Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juli 2011, 22:52   #316
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Tic-vrij is denk ik ook niet zomaar haalbaar; daar is echt een gedragsverandering voor nodig.

Sinds een paar maanden ben ik ook trek-vrij (op bepaalde dagen na, maar een kleine terugval vind ik ook niet erg) maar de tic om te 'spelen' met de haren is nog altijd aanwezig. Daarom ook doblij dat mijn partner een masker met haar heeft gekocht, waar ik de haren van uittrek. Ten eerste zijn ze veel sterker dan mijn eigen haar (waardoor mijn eigen haar minder aantrekkelijk wordt) en ten tweede zit er voor jaren haar op dat masker.

Eigenlijk heb ik (en mijn partner denk ik ook wel) me er bij neergelegd dat ik TTM heb en geaccepteerd dat ik het heb. Ben ook niet echt meer opzoek naar een oplossing om er van af te komen, maar geef het een plek in mijn leven.

Deze combinatie geeft zoveel rust dat de schaamte en de stress er omheen weg is, waardoor de drang/dwang minder is dan vroeger.
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2011, 10:26   #317
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
@ Stefke: dat vind ik een hele positieve instelling! Alleen weet ik niet of ik het ooit een plaats in mijn leven ga kunnen geven: ik veranderde vroeger zo graag van kapsel, nu is het bv lang en kan ik het opsteken (ik heb gelukkig veel en dik haar zodat de kale plekken verborgen blijven maar heb bv een hele dunne staart tegenover vroeger), maar ik haat de onzekerheid die erbij gepaard gaat: als de wind blaast, oei, mijn haar gaat toch geen kale plekken tonen enzovoort...

Als je een kleine terugval hebt, hoe geraak je dan terug op de goede rails? Ik kan trek-vrij blijven zolang ik niet aan mezelf toegeef om het op te eten... Eens ik dat doe, dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen...
Mja iets dat we natuurlijk al 17jaar doen, leren we ook niet zo snel af...
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 12:37   #318
jartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2010
Locatie: Limburg belgie
Berichten: 47
Geslacht:
Helaba iedereen,
het is nu superlang geleden dat ik nog eens iets op het forum heb geschreven

ik zie dat iedereen zo zijn ups and downs heeft (gehad).
Ik ben daar geen uitzondering in,zelf ben ik amper een week trekvrij geweest sinds ik ook 17jaar geleden ben begonnen met trekken.
Niet gemakkelijk,zeker nu de zon niet zo vaak schijnt,ik mis die echt.
kben trg begonnen met nagelbijten,en kprobeer er trg vanaf te graken.

Heb nu terug een heel lieve vriend,ik heb het hem direct gezegd da ik TTM had,hij maakte daar geen probleem van,gelukkig maar.
mijn zus weet er nu ook van,ik heb het haar durven zeggen,eindelijk.

Ik denk als hobby zanglessen te gaan nemen,kwestie om bezig te blijven,dan kan ik da haar ook ni in mn mond steken,mss helpt het wel om mijn stres te minderen.

ik probeer de TTM ook een plaats in mn leven te geven,
maar soms kan ik dat ook zo hard vevloeken.
Zoals nu tewijl ik aant typen ben,trek ik heel veel uit,
Ik ga dus nu stoppen,en mij met iets actievers bezig houden.

Ik wens alle TTM'ers nog veel geluk om trekvrij te worden.

met heel mijn hart,jartje
jartje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe gaat het, wat zijn de vooruitzichten en wie doet mee met het positiever zijn? jolien TTM - Algemeen 12 24 augustus 2008 13:53
Het gaat weer k.... agatha Haarproblemen bij vrouwen 8 12 februari 2008 11:01
Wie gaat er mee! Morehair Chirurgische behandelingen 19 18 april 2007 00:06
Haar gaat weer groeien Pascaldegoede Van alles en nog wat... 1 10 april 2007 16:36
iets waardoor je haar sneller gaat groeien kortkoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 7 18 november 2003 16:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.