Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juli 2011, 18:51   #16
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
Ik ben kalend vanaf van 20e. Ik ben nu 31 en ik heb mijn FUE transplantie nu gepland in januari komend jaar. Ik heb met opzet gewacht dat het 'ergste' voorbij is. Ik ga nu een conservatieve haarlijn laten zetten, vergelijkbaar met jouw huidige situatie qua haarlijn, want ook ik realiseer me dat mijn kaalheid verder doorzet en anders zit ik op mijn 50e met de haarlijn van een puber.
Meen je dat nou ? Ik ken je situatie niet, moet ik toegeven, maar durf je geen stap verder te zetten qua haarlijn ? Zonder iemand voor de borst te stoten, maar vind de haarlijn van a89 niet conservatief meer.

Zoiets als Wayne Rooney noem ik conservatief en dat zit ver verwijdert nog van een haarlijn van een puber. Wat je idd ook niet moet willen. Of is de haaruitval bij je toch best extreem ?

Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 19:15   #17
A89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 7
Het is heel apart, want mijn ooms en neven hebben niet zo'n duidelijke kaalheid als ik.

Ik moet me absoluut verder verdiepen!

Raden jullie haarmiddelen aan? Ondanks de serieuze mogelijke bijwerkingen?

Kan iemand misschien een indicatie geven, hoeveel het ongeveer zou gaan kosten om de huidige kale inhammen te vullen?
A89 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 20:04   #18
Mickey armani
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 38
dat is afhankelijk van de dichtheid die gewenst is (veel of weinig haren laten plaatsen op een plek)

En afhankelijk van de grootte van je inhammen en je hoofd.
Je kan op google zoeken bij afbeeldingen naar :

"Fue 1200 grafts" of "fue 1500 grafts"

dan kom je denk aardig in de buurt en heb je een impressie van andere lotgenoten. Kan je jezelf mee vergelijken.

Prijzen zijn verschillend waar je het wil laten doen. Kan varieren tussen de 3000 en 5000 euro

Maar serieus ik raad je echt aan om is te kijken hoeveel grafts andere mensen nodig hebben gehad waar jou haarlijn een beetje op lijkt. Zo heb je een beter beeld van wat je kan verwachten.

Voor meer duidelijkheid kan je dan later een consult gesprek aangaan, is vrijblijvend zodat je er niet gelijk aan vast zit.
Mickey armani is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 20:06   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A89 Bekijk bericht
Raden jullie haarmiddelen aan? Ondanks de serieuze mogelijke bijwerkingen?

Kan iemand misschien een indicatie geven, hoeveel het ongeveer zou gaan kosten om de huidige kale inhammen te vullen?
Ik raad je in ieder geval aan om haarmiddelen te overwegen. Denk dan vooral aan de combinatie minoxidil-finasteride. Koop een flesje minoxidil 2% en als je dat goed valt, koop dan 5%. Na een half jaartje kijk je hoe je situatie is en ga je er al dan niet finasteride bij gebruiken. Maar het is echt helemaal je eigen keuze. En raadpleeg altijd je huisarts of een dermatoloog.

Voordeel is dat je haaruitval sterk remt of misschien zelfs een beetje terugdraait. Nadeel is dat je het de rest van je leven moet gebruiken om dat haar te behouden. En er is altijd een risico op bijwerkingen. Waarbij ik aanraad om je goed in te lezen, te pogen het reëele risico te scheiden van paniekverhalen en zorgvuldig je afwegingen te maken.

Dan je haarsituatie. Ik vind het altijd lastig te schatten, maar ik denk dat je met 1500 grafts een nette, tikkeltje conservatieve, nieuwe haarlijn kun plaatsen met dus ondiepere inhammen. Voor prijzen kun je googlen. Voor FUE zal de laagste prijs die je in dit deel van de wereld zult vinden rond de 4250 euro liggen (dat is in ieder geval het tarief van Prohair). Voor FUT is het tarief 5000 euro bij Transhair (daar gaat het argument dat FUT goedkoper is ...), maar misschien zijn er goedkopere. Ik heb me nooit zo in FUT-prijzen verdiept.

Ik kan me trouwens heel goed indenken dat je enorm op ziet tegen een gemillimeterde kop. Ik had daar ook enorme problemen mee (ik doe ook soms wat modellenwerk). Maar bij mij won het gezonde verstand van het korte termijn denken. Ik had namelijk nog veel grotere problemen met een litteken dwars over mijn achterhoofd

Mijn ervaring met twee haartransplantaties kun je overigens nalezen in mijn blog, met foto's.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 20:46   #20
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Ik weet uiteraard niet wat je graag wilt, maar als ik aan conservatieve haarlijnen denk en voorbeelden vergelijkbaar met je situatie, dan schat ik het wel hoger in. 2000 grafts minimaal.

Hier allemaal voorbeelden van Dr.Feriduni en aardig vergelijkbaar. Links kan je foto's bekijken, hoe het nadien eruit ziet.

2600 grafts
http://www.hairtransplantnetwork.com...asp?WebID=1275

2000 grafts (onze vriend Hektor)
http://www.hairtransplantnetwork.com...asp?WebID=1742

2100 grafts
http://www.hairtransplantnetwork.com...asp?WebID=1486
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 22:32   #21
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
haarlijn

@Lucky: Ok, da's wellicht ietwat overdreven, het zal dichter bij de haarlijn van Rooney liggen:-)
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.