereen !! heel onschuldig....en heel effectief voor vrijwel alle hoofdhuidaandoeningen ( zoals tegen roos, talg productie, roodheid, jeuk, ook DHT remming in hoofdhuid)
Rocco is offline  
Oud 14 november 2001, 19:17   #13
Birdy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 25
Citaat:
Nog een rede waarom Dutasteride superieur is aan Finasteride. fina heeft een halveringstijd van 1 uur ....en ...ja hoor..duta een van 14 uur. Duta onderdrukt dht langer en effectiever
Dat is absoluut niet van belang. Het gaat niet om de halflife van finasteride, het gaat om het effect in het systeem. Het onderdrukken van de 5ar is nog dagen zo niet weken meetbaar en het is zeker niet van invloed op een dag cq uren. Elke dag 1 mg finasteride is net zo goed als om de paar dagen 5 mg finasteride. Het heeft een vlakke responscurve en halveringstijden zijn niet van belang zolang je regelmatig je finasteride inneemt.

Overigens heeft finasteride een halveringstijd van zes (6) uur en niet 1 uur.


en zoals Dr Proctor zegt :

Citaat:

As a practical matter, it probably doesn't matter much when you take
proscar. Some docs even use 5 mg every three to four days. The "treatment
halflife" seems to be much longer than the measured halflife. The reasons
for this are complicated and I have discussed them before.

Same is like likely true of most ( all ? ) other such medications, at
least to some extent. There is a rule of thumb in pharmacology which says
that as long as the effect takes much longer than the dosage interval, the
dosage interval is not so important.

I.e., when your hair follicles start to grow new hair, they don't
remember whether you took the medicine in the morning or afternoon 2-4 months
before. So don't worry too much about day to day. The main thing is to
use the medication fairly consistently over an extended period of time.
Birdy is offline  
Oud 14 november 2001, 19:25   #14
Birdy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 25
Citaat:
keto adviseer ik aan iedereen !! heel onschuldig....
Ik adviseer het gebruik van Nizoral zeer zeker ook, maar ketoconazol is niet "heel onschuldig". Het is juist zeer giftig als je het oraal inneemt. Zie ook de volgende tekst uit de nieuwsbank ('99):

Citaat:
........ Uit de beschikbare gegevens bleek dat er een onaanvaardbaar verhoogd risico bestaat van leverschade bij het gebruik van ketoconazol bij onychomycose. Dat er een verhoogd risico is, was overigens al lang bekend. Er werd in het verleden door het CBG in de productinformatie daarom geadviseerd om bij aanvang van een behandeling van langer dan twee weken, leverfunctieonderzoek te laten verrichten en dit vervolgens elke twee weken te herhalen ........
Birdy is offline  
Oud 14 november 2001, 21:00   #15
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Uiteraard bedoel ik : ketoconazol 2% hoofd gel ....producent janssen- Cilag verkrijgbaar via huisarts
Rocco is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.