Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juli 2016, 01:05   #1
Cell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Haaruitval tijdens het douchen

Hallo,

Ik merk dat tijdens het aanbrengen van shampoo (Revita) dat er veel haren op mijn handen bevinden. Omdat je met de Revita shampoo twee keer moet wassen, heb ik dus meer uitval. Ik weet dat er shedding kan voorkomen, wat waarschijnlijk nu het geval is, maar dit gebeurde ook al voor het gebruik van Revita, maar dan minder erg. Ik douche meestal 1 keer in de 2 dagen en af en toe om de dag.

Overdag heb ik bijna geen last van haaruitval, alleen vooral tijdens het aanbrengen en uitspoelen van shampoo. Ik maak me hier dus zorgen om, omdat ik merk dat mijn haren wat dunner aan het worden zijn. Is dit iets normaal en maak ik mijn teveel zorgen om niks?
Cell is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2016, 12:43   #2
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Haren plakken aan elkaar. Door water komt het los. Als je niet doucht verlies je die haren gewoon gedurende de dag. Haren zitten los of vast, en dat doen ze zelf, komt niet spontaan tijdens een douchebeurt.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2016, 14:04   #3
Cell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dudewhereismyha Bekijk bericht
Haren plakken aan elkaar. Door water komt het los. Als je niet doucht verlies je die haren gewoon gedurende de dag. Haren zitten los of vast, en dat doen ze zelf, komt niet spontaan tijdens een douchebeurt.
Ik ga regelmatig met mijn handen door mijn haren en dan blijven er bijna geen haren op plakken, dus veel minder dan tijdens het douchen, en dit doe ik ook met natte handen. Het kan toch niet zijn dat tijdens het douchen dan meer plakkende haren los komen.

En wat ik merk is, na het aanbrengen en het uitwassen van de Revita conditioner tijdens het douceh, dat er geen handen om mijn handen blijven plakken als ik met mijn handen door de haren ga, dus het lijkt me sterk dat dat de oorzaak is.

Laatst gewijzigd door Cell; 5 juli 2016 om 14:06
Cell is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2016, 21:55   #4
Harvest
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Doet (regelmatig) je haar wassen eigenlijk kwaad als je te kampen hebt met haaruitval?

Ik ben altijd bang om mijn haar te wassen omdat ik dan denk dat ik extra veel haar ga kwijtgeraken op die manier.
Harvest is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2016, 00:03   #5
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
@harvest

Ik ken jouw gevoel. Ik heb dat nog altijd.

Maar als je net als mij gel gebruikt, plakken je haren aan elkaar. Pas bij douchen komen ze los...

Nee. Haren wassen zorgt niet voor uitval. Het is enkel een confrontatie moment.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2016, 13:35   #6
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
De haren die je verliest zaten al los. Een haar heeft een bepaald stadium waarin het verkeerd (3). De laatste fase is de telogene fase. Dit zijn de haren die uitvallen. De haren die zich in de eerste fase bevinden (anagene fase) zullen niet tijdens een wasbeurt uitvallen.
Ik heb bijvoorbeeld weleens dat ik huiverig ben voor een nieuw product, en als ik dat dan heb gebruikt en meer haaruitval heb, dan durf ik het amper nog te gebruiken. Maar eigenlijk is dit onzin, want dit waren al haren die los zaten. Maar door wrijving, haren kammen, haren wassen, zullen ze sneller uitvallen. Maar je was ze anders ook kwijtgeraakt.
Dat neemt niet weg dat er wel producten zijn die meer haaruitval kunnen veroorzaken, en ook door irritaties en allergische reacties geloof ik dat er meer haren kunnen uitvallen.
Effie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.