Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 maart 2019, 11:35   #121
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dikke vacht Bekijk bericht
Nicolaasdk,

Wat mij opvalt aan uw schrijven is dat u bijvoorbeeld Acell afwijst en Finasteride toejuicht. Behalve dat Finasteride de werking van testosteron op de prostaat en op de haarzakjes in de huid verminderd is er een hoop nadeel te benoemen van dit middel.
Denk hierbij aanpijnlijke en gezwollen borsten, borstvergroting, borstkanker en onvruchtbaarheid bij mannen en pijnlijke zaadballen.
Depressieve stemming en hartkloppingen.
Leveraandoeningen.

Zo gaat deze lijst nog even door, zeker niet voor iedereen, maar vroeg of laat zul je de nadelen van een dergelijke therapie gaan ondervinden. Heeft u dan niet liever een mogelijk placeboefect of zoals u het noemt, ordinaire geldklopperij, dan het willens en wetens creeeren van en chronische aandoening? Deze effecten zijn namelijk wel aangetoont.

U geeft werkelijk iedereen het advies aan het medicijnen te gaan, lees uw eigen zaakjes eens terug en u zult verbaasd staan hoe vaak u het middel Finasteride aanraad. Ook ik heb mij verdiept in zaken als deze, het terug lezen van uw reacties komen narcistisch over, een soort monopolistische schrijfstijl. Ik denk dat u met uw scherpe pen best ontzag creeert maar gebruik dat dan ter ondersteuning en niet om mensen verder de problemen in te helpen.

Net zo goed dat eenTurkse clinic er in uw beleving onterecht een verdienmodel van Acell maakt , gebruikt u deze zelfde methodiek om deze zelfde kwetsbare groep aan de finasteride te krijgen, zonder ook maar één maal de vreseijke nadelen te benoemen. (Geen haar beter zou ik zeggen) Misschien zelfs wel een tandje erger!
Beste Dikke vacht,

Bedankt voor uw opmerking. Personen met cosmetische problematiek begeven zich niet om het minste of geringste op een forum. Bij velen is de nood hoog en is de wanhoop nabij. Deze mensen hebben een daadwerkelijke hulpvraag die ik ten alle tijden serieus wil nemen. Bij een serieuze vraagstelling hoort een adequaat en transparant advies dat ik onderbouw met de huidige stand van zaken. Ik adviseer inderdaad geen middelen die al jaren op de markt zijn maar nog geen bewezen effect hebben getoond. Dit vind ik niet integer en eerlijk.

Het klopt dat ik (net als vele anderen) de BIG 3 adviseer als er duidelijk sprake is van AGA en een realistische hulpvraag. Dat is inclusief Finasteride. Daarnaast geef ik bij zorgen om bijwerkingen aan dat je moet stoppen op het moment dat je dit bemerkt. Ik geef in meerdere topics ook weer wat de cijfers omtrent bijwerkingen zijn in de finasteride vs placebo groep. Daarentegen ben ik ook zo eerlijk om finasteride af te raden bij individuen met een verkeerde perceptie van hun haarstatus. De afweging moet de TC vervolgens zelf maken op basis van de ernst van zijn AGA, psychisch lijden en gezond verstand.

De bijwerkingen die u hierboven benoemd kunnen inderdaad voorkomen. Het is daarom verstandig om Finasteride met gezond verstand op te starten en gedurende de behandeling te monitoren. Het liefst in samenwerking met de huisarts, zoals ik in vele berichten ook heb aangegeven. Veel van de bijwerkingen die worden gezien bij finasteride gebruik kunnen ook voorkomen bij vrouwen die de anticonceptiepil gebruiken. Toch maken vrouwen op basis van de huidige inzichten "afwegingen" om vervolgens tot hun keuze te komen. De wereld is helaas niet zwart/wit, en niet alles is rozengeur en maneschijn. Hetzelfde geldt voor medicijngebruik, dat ook negatieve kanten kan hebben.

Het spijt mij dat ik narcistisch en monopolistisch op u ben overgekomen. Dit is absoluut niet mijn bedoeling geweest. Je moet echter begrijpen dat ik niet altijd de tijd heb om reacties te geven in de vorm van proza of verhalen in reactie op forum berichten. Ik vind het spijtig dat u zelf niet inziet hoe uw bericht is opgebouwd, namelijk narcistisch en monopolistisch. U doet alsof uw bericht de absolute waarheid is zonder kritische kanttekeningen. U benoemt geen cijfers en legt geen nuance in uw uitspraken. Ook vind ik het spijtig dat u zelf alleen met kritiek komt, en niet met oplossingen voor dit vervelende probleem. Een constructieve bijdrage zou ik zeer kunnen waarderen. Dit geldt ook voor alle anderen op dit forum die graag een eerlijk en goed onderbouwd advies zouden ontvangen.

Groet en dank,

Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2019, 12:24   #122
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Persoonlijk vind ik de bijdrages van nicolaasdk steeds zeer interessant en constructief aangezien hij een van de weinigen is die consequent verwijst naar concrete cijfers en studies in plaats van louter subjectieve percepties te laten spreken.

Als hij finasteride aanraadt is het om iemand van een meer dan waarschijnlijk slecht resultaat en verspilling van grafts te weerhouden.

Ik vind zeker dat wie ietwat intelligent aangelegd is duidelijk kan zien dat de berichten van nicolaasdk genuanceerd zijn en bedoeld zijn om de persoon in kwestie beter te oriënteren en een weloverwogen beslissing te laten nemen.

Er zijn er daarentegen velen die stellen "Finasteride werkt bij mij, dus dan werkt het bij iedereen, en al die bijwerkingen zitten gewoon in je kop". Zo komt hij absoluut niet over bij mij.
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2019, 13:16   #123
Dikke vacht
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2016
Berichten: 10
Geslacht:
Bijdrage

Zoals iedereen meningen heeft, heb ik die ook. Niet al het schrijven van Nicolaas bevat nuance. Ook hij zal vast ook zijn buien hebben wat ik niet meteen aan overmatig gebruik van Finasteride zal koppelen. Echter uitsluiten kan ik dit niet gezien de waarschuwingen in de bijsluiter.

Het is gewoon een mening op een forum en mijn beleving. Gewoon niet te snel komen aanwaaien met destructive middelen. Regelmatig worden er orienterende vragen ingevuld met Finasteride. Uiteraard is daarmee direct de interesse bij wanhopige gewekt. Wat heb je aan haar als je er door een depressie niet van kunt genieten. Breng het licham niet te snel in onbalance. De weg terug is gewoon erg lang. Voor iemand die medicijnen gestudeerd heeft is er voor alles een pilletje en wat daardoor ontstaat is ook wel weer een medische oplossing.

Mijn reactie op u was een constructive, gewoon in het advies duidelijk aangeven wat de nadelige gevolgen zijn zodat de afwegingen die mensen maken nog meer afgewogen zijn.

Laten wij elkaars mening respecteren, hoe fout die van u ook is (dit is een grapje natuurlijk)

Laatst gewijzigd door Dikke vacht; 20 maart 2019 om 16:03
Dikke vacht is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2019, 14:54   #124
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Een mening is een mening en kan dus niet “fout” zijn. Nicolaas is imo degene hier die het meeste kennis van zaken heeft en dit ook wetenschappelijk weet te onderbouwen. Waarvoor hulde. Blijf het vooral doen. Ik waardeer het zeker!
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2019, 15:35   #125
bedroefd007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 227
Sluit mij zeker aan bij Shazam! En daarbij: Nicolas hoeft hier helemaal niet te zijn. Des te meer dat ik dat soort kennis en knowhow enorm kan waarderen!
bedroefd007 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2019, 00:44   #126
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Update 13e maand HT Esteworld

13 maanden na de fue en acell behandeling, veel onodige lidteken vorming zichbaar aan donorzijde en dichtheid inham is onvoldoende.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_4053.jpg‎ (147,6 KB, 396x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_4058.jpg‎ (115,1 KB, 294x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_4055.jpg‎ (145,5 KB, 315x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_4054.jpg‎ (103,4 KB, 336x gelezen)

Laatst gewijzigd door Alkh; 22 april 2019 om 12:15
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2019, 13:14   #127
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alkh Bekijk bericht
13 maanden na de fue en acell behandeling, veel onodige lidteken vorming zichbaar aan donorzijde en dichtheid inham is onvoldoende.
Zo dat is inderdaad niet zo een heel mooi resultaat. Al dacht ik te zien dat ze op de allereerste foto van jou, wanneer de grafts geplaatst zijn, dit ook niet helemaal netjes hebben gedaan. Ze hebben hier stukken opengelaten/niet echt dicht op elkaar geplaatst, kijk zelf maar.

Vind het wel erg voor jou, maar wat zegt Estheworld hiervan?

Laatst gewijzigd door michael1606; 22 april 2019 om 13:28 Reden: Fout in tekst
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2019, 22:09   #128
Alkh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2017
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Zo dat is inderdaad niet zo een heel mooi resultaat. Al dacht ik te zien dat ze op de allereerste foto van jou, wanneer de grafts geplaatst zijn, dit ook niet helemaal netjes hebben gedaan. Ze hebben hier stukken opengelaten/niet echt dicht op elkaar geplaatst, kijk zelf maar.

Vind het wel erg voor jou, maar wat zegt Estheworld hiervan?
Het uithalen van de grafts in het donor gebied is te dicht van elkaar uit geboord. Dichtheid bij de inhammen kan zeker beter en is nu slecht.

Geen idee wat het uiteindelijke besluit wordt van Esteworld om dit mijn probleem op te lossen.Hidde heeft wel is gereageerd naar mij nadat hij op dit forum mijn topic heeft gelezen. Voor mij is deze chirurgische behandeling mislukt, zo wordt dit ook gezien door anderen en zie ik dit ook in de spiegel. Er is zeker wel een kans om de dichtheid en donor dichtheid goed na te behandelen met een herstel behandeling. Echter wel of niet maar dat weet ik zelf niet zeker : zal de keus worden vanuit Estworld om terug te gaan reizen naar Esteworld in Istanbul , dit betekend helaas wel de voor en nadelen van deze behandeling nog eens te ondergaan, Heb ik geen zin in.

Laatst gewijzigd door Alkh; 24 april 2019 om 22:12
Alkh is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2019, 22:50   #129
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alkh Bekijk bericht
Het uithalen van de grafts in het donor gebied is te dicht van elkaar uit geboord. Dichtheid bij de inhammen kan zeker beter en is nu slecht.

Geen idee wat het uiteindelijke besluit wordt van Esteworld om dit mijn probleem op te lossen.Hidde heeft wel is gereageerd naar mij nadat hij op dit forum mijn topic heeft gelezen. Voor mij is deze chirurgische behandeling mislukt, zo wordt dit ook gezien door anderen en zie ik dit ook in de spiegel. Er is zeker wel een kans om de dichtheid en donor dichtheid goed na te behandelen met een herstel behandeling. Echter wel of niet maar dat weet ik zelf niet zeker : zal de keus worden vanuit Estworld om terug te gaan reizen naar Esteworld in Istanbul , dit betekend helaas wel de voor en nadelen van deze behandeling nog eens te ondergaan, Heb ik geen zin in.
Echt balen man. En snap dat je helemaal geen zin hebt in een herstelbehandeling. Maar las in een ander topic ook een ontevreden klant bij Esteworld.
Hij kreeg een herstelbehandeling, hoefde alleen zelf de vlucht en het hotel te betalen.
Als ik jou was zou ik dit wel overwegen. Het is nog een keer pijn lijden en een jaar herstellen en groeien, maar dan heb je waarschijnlijk wel het resultaat wat je wilt.
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2019, 23:23   #130
kerel010
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2010
Berichten: 27
Zonde zeg, ik ben zelf ook bij esteworld geweest en moet ook toegeven het uitboren gaat in een moordend tempo zonder daadwerkelijk goed opteletten hoe en in welk patron de grafts worden uitgeboord. Zie nederlandse belgische klinieks waar ze voor 3000 grafts ruim 2 dagen nodig hebben en turkse klinieken doen het in 1 dagje. Ben idd ook benieuwd wat esteworld hiermee gaat doen, bij een eventueele herbehandeling zullen ze er verdomd goed op moeten letten hoe en in welk patroon de grafts worden uitgeboord zodat er een mooi verloop in komt.

Laatst gewijzigd door kerel010; 25 april 2019 om 10:00
kerel010 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2019, 10:08   #131
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kerel010 Bekijk bericht
Zonde zeg, ik ben zelf ook bij esteworld geweest en moet ook toegeven het uitboren gaat in een moordend tempo zonder daadwerkelijk goed opteletten hoe en in welk patroon er de grafts worden uitegeboord. Zie nederlandse belgische klinieks waar ze voor 3000 grafts ruim 2 dagen nodighebben en turkse klinieken doen het in 1 dagje.
Geef ik je helemaal gelijk in. Het is mijn doel niet om een standpunt in te nemen in het debat NL-BE / Turkije, want er is genoeg informatie te vinden en iedereen moet dat besluit voor zichzelf nemen, maar ik stoor mij soms wel aan al wie zegt dat ze in Turkije zo veel meer kunnen.

Vergelijk het met een hand carwash... Je twijfelt tussen twee plaatsen en op de ene plaats doen ze er 45 min over om de wagen volledig te wassen en bij de andere doet men dit op een kleine 10 min. Ik denk dat iedereen wel zijn twijfels zou hebben wat die laatste betreft en meteen zou denken "Dat kan toch nooit goed gedaan zijn?". Toch vinden velen (op korte termijn) 4.000 grafts op één dag vaak veel beter werk en interessanter dan bv. 2.500 over 2 dagen. Ik vind dat een vreemde redenering.
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2019, 10:23   #132
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Los daarvan vind ik het spijtig voor je dat het resultaat niet geworden is wat je ervan verwacht had, Alkh.

Voor mij ook een reden om te kiezen voor een "arts" met een vast team i.p.v. een grote kliniek waar je vaak gewoon geluk moet hebben.

In Turkije zie je inderdaad vaak ook topresultaten zoals in Be of NL en ik begrijp dan ook dat er velen het gek vinden om een prijs x 3 te betalen voor een vergelijkbaar resultaat. Het verschil is dat je op voorhand gewoon niet weet of er een team van stagiaires rond je zal staan of een team dat al jaren in de business zit. Persoonlijk zou ik dat risico niet aandurven en altijd kiezen voor een kliniek waar alle resultaten van één en hetzelfde team komen.
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2019, 10:55   #133
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
volledig akkoord, anders is het gewoon een gok.
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2019, 14:37   #134
Arno1990
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2018
Berichten: 114
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grsuy Bekijk bericht
Geef ik je helemaal gelijk in. Het is mijn doel niet om een standpunt in te nemen in het debat NL-BE / Turkije, want er is genoeg informatie te vinden en iedereen moet dat besluit voor zichzelf nemen, maar ik stoor mij soms wel aan al wie zegt dat ze in Turkije zo veel meer kunnen.

Vergelijk het met een hand carwash... Je twijfelt tussen twee plaatsen en op de ene plaats doen ze er 45 min over om de wagen volledig te wassen en bij de andere doet men dit op een kleine 10 min. Ik denk dat iedereen wel zijn twijfels zou hebben wat die laatste betreft en meteen zou denken "Dat kan toch nooit goed gedaan zijn?". Toch vinden velen (op korte termijn) 4.000 grafts op één dag vaak veel beter werk en interessanter dan bv. 2.500 over 2 dagen. Ik vind dat een vreemde redenering.
Je wilt geen standpunt innemen mbt discussie NL-BE en Turkse klinieken, maar doet dat alsnog. Wat prima is uiteraard, haha.

Ik heb in Turkije 3500 grafts in 1 dag laten verplaatsen en mijn donor is perfect hersteld. Resultaat in ontvangstgebied is ook erg goed.

Zou het niet gewoon zo kunnen dat het ook per persoon verschilt hoe gaat het ontvangstgebied aanslaat en hoe goed je donor hersteld? In dat geval zou het betekenen dat Alkh erg veel pech heeft. Het kan natuurlijk ook dat de arts van Esteworld zijn werk niet goed heeft gedaan. Het echt weten zullen we waarschijnlijk nooit..

@Alkh, je zou eens moeten navragen bij Esteworld wat de mogelijkheden zijn mbt herstelbehandeling. Er is hier inderdaad een topic van een jongen die hetzelfde probleem heeft gehad. Zijn herstelbehandeling is toen erg goed gegaan. Succes anyway!
Arno1990 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2019, 15:29   #135
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arno1990 Bekijk bericht
Je wilt geen standpunt innemen mbt discussie NL-BE en Turkse klinieken, maar doet dat alsnog. Wat prima is uiteraard, haha
Wel ja... heb het misschien niet zo goed verwoord inderdaad . Bedoelde eerder dat ik niet tegen Turkije ben en dat ik het in vele gevallen ook wel begrijp, maar dat ik het er persoonlijk niet op zou wagen
grsuy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.