Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 juni 2005, 10:11   #1
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
opnieuw stoppen wie doet er mee...

Hai dames!!

Na een vervelende ervaring (zie gesloten thread foto therapie ) ben ik vanochtend tot de conclusie gekomen dat ik nu echt echt echt weer alles op alles moet zetten om te proberen te stoppen. Het is me de afgelopen maanden totaal niet gelukt en de kale plek op mijn hoofd is weer mega geworden. Ik baal als een stekker dat ik de discipline niet kan opbrengen en ik mezelf elke keer weer toesta dat ik mag trekken. Terwijl ik ozo goed weet dat elke haar niet getrokken er een is, dat een volle bos haar zo leuk is omdat je dan niet meer aangestaard wordt, je als normaal gezien wordt bij sollicitaties, dat je gewoon kan gaan zwemmen, dat naar de kapper gaan wel leuk kan zijn, dat je enzenzenz.
Ik weet niet of het me gaat lukken deze keer, maar er moet weer een knop om. Ik weet ook niet waarom nu ineens de knop om moet maar het moet gewoon. Ik geef via mijn site en weblog zoveel mensen handreikingen om te stoppen maar zelf doe ik het niet, belachelijk toch!? Laat ik proberen een voorbeeld te zijn dat het kan. Ik ga mijn weblog weer nieuw leven inblazen, ik ga mijn best doen, ik ga ervoor!!
Kortom, ik ga weer tellen en ik ga mijzelf toestaan op een (1) plek in huis nog te trekken (een tip van iemand aan mij) en dat is dan het toilet. Lekker veilig klein hokje. Als ik daar trek moet ik ze overigens wel meetellen!

Klinkt dat allemaal raar? Nee he?

Wie doet er mee?? Ik zal elke dag proberen hier een update neer te zetten van mijn dag.

Voor iedereen die nu ook weer een poging gaat doen: sterkte!!!! WE GAAN ERVOOR MEIDEN!!

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2005, 10:59   #2
rie
HaarWeb lid
 
rie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 66
Succes!!!!!!!!!!!
Je kan het.
rie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2005, 11:02   #3
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Ik doe mee!

Hoi Karin,
Ik doe mee. Ben trouwens net weer met een nieuwe behandeling in Nijmegen begonnen en de motivatie is dus op en top! Afgelopen donderdag ben ik voor de tweede keer weer geweest, een goed gesprek waar ik mij weer aan op kan trekken. Ik doe mee in het onderzoek vanuit het KUN. Als we nu stoppen kunnen we misschien goed gekapt aan het kerstmaal schuiven
Ik ga er in ieder geval voor, moet nog wel twee andere 'dwangmatigheden' ook onder controle zien te krijgen (eten en krabben), maar mijn prioriteit ligt bij de ttm.
Kan tegenwoordig wel beter omgaan met het feit dat ik ttm heb, bedoel dat als mensen toch na mijn inspanningen van verbergen zien dat ik kale plekken heb dan is dat jammer. Ze kunnen me vragen en laat ze anders maar denken.
Zwemmen is momenteel een groot probleem, maar ik moet vind ik vanwege de kinderen....en i.p.v. de bikini moet het badpak maar weer uit de kast Tja!
Succes allemaal!

Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2005, 11:20   #4
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Heeeeeeeeeeeey Madelief!!

Heb je echt net een mailtje gestuurd! En nu reageer je hier, wat leuk. Heb meteen de antwoorden op mijn korte mail nu hihihi.
Goed dat je weer bent begonnen in Nijmegen en dat je gemotiveerd bent! Ik heb vandaag in elk geval mezelf al drie keer betrapt op neigingen maar kon het nog net op tijd tegen houden. Het gaat werkelijk weer een gevecht worden. Maar dat idee van goed gekapt aan het kerstdiner houden we erin, dat lijkt me wel wat.
Wat de andere dwangmatigheden betreft, tja, lijkt me goed om ze een voor een aan te pakken. Je energie kan je maar op een manier verdelen en TTM bestrijden kost al genoeg.

Vanavond vertel ik of vandaag een succes was. Heel dom, ik ben nog steeds (ondanks dat Nijmegen zegt dat dat niet goed is) van de zwart wit: ik trek of ik trek niet. Ik weet niet of ik dat ooit zal afleren....

lieve groetjes

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door karin_inline; 12 juni 2005 om 11:22 Reden: typefouten
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2005, 12:24   #5
Giessen
HaarWeb lid
 
Giessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2005
Locatie: Den Haag
Berichten: 15
Ha Karin en Madelief,

Ik doe ook mee! Het gaat vast veel beter als ik weet dat anderen ook van start gaan.
Ik trek niet elke dag, maar ik heb wel 1 of 2 of 3x per week (weet niet eens hoe vaak) zo'n trekdrang dat ik weer veel wenkbrauwhaartjes trek.
Ik denk dat het het interessants is om te vertellen hoe ik die dan overwin. Daar ga ik gewoon van uit, dat dat lukt. Mij helpt het om mijn manier van denken positief te maken. Niet denken: het wordt een heel gevecht, maar: dit gaat me gewoon lukken, een eitje!
En: mij helpt ook de gedachte: ik woon niet in mijn lichaam, maar mijn lichaam woont in mij. Oftewel: ik ben meer dan mijn dwanghandeling, ik kan er meester over zijn!

Ieder doet het op haar eigen manier, kijk maar eens over jullie ook gedachten hebben die je kunnen helpen. Wie weet.

sterkte, groetjes
Renée
Giessen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2005, 14:48   #6
Carrules
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2005
Locatie: Gelderland
Berichten: 58
Hee allemaal,

ik doe ook mee! Bij mij ging het de laatste tijd weer erg slecht; ik trok bijna alleen maar omdat ik zo gestresst was door de scriptie die ik in moest leveren en alle andere dingen die ik af moest ronden voor mijn opleiding. Dat heb ik vorige week allemaal gedaan, dus nu is het afwachten en nog één eindpresentatie donderdag. Omdat ik zo gestresst was heb ik mijzelf toegestaan om tijdens de laatste paar weken van de opleiding te mogen trekken en roken zoveel als ik wilde. Het klinkt stom misschien, maar ik had al mijn energie nodig voor de studie en had het idee dat ik anders te veel met haar bezig zou zijn. Maar: nu ben ik dus klaar en is het moment gekomen dat ik weer wil minderen.

Ik heb afgelopen woensdag en donderdag een briefje bijgehouden waarop ik mijn sigaretten en haren turfde. Dat was best confronterend, maar aan de andere kant wist ik natuurlijk best wat ik deed. Ik had niet echt het idee dat het heel erg hielp, maar ik was er in ieder geval wel bewust mee bezig. Vrijdag moest ik nog ff naar school om wat dingen in te leveren, dus fiets, trein, metro, school enz. Voor mij te veel gedoe om dan steeds met een briefje en een pen in mijn handen te lopen. Dus heb dat twee dagen volgehouden en trek inmiddels nog steeds. Nu ik hier jullie verhalen lees, denk ik: ja dat ga ik ook doen! Wie weet hebben we hartstikke veel steun aan elkaar en gaat het alleen maar beter zo! Ik hoop het!

Succes allemaal,

groetjes Car
Carrules is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2005, 14:57   #7
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Wauw wat een reacties!! Ik hoop dat we veel steun aan elkaar zullen hebben!
Ik merk dat ik zo nu en dan bijna onweerstaanbare dragn heb. Heb dus maar een petje opgezet en omdat ik deels druk bezig ben met opruimen en deels met uitpuffen daarvan (verdorie dat een griep je zo beroofd van je energie) gaat het redelijk. Net zat ik op het toilet en daar mag ik van mezelf trekken maar daar had ik net even niet de behoefte aan. Ik moest mezelf echter streng toespreken om niet het smoesje te gebruiken: net op het toilet heb je niet getrokken, nu mag een haartje wel...

Dat het tot nu toe lukt wil niet zeggen dat ik ga slagen en ik hoop van harte dat mensen ook gewoon neerschrijven als het een dag niet of helemaal niet lukt. We zijn allemaal bekend met het fenomeen en wel trekken is geen mislukking!

We gaan er in elk geval voor

Liefs
Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2005, 22:39   #8
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Zo, daar was ik weer, zoals beloofd een verslag van mijn dag. Ik ben (kan het zelf haast niet geloven!) de hele dag van mijn haar afgebleven. In Nijmegen (therapie bij de KUN) hadden we ook al ontdekt dat ik een knop kon omzetten van veel naar 0 maar hoe dat werkt is nog steeds een raadsel. in ieder geval, ik mag trots zijn op wat ik vandaag heb bereikt. Nu nog even totdat ik slaap overbruggen en niet nog even vlak voor het slapen gaan beginnen. Ik heb dus vandaag mezelf een paar keer tot de orde geroepen, even pleisters overwogen maar niet gedaan, wel een petje opgezet (maar dat helpt meestal niet zoveel). Verder ben ik wel veel bezig geweest in huis, wat ik trouwens niet had moeten doen want oja, ik was ziek...dat heeft mijn lichaam dan ook wel weer duidelijk gemaakt
Verder hebben we nog gewandeld (mijn ex, zijn moeder, zoontje en ik) in het bos alwaar we nat regenden (help, mijn was hangt nog aan de lijn....te laat) en dat was wel even goed, even een frisse neus halen. Daarna bij mijn ex gegeten. Hij was ook op want twee nachten opgetreden en met ons tweeen konden we mooi de aandacht voor zijn zoontje verdelen. Daarna heeft ie me naar huis gebracht en hebben we afgesproken dat hij woensdag een foto van mijn hoofd gaat maken. Even een setting zoeken waarbij het licht altijd gelijk is (de badkamer dus). Ik vind het heel eng maar wie weet helpt het. Die publiceer ik dan op mijn TTM weblog, brrrrr.

Zo, ik zal mijn glazen potje weer tevoorschijn halen en er een euro in stoppen: 1 dag niet getrokken = 1 euro. Kan ik weer gaan sparen voor leuke dingen.

en hoe is het jullie vergaan??
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2005, 23:33   #9
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hehe, mag ik op de valreep nog meedoen?
Ik heb op 25 juni drie examens, ondertussen nog af en toe 'de nacht' (zoals deze nacht), overdag enkele uren kinderopvang, twee studerende kinderen aan de hogeschool én er moet nog een belastingaangifte ingevuld worden en twee aanvragen tot studietoelage en ik vind een paar belangrijke papieren niet meer...
Die aangiften en aanvragen moeten gebeuren vóór 30 juni!
Alles samen genoeg dus om heerlijk af te reageren op mijn hoofd en dàt wil ik nu net niet! Dus, HELP, samen staan we sterk!
Dat van die één euro per dag in een potje vind ik een goeie... kan ik mezelf in het najaar eens heerlijk mee laten verwennen, massage, kapper, sauna enz... Geniet er nu reeds van
Dus, vaarwel ttm, we gaan er voor! (Madelief, ben blij dat je erbij bent, mis jou en Monique soms wel... heb soms het idee dat het toen veel beter ging (???))
Daniëla
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 05:21   #10
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
ik doe mee !

Natuurlijk doe ik mee.............................al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik instap terwijl ik wonder boven wonder al sinds een week of acht niet meer aan mijn haar trek !! Ondanks alle werkstress en narigheid..............helpen de (sterkere visoliecapsules die ik van mijn zus heb gekregen) dan toch ? of komt het omdat ik nu veel mijn emoties naar buiten toe laat zien,zoals flinke huilbuien ??
hoe dan ook, ik ben er.

Heel veel succes Karin !! en alle anderen natuurlijk !

liefs,Zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 08:46   #11
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hoi allemaal!!!

joh Daniele, iedereen mag toch op elk moment inspringen! We zijn er hier voor iedereen hoor. ZOu wat zijn: NEE, je zoekt het maar lekker uit met je belastingen, hier ben je te laat, pech gehad... poehpoeh, zo zijn wij TTMers niet he? Dus wees welkom. Joh wat een stress met alles wat er nog moet en met al die tijdsdruk!! Hoe gaat het met de examens, gaan ze voorspoedig? Ga je alles halen?

Hoi Zonnenstraal, mooi dat jij al zo lang niet trekt. Niet over nadenken waarom, mooi dat het zo is, wees er trots op!! Helemaal mooi voor ons: een motivatiepuntje: HET KAN!!!

Verder, weer een nieuwe dag breekt aan, ik ga er weer voor, dag 2, euro 2 en inderdaad, ook ik spaar voor verwennerij: sauna!! Nu is vorige week "mijn" sauna complex afgebrand en het duurt wel even (paar maanden!!) voordat ze weer open gaan dus ik kan mooi even nog wat sparen. Wie weet als het sparen goed gaat kan ik ergens anders heen maar even doorsparen levert ook leuke dingen op natuurlijk. Hoef ik aleen "even" niet meer te trekken....

dames, SUCCES he?

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 09:35   #12
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik wil ook meedoen. Als we elkaar steunen, gaat het misschien beter! Dat 'euro-plan' moet ik nog even voor mezelf uitwerken. Maar ik moet er echt tegenaan. Ik wil er goed uitzien en me goed voelen. Anders sla ik nooit die man aan de haak.
j
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 09:43   #13
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Ha Janika!!
Welkom, join the club.
Wat de euro's betreft, dat is ooit bedacht omdat ik mezelf van mijn therapeut moest belonen voor elke dag/week/ maand dat het goed ging. Maar ik kan dat niet zo goed, dat wil zeggen, ik kan wel een reep chocolade kopen voor mij als ik een dag niet getrokken heb maar dat voelt niet als beloning. Dus heb ik als oplossing de euromethode bedacht. Dan beloon ik mij later. Heel visueel want ik spaar ook nog voor dingen die ik anders niet zou doen want ik ben werkloos en heb niet veel geld over. Nuja, het is geen moeten natuurlijk, maar jezelf belonen voor alles wat je bereikt is wel een idee, ook goed voor je eigen positieve gevoel over jezelf enneh...ik denk dat je sneller nog een man aan de haak slaat als je posiieviteit uitstraalt dan dat je er super uit ziet omdat je "veel" haar hebt! Ik heb tot nu toe wel altijd een relatie gehad (nu niet trouwens) ondanks mijn kale plek op mijn hoofd en ik ben echt niet knap hoor. Het is alleen dat wanneer ik goed in mijn vel zit ik schijnbaar heel aardig ben en vrolijk en spontaan en daar vallen ze meestal op. Dus...kom op met die eigenwaarde en het goed voelen! En natuurlijk weet ik dat dat wel alles te maken heeft met het niet trekken hoor...

Hey succes, jij ook!!
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 11:45   #14
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
Hoi Karin en alle anderen!

goed plan Karin! ik wil ook heel graag meedoen! ik weet niet wat mij de laatste tijd mankeert, maar ik ben de laatste maanden weer enorm aan het trekken en heb weer allemaal kale plekken. het is echt geen gezicht, ik durf niet meer normaal over straat. Gelukkig heb ik nog Fullmore, maar ook dat dekt niet mijn dunnen plekken. Nu de zomer er weer aankomt en ik super graag wil gaan zwemmen, moet ik dus wel gaan stoppen. Vandaag gaat het alleen al niet meer lukken. Maar ik zal proberen vanaf vanmiddag te stoppen! Ik hoop ontzettend dat ik me aan jou kan optrekken! Vroeger kon ik het ook, moet nu dus toch ook lukken?

Succes allemaal, grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 12:03   #15
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hoi Erna

heel herkenbaar!! ook ik bleeeeef maar trekken, met alle gevolgen van dien. Stom maar hoe kom je eraf? In elk geval kan ik helemaal eens zijn met jouw spirit: het is eens gelukt dus nu ook weer. Ik hoop dat we ons aan elkaar hier kunnen optrekken, precies de reden waarom ik deze oproep heb gedaan want alleen is het gewoon erg moeilijk. Super dat je ook een poging onderneemt, goed doel heb je voor ogen, zwemmen.
succes, ook voor jou, we gaan ervoor!!

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen gebruik Finasteride Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 107 29 november 2011 21:49
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
stoppen medicatie rafke Medicijnen/haargroeimiddelen 4 21 augustus 2004 16:30
Stoppen met finasteride Steven Medicijnen/haargroeimiddelen 4 15 november 2003 13:58
Wat doet 6bap nu precies? ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 0 6 oktober 2003 12:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.